maar een vlekje doet je al twijfelen? hmmz, vroeger ging men voor de zon op de knieen, vrij primitief... maar goed ze konden het niet verklaren. Om nu dat vlekje dezelfde status te geven als onze zon...quote:ik persoonlijk ben nooit echt heel gelovig geweest in geesten
Zit dat tegenwoordig ook allemaal al op een mobieltje ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:02 schreef _Led_ het volgende:
Nog een pro-tip :
als je in het donker fotografeert (met langere sluitertijd) is het verstandig om de camera op een statief te zetten of in ieder geval neer te zetten, en 'm dan de foto te laten nemen dmv de zelfontspanner.
Dan krijg je niet van die bewogen foto's.
Mogelijk ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:53 schreef kellyxoxo het volgende:
daarom wil ik weten of jullie denken dat het mogelijk is geweest dat die vriend het misschien geweest is, of in ieder geval een geest of hoe je het ook moet noemen.
Nee, ik heb er nog eens naar gekeken maar het is toch echt de pier hoor.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:20 schreef bassos het volgende:
[..]
Mogelijk ?
Het is niet weerlegbaar.
Wat is belangrijker ?
Of het echt een vastzittend stukje goede vriend was, of
Dat je vriendin een gevoel van 'het is goed zo' krijgt.
Ik stel je vriendin voor om een afscheidsritueel te doen, waarin met name de rauwe emoties duidelijk kunnen worden.
Het is wellicht een wirwar van soms zelfs tegenstrijdige emoties.
Dus iets als een brief schrijven naar die vriend, waarin alles wat nog gezegd had moeten worden wordt opgeschreven.
Zonder iemand anders (of naja, misschien jij ook) het te laten lezen, dicht in een envelop doen, die verzegelen.
Dan kan je ervoor kiezen om het ritueel te verbranden met nog wat dingen zeggen.
Of je begraaft het, omdat genezing tijd kost.
Of iets wat echt relevant was voor het leven van die vriend.
Persoonlijk denk ik dat als mensen doodgaan het verdrietig is voor de nabestaanden omdat de interactie met de overledene niet meer (zo makkelijk) kan.
Ze leven voort in je herinnering, maar er worden geen nieuwe meer gemaakt als het ware.
Voor de overledene zelf schijnt zelfmoord volgens sommige religies een sub-optimale manier te zijn om te sterven. Volgens sommige andere religies zijn er omstandigheden waaronder je zelfmoord behoort te plegen.
Mijn visie :
Alles is al gebeurd, nu.
Dus tegelijkertijd.
Bij een overlijden vind ik het mooi om te waarderen dat we een tijdje samen rondtrokken op onze tocht.
Ik wens dan de overledene succes en ben blij voor het terug naar huis gaan.
(als je het dan toch niet kan weten wat er is, kies iets moois)
Niet weerlegbaar? Wat een stellingname.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:20 schreef bassos het volgende:
[..]
Mogelijk ?
Het is niet weerlegbaar.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, ik heb er nog eens naar gekeken maar het is toch echt de pier hoor.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, ik heb er nog eens naar gekeken maar het is toch echt de pier hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |