Daarom, met alleen deze vraag kan je verder niet zoveel...quote:Op maandag 9 november 2009 14:03 schreef JohnDDD het volgende:
je kunt je toch helemaal niet laten inenten als je de oproep hebt niet hebt gehad?
Same here.quote:Op maandag 9 november 2009 14:02 schreef Sjeen het volgende:
Ik behoor niet tot een risicogroep, heb geen uitnodiging gehad voor de griepprik. En op het moment zie ik het nut ook niet echt om er zelf achteraan te gaan... Het is dus helemaal geen overweging nu.
Dit.quote:Op maandag 9 november 2009 14:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Daarom, met alleen deze vraag kan je verder niet zoveel...
Was pas leuk geweest als je de achtergronden wist, of mensen tot risicogroepen zouden behoren en een oproep hadden gehad, en dan toch NIET enten.
Of juist wie géén oproep heeft maar 'm wel wil.
Ik behoor wel tot de risicogroepen, maar ik ben nog nooit overleden aan griep.quote:Op maandag 9 november 2009 14:07 schreef 08gnoT. het volgende:
Inderdaad, als ik niet tot een risicogroep zou horen, zou ik het nut er ook niet direct van inzien. Nu hoor ik wel tot risicogroepen, en ik heb m'n eerste prik afgelopen zaterdag gehad.
Zie m'n editquote:Op maandag 9 november 2009 14:09 schreef Blackf1re het volgende:
[..]
Ik behoor wel tot de risicogroepen, maar ik ben nog nooit overleden aan griep.
Als je iemand het vaccin wilt, dan neemt die persoon het toch?quote:Op maandag 9 november 2009 15:44 schreef Re het volgende:
75% van FOK! neemt geen vaccinatie is wat anders dan 75% wil geen vaccinatie
Err, buiten risicogroepen kom je niet aan het vaccin, meen ik?quote:Op maandag 9 november 2009 15:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als je iemand het vaccin wilt, dan neemt die persoon het toch?
Waarom dan 34 miljoen vaccins? Voor het geval dat... ofzo?quote:Op maandag 9 november 2009 15:50 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Err, buiten risicogroepen kom je niet aan het vaccin, meen ik?
Voor het geval dat het nodig is inderdaad. Op dit moment krijgen alleen risicogroepen hem en als je niets mankeert en je wilt hem wel heb je pech of moet je hem uit eigen zak betalen.quote:Op maandag 9 november 2009 16:04 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Waarom dan 34 miljoen vaccins? Voor het geval dat... ofzo?
Ik dacht dat iedereen die het wilde, het kon krijgen.
Precies, zeker bij iets als een griepvaccinatie is dit een vreemdige poll. Alsof iedereen een "keuze" heeft, het advies is er voor risicogroepen en heeeeel jonge kinderen, niet voor de standaard Fok!-doelgroepquote:Op maandag 9 november 2009 15:44 schreef Re het volgende:
Aha! Het kan dus wel.quote:Op maandag 9 november 2009 16:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Voor het geval dat het nodig is inderdaad. Op dit moment krijgen alleen risicogroepen hem en als je niets mankeert en je wilt hem wel heb je pech of moet je hem uit eigen zak betalen.
Als iemand het vaccin wilt, dan neemt die persoon het toch?quote:Op maandag 9 november 2009 15:44 schreef Re het volgende:
nee dat is een bias is het hele verhaal... ga jij je laten inenten.. nee ik zit niet in een risicogroep... niet een kwestie van willen of nietquote:Op maandag 9 november 2009 16:22 schreef OldJeller het volgende:
Dus dit geldt nog steeds, Re:
[..]
Als iemand het vaccin wilt, dan neemt die persoon het toch?
Willen = nemen. Niet willen = niet nemen.
muv mensen zonder vaste woon- en verblijfplaats
Daar ga ik wel vanuit ja maar ik heb daar geen bronnen voor. Het lijkt me alleen logisch aangezien ook buiten de medische sector mensen griepprikken aangeboden krijgen van hun werkgever.quote:Op maandag 9 november 2009 16:22 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Aha! Het kan dus wel.
Moet je gewoon betalen.
Als je niet in de risicogroep zit, maar je wil het toch héél graag, dan zijn er wel mogelijkheden.quote:Op maandag 9 november 2009 16:29 schreef Re het volgende:
[..]
nee dat is een bias is het hele verhaal... ga jij je laten inenten.. nee ik zit niet in een risicogroep... niet een kwestie van willen of niet
interessanter is te weten hoeveel mensen die een oproep hebben gehad zich laten vaccineren of niet, en hoeveel mensen die niet in een risicogroep zitten zich zouden willen laten vaccineren of niet
Volgende personen worden gerekend tot de erkende risicogroepen:quote:Op maandag 9 november 2009 16:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als je niet in de risicogroep zit, maar je wil het toch héél graag, dan zijn er wel mogelijkheden.
Beide vraagstellingen zijn wel interessant.
Hoe denkt iemand die niet tot de risicogroep behoort erover?
Hoe denkt iemand die wel tot de risicogroep behoort erover?[quote] ja dat zegt mij gewoon meer dan een simpele ja/nee/ik weet niet
[quote]Wie behoren momenteel tot de risicogroepen eigenlijk? 65+'ers, mensen met een minder goede gezondheid/ziekte... ?
Ouderen, chronisch zieken (en dan met name astma en diabetes patiënten), zwangere vrouwen en volgens mij nu ook kinderen onder de 6.quote:Op maandag 9 november 2009 16:36 schreef OldJeller het volgende:
Wie behoren momenteel tot de risicogroepen eigenlijk? 65+'ers, mensen met een minder goede gezondheid/ziekte... ?
Zijn nog best wel wat mensen hier (op het forum en FP) die tot die groep behoren, blijkbaar.. want ik heb al best wel wat posts gelezen waarin staat dat ze een brief (uitnodiging) hebben gekregen.quote:Op maandag 9 november 2009 16:40 schreef Re het volgende:
[..]
Volgende personen worden gerekend tot de erkende risicogroepen:
patiënten met een chronische ziekte die het ademhalingsstelsel aantast, zoals bijvoorbeeld astma, chronisch obstructief longlijden (COPD), mucoviscidose, broncho-dysplasie;
patiënten met een chronische hartaandoening met uitzondering van niet-gecompliceerde hypertensie;
patiënten met diabetes;
patiënten met een chronische neuromusculaire aandoening;
patiënten die lijden aan een ernstige neurologische stoornis (bijvoorbeeld cerebrale paralysie);
patiënten met matige tot ernstige nier- of leverinsufficiëntie;
patiënten met immunosuppressie wegens ziekte of een behandeling;
patiënten met een erfelijke metabole stoornis;
zwangere vrouwen in het tweede en derde zwangerschapstrimester;
personen die ouder zijn dan 65 jaar.
en nu ook dus kinderen van 0.5 - 4 jaar
in andere landen zijn er variaties in risicogroepen, in de VS zijn jonge mensen dat ook (tot 18 jaar geloof ik)
Met geld moet het mogelijk zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 16:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ouderen, chronisch zieken (en dan met name astma en diabetes patiënten), zwangere vrouwen en volgens mij nu ook kinderen onder de 6.
En je moet mijn aannames niet als feiten gebruiken.
Dat is waar.quote:Op maandag 9 november 2009 16:45 schreef Re het volgende:
kinderen kunnen ook in een andere risicogroep zitten natuurlijk dan alleen leeftijd... maar ik denk dat dat een referentie was naar een ander vaccinatie programma
Jup, dat sowieso.quote:Op maandag 9 november 2009 19:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij is het gewoon zo dat die 34 miljoen vaccins nog niet allemaal beschikbaar zijn en nu eerst de risicogroepen geënt worden met de vaccins die wél beschikbaar zijn.
Volgens Klink komt een groot deel van de bestelde vaccins pas in februari wanneer de griep voorbij is.quote:Op maandag 9 november 2009 19:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij is het gewoon zo dat die 34 miljoen vaccins nog niet allemaal beschikbaar zijn en nu eerst de risicogroepen geënt worden met de vaccins die wél beschikbaar zijn.
Nu weet ik wat ze zeggen over resultaten uit het verleden, maar de Spaanse Griep, de Azië-Griep en de Hong-Kong Griep waren allemaal een meerjarig fenomeen.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Volgens Klink komt een groot deel van de bestelde vaccins pas in februari wanneer de griep voorbij is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |