Ja ik snapte het ook niet. Het traject in een intercity is exact hetzelfde als in een sprinter.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:44 schreef SMutzskii het volgende:
Je had toch een kaartje vanaf het station waar je bent ingestapt, tot aan Weesp? Wat is dat voor bullshit dat je dan niet in die trein mag zitten.
Meneer de conducteur vond zeker dat je een trein naar Weesp moest nemen, en daar over moest stappen naar die sprinter? Terwijl het sneller is als je direct vanuit station * naar Amersfoort gaat met de intercity's?
Had je hem wel dat extra kaartje laten zien?
Volgens mij zijn er nog weleens conducteurs die hun "eigen" regels verzinnen als ik af en toe de verhalen zo hoor (en kan helaas ook uit eigen ervaring putten).quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:50 schreef HugoBaas het volgende:
Klacht indienen ga ik denk ik wel doen inderdaad. Goed idee mensen.
Ik had ook nog nooit gehoord van die regel.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef Knorriepot het volgende:
Je gaat toch ook geen kaartjes kopen
Kun je je gebagger in je eigen topic houden? Dankje.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef Knorriepot het volgende:
Je gaat toch ook geen kaartjes kopen
Oh jij bent zo'n triest figuur als de Black Banana Crew.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef Knorriepot het volgende:
Je gaat toch ook geen kaartjes kopen
Als jij voor het apparaat staat krijg je geeneens de kans ja.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:58 schreef Knorriepot het volgende:
Je gaat toch ook geen kaartjes kopen
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Als jij voor het apparaat staat krijg je geeneens de kans ja.
Precies, dat was dus ook mijn redenering. Maar de conducteur was van mening dat mijn redenering niet klopte en dat mijn vervoersbewijzen op deze manier niet geldig waren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:51 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Wat een absurde redenering van die conducteur. Je BETAALT toch gewoon, en het zijn toch twee geldige plaatsbewijzen? Wat had je dan met de stoptrein moeten doen? Uitstappen in Weesp en meteen weer instappen?
Belachelijk. Een kaartje betreft afstand en plek van vertrek en aankomst. Niet in welke trein je al dan niet mag zitten (tenzij het uiteraard een trein met toeslag is: de TGV of zo)
Verhaal halen bij de NS.
Ik hoop dat je de naam van die vent hebt?
Zijn punt was dus dat de intercity niet stopt in Weesp. Het eerste station is Hilversum.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:04 schreef Rookert het volgende:
Je kocht dus een kaartje van station vóór Weesp tot Weesp zelf en in Weesp bleef je zitten, aangezien je een traject kaart hebt van Weesp naar Amersfoort?
Als dat zo is heb je een onredelijke conducteur die een keer na moet denken ipv kaartjes knippen en OV kaarten bekijken
Ik snap het niet. Welke plaats, welk station heb je het nou over?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:40 schreef HugoBaas het volgende:
Het verhaal gaat als volgt:
TS heeft een jaartraject kaart van de NS. voor het traject Weesp - Amersfoort.
Mijn vriendin woont een station voor Weesp. waar?
Als ik bij haar blijf slapen koop ik dus een enkeltje tot Weesp en reis dan op de kaart verder naar Amersfoort.
Ik stapte in de intercity waar? welke?? die Weesp gewoon voorbij gaat en pas stopt in Hilversum.
(...)
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:08 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Zijn punt was dus dat de intercity niet stopt in Weesp. Het eerste station is Hilversum.
Hij wist me ook nog te melden dat ik als ik een kaartje had gekocht tot Hilversum ik dan wel verder mocht reizen.
De sprinter mocht ik wel inzitten, omdat die wel stopt in Weesp.
Ik probeerde de man nog uit te leggen dat ik dan van Weesp t/m Hilversum eigenlijk dubbel zou betalen, maar hij vondt van niet.
Ja, dat bedacht ik me later ook, maar ik moest z.s.m. naar mijn werk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:11 schreef SMutzskii het volgende:
En jij braaf uitgestapt?![]()
Zonde eigelijk, had wel willen weten wat zijn collega's er van hadden gezegd.
Je moest toch wachten op de volgende trein nu?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me later ook, maar ik moest z.s.m. naar mijn werk.
De voorwaarden had ik er ook al bijgepakt op de ns site en daar kon ik het ook zo snel niet vinden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef zquing het volgende:
ik lees er niets over in de voorwaarden, dus gewoon een klacht indienen
Ja, maar dat was 20 minuten wachten. Als ze er mensen bijhalen om me uit de trein te verwijderen duurde het denk ik wel iets langer.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:18 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Je moest toch wachten op de volgende trein nu?![]()
Welk station stapte je eigenlijk in?
Ah, nu snap ik 't.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
(...)
Ik stapte in op station Amsterdam.
en in principe dezelfde trein alleen 1 later, toch?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:18 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Je moest toch wachten op de volgende trein nu?![]()
Ja belachelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef HugoBaas het volgende:
Zojuist even met de klantenservice van de ns gesproken en wat denken jullie?
Die conducteur had gelijk volgens de dame die ik aan de lijn had.![]()
Ik had volgens haar de stoptrein moeten nemen of een kaartje naar Hilversum moeten kopen.
Dit is toch te bizar voor woorden?
Kut ns
Vanuit Amsterdam kan je trouwens ook de sprinter pakken die rechtstreeks naar Amersfoort gaat en in Weesp stopte... die doet er 47 minuten over en nu was je 35 minuten onderweg met die intercity.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef HugoBaas het volgende:
Zojuist even met de klantenservice van de ns gesproken en wat denken jullie?
Die conducteur had gelijk volgens de dame die ik aan de lijn had.![]()
Ik had volgens haar de stoptrein moeten nemen of een kaartje naar Hilversum moeten kopen.
Dit is toch te bizar voor woorden?
Kut ns
Ik blijf ook gewoon die intercity pakken, ik heb inderdaad voor het traject betaald.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:40 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Vanuit Amsterdam kan je trouwens ook de sprinter pakken die rechtstreeks naar Amersfoort gaat en in Weesp stopte... die doet er 47 minuten over en nu was je 35 minuten onderweg met die intercity.![]()
Misschien een optie voor de volgende keer?![]()
Al snap ik niet dat het niet mag dat je de intercity pakt. Je hebt gewoon het volledige traject betaald.![]()
Je hebt je dus aan de telefoon laten afschepen door die vrouw? Ga anders eens langs de balie op een groot station, misschien dat die wel normaal antwoorden...(en kost je ook nog eens geen geld)
Ik moet inderdaad een kaartje kopen tot aan Hilversum, omdat dat het eerste station is waar de trein stopt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:14 schreef SuperPoekie het volgende:
Is het niet gewoon dat je een geldig kaartje moet hebben tot aan het eerstvolgende station waar de trein daadwerkelijk stopt? Wat in je geval van de sprinter dus weesp is maar in het geval van de intercity hilversum.
Met je OV-jaarkaart mag je ook niet in een trein van 11:58 stappen en dan twee minuten zwartrijden, je moet een kaartje open naar het eerstvolgende station waar gestopt wordt. En dan heb je dus eigenlijk vanaf 12:00 dubbel 'betaald'.
Ik rij dat stuk al 4 maanden en ben al talloze keren gecontroleerd en niemand zei er wat van behalve die ene eikel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Ben je nooit op dat stuk gecontroleerd en zo ja, vonden die conducteurs het wel goed?
Ik werk bij de NS, en naar mijn weten heb je gewoon gelijk. Je 'koopt' met een trajectkaart immers gewoonweg het recht om gratis op een stukje spoor mee te reizen. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, m.b.t. toeslagen e.d.)quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef Rookert het volgende:
Je kan altijd Hart van Nederland nog bellen
Ik vind het maar scheel, spreek anders ook nog een keer een conducteur aan op Utrecht CS ofzo, misschien kan hij het uitleggen. Hier op Fok! geen NS experts?
Nouja, traject noemen, tijdstip, dag en dienstrooster erbij pakken en ze kunnen toch wel een idee kijken wie het is en daarmee even een constructief gesprekje voeren?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:58 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Ik werk bij de NS, en naar mijn weten heb je gewoon gelijk. Je 'koopt' met een trajectkaart immers gewoonweg het recht om gratis op een stukje spoor mee te reizen. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, m.b.t. toeslagen e.d.)
Maar het is een bekend probleem dat conducteurs de regels niet zo heel goed kennen...
Overigens denk ik dat klagen niet zo heel veel zin hebt. Je kan hoogstens een excuusbrief verwachten. Want als ze je geld terug zouden geven, zou iedereen wel kunnen claimen dat dit hem/haar is overkomen en dan geld kunnen cashen
quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:43 schreef Rechterbal het volgende:
Wat een onzin. Die conducteur verdient een nekschot
Natuurlijk is dat zo, maar met die trajectkaart hééft TS een geldig kaartje tot het eerstvolgende station waar de trein stopt!quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:14 schreef SuperPoekie het volgende:
Is het niet gewoon dat je een geldig kaartje moet hebben tot aan het eerstvolgende station waar de trein daadwerkelijk stopt? Wat in je geval van de sprinter dus weesp is maar in het geval van de intercity hilversum.
Met je OV-jaarkaart mag je ook niet in een trein van 11:58 stappen en dan twee minuten zwartrijden, je moet een kaartje open naar het eerstvolgende station waar gestopt wordt. En dan heb je dus eigenlijk vanaf 12:00 dubbel 'betaald'.
Nu klopt hetquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:58 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Ik werk bij de NS, en naar mijn weten heb je gewoon gelijk. Je 'koopt' met een trajectkaart immers gewoonweg het recht om gratis op een stukje spoor mee te reizen.
GESETZ IS GESETZquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
REGELS ZIJN REGELS, BEFEHL IST BEFEHL!!
Maar het is geen kwestie van zwart rijden: een kaartje gaat op traject, niet op tijd, en de trajecten zijn aaneengesloten (er is geen moment dat TS een stuk berijdt waarvoor GEEN geldig vervoersbewijs aanwezig is).quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:10 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar met die trajectkaart hééft TS een geldig kaartje tot het eerstvolgende station waar de trein stopt!
Dat je met je OV niet 2 minuten zwart mag rijden, zegt het zelf al: dat is zwartrijden, en dat mag niet. Dat is niet hetzelfde als deze situatie. In het geval dat je om 11.58 in wil stappen mag dat gewoon niet zonder kaartje, is ook een beetje triest als ze daar moeilijk over gaan doen, maar in principe wel terecht. Jammer dat je geen kaartjes kunt kopen voor delen van reizen, per tijd, maar voor dit verhaal niet relevant.
In dit geval heeft TS gewoon elk moment een geldig vervoerbewijs... Fijn dat iemand die bij de NS werkt dat ook heeft beaamd, er werken dus toch nog mensen met enige intelligentie
WTF... Dus stel he:quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef HugoBaas het volgende:
Zojuist even met de klantenservice van de ns gesproken en wat denken jullie?
Die conducteur had gelijk volgens de dame die ik aan de lijn had.![]()
Ik had volgens haar de stoptrein moeten nemen of een kaartje naar Hilversum moeten kopen.
Dit is toch te bizar voor woorden?
Kut ns
Waarom koop je dan niet gewoon een retour Rotterdam-Delft? Je weet dat Rotterdam-Delft evenveel kost als Rotterdam-Delft Zuid? (beide 'Delften' zitten in dezelfde 'tariefzone', dit zie je ook met Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak).quote:Op woensdag 11 november 2009 05:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
Je hebt uiteraard gewoon gelijk, ik heb al zo vaak op die manier gereisd maar dan met meerdere gewone kaartjes. Ik koop vaak een retour Rotterdam-Delft Zuid en een enkeltje Delft-Delft Zuid, en dan reis ik gewoon met de intercity vanaf Delft naar Rotterdam, die stopt niet op Delft-Zuid. Nog nooit problemen mee gehad.
Klopt ja, daar kwam ik later ook achter.quote:Op woensdag 11 november 2009 06:53 schreef Henno het volgende:
[..]
Waarom koop je dan niet gewoon een retour Rotterdam-Delft? Je weet dat Rotterdam-Delft evenveel kost als Rotterdam-Delft Zuid? (beide 'Delften' zitten in dezelfde 'tariefzone', dit zie je ook met Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak).
Ik heb de voorwaarden inderdaad ook gelezen en kon daar ook niets vinden over deze kwestie, maar de vrouw van de ns klantenservice die ik aan de lijn had bevestigde dat de conducteur gelijk had (na erg lang nadenken).quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:13 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Maar het is geen kwestie van zwart rijden: een kaartje gaat op traject, niet op tijd, en de trajecten zijn aaneengesloten (er is geen moment dat TS een stuk berijdt waarvoor GEEN geldig vervoersbewijs aanwezig is).
De vergelijking met een (studenten)-OV Jaarkaart gaat niet op, want die gaat niet alleen op traject (toch? Het is alweer even geleden...), maar óók nog eens op tijd (in tegenstelling to de situatie van de TS).
De regels van de NS geven voor zover ik heb kunnen vinden geen enkele beperkende voorwaarde: dus niks van "geldig kaartje tot hier of daar". Het enige dat er staat is dat je te allen tijde een geldig vervoersbewijs moet hebben.
TS had dat voor ieder punt van de reis.
Het is echt niet ingewikkelder dan dat, hoe intelligent die conducteur dacht dat zijn unieke en creatieve herinterpretatie ook was.
Hahaquote:Op woensdag 11 november 2009 04:46 schreef Henno het volgende:
[..]
WTF... Dus stel he:
- Ik moet van Dordrecht naar Den Haag Centraal (= intercityverbinding)
- Ik heb trajectkaart Barendrecht - Den Haag Centraal, want ik reis veel tusen Barendrecht en Den Haag.
- Ik koop eenmalig een extra kaartje van Dordrecht naar Barendrecht, want ik kom net bij iemand vandaan in Dordrecht en moet naar Den Haag. Ik ga ervan uit dat de trajectkaart het andere stuk dekt.
Dan word ik gepwned door de conducteur omdat ik niet 1 intercity mag nemen van Dordrecht naar Den Haag, maar per se het stuk naar Rotterdam met een stoptrein moet afleggen?! (in Barendrecht stoppen alleen stoptreinen)![]()
!!!!!
Ik snap goed dat je maar bent uitgestapt omdat het voor jezelf en alle anderen alleen maar tijd kost als de spoorwegpolitie je eruit moet slaan, maar eigenlijk zou dat gewoon moeten gebeuren... 'Reiziger met geldig kaartje door politie uit trein geknuppeld', leuk voor hun imago
Haha hij vroeg er wel om. De klantvriendelijk is inderdaad niet je van het.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:52 schreef Sapstengel het volgende:
Ik had hem mishandeld in een stil deel van de trein. Die conducteurs vragen er gewoon om, klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |