het gaat niet om de moeite van de toeslag in TS' geval. Maar om de uitkering van vader door de inwonende dochter met erfenis.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:38 schreef bijderechter het volgende:
Ik zou je zusje dan maar in huis gaan nemen (alhoewel, waarom zoveel moeite voor die zorgtoeslagjullie zijn nu toch vermogend?). Heeft verder geen consequenties voor jullie, jullie komen toch nergens meer voor in aanmerking lijkt me.
En als ik het goed heb is bij een WAO uitkering je woonsituatie / vermogen niet van belang.
Ja, daar reageerde ik ook op, das geen probleem.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
het gaat niet om de moeite van de toeslag in TS' geval. Maar om de uitkering van vader door de inwonende dochter met erfenis.
Ja.. en toeslagen/uitkeringen zijn er voor mensen die anders financieel niet rondkomen, het is geen gratis geld ofzo. Door een erfenis zijn deze dus overbodig omdat er ineens genoeg inkomen is. Zo moeilijk is het toch niet ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
het gaat niet om de moeite van de toeslag in TS' geval. Maar om de uitkering van vader door de inwonende dochter met erfenis.
Dus moet de dochter nu een jaar-probleem van vader op gaan lossen terwijl ze de erfenis eigenlijk wil besteden aan een eigen woning?quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja.. en toeslagen/uitkeringen zijn er voor mensen die anders financieel niet rondkomen, het is geen gratis geld ofzo. Door een erfenis zijn deze dus overbodig omdat er ineens genoeg inkomen is. Zo moeilijk is het toch niet ?
Nee, ze kan ook gewoon vertrekken, maar als ze dat alleen zou doen om die zorgtoeslag zou dat wel erg naar zijn naar mijn mening.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus moet de dochter nu een jaar-probleem van vader op gaan lossen terwijl ze de erfenis eigenlijk wil besteden aan een eigen woning?
Ja, sneu voor haar. Waarom zou dat het probleem van de rest van Nederland moeten zijn ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus moet de dochter nu een jaar-probleem van vader op gaan lossen terwijl ze de erfenis eigenlijk wil besteden aan een eigen woning?
Eh, nou, dat mochten we willen in dit geval. Mijn schoonmoeder is 2 jaar geleden overleden, we zitten al sinds die tijd in een "strijd" om de erfenis, waar nogal wat haken en ogen aanzaten. Magoed, we hebben nu het eerste deel binnen..quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
Klopt alleen daarvoor heb je niet eerst moeten knokken om die te krijgen.
Vaak is het zo dat smartegeld een strijd is geweest om dat eindelijk eens te ontvangen. En je hebt leed, waardoor dit bedrag gerechtvaardigd is.
Officieel heb je voor een erfenis niets hoeven doen, behalve slijmen en zorgen dat je geen slechte familiebanden hebt.
ja oke, maar dat heb je niet gekregen vanwege een aandoening e.d.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh, nou, dat mochten we willen in dit geval. Mijn schoonmoeder is 2 jaar geleden overleden, we zitten al sinds die tijd in een "strijd" om de erfenis, waar nogal wat haken en ogen aanzaten. Magoed, we hebben nu het eerste deel binnen..
Als die laatste alinea zo belangrijk is dan zou ik zeggen, direct doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:09 schreef silliegirl het volgende:
Oke... Even wat toelichting: mijn schoonvader ontvangt een gedeeltelijke WAO uitkering, welke wordt aangevuld met een bijstandsuitkering. Ik begrijp dus dat het WAO niet vermogensafhankelijk is, maar de bijstandsuitkering wel.
Verder gaat het mijn schoonzusje niet om de zorg- of huurtoeslag; dat zijn relatief kleine bedragen. Maar als ook heel de bijstandsuitkering wegvalt, zal ze toch flink moeten bijspringen op financieel vlak. Dat ze dat niet wil is o.a. omdat ze een eigen huis wil kopen, maar er spelen ook nogal wat andere factoren mee waardoor ze haar geld liever in eigen beheer houdt.
Overigens zijn die "andere factoren" ook een reden dat ze weg wil uit haar vader's huis, maar we weten niet hoelang het gaat duren tot ze een leuk koophuisje tegenkomt. Daarom zou een mogelijke oplossing zijn dat ze zolang bij ons woont (en dus niet alleen op papier..)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |