abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77139996
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:06 schreef Ssserpente het volgende:
Vlindur, hier wat tips:

*lap tekst*
Waauw! Dank je! Ik wacht nog even de reacties in het KBT af. Anders ga ik zeker met dit aan de slag!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 27 februari 2010 @ 08:53:09 #102
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78512558
Goodmornings Toch even een berichtje van mij, want ik kan wel wat meedenkers gebruiken. Het zit als volgt:

Stef slaapt al een flinke tijd door van een uur of 10 in de avond tot ca. 7 in de ochtend. Na die eerste voeding kolf ik altijd de tweede borst af (Stef drinkt altijd maar aan 1 borst, wisselen werkt niet want dan wil hij niet meer aanhappen), omdat ik in de ochtend altijd vreselijke stuwing heb. Om eerlijk te zijn ben ik dat kolfmoment goed zat, want dat kost me veel extra tijd en als ik binnenkort ga werken moet ik er ws achterlijk vroeg voor opstaan. Afbouwen heb ik nog niet geprobeerd omdat ik eerst wilde aankijken hoe mijn productie straks is als ik op mijn werk ga kolven, máár.. Nu ik ziek ben heb ik 's-morgens ineens geen stuwing meer Nu twijfel ik dus: van het moment gebruik maken en niet meer kolven in de ochtend (ik vermoed dat dat die extra voeding die ik er dan uithaal om zeep brengt?) of toch blijven kolven en pas afbouwen als ik zeker weet dat het kolven op mijn werk goed gaat? Daarbij in ogenschouw genomen dat we nu begrijpen hoe die boeren zitten met hun melkplassen (we hebben nu ca. 4,5 liter in de vriezer en er past niets meer bij) neig ik naar het eerste, maar dan heb ik ineens helemaal geen extra productie meer.. Wat dan als we door onze voorraad heen raken? Kortom: halp! Watzouden jullie doen?
3!
pi_78512689
Incantrix, ik ben ook net een paar weken verkouden en ziek geweest waardoor mijn productie echt heel erg terugliep. Daarbij is L ook ziek geweest waardoor ze minder dronk en de vraag dus ook minder groot was. Ik had ook wel een beetje twijfel of alles weer goed zou komen, maar ik heb nu gewoon weer net zoveel productie als anders en kan ook gewoon weer kolven 's ochtends.

Je zou als alles weer normaal is 's ochtends ook alleen kunnen kolven om de spanning er af te halen. Misschien dat je lijf de productie dan 's ochtends wel wat aanpast omdat de vraag kleiner is zonder dat je met een zere/vervelende borst zit.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:45:42 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78518266
trixie, ik zou niet bijkolven als je geen stuwing hebt. al is het maar omdat je het niet kan opslaan!

vwb je voorraad, 4,5 l is best heel veel. als je door die voorraad heen bent, kan je altijd opnieuw beginnen mmet bijkolven of in het weekend een paar keer. (of kv geven op het kdv ter aanvulling)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:16:18 #105
95408 Incantrix
pi_78640519
Rubey en Davinia, thnx voor de adviezen Ik heb uiteindelijk besloten niet meer te kolven als er geen sprake is van stuwing en verder te zien waar het schip strand. Vanmorgen heb ik deze belofte aan mezelf al wel weer stiekum doorbroken: ik had nog even niet bedacht dat we dan niet meer constant minimaal 1 voeding op voorraad hebben in de koelkast en vandaag moest Stef naar het KDV, dus heb ik vanochtend maar even een voeding bijgekolfd nog. Vervolgens heb ik Stef weggebracht en ben ik de hele ochtend vergeten te kolven ( ) en toen ik daarachter kwam moest ik bijna naar een afspraak toe Rubey, meteen jouw tactiek toegepast en alleen de ergste druk even weggekolfd en dat ging hardstikke goed! Ik denk dat je me aan de perfecte oplossing hebt geholpen, hele erge thnx!

En Davinia, jah, best veel voorraad he? Een voeding extra per dag dus Heb ook echt enorm lopen hamsteren toen die AB-kuur me nog als een soort van zwaard van Damocles boven mijn hoofd hing, maar nu daar geen sprake meer van is vraag ik me af wat we er in vredesnaam mee moeten Ik denk dat ik een beetje voorraad ga verspreiden: beetje bij mijn moeder, beetje op het KDV, beetje bij mijn schoonzus.. Hebben we in elk geval overal wat liggen, whehe!
3!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:45:12 #106
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_78652594
Zo, er is dus ook een kolftopic

Zit er beetje doorheen. Momenteel is de situatie zo, dat ik 4 maal daags kolf. Maar ik trek het niet goed meer. Mijn verstand zegt dat ik moet stoppen, ik leef naar de kolfmomenten toe en zie er steeds meer tegenop. Maar mijn gevoel kan het geven van moedermelk gewoon NIET loslaten.
Ik wil mijn kleine het beste geven, maar momenteel gaat de borstvoeding ten koste van de vrolijke, blije moeder.
Mijn omgeving zegt eigenlijk al een tijdje dat ik beter kan stoppen, omdat ik teveel van mezelf vraag. En ik weet uit ervaring dat ze eigenlijk dan altijd wel gelijk hebben.
Ben zo bang dat ik spijt krijg van mijn keuze. Stoppen voelt alsof ik een slechte en egoïstische moeder ben. Omdat ik dan voor mezelf kies, voor mijn rust en mijn lijf. Al weet ik dat mijn kruimel weinig aan me heeft als ik me niet goed voel.

Heb geen idee wat ik nu van jullie verwacht, maar het is fijn om het in ieder geval even neer te zetten.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:15:22 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78818933
djr, hoe gaat het nu met jou? en de bv?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:48:11 #108
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78820113
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:45 schreef DJRandall het volgende:
Zo, er is dus ook een kolftopic

Zit er beetje doorheen. Momenteel is de situatie zo, dat ik 4 maal daags kolf. Maar ik trek het niet goed meer. Mijn verstand zegt dat ik moet stoppen, ik leef naar de kolfmomenten toe en zie er steeds meer tegenop. Maar mijn gevoel kan het geven van moedermelk gewoon NIET loslaten.
Ik wil mijn kleine het beste geven, maar momenteel gaat de borstvoeding ten koste van de vrolijke, blije moeder.
Mijn omgeving zegt eigenlijk al een tijdje dat ik beter kan stoppen, omdat ik teveel van mezelf vraag. En ik weet uit ervaring dat ze eigenlijk dan altijd wel gelijk hebben.
Ben zo bang dat ik spijt krijg van mijn keuze. Stoppen voelt alsof ik een slechte en egoïstische moeder ben. Omdat ik dan voor mezelf kies, voor mijn rust en mijn lijf. Al weet ik dat mijn kruimel weinig aan me heeft als ik me niet goed voel.

Heb geen idee wat ik nu van jullie verwacht, maar het is fijn om het in ieder geval even neer te zetten.
dit had ik even gemist; ik zit/ zat met precies hetzelfde. Alleen kolfte ik 7 keer op een dag; en ben ik gaan afbouwen. Ik kolf nu 4-5 keer op een dag en heb ineens veel minder moeite om het vol te houden; mijn dag draait er iets minder om. Wel fijn.
Over 1,5 week moet ik weer aan het werk; dan maar weer zien hoe het dan gaat Ttnt heb ik Evie nog geen KV hoeven geven; wat wel heel fijn is. Inmiddels krijgt ze alweer 13 weken (afgekolfte) BV.

En ik kan jou ook niet helpen met een keuze; aangezien ik zelf de beslissing ook niet echt kan nemen. Ben ook bang om te vroeg te stoppen.. maar soms is het wel beter voor jezelf en je kindje..
heel veel succes met de keuze...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 6 maart 2010 @ 21:42:49 #109
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_78828356
Nou, hier een update dus: ik heb besloten te stoppen met kolven. Momenteel ben ik aan het afbouwen en heb vandaag nog helemaal niet gekolfd.

Vorige week hebben we Lucas een aantal dagen kunstvoeding gegeven om te kijken hoe hij daar op reageerde. Toen heb ik een keertje borstvoeding gegeven en het was meteen mis. Drie uur lang heeft hij liggen krijsen, kreunen en wurmen van de pijn. Waarschijnlijk heeft hij last van mijn eetgewoonten (al heb ik me netjes overal aan gehouden) en mijn medicijnen. Dit was zo zielig dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen nog eens te proberen om borstvoeding te geven.
Dit was dus de druppel, vanaf dat moment heb ik besloten dat ik beter kan stoppen. Stoppen met medicijnen is geen optie. Vanaf woensdag ben ik gaan afbouwen, steeds minder vaak en korter kolven. Vandaag nog niet de behoefte gehad om te kolven, dus ik hoop snel klaar te zijn.

Lucas heeft nog steeds krampen, maar is troostbaar. Nu is het uitzoeken waarmee we zijn krampen kunnen verlichten. We hebben al een andere fles, gebruiken Infacol en Cinababy en sinds gisteren ook geen kraanwater meer.
Maar zelf heb ik nu ook meer rust. Ik kan vanaf nu meer bezig zijn met Lucas, maar ook met mijn herstel.

Hebben jullie enig idee wanneer ik helemaal niet meer zou hoeven kolven?
  zondag 7 maart 2010 @ 08:00:08 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78838877
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:42 schreef DJRandall het volgende:
Nou, hier een update dus: ik heb besloten te stoppen met kolven. Momenteel ben ik aan het afbouwen en heb vandaag nog helemaal niet gekolfd.

Vorige week hebben we Lucas een aantal dagen kunstvoeding gegeven om te kijken hoe hij daar op reageerde. Toen heb ik een keertje borstvoeding gegeven en het was meteen mis. Drie uur lang heeft hij liggen krijsen, kreunen en wurmen van de pijn. Waarschijnlijk heeft hij last van mijn eetgewoonten (al heb ik me netjes overal aan gehouden) en mijn medicijnen. Dit was zo zielig dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen nog eens te proberen om borstvoeding te geven.
Dit was dus de druppel, vanaf dat moment heb ik besloten dat ik beter kan stoppen. Stoppen met medicijnen is geen optie. Vanaf woensdag ben ik gaan afbouwen, steeds minder vaak en korter kolven. Vandaag nog niet de behoefte gehad om te kolven, dus ik hoop snel klaar te zijn.

Lucas heeft nog steeds krampen, maar is troostbaar. Nu is het uitzoeken waarmee we zijn krampen kunnen verlichten. We hebben al een andere fles, gebruiken Infacol en Cinababy en sinds gisteren ook geen kraanwater meer.
Maar zelf heb ik nu ook meer rust. Ik kan vanaf nu meer bezig zijn met Lucas, maar ook met mijn herstel.

Hebben jullie enig idee wanneer ik helemaal niet meer zou hoeven kolven?
op je vraag kan ik geen antwoord geven; maar jouw verhaal lezende denk ik dat je een goede beslissing hebt genomen. Je klinkt veel rustiger en tevredener.
En darmkrampen zijn zooooo vervelend: Evie heeft ze ook nog steeds. Maar het wordt wel steeds beter... er zijn nu dagen dat ze geen last meer heeft. (Wij gebruiken de infacol ook nog steeds....we waren 2 weken geleden daarmee gestopt en prompt werden de krampen weer erger)...

Houd je ons op de hoogte van je vorderingen? want ik ben ook wel benieuwd na hoe het straks gaat als ik verder wil afbouwen en gaan stoppen...
  zondag 7 maart 2010 @ 08:36:07 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_78839000
Wat heerlijk zo'n voorraad trix!

Ik heb nog steeds wat in de vriezer liggen, maar dat gaat binnenkort gewoon op Extra smullen voor meneer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 maart 2010 @ 09:00:08 #112
95408 Incantrix
pi_78839126
quote:
Op zondag 7 maart 2010 08:36 schreef Troel het volgende:
Wat heerlijk zo'n voorraad trix!

Ik heb nog steeds wat in de vriezer liggen, maar dat gaat binnenkort gewoon op Extra smullen voor meneer
Zeker weten, het geeft wel een heel veilig gevoel! En nu het zo goed gaat en ik zeker geen AB meer hoef te hebben kan ik er ook gebruik van naken en bijvz af en toe eens een wijntje drinken Was jij nu helemaal gestopt met de bv, Troel? Nee toch?

DJR, ik denk dat je er goed aan doet jezelf niet te pijnigen en voor jezelf te kiezen. Als moeder is het hardstikke belangrijk dat je ook goed voor jezelf bent, anders is zorgen voor je kind heel zwaar. Dikke

BJ, fijn dat je het zo los hebt kunnen laten, ik heb het idee dat je nu veel beter in je vel zit als een week of 2 geleden. Grappig ook dat je ondanks dat nog niet echt naar de kv hebt hoeven grijpen! Zo zie je maar weer hoe raar een balletje rollen kan
3!
  zondag 7 maart 2010 @ 17:05:19 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78851888
djr, fijn dat er een beslissing is genomen! het klinkt als de beste oplossing voor jullie allemaal.
  zondag 7 maart 2010 @ 17:10:45 #114
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78852038
quote:
Op zondag 7 maart 2010 09:00 schreef Incantrix het volgende:

[..]

BJ, fijn dat je het zo los hebt kunnen laten, ik heb het idee dat je nu veel beter in je vel zit als een week of 2 geleden. Grappig ook dat je ondanks dat nog niet echt naar de kv hebt hoeven grijpen! Zo zie je maar weer hoe raar een balletje rollen kan
ik voel me ook echt beter en fitter. En nu het geen 'moeten' meer is; gaat het allemaal veel makkelijk. Ga ook de eerste weken op het werk gewoon kijken hoe het gaat. Als ik 4-5 keer per dag blijf kolven zou ik maar 1 keer op mijn werk moeten kolven. (en net vtv, en vrij snel als ik weer thuis ben). Wil kijken of dat goed gaat lukken en misschien kan ik dr dan nog wel een langere periode BV achteraan plakken... zou mooi zijn.

Ik ben dus ook niet actief aan het afbouwen nog. wil dit schema zo gewoon een beetje volhouden eerst...
  zondag 14 maart 2010 @ 11:03:26 #115
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79120096
Wij willen ook beginnen met afkolven aangezien ik veel productie heb die Daan nooit op kan en daarnaast is het met de fles geven van melk makkelijker om 'm rechtop te houden ivm de reflux. Zeker voor 's nachts zou dat een uitkomst zijn.

Even wat n00b vragen:
Hoe zit dat nou ook alweer met uitkoken/steriliseren van de kolfspullen? Ik lees er steeds andere dingen over. Wel / niet nodig, 1x per 24 uur of na iedere kolfsessie. Hoe zit dat nou?

En met opwarmen 'au bain marie' van (ontdooide) melk, hoe weet je dat de melk 35 graden is? Of is een flessenwarmer veel makkelijker? Wat is jullie ervaring?
  zondag 14 maart 2010 @ 12:10:35 #116
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79121569
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:03 schreef happyme28 het volgende:
Wij willen ook beginnen met afkolven aangezien ik veel productie heb die Daan nooit op kan en daarnaast is het met de fles geven van melk makkelijker om 'm rechtop te houden ivm de reflux. Zeker voor 's nachts zou dat een uitkomst zijn.

Even wat n00b vragen:
Hoe zit dat nou ook alweer met uitkoken/steriliseren van de kolfspullen? Ik lees er steeds andere dingen over. Wel / niet nodig, 1x per 24 uur of na iedere kolfsessie. Hoe zit dat nou?

En met opwarmen 'au bain marie' van (ontdooide) melk, hoe weet je dat de melk 35 graden is? Of is een flessenwarmer veel makkelijker? Wat is jullie ervaring?
als je kindje nog heel klein is moet je elke 24 uur alles uitkoken. en na elke sessie eerst schoonspoelen met koud en dan met heet water.
Ik doe het nu met Evie net als met de flesjes: na elk gebruikt spoel ik schoon; en 1 keer per week gaat allles in de kook.
(en tnt gaat dat zonder problemen).

en au bain marie heb ik alleen nog bij ouders en schoonouders gedaan en ik merkte dat al snel de melk te heet is; en je dan weer moet wachten en afkoelen enzo. En dat is niet makkelijk als je een hongerig of ongeduldig kindje hebt. Wij hebben een stoomverwarmer van de prenatal. Niet duur en werkt prima.

succes Happy!
  zondag 14 maart 2010 @ 13:25:04 #117
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79124010
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:10 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

als je kindje nog heel klein is moet je elke 24 uur alles uitkoken. en na elke sessie eerst schoonspoelen met koud en dan met heet water.
Ik doe het nu met Evie net als met de flesjes: na elk gebruikt spoel ik schoon; en 1 keer per week gaat allles in de kook.
(en tnt gaat dat zonder problemen).

en au bain marie heb ik alleen nog bij ouders en schoonouders gedaan en ik merkte dat al snel de melk te heet is; en je dan weer moet wachten en afkoelen enzo. En dat is niet makkelijk als je een hongerig of ongeduldig kindje hebt. Wij hebben een stoomverwarmer van de prenatal. Niet duur en werkt prima.

succes Happy!
Bedankt! Hebben besloten ook zo'n flessenverwarmer te kopen bij de prenatal. Hij is open vandaag in de stad en we wilden toch nog even wandelen.

Na hoeveel weken/maanden ben je van 24 uur naar wekelijks gegaan met uitkoken?
  zondag 14 maart 2010 @ 13:45:05 #118
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79124594
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:25 schreef happyme28 het volgende:

Na hoeveel weken/maanden ben je van 24 uur naar wekelijks gegaan met uitkoken?
Ik antwoord even voor mijzelf, het werd eigenlijk bij mij van dagelijks, tot 1 maal in de twee dagen, en dat liet ik een beetje afhangen van hoeveel voedingen ik afkolfde. (Hoe meer ik het gebruikte, hoe vaker uitkoken, maar toen ze nog echt heel klein was deed ik het soms wel 2 keer per dag (daar ik alle voedingen kolfde)). Ook toen ik het gevoel kreeg dat ze echt groter werd, en minder vatbaar (zo rond de 2 maanden denk ik, toen 1 keer in 2 dagen), toen ben ik ook minder gaan uitkoken, maar nooit van 1 maal daags opeens naar wekelijks.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zondag 14 maart 2010 @ 13:48:12 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79124697
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:45 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ik antwoord even voor mijzelf, het werd eigenlijk bij mij van dagelijks, tot 1 maal in de twee dagen, en dat liet ik een beetje afhangen van hoeveel voedingen ik afkolfde. (Hoe meer ik het gebruikte, hoe vaker uitkoken, maar toen ze nog echt heel klein was deed ik het soms wel 2 keer per dag (daar ik alle voedingen kolfde)). Ook toen ik het gevoel kreeg dat ze echt groter werd, en minder vatbaar (zo rond de 2 maanden denk ik, toen 1 keer in 2 dagen), toen ben ik ook minder gaan uitkoken, maar nooit van 1 maal daags opeens naar wekelijks.
ja dat heb ik idd niet verteld.. maar idd geleidelijk aan steeds wat minder vaak
pi_79125411
Ik kookte alles uit na een kolfsessie, had 2 sets dus kon zo 2x kolven op het werk.
Heb ik eigenlijk altijd gedaan, ook nooit in de vaatwasser..
  zondag 14 maart 2010 @ 14:13:29 #121
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79125490
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:11 schreef mrien het volgende:
Ik kookte alles uit na een kolfsessie, had 2 sets dus kon zo 2x kolven op het werk.
Heb ik eigenlijk altijd gedaan, ook nooit in de vaatwasser..
Ik heb altijd gekolfd met een medela handkolf, en ik merk dat door teveel uitkoken de kwaliteit toch echt hard achteruit gaat. (Op de schelp gaat het plastic lostlaten ed) Nooit vaatwasser ook. Gewoon sopje, warm water, afspoelen... Gaat heel goed
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79126413
Ik ook medela (pump in style advanced), maar geen kwaliteitsverslies gelukkig

Heb je al die tijd met een handkolf gekolfd? Wow...
pi_83070739
Hallo dames

Ik ben op zoek naar ervaringen wat betreft Medela kolven.

Ik zie dat er kolven zijn met en zonder tweefasensysteem. Nu gebruik ik een aantal dagen een gehuurde kolf met dat systeem, maar ik wil zelf een kolf gaan kopen en vraag me af of dat systeem nou echt meerwaarde heeft. Ik heb dus geen ervaring met een kolf zonder dat systeem.

Qua prijs zit ik te denken aan een kolf in de categorie Swing (enkele kolf met tweefasensysteem) of Mini electric plus (dubbele kolf (lekker makkelijk) zonder tweefasensysteem).

Help!
  zondag 20 juni 2010 @ 21:07:43 #124
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83071162
heyhey

Ik heb alleen ervaring met 2fasensysteem, zowel in ziekenhuis als thuis alleen hiermee gekolfd.
Ik heb de medela Swing, gebruikt deze inmiddels 6,5 maand zeer intensief en bevalt me prima.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:20:36 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83076280
ik heb ook een pisa (met 2fasensysteem, dus), maar ik krijg sinds een week of zo geen tsr meer op stap 1. die komt pas later. (wel een goedee tsr, trouwens)
ik zou zeggen, probeer eens met de 2fasending te kolven zonder stap 1 (meteen knopjedrukken, dus). als dat net zo goed gaat, weet je dat ook weer.
pi_83078432
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
heyhey

Ik heb alleen ervaring met 2fasensysteem, zowel in ziekenhuis als thuis alleen hiermee gekolfd.
Ik heb de medela Swing, gebruikt deze inmiddels 6,5 maand zeer intensief en bevalt me prima.
Hoe vaak kolf je met de Swing?
Ik twijfel nog heel erg of een enkele kolf niet teveel tijd gaat kosten. Zeker i.v.m. eventueel werk over een paar maanden. Voorlopig zal ik de kolf alleen gebruiken voor de avondvoeding (die gaat zo langzaam bij d'r dat ze en zichzelf uitput en mijn tepels er niet blij van worden ).
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:20 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb ook een pisa (met 2fasensysteem, dus), maar ik krijg sinds een week of zo geen tsr meer op stap 1. die komt pas later. (wel een goedee tsr, trouwens)
ik zou zeggen, probeer eens met de 2fasending te kolven zonder stap 1 (meteen knopjedrukken, dus). als dat net zo goed gaat, weet je dat ook weer.
Hmmm, dat had ik zelf ook kunnen bedenken
Heb net wel vrij direct na de avondvoeding gekolfd, want aan de tweede borst viel ze steeds in slaap. Toen heb ik inderdaad meteen de 2e fase aangezet, omdat ze zelf al de 1e fase had gedaan. Maar ik kan morgen wel tussen twee voedingen in proberen om meteen de tweede fase aan te zetten voor een betere test
  maandag 21 juni 2010 @ 19:01:34 #127
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83110791
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:51 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Hoe vaak kolf je met de Swing?
Ik twijfel nog heel erg of een enkele kolf niet teveel tijd gaat kosten. Zeker i.v.m. eventueel werk over een paar maanden. Voorlopig zal ik de kolf alleen gebruiken voor de avondvoeding (die gaat zo langzaam bij d'r dat ze en zichzelf uitput en mijn tepels er niet blij van worden ).
[..]

Ik kolf nu op werkdagen 3-4 keer per dag en als ik vrij ben 2 keer per dag. Ik heb echter in het begin 8x daags gekolfd.
En het ligt eraan hoe 'makkelijk' je kolft. Ik heb met mijn enkele kolf, binnen een kwartier beide borsten leeg over het algemeen..
en ik doe de 1e fase alleen tot de eerste druppels melk komen, en schakel dan direct over op fase 2. Hier werkt dat prima tnt.
pi_86348791
Heeft iemand van jullie een idee hoe lang stuwing duurt? Ik heb vrijdagochtend de laatste keer gekolfd maar man mijn rechterborst doet nu echt wel pijn :X Wat is beter? Nog even doorbijten en hopen dat het morgen verdwenen is? Of toch nog even kolven? Ik had echt gehoopt om na het weekend niet meer te moeten kolven, maar kan stuwing zomaar verdwijnen?
  zondag 12 september 2010 @ 18:14:48 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86350239
ik zou alleen de stuwing eraf kolven. dus 5 minuutjes of zo.

ben je helemaal gestopt met bv nu?
pi_86350445
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:14 schreef DaviniaHR het volgende:
ik zou alleen de stuwing eraf kolven. dus 5 minuutjes of zo.

ben je helemaal gestopt met bv nu?
Maar ga ik dan niet weer meer produceren?

En bijna helemaal gestopt dus :Y Doordat Thomas nu ongeveer 240cc per fles drinkt, moest ik al 3 dagen kolven om die hoeveelheid te halen.
Thomas heeft ongeveer 6maand bv gedronken, da's 3,5 maand langer dan ik eerst had gedacht. Het is mooi geweest :Y
  zondag 12 september 2010 @ 18:29:45 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86350776
mss wel eventjes, maar nu heb je er pijn van. dat is ook weer zoiets.
en dan duurt het mss een dagje langer, als het pijnloos gaat, is dat ook wat waard, nietwaar?

en zolang je je borst redelijk vol houdt, komt er toch nog een seintje dat er geen nwe melk gemaakt moet worden. daarom dus eventjes kolven, en niet helemaal leeg.
pi_87189684
Ik heb nu nog steeds een huurkolf in huis, een medela symphony, maar ik wil er zelf een kopen. Een dubbele electrische in elk geval, maar verder heb ik dus geen idee waar ik op moet letten of wat een goede is.. Iemand tips/ervaringen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:02:00 #134
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87190690
de medela pump is style advanced (PISA) is een koopkolf van die soort, zeg maar :)
dus als de symphony voor jou werkt, dan heb je best kans dat je ook goed kolft met de pisa
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:05:59 #135
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87190903
Wat wil je er mee doen? Ga je 'm alleen thuis gebruiken of ook op andere plekken? Heb je dan altijd een stopcontact in de buurt of niet? Dat soort dingen moet je ook op letten. ;)

Ik heb zelf de Medela Pump In Style gebruikt, ik vond 'm goed te doen. Een van de voordelen vond ik dat het ding ingebouwd zit in een rugzakje zodat je alles makkelijk mee kunt nemen.

Deze unit dus:
A grand adventure has begun.
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:07:12 #136
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87190956
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:05 schreef Keshet het volgende:
Wat wil je er mee doen? Ga je 'm alleen thuis gebruiken of ook op andere plekken? Heb je dan altijd een stopcontact in de buurt of niet? Dat soort dingen moet je ook op letten. ;)

Ik heb zelf de Medela Pump In Style gebruikt, ik vond 'm goed te doen. Een van de voordelen vond ik dat het ding ingebouwd zit in een rugzakje zodat je alles makkelijk mee kunt nemen.

Deze unit dus: [ afbeelding ]
de pisa heeft ook een battery pack, zodat je zonder stopcontact kunt kolven :)
staat links op je plaatje ;)
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:16:11 #137
265732 Keshet
pi_87191316
Ja, dat weet ik, die heb ik regelmatig gebruikt! Maar als je wilt kolven op plekken waar geen stopcontacten zijn dan heb je die dus wel nodig en moet je kolf er dus over beschikken. ;)

Tessie, misschien heeft je LK ook nog tips voor je?
pi_87192050
Ik heb nu nog geen baan, dus voorlopig gebruik ik hem voornamenlijk thuis. Maar het is wel fijn als ie makkelijk mee te nemen is natuurlijk, kan ik ook eens ergens heen ;)
Mijn LK heb ik het gevraagd, maar zij had het alleen over een enkele kolf die ik dan bij haar kon kopen, maar ik wil geen enkele.
pi_87198952
Ik zou zeker inderdaad voor een dubbele electrische kolf gaan. Zelf heb ik ook de pisa en er goede ervaringen mee, hij is wel prijzig ;)
Je heb ook de ameda lactine (uit mn hoofd), naar omdat je nu ivm de huurkolf al een opzetstuk van medela hebt zou ik persoonlijk eerder gaan voor de medela kolven.
Je kunt anders ook een contactpersoon van de VBN of LLL bellen om het even voor te leggen, of een andere LK
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:56:45 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87199137
Avent heeft vlgs mij ook een dubbele electrische kolf.

Ik weet niet of je tijd hebt, maar mss is het handig om deze serie ff goed door te spitten. Er staat me iets bij dat de merken eerder vergeleken zijn hier.

(zal je je hele BV-periode moeten nakolven?)
pi_87202563
Oh dit topic heeft maar 3 delen, die kan ik wel idd even doorlezen ja.
Ik neig nu toch naar de Pump in Style, ziet er wel prima en handig uit.
pi_87203221
Avent heeft inderdaad een dubbele kolf, de Avent Isis IQ duo. Bij deze kolf kolf je eerst even handmatig en daarna neemt de kolf het ritme over. Dit hebben andere kolven niet.

Op www.prettymum.nl kun je de diverse kolven ook zien. De Calypso kolf zou ik persoonlijk pas aanraden op het moment dat de productie echt goed op gang is.
pi_87207942
Als toevoeging: de naam van de Ameda kolf is Lactaline. Ik heb 'm zelf en ben er wel tevreden over.
pi_87265078
Die bedoelde ik inderdaad ;)
De Lactine is de huurkolf daarvan

Ik heb overigens maar nieuwe onderdelen voor m'n kolf besteld, had 2 sets maar toen ik die pas eens bekeek waren ze helaas beschimmeld :( Heb ze altijd in de koelkast bewaard maar toen ik geen bv meer gaf ging het op een gegeven moment mee naar de opslag. Zat een klein laagje schimmel op, toch maar voor de zekerheid nieuwe besteld dus (1 set nu)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:10:15 #145
108648 cattie
lieve moeder
pi_87265215
Ameda Lactaline heb ik ook, vind ik een hele fijne kolf. En de goedkoopste.
Die Avent Duo is trouwens bijna ¤ 500.. Meer dan 2x de enkelvoudige electrische kolf (de Uno)!!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:34:18 #146
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87266349
Ik ben juist niet tevreden over de Ameda Lactaline. Er zit nauwelijks kracht achter voor mijn gevoel. -O-
Ik kan juist meer met mijn handkolf van Avent, daar heb ik een maand voltijd mee gekolfd.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:21:55 #147
265732 Keshet
pi_87663230
Ik ben wel beniewd welke het uiteindelijk is geworden Tessie!
pi_87668021
Maar is jouw kolf dan wel in orde GWS? Want ik kan maar tot halve kracht kolven met mijn Lactaline, daarna gaat het pijn doen.
pi_87672067
Het is de PISA geworden.
En ik denk dat ik er even aan moet wennen ofzo, want ik vind het best een rotding eigenlijk. Maar misschien komt dat omdat hij heel anders is dan de symphony.
En hij maakt irritant geluid, en de snelheid vind ik raar. En ik vind het stom dat als ie eenmaal in die 2e fase zit, dat je dat knopje niet meer kan gebruiken om terug te gaan naar de eerste fase (wat bij de symphony wel kon)
Maar goed, hij doet zijn werk, ik krijg er melk mee uit mijn borsten, en hij is heel makkelijk mee te nemen. Dat is dan weer wel fijn.

Anna krijgt sinds vorige week ipv 7 nog maar 5 voedingen per dag. Dus ik kan nu ook elke 4,5 uur kolven ipv elke 3 uur. En dat is toch zo fijn! Het is steeds maar 1,5 uur meer, maar jee, wat een verschil zeg! Veel relaxter zo. En ik kolf nu meestal rond de 70cc, dus ze krijgt nog steeds ongeveer de helft aan mm. Dus ik ben blij :)
pi_88095999
Nou ik had iets eerder een nieuwe schelp moeten hebben voor mijn Swing geloof ik, wat een verschil in kolven meteen, die andere is gewoon echt versleten!!

Hoe vaak vervangen jullie de schelp? Ik kolfde bijna niet meer, maar wil voorraad hebben, dus kolf 1 voeding per dag extra af nu. Dat red ik nu in 1 kolfbeurt, met oude schelp deed ik er 3 kolfbeurten over :') hoe bedoel je hij was echt aan vervanging toe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')