Wordt er een boete gegeven, is het weer niet goed? Dit zou jij toch prachtig moeten vinden? Ik vind dat in ieder geval wel: het systeem werkt.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:03 schreef kitao het volgende:
Dit bijvoorbeeld :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
criminelen die er af komen met een waarschuwing en een boetetje.
Waarschijnlijk omdat er geen enkele communistische staat is (geweest) die niet dat soort kampen heeft gebruikt?quote:Op woensdag 11 november 2009 16:33 schreef kitao het volgende:
Zielig hoe het communisme gelijk wordt gesteld aan Stalinkampen.
Als je geen beter argument hebt rot dan op.
Ja, je kunt zulks niet 1 op 1 vergelijken, zeker sinds wat moet doorgaan voor kapitalisme er steeds minder mee te maken heeft. Maar een samenleving die wat meer gestoeld is op een soort pragmatisch humanisme zou ik meer kans geven.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja gelukkig is dat iets wat buiten het kapitalisme niet voorkomt
40 miljoen , prima , maar het blijft diefstal , terwijl een minderjarige inbreker in een verlaten supermarkt waar geen cent te halen is de kogel krijgt.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:39 schreef waht het volgende:
[..]
Wordt er een boete gegeven, is het weer niet goed? Dit zou jij toch prachtig moeten vinden? Ik vind dat in ieder geval wel: het systeem werkt.
Dat was bij O.J. ook zo , maar het zou kunnen in dit geval dat het terecht is , ik heb het niet gevolgd , maar welke verantwoordelijken zijn dan wel in de cel beland ?quote:En wat betreft dat tweede bericht trek je te snel een conclusie. Er wordt niet zo maar gezegd dat het bewijs te dun is, daar is een reden voor.
Voorlopig zit de VS met het absolute grootste aantal gevangenen hoewel het niet het dichtst bevolkte land ter wereld is .quote:Op woensdag 11 november 2009 16:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarschijnlijk omdat er geen enkele communistische staat is (geweest) die niet dat soort kampen heeft gebruikt?
Cummunisme is alleen leuk als gedachte experiment. In de werkelijke wereld werkt het niet. Maar aangezien je aan het schelden bent, en iedereen die het niet met je eens is van jou mag oprotten heb je dat al ook zelf door...typisch gedrag van iemand wens leuke droompjes worden doorgeprikt.
Die gaan de bak in als de misdaad daarvoor zwaar genoeg wordt geacht. Verder heb ik ook maar algemene kennis van de mededingingswet, maar er is wellicht niet één persoon aan te wijzen die schuldig is. Misschien is 40 miljoen euro veel meer dan de schade geleden door de consument/afnemers.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:45 schreef kitao het volgende:
[..]
40 miljoen , prima , maar het blijft diefstal , terwijl een minderjarige inbreker in een verlaten supermarkt waar geen cent te halen is de kogel krijgt.
Wanneer gaan die gasten eens de bak in ipv een ingecalculeerde boete te betalen en alsnog hun bonus opstrijken ?
Geen. Maar de jury stelt in deze vrijspraak dat het niet eerlijk is te stellen dat de beschuldigden konden weten wanneer de huizenmarkt ineen zou klappen.quote:Dat was bij O.J. ook zo , maar het zou kunnen in dit geval dat het terecht is , ik heb het niet gevolgd , maar welke verantwoordelijken zijn dan wel in de cel beland ?
http://www.google.nl/search?&q=prison+North+Koreaquote:Op woensdag 11 november 2009 16:58 schreef kitao het volgende:
Maar ik word nieuwsgierig , welke Stalinkampen waren er na zijn dood ?
De nieuwe motor wordt China genoemd , gelukkig zijn het geen communisten meer andes hadden de kapitalisten moeten toegeven dat het communisme toch niet volledig gefaald heeft.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:47 schreef Salvad0R het volgende:
http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/eo20091108a1.html
Ik weet niet zeker , maar ik geloof dat Noord-Korea zelfs binnen de wat oudere communisten als buitenbeentje wordt gezien.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef waht het volgende:
http://www.google.nl/search?&q=prison+North+Korea
http://en.wikipedia.org/wiki/Camp_22
'Stalinkamp' als synoniem voor 'gevangenis voor politieke vijanden'.
Eerst de markt verstoren en vervolgen miljarden dollars aan banken weggeven "to get them started a little bit" vind ik uitzonderlijk raar. De rijke groep die jij noemt is helemaal niet zo klein. Jij hebt duidelijk niet door hoeveel gigantenbedrijven de VS heeft.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:28 schreef waht het volgende:
[..]
Bepaalde zaken in de VS, bijvoorbeeld hoe sommige groepen armen daar behandeld worden, zijn inderdaad asociaal te noemen. Maar de VS heeft geen puur kapitalisme. De overheid doet veel om de markt te verstoren, en dan niet om het volk te bevoordelen maar om dit te doen voor een veel kleinere en rijke groep. De dot-com bubble en kredietcrisis zijn directe gevolgen van overheidsingrijpen.
Waar onderbouw jij dat op? Mij is bekend dat topmannen lui zijn en hun bonussen uitgeven aan miljoenenfeestjes met blote dames(lees: DSB).quote:Dat is een misvatting jouwerzijds. Ongetwijfeld zijn enkele topmannen daadwerkelijk hoe jij het beschrijft, maar je kan niet de gehele mikmak zo beschrijven. Het gros van de topmannen werkt keihard en heeft het beste voor met zijn of haar werknemers.
Door naar dat topic te verwijzen kom je absoluut niet aan je gelijk. In dat topic word er niet bewezen dat privatisatie in de spoorsector werkt, er word over gediscussieerd. Ik wil het topic best even kicken, maar aangezien jij hier blijkbaar liever niet over praat lijkt me dat geen goed idee.quote:Heb je dat ene topic al terug gelezen? Het heeft geen zin dat hier weer te herhalen.
Als je ongecontroleerd bedrijven hun gang laat gaan, krijg je ongetwijfeld een situatie waarin ze puur in hun belang gaan werken. Dat is gewoon onvermijdelijk.quote:Dat is weer een misvatting. De beste ondernemingen richten zich puur en alleen op de wensen van de klant. Daarmee kan geld worden verdient ja, maar dat doet niks af aan de klantgerichtheid. Het verschil met de overheid is dat die minder prikkels heeft om efficiënt te werken en dat die geen winstoogmerk heeft.
Dat is de bedoeling, ja. De bedrijven zelf denken er echter heel anders over. En al zouden ze toch die intentie hebben, het ultieme doel zullen ze alleen met bakken geld kunnen bereiken. Ondanks hun maatschappelijke functie geeft de overheid hun namelijk geen subsidie.quote:Het hoeft niet winstgevend te zijn, het moet wel efficiënter en klantgerichter worden. Daar is de private sector onmetelijk veel beter in dan de publieke sector.
Dat ze het zelf naar buiten brengen is een bewijs hoeveel schijt ze hebben aan het publiek en hoe "untouchable" zij zich voelen ten opzichte van het goed fatsoen.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:48 schreef axis303 het volgende:
Dat is bekend, maar wat is het probleem? Ze brengen het zelf naar buiten, bijvoorbeeld:
'Goldman Sachs breaks record with $16.7bn bonus pot. Firm's employees get average sum of £430,000. Goldman Sachs is gearing up to pay its biggest ever bonuses to its 31,700 employees after raking in profits at a rate of $35m (£21.5m) a day.'
Dat is al sinds de 80s gaande. Contractueel, gesloten door partijen met gezond verstand.
Vind ik ook. Punt blijft dat het geen kapitalisme is.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:54 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Eerst de markt verstoren en vervolgen miljarden dollars aan banken weggeven "to get them started a little bit" vind ik uitzonderlijk raar.
Ik weet prima hoeveel gigantenbedrijven de VS ongeveer heeft.quote:De rijke groep die jij noemt is helemaal niet zo klein. Jij hebt duidelijk niet door hoeveel gigantenbedrijven de VS heeft.
Boeken, artikelen, ervaringen. Geen enkel persoon kan opklimmen in welke organisatie dan ook zonder zichzelf kei en keihard af te beulen. Wat jij blijkbaar extrapoleert naar alle topmannen is wat je meekrijgt via het nieuws. Je weet dat generaliseren fout is, waarom doe je dat dan toch?quote:Waar onderbouw jij dat op? Mij is bekend dat topmannen lui zijn en hun bonussen uitgeven aan miljoenenfeestjes met blote dames(lees: DSB).
Tsja ik kan je niet dwingen dat topic te lezen. Er wordt weldegelijk bewezen dat een bepaalde vorm van vrije markt in combinatie met regulering op het spoor werkt. Zoals al tot in den treure aangegeven hebben we het hier wel over een sector met maatschappelijke functie dus is een speciale vorm van vrije markt en regulering nodig. En zoals iemand uit dat topic zei: "Dat is geen wild-west-concurrentie".quote:Door naar dat topic te verwijzen kom je absoluut niet aan je gelijk. In dat topic word er niet bewezen dat privatisatie in de spoorsector werkt, er word over gediscussieerd. Ik wil het topic best even kicken, maar aangezien jij hier blijkbaar liever niet over praat lijkt me dat geen goed idee.
Wie heeft het over ongecontroleerd? Ik zei dat we de vrije markt als basis moeten gebruiken en daarop verder borduren. Dat betekent dus regulatie waar nodig. De vrije markt is niet heilig maar wel verdomd handig.quote:Als je ongecontroleerd bedrijven hun gang laat gaan, krijg je ongetwijfeld een situatie waarin ze puur in hun belang gaan werken. Dat is gewoon onvermijdelijk.
Bakken met geld verdien je niet als je de klant verwaarloost. Ik las hier laatst een interessant artikel over. (Bij interesse PM.)quote:Dat is de bedoeling, ja. De bedrijven zelf denken er echter heel anders over. En al zouden ze toch die intentie hebben, het ultieme doel zullen ze alleen met bakken geld kunnen bereiken. Ondanks hun maatschappelijke functie geeft de overheid hun namelijk geen subsidie.
Je bagatelliseert hier alle slachtoffers van dat bombardement en hun nabestaanden.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:26 schreef kitao het volgende:
Meer dan we hadden kunnen bereiken door een overgave aan de Moffen na 4 doden als gevolg van een bommetje op Rotterdam.
Noem eens iets wat we aan Stalin te danken hebben?quote:Op woensdag 11 november 2009 20:26 schreef kitao het volgende:
We hebbben meer te danken aan Stalin behalve kampen en zuiveringen.
Vreemde reactie. Alsof het bekend maken van een bonuspool 'schijt hebben aan het publiek' betekend. Ik ben inderdaad geen 'player', maar ik hoef mij niet druk te maken over mijn financien.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:23 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat ze het zelf naar buiten brengen is een bewijs hoeveel schijt ze hebben aan het publiek en hoe "untouchable" zij zich voelen ten opzichte van het goed fatsoen.
Voor jou blijkbaar geen probleem , hoewel ik vermoed dat jij meer een hielelikker en meeloper bent dan een grote gefortuneerde "player".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |