Juist. gewoon art 1 afschaffen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je je bij je kritiek op de PVV wat aan moet trekken van waar Geert en z'n achterban van gedient is. Dat doen ze zelf toch ook niet, rekening houden met de gevoelens van anderen?
De Islam die Geert aanvalt heeft vele honderden miljoenen slachtoffers gemaakt. Om dat met de misdaden van fascisme te vergelijking is totaal iets anders dan een gerespecteerd Nederlands 2e kamerlid die altijd geweld heeft veroordeelt en geen een slachtoffer heeft gemaakt. Als jij mij kan laten zien dat geert wilders deze 1 miljoen mensen wil vergassen of levend begraven of zoiets zal ik je gelijk geven. Maar tot de dag van vandaag is Geert tegen geweld en genocide.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar het systematisch afschilderen van bijna 1 miljoen Nederlanders als aanhangers van een brute pedofiele fascist, duistere figuren die "ons" land willen overnemen en iedere "echte" Nederlander als minderwaardig zien en het liefst onthoofden is niet aanzetten tot haat ?
Hmm, juist. Snap je een beetje waar de schoen wringt als een PVV'er jammert over demonisatie e.d. ?
Het lijkt mij een heel slecht idee omquote:Op dinsdag 10 november 2009 02:25 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Juist. gewoon art 1 afschaffen.
Amerikaans systeem hanteren, zijn we van dat gezeur af.![]()
of bedoelde je dat niet
Wat heb je voor verstoorde samenleving voor ogen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:25 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Juist. gewoon art 1 afschaffen.
Amerikaans systeem hanteren, zijn we van dat gezeur af.![]()
of bedoelde je dat niet
Ja, dat is al erg genoeg. Maar op rassenwetten en op bordjes in het park "Voor [vul bevolkingsgroep in] verboden" zit ik niet te wachten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:32 schreef Ringo het volgende:
Maar discriminatie is toch aan de orde van de dag? Waarom daar altijd zo moeilijk en verheven over doen?
Van de geschiedenis leert men, wordt vaak gezegd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat is al erg genoeg. Maar op rassenwetten en op bordjes in het park "Voor [vul bevolkingsgroep in] verboden" zit ik niet te wachten.
Anderzijds gaat het in de VS wel prima. Waarom dan hier niet?quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Het lijkt mij een heel slecht idee om
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
uit de Grondwet te schrappen, als dat gebeurd ben ik weg uit dit land, dan zoeken jullie het maar uit.
Dat was nou net de hele kern van het betoog van Herman van Veenquote:Op dinsdag 10 november 2009 02:35 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Van de geschiedenis leert men, wordt vaak gezegd.
Niet iedereen helaas.
Dan zou men geleerd moeten hebben dat je niet grote aantallen vreemdelingen in je land moet toelaten. Want de geschiedenis leert ons dat dat altijd gepaard gaat met oorlog.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:35 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Van de geschiedenis leert men, wordt vaak gezegd.
Niet iedereen helaas.
Een samenleving met meer vrijheden voor de burger en minder overheid die zichquote:Op dinsdag 10 november 2009 02:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat heb je voor verstoorde samenleving voor ogen?
En als dat de problemen zou oplossen? Sommige stadswijken zijn nu eenmaal levensgevaarlijk voor kaaskoppen. Dan kan je die bevolkingsgroep beter überhaupt verbieden daar te komen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat is al erg genoeg. Maar op rassenwetten en op bordjes in het park "Voor [vul bevolkingsgroep in] verboden" zit ik niet te wachten.
Ow? Geef eens 1 voorbeeld uit ons verleden waarbij het binnenkomen van vreemdelingen leidde tot oorlog (afgezien van de militaire invasie van de spanjaarden, fransen en duitsers dan)?quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:38 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Dan zou men geleerd moeten hebben dat je niet grote aantallen vreemdelingen in je land moet toelaten. Want de geschiedenis leert ons dat dat altijd gepaard gaat met oorlog.
Rassenwetten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ga je lekker?quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
En als dat de problemen zou oplossen? Sommige stadswijken zijn nu eenmaal levensgevaarlijk voor kaaskoppen. Dan kan je die bevolkingsgroep beter überhaupt verbieden daar te komen.
Nee. Door luiheid alhier voelde men zich genoodzaakt om voor bepaald werk mensen uit het buitenland te halen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:38 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Dan zou men geleerd moeten hebben dat je niet grote aantallen vreemdelingen in je land moet toelaten. Want de geschiedenis leert ons dat dat altijd gepaard gaat met oorlog.
Over wat voor vrijheden heb je het?quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:38 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Een samenleving met meer vrijheden voor de burger en minder overheid die zich
overal mee wil bemoeien en die mijn centjes wil hebben.
Zoiets?
Had je eens 30 jaar eerder moeten komen, toen hadden ze dezelfde grondwet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:41 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Rassenwetten.Bordjes?
![]()
De laatste keer dat ik in de VS was heb ik ze en masse zien hangen. Je hebt gelijk.
Jouw favoriete overheid wil zich met hoofddoekjes bemoeien?quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:38 schreef Clairvaux het volgende:
Een samenleving met meer vrijheden voor de burger en minder overheid die zich
overal mee wil bemoeien en die mijn centjes wil hebben.
Zoiets?
De val van het Romeinse Rijk? Tolerante wetten, zwak bestuur, volksverhuizingen, invasies, interne onlusten, ondergang.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow? Geef eens 1 voorbeeld uit ons verleden waarbij het binnenkomen van vreemdelingen leidde tot oorlog (afgezien van de militaire invasie van de spanjaarden, fransen en duitsers dan)?
Dit is in onze geschiedenis nog noot gebeurt op de schaal. Voor een vergelijking zou men kunnen kijken naar de joden in duitsland, ruwanda Europeanen in amerika, turken in turkye en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow? Geef eens 1 voorbeeld uit ons verleden waarbij het binnenkomen van vreemdelingen leidde tot oorlog (afgezien van de militaire invasie van de spanjaarden, fransen en duitsers dan)?
er zijn 40 000 gastarbeiders gehaald door Nederland die na een paar jaar diende terug te keren naar land van herkomst.Maar dit verzaakten, criminelen dus. Niet 3 miljoen immigranten die nu in Nederland verblijven.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:41 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee. Door luiheid alhier voelde men zich genoodzaakt om voor bepaald werk mensen uit het buitenland te halen.
Tegenwoordig komt de stroom vanuit het oostblok.
[..]
Over wat voor vrijheden heb je het?
Met je andere twee punten heeft artikel 1 weinig te maken.
De Joden in Duitsland? Bedoel je echt te zeggen dat ze zelf schuld aan hun vervolging en uitroeiing zijn?quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:45 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Dit is in onze geschiedenis nog noot gebeurt op de schaal. Voor een vergelijking zou men kunnen kijken naar de joden in duitsland, ruwanda Europeanen in amerika, turken in turkye en ga zo maar door.
Die 2 punten horen bij een algemeen antwoord op je vraag.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:41 schreef OldJeller het volgende:
Over wat voor vrijheden heb je het?
Met je andere twee punten heeft artikel 1 weinig te maken.
Niet de mijne.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:42 schreef APK het volgende:
[..]
Jouw favoriete overheid wil zich met hoofddoekjes bemoeien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |