Heb je weer gedronken?quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:17 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
In plaats van ingaan op de zaken die ik zeg, ga je mij beledigen. Wat ben jij voor mislukt stukje mens man.
Jij denkt dat er zonder Centrale Banken geen betalingsverkeer mogelijk is?quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ah, en hoe ga je dan financieren? Hoe regel ik mijn betalingsverkeer, en wat doe je met het geld wat je over hebt (een concept wat voor jou waarschijnlijk onbekent is)
Waarom benader jij mij op zo'n minachtende manier?quote:
Omdat je zulke verschrikkelijk domme dingen roept waar meestal geen touw aan vast te knopen is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Waarom benader jij mij op zo'n minachtende manier?
ROTFLMAOquote:Je doet net of ik degene ben die jouw euros waardeloos maak. Beter richt je je negativiteit op mensen die het verdienen, anders laat ik jou oogsten wat je zaait.
Zucht. Het Amerika tussen 1776 en 1913 kende geen Centrale (Federale) Bank. Zoals ik zei. Je kan ook niet reageren, als het enige wat je zegt retorische crap is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij dacht dat er tussen Tussen 1776 en 1913 in de VS geen bankiers waren?
LOL
Het Amerika Tussen 1776 en 1913 was superkapitalistisch, geen wonder dat het er zo goed ging
Als je geen touw kan vastknopen aan de zaken die ik zeg, dan raad ik je aan om de zaken die ik zeg gewoon proberen te bevatten, in plaats van mij te beledigen en te belasteren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat je zulke verschrikkelijk domme dingen roept waar meestal geen touw aan vast te knopen is.
[..]
ROTFLMAO
Fuck me harder,
En? Wat heeft dat te maken met je opmerking dat je alle bankiers er uit wilde hebbenquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:25 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zucht. Het Amerika tussen 1776 en 1913 kende geen Centrale (Federale) Bank. Zoals ik zei. Je kan ook niet reageren, als het enige wat je zegt retorische crap is.
JIJ had het over bankiers buiten spel zetten, niet over centrale bankenquote:Op dinsdag 10 november 2009 17:58 schreef Salvad0R het volgende:
De bankiers buiten spel zetten. Simpel.
Geef toe dat je erg in de war bent, eerst heb je het over bankiers, vervolgens heb je het volgens eigen zeggen weer uitsluitend over centrale banken, geen touw aan vast te knopen dus.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als je geen touw kan vastknopen aan de zaken die ik zeg, dan raad ik je aan om de zaken die ik zeg gewoon proberen te bevatten, in plaats van mij te beledigen en te belasteren.
Grapjas:quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jij denkt dat er zonder Centrale Banken geen betalingsverkeer mogelijk is?
Tussen 1776 en 1913 ging het de Verenigde Staten ook best goed af zonder Europese invloeden wat betreft Centrale Bankiers.
De volgende grafiek geeft aan wat de invloed van de Centrale Bank van Amerika (Federal Reserve) voor invloed had op de waarde van de dollar:
[ afbeelding ]
Maar blijf maar stoer doen, over hoe jij niet tot de subjecten van propaganda & monetaire rape behoort...
Tweede Amerikaanse centrale bank: http://en.wikipedia.org/wiki/Second_Bank_of_the_United_Statesquote:Along with establishing a mint and an excise tax, the purpose of Hamilton's proposed bank was to:
Establish financial order, clarity and precedence in and of the newly formed United States.
Establish credit—both in country and overseas—for the new nation.
To resolve the issue of the fiat currency, issued by the Continental Congress immediately prior to and during the United States Revolutionary War—the "Continental".
Nee , gebaseerd op gebeurtenissen uit voornamelijk de vorige eeuw en diverse rapporten van deze eeuw.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus je ageert alleen maar zonder dat je nagedacht hebt over hoe het anders zou kunnen, das best zwak eigenlijk..
ageer, ageer, scheld, scheld, maar een visie heb je nietquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:29 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , gebaseerd op gebeurtenissen uit voornamelijk de vorige eeuw en diverse rapporten van deze eeuw.
Misschien verwacht je een politiek strategisch plan van aanpak van mij , dat is dan jammer , die is al door andere mensen uitgedacht met meer zicht op de werkelijke feiten dan de fabels die wij hier krijgen voorgeschoteld over de vruchten van het kapitalisme.
Rotte tomaten zullen ze eerder bedoelen , denk ik.
Zelfs toen ik minder te besteden had als het minimum inkomen was ik al neo liberaalquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:30 schreef Stupendous76 het volgende:
Zijn er ook mensen met een minimuminkomen hier die voorstander zijn van het kapitalisme? Dat zou een en ander misschien wat duidelijker maken.
Ik dacht dat na al die jaren betogen tegen de Centrale monetaire instituten het wel duidelijk zou zijn dat ik het over de ECB, World Bank, International Monetary Fund, Federal Reserve &c. heb.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Wat heeft dat te maken met je opmerking dat je alle bankiers er uit wilde hebben
[..]
JIJ had het over bankiers buiten spel zetten, niet over centrale banken
Het is precies wat je zegt, behalve dat grapjas gedeelte.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:29 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Grapjas:
Eerste Amerikaanse centrale bank: http://en.wikipedia.org/wiki/First_Bank_of_the_United_States
Opgericht: 1791
Doelen:
[..]
Tweede Amerikaanse centrale bank: http://en.wikipedia.org/wiki/Second_Bank_of_the_United_States
Opgericht: 1811, met dezelfde doelen als de eerste amerikaanse centrale bank.
De Fed is pas de derde centrale bank van de VS. Dan doen we het in Europa toch iets beter volgens mij.
En de VS het rijkste en machtigste land ter wereld.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:35 schreef Salvad0R het volgende:
en sindsdien is de waarde van de Dollar ten opzichte van 1800 minstens 96% gedaald.
Errr...quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:17 schreef switchboy het volgende:
Van alle systemen die we tot nu toe hebben geprobeerd is het systeem wat in europa gevoerd wordt wel een van de minst slechte een door de overheid gecontroleerd kapitalisme. Hierin is er veel vrijheid voor het individu en bescherming tegen te grote bedrijven of prijsafspraken. Het is alleen zo dat op dit moment de ontwikkellingen de overheid hebben ingehaald. Waardoor er een aanpassingsperriodde is waarin de regels van oons staatkapitalisme weer aangepast moeten worden om ons te beschermen tegen:
- activistische aandeelhouders
- Roekeloze alleen op winst lettende speculanten
- Lenningen met een te hoog risico
- Te grote bedrijven
En mijn inziens zouden de Nuts bedrijven weer eigendom van de overheid of de EU moeten worden (van de EU omdat dan schaalvergroting kan worden toegepast en het goedkoper kan)
Yep, het heeft lang geduurd om dit gigantisch machtige continent op haar financiële knieën te krijgen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de VS het rijkste en machtigste land ter wereld.
Tja , als ik aan jou nu een voorbeeld kon nemen , maar uit jouw mond hoor ik ook niets anders als agitatie en hoe geweldig je partner wel niet is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
ageer, ageer, scheld, scheld, maar een visie heb je niet
Duidelijk dat je moeite hebt met lezenquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:39 schreef kitao het volgende:
[..]
Tja , als ik aan jou nu een voorbeeld kon nemen , maar uit jouw mond hoor ik ook niets anders als agitatie en hoe geweldig je partner wel niet is.
Waar heb je het over?quote:En dan ook nog die vreselijk minachtende en stupide opmerking hoe goed de mensen het wel niet hadden in 1900 in de VS. Moet ik daar serieus op reageren . (geen vraag en geen vraagteken zoals je ziet)
Bovendien alles wat buiten jouw opvatting valt zul je betitelen als met geen visie , dus zoek het lekker uit.
Nog wel. Als het zo doorgaat is dat feest op relatief korte termijn over (handelstekort + staatsschuld + schulden consumenten en bedrijven in VS = oooooops).quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de VS het rijkste en machtigste land ter wereld.
Kijk dat hoor ik van mijn neoliberale kennisen nooit, maar in jouw hoek van de politiek is men schijnbaar niet zo liberaal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |