quote:UTRECHT - Herman van Veen heeft de partij van Geert Wilders gisteren vergeleken met de NSB.
Herman van Veen. Foto: ONBEKEND De 64-jarige zanger waarschuwde in een emotionele toespraak voor de PVV-leider, omdat hij geen leden in zijn partij toestaat en alleen donaties accepteert.
De PVV zou een bedreiging voor de democratie in Nederland zijn, zei Van Veen tegen honderden toehoorders in Utrecht tijdens een herdenking van de val van de Berlijnse Muur.
Net bij P&W, Herman geeft aan dat hij bedreigingen heeft moeten ondergaan.quote:Over wat er in de krant stond en waarom ik u dit mail.
Het is simpelweg fysiek niet mogelijk iedereen die dit vandaag zou willen, te woord te staan.
Op een bijeenkomst in het Academiegebouw heb ik in Utrecht gesproken over de val van de
Muur en met een journaliste Marion Brasch die drie weken voor de val van de muur bij een
persconferentie was in Oost Berlijn waarop ik vertelde daar op het toneel gestaan te hebben
met de intentie de muur weg te zingen.
Zij heeft dat willen publiceren en is daardoor in serieuze moeilijkheden gekomen met haar
bazen en de partij. Tegen die achtergrond heb ik mijn zorg geuit over de oude totalitaire
systemen en dat we ervoor moeten waken dat de structuur van politieke partijen op
democratische afspraken berust.
Dit met de bedoeling uiteen te zetten dat de PVV niet mag worden als de NSB. De
geschiedenis van de één mag niet de toekomst van de ander worden. De PVV is mijns inziens
geen politieke partij maar een vereniging, een beweging, waar één man het vooralsnog voor
het zeggen heeft. Dat is niet democratisch. Vandaar mijn zorg.
De aard van de duizenden reacties die ik op dit ogenblik krijg bevestigen mijn zorg.
Hopende u hiermee een antwoord te hebben gegeven teken ik met hoogachting,
Herman van Veen
Het is zeer angstaanjagend om te zien dat de vrijheid van meningsuiting gegijzeld wordt door gekken aan beide kanten van het politieke spectrum.quote:Op maandag 9 november 2009 23:28 schreef Sakura het volgende:
Tekent maar weer wat een achterlijk volk de pvv stemmers zijn.
Moest er wel om lachen, in 't vorige deel werd iemand uitgelachen omdat hij/zij beweerde dat van Veen zou worden bedreigd en nu blijkt ie gelijk te hebben. Oh de ironie.quote:
Als hij kon toveren, toveren, dan hielden alle mensen van elkaar.quote:
Oh, dat heb ik gemist.quote:Op maandag 9 november 2009 23:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Moest er wel om lachen, in 't vorige deel werd iemand uitgelachen omdat hij/zij beweerde dat van Veen zou worden bedreigd en nu blijkt ie gelijk te hebben. Oh de ironie.![]()
Partij voor de vrijheid. Zolang het dan maar wel HUN vrijheid is.quote:Op maandag 9 november 2009 23:30 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het is zeer angstaanjagend om te zien dat de vrijheid van meningsuiting gegijzeld wordt door gekken aan beide kanten van het politieke spectrum.
Oh was wel grappig, de PVV'ers vlogen er op af om 't tegen te spreken en nu blijkt het ook nog eens zo te zijn ook. Vond het wel ironisch eigenlijk, maar niet dat ik het toejuich hoor. Eerder een blamage van de PVV'ers op deze site.quote:
Meestal staan ze vooraan om te roepen dat we meningsverschillen in dit land met woorden en via de rechter oplossen. Nee, de PVV'er is niet de meest beschaafde mens, hij wordt enkel in het gareel gehouden door de angst voor straf. Slechts anoniem en onbespied gewaand toont ie z'n ware aard. Zie hier, de hoeders van de Nederlandse cultuur en verspreiders van normen en waarden.quote:Op maandag 9 november 2009 23:28 schreef Sakura het volgende:
Dat is nog eens een waarheid als een koe.quote:Op maandag 9 november 2009 23:30 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het is zeer angstaanjagend om te zien dat de vrijheid van meningsuiting gegijzeld wordt door gekken aan beide kanten van het politieke spectrum.
Kan je mij misschien naar een post linken, kan het niet vinden namelijk.quote:Op maandag 9 november 2009 23:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oh was wel grappig, de PVV'ers vlogen er op af om 't tegen te spreken en nu blijkt het ook nog eens zo te zijn ook. Vond het wel ironisch eigenlijk, maar niet dat ik het toejuich hoor. Eerder een blamage van de PVV'ers op deze site.
WammesWaggel/Sukkel, ga mij niet vals quoten.quote:
Ja ben al aan het zoeken, maar het zijn wel rond de 700 posts dus even geduld.quote:Op maandag 9 november 2009 23:40 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Kan je mij misschien naar een post linken, kan het niet vinden namelijk.
Gevonden..quote:Op maandag 9 november 2009 12:16 schreef Sjaakz het volgende:
Hoeveel (doods)bedreigingen zou Herman van Veen vandaag binnenkrijgen denk je?
ach Herman toch blijf gewoon een narquote:Dit met de bedoeling uiteen te zetten dat de PVV niet mag worden als de NSB. De
geschiedenis van de één mag niet de toekomst van de ander worden.
Ja precies, daarom moest ik er wel om lachen omdat de rest zei dat hij waarschijnlijk een bloemetje zou krijgen. Maar goed, never mind my sense of humour.quote:Op maandag 9 november 2009 23:48 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Wel een visionair he die Sjaak.
Wilders wordt toch ook bedreigd vanuit linkse hoek? We zijn dus allemaal achterlijk volk.quote:Op maandag 9 november 2009 23:28 schreef Sakura het volgende:
Dat is niets anders dan bij andere partijen. Alleen de PVV is even het pispaaltjequote:Op dinsdag 10 november 2009 00:43 schreef Meh7 het volgende:
Waarom gaan PVV'ers zo selectief met vrijheid van meningsuiting om? Hun blonde leider mag alles roepen, maar anderen mogen geen feiten benoemen?
Pardon? Heb je wel gehoord wat Van Veen gezegd heeft, ook over zijn optredens in de DDR?quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:00 schreef Linkse_Rakker het volgende:
wat een lelijke land verader, en alfred was nog wel mijn favoriete kinder programma.
Weer een jeugd herinnering verrot door Links.
Toen was ik nog niet geboren dus vertelquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Pardon? Heb je wel gehoord wat Van Veen gezegd heeft, ook over zijn optredens in de DDR?
Nee, en als die muur er gewoon nog had gestaan was het voor ons allemaal beter geweest. Hadden we gewoon naar oost duitsland kunnen emigreren voor een rustig menselijk bestaan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Pardon? Heb je wel gehoord wat Van Veen gezegd heeft, ook over zijn optredens in de DDR?
Je bent gewoon niks anders dan een troll hè?quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:10 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Nee, en als die muur er gewoon nog had gestaan was het voor ons allemaal beter geweest. Hadden we gewoon naar oost duitsland kunnen emigreren voor een rustig menselijk bestaan.
Val van de muur is de grootste misdaad van de laatste 50 jaar geweest. Een mooie berlijnse muur om Nederland heen zou ons goed doen.
Mij een beetje nsber noemen wat een gek man, wie denkt die wel niet dat die is. Oude griezel![]()
![]()
Damn, is het echt zo erg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:00 schreef Linkse_Rakker het volgende:
wat een lelijke land verader, en alfred was nog wel mijn favoriete kinder programma.
Weer een jeugd herinnering verrot door Links.
94 jaar en nog altijd on the roadquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
een oude man als van Veen
Wat is te begrijpenquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:18 schreef IHVK het volgende:
Het is wel te begrijpen een herhaling van Fortuyn is een angstbeeld.
Is dat niet met elke partij? Het is altijd PVV dit, PVV dat, terwijl er zeer veel zotten zijn die op andere partijen stemmen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:18 schreef marcb1974 het volgende:
Het laat weer eens zien hoe triest een deel van de pvv stemmers is
Dat zal zeker. Het is alleen het pvv deel dat wel heel erg opvalt de laatste tijd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Is dat niet met elke partij? Het is altijd PVV dit, PVV dat, terwijl er zeer veel zotten zijn die op andere partijen stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |