Ja ik snapte het ook niet. Het traject in een intercity is exact hetzelfde als in een sprinter.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:44 schreef SMutzskii het volgende:
Je had toch een kaartje vanaf het station waar je bent ingestapt, tot aan Weesp? Wat is dat voor bullshit dat je dan niet in die trein mag zitten.
Meneer de conducteur vond zeker dat je een trein naar Weesp moest nemen, en daar over moest stappen naar die sprinter? Terwijl het sneller is als je direct vanuit station * naar Amersfoort gaat met de intercity's?
Had je hem wel dat extra kaartje laten zien?
Volgens mij zijn er nog weleens conducteurs die hun "eigen" regels verzinnen als ik af en toe de verhalen zo hoor (en kan helaas ook uit eigen ervaring putten).quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:50 schreef HugoBaas het volgende:
Klacht indienen ga ik denk ik wel doen inderdaad. Goed idee mensen.
Ik had ook nog nooit gehoord van die regel.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef Knorriepot het volgende:
Je gaat toch ook geen kaartjes kopen
Kun je je gebagger in je eigen topic houden? Dankje.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef Knorriepot het volgende:
Je gaat toch ook geen kaartjes kopen
Oh jij bent zo'n triest figuur als de Black Banana Crew.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef Knorriepot het volgende:
Je gaat toch ook geen kaartjes kopen
Als jij voor het apparaat staat krijg je geeneens de kans ja.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef Knorriepot het volgende:
Je gaat toch ook geen kaartjes kopen
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Als jij voor het apparaat staat krijg je geeneens de kans ja.
Precies, dat was dus ook mijn redenering. Maar de conducteur was van mening dat mijn redenering niet klopte en dat mijn vervoersbewijzen op deze manier niet geldig waren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:51 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Wat een absurde redenering van die conducteur. Je BETAALT toch gewoon, en het zijn toch twee geldige plaatsbewijzen? Wat had je dan met de stoptrein moeten doen? Uitstappen in Weesp en meteen weer instappen?
Belachelijk. Een kaartje betreft afstand en plek van vertrek en aankomst. Niet in welke trein je al dan niet mag zitten (tenzij het uiteraard een trein met toeslag is: de TGV of zo)
Verhaal halen bij de NS.
Ik hoop dat je de naam van die vent hebt?
Zijn punt was dus dat de intercity niet stopt in Weesp. Het eerste station is Hilversum.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:04 schreef Rookert het volgende:
Je kocht dus een kaartje van station vóór Weesp tot Weesp zelf en in Weesp bleef je zitten, aangezien je een traject kaart hebt van Weesp naar Amersfoort?
Als dat zo is heb je een onredelijke conducteur die een keer na moet denken ipv kaartjes knippen en OV kaarten bekijken
Ik snap het niet. Welke plaats, welk station heb je het nou over?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:40 schreef HugoBaas het volgende:
Het verhaal gaat als volgt:
TS heeft een jaartraject kaart van de NS. voor het traject Weesp - Amersfoort.
Mijn vriendin woont een station voor Weesp. waar?
Als ik bij haar blijf slapen koop ik dus een enkeltje tot Weesp en reis dan op de kaart verder naar Amersfoort.
Ik stapte in de intercity waar? welke?? die Weesp gewoon voorbij gaat en pas stopt in Hilversum.
(...)
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:08 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Zijn punt was dus dat de intercity niet stopt in Weesp. Het eerste station is Hilversum.
Hij wist me ook nog te melden dat ik als ik een kaartje had gekocht tot Hilversum ik dan wel verder mocht reizen.
De sprinter mocht ik wel inzitten, omdat die wel stopt in Weesp.
Ik probeerde de man nog uit te leggen dat ik dan van Weesp t/m Hilversum eigenlijk dubbel zou betalen, maar hij vondt van niet.
Ja, dat bedacht ik me later ook, maar ik moest z.s.m. naar mijn werk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:11 schreef SMutzskii het volgende:
En jij braaf uitgestapt?![]()
Zonde eigelijk, had wel willen weten wat zijn collega's er van hadden gezegd.
Je moest toch wachten op de volgende trein nu?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me later ook, maar ik moest z.s.m. naar mijn werk.
De voorwaarden had ik er ook al bijgepakt op de ns site en daar kon ik het ook zo snel niet vinden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef zquing het volgende:
ik lees er niets over in de voorwaarden, dus gewoon een klacht indienen
Ja, maar dat was 20 minuten wachten. Als ze er mensen bijhalen om me uit de trein te verwijderen duurde het denk ik wel iets langer.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:18 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Je moest toch wachten op de volgende trein nu?![]()
Welk station stapte je eigenlijk in?
Ah, nu snap ik 't.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
(...)
Ik stapte in op station Amsterdam.
en in principe dezelfde trein alleen 1 later, toch?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:18 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Je moest toch wachten op de volgende trein nu?![]()
Ja belachelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef HugoBaas het volgende:
Zojuist even met de klantenservice van de ns gesproken en wat denken jullie?
Die conducteur had gelijk volgens de dame die ik aan de lijn had.![]()
Ik had volgens haar de stoptrein moeten nemen of een kaartje naar Hilversum moeten kopen.
Dit is toch te bizar voor woorden?
Kut ns
Vanuit Amsterdam kan je trouwens ook de sprinter pakken die rechtstreeks naar Amersfoort gaat en in Weesp stopte... die doet er 47 minuten over en nu was je 35 minuten onderweg met die intercity.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef HugoBaas het volgende:
Zojuist even met de klantenservice van de ns gesproken en wat denken jullie?
Die conducteur had gelijk volgens de dame die ik aan de lijn had.![]()
Ik had volgens haar de stoptrein moeten nemen of een kaartje naar Hilversum moeten kopen.
Dit is toch te bizar voor woorden?
Kut ns
Ik blijf ook gewoon die intercity pakken, ik heb inderdaad voor het traject betaald.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:40 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Vanuit Amsterdam kan je trouwens ook de sprinter pakken die rechtstreeks naar Amersfoort gaat en in Weesp stopte... die doet er 47 minuten over en nu was je 35 minuten onderweg met die intercity.![]()
Misschien een optie voor de volgende keer?![]()
Al snap ik niet dat het niet mag dat je de intercity pakt. Je hebt gewoon het volledige traject betaald.![]()
Je hebt je dus aan de telefoon laten afschepen door die vrouw? Ga anders eens langs de balie op een groot station, misschien dat die wel normaal antwoorden...(en kost je ook nog eens geen geld)
Ik moet inderdaad een kaartje kopen tot aan Hilversum, omdat dat het eerste station is waar de trein stopt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:14 schreef SuperPoekie het volgende:
Is het niet gewoon dat je een geldig kaartje moet hebben tot aan het eerstvolgende station waar de trein daadwerkelijk stopt? Wat in je geval van de sprinter dus weesp is maar in het geval van de intercity hilversum.
Met je OV-jaarkaart mag je ook niet in een trein van 11:58 stappen en dan twee minuten zwartrijden, je moet een kaartje open naar het eerstvolgende station waar gestopt wordt. En dan heb je dus eigenlijk vanaf 12:00 dubbel 'betaald'.
Ik rij dat stuk al 4 maanden en ben al talloze keren gecontroleerd en niemand zei er wat van behalve die ene eikel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Ben je nooit op dat stuk gecontroleerd en zo ja, vonden die conducteurs het wel goed?
Ik werk bij de NS, en naar mijn weten heb je gewoon gelijk. Je 'koopt' met een trajectkaart immers gewoonweg het recht om gratis op een stukje spoor mee te reizen. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, m.b.t. toeslagen e.d.)quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef Rookert het volgende:
Je kan altijd Hart van Nederland nog bellen
Ik vind het maar scheel, spreek anders ook nog een keer een conducteur aan op Utrecht CS ofzo, misschien kan hij het uitleggen. Hier op Fok! geen NS experts?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |