abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 november 2009 @ 13:58:43 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74539623
75 procent wil geen griepvaccinatie

FrontPage - door (Stefan) op 09-11-2009 @ 13:49

Maar lieft 75 procent van de FOK!kers laat zich niet inenten tegen tegen de Mexicaanse griep. Dat blijkt uit de Mexicaanse Griep-poll waar maarliefst 8000 mensen op stemden.

Op de vraag: laat jij je inenten tegen de Mexicaanse griep antwoordde 73,4 procent met een duidelijke 'nee'. 15,2 procent van de stemmers twijfelt nog. Slechts 11,4 procent zegt zich wel te laten inenten. Veel 'nee' stemmers hebben als motivatie dat de werking van het vaccin te vaag is, zowel op korte als op langere termijn. "In het vaccin zit een "booster" waarvan de (bij)werking/effecten nog niet helemaal bekend is. Er zitten ook andere stoffen in dan bij de normale influenza dus je kan niet zonder meer zeggen dat het vaccin "ongevaarlijk is."

Veel neestemmers zien wel of ze griep krijgen en er aan doodgaan: Pascalle27: "Ik twijfel nog, maar ik neig naar niet doen. Zoals diverse posters boven me al zeggen: Als ik eraan dood ga, ga ik eraan dood." En Yi-Long meent: "Er is een hele kleine kans dat je er WEL dood aan gaat, maar persoonlijk neem ik dat risico liever dan dat ik me laat inspuiten door een onbekend en ongetest vaccin, door een overheid die al meerdere keren heeft bewezen totaal niet te vertrouwen te zijn."

Ook Matel neemt het risico: " Liever een aantal dagen ziek dan me laten inspuiten met een vaccin wat misschien schadelijker voor me is dan de griep." En een andere user: "ff voor de duidelijkheid: er sterven alleen mensen aan de mexicaanse griep die zelf al ziek waren of een aantal andere infecties hadden zonder dat ze het wisten. geloof nu niet meteen alles wat je voorgeschoteld krijgt. En dan nog, aan de gewone griep gaan naar verhouding veel meer mensen dood, ziek of gezond." Paginabeheerder tot slot: "Ik laat me niet gek maken door al die complottheorieën en laat me gewoon inenten. Die complotdenkers zijn gewoon bang voor een naald."

Kijk ook eens op het Mexicaanse Griep-forum voor alle actuele zaken rond het virus.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_74539670
En hoeveel hebben een oproep gekregen?
Wat zijn de verschillende leeftijden?
Maken er deel uit van een risicogroep?

Wat is de verhouding tussen de groepen 'Het zal wel loslopen' en de 'aluhoedjes'. Maw wie neemt het uit gemak niet, en wie is bang voor complotten?
pi_74539675
25 procent van de fokkers wil gemicrochipt

Edit: 11,2 procent
  Licht Ontvlambaar maandag 9 november 2009 @ 14:02:24 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74539754
Ik behoor niet tot een risicogroep, heb geen uitnodiging gehad voor de griepprik. En op het moment zie ik het nut ook niet echt om er zelf achteraan te gaan... Het is dus helemaal geen overweging nu.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_74539778
je kunt je toch helemaal niet laten inenten als je de oproep hebt niet hebt gehad?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74539813
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:03 schreef JohnDDD het volgende:
je kunt je toch helemaal niet laten inenten als je de oproep hebt niet hebt gehad?
Daarom, met alleen deze vraag kan je verder niet zoveel...

Was pas leuk geweest als je de achtergronden wist, of mensen tot risicogroepen zouden behoren en een oproep hadden gehad, en dan toch NIET enten.

Of juist wie géén oproep heeft maar 'm wel wil.
pi_74539858
Wat is het nut er dan precies van voor een gezond iemand?

Waarom dit jaar plots wel en andere jaren niet? Enige verschil is dat de media er enorm veel over bericht. Lijkt wel alsof ze ook aandelen hebben, zoals Ab Osterhaus.

Ik denk dat er gewoon nuchter en rationeel geredeneerd wordt. Nergens voor nodig, dat paniekvoetbal.

Leuke, actuele poll/bericht trouwens, Stefan.
  maandag 9 november 2009 @ 14:07:10 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_74539929
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:02 schreef Sjeen het volgende:

Ik behoor niet tot een risicogroep, heb geen uitnodiging gehad voor de griepprik. En op het moment zie ik het nut ook niet echt om er zelf achteraan te gaan... Het is dus helemaal geen overweging nu.
Same here.
Wij kunnen rustig kijken in welke groep de meeste mensen omvallen en dan een weloverwogen beslissing nemen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_74539957
Inderdaad, als ik niet tot een risicogroep zou horen, zou ik het nut er ook niet direct van inzien. Nu hoor ik wel tot risicogroepen, en ik heb m'n eerste prik afgelopen zaterdag gehad.

EDIT: Afgelopen 10 jaar heb ik 1 jaarlijkse griepspuit gemist, en die winter bijna doodgegaan aan de griep. In de andere jaren hoogstens wat gesnotter als ik geïnfecteerd was. Dan heb ik liever een vaaggetest goedje, dan op apengapen te liggen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_74540012
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:04 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Daarom, met alleen deze vraag kan je verder niet zoveel...

Was pas leuk geweest als je de achtergronden wist, of mensen tot risicogroepen zouden behoren en een oproep hadden gehad, en dan toch NIET enten.

Of juist wie géén oproep heeft maar 'm wel wil.
Dit.

Bovendien kan je van een poll op de FP niet echt zeggen dat 75% van de fokkers iets vindt. Er zijn er genoeg die nooit op de FP komen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_74540026
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:07 schreef 08gnoT. het volgende:
Inderdaad, als ik niet tot een risicogroep zou horen, zou ik het nut er ook niet direct van inzien. Nu hoor ik wel tot risicogroepen, en ik heb m'n eerste prik afgelopen zaterdag gehad.
Ik behoor wel tot de risicogroepen, maar ik ben nog nooit overleden aan griep.
  maandag 9 november 2009 @ 14:10:30 #12
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_74540063
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:09 schreef Blackf1re het volgende:

[..]

Ik behoor wel tot de risicogroepen, maar ik ben nog nooit overleden aan griep.
Zie m'n edit
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  maandag 9 november 2009 @ 15:44:11 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74543319
75% van FOK! neemt geen vaccinatie is wat anders dan 75% wil geen vaccinatie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74543342
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:44 schreef Re het volgende:
Als je iemand het vaccin wilt, dan neemt die persoon het toch?
pi_74543552
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Als je iemand het vaccin wilt, dan neemt die persoon het toch?
Err, buiten risicogroepen kom je niet aan het vaccin, meen ik?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 9 november 2009 @ 15:51:39 #16
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_74543578
Ik laat me niet inenten omdat ik de Mexicaanse griep momenteel al heb!
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_74544040
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:50 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Err, buiten risicogroepen kom je niet aan het vaccin, meen ik?
Waarom dan 34 miljoen vaccins? Voor het geval dat... ofzo?
Ik dacht dat iedereen die het wilde, het kon krijgen.
pi_74544292
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:04 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Waarom dan 34 miljoen vaccins? Voor het geval dat... ofzo?
Ik dacht dat iedereen die het wilde, het kon krijgen.
Voor het geval dat het nodig is inderdaad. Op dit moment krijgen alleen risicogroepen hem en als je niets mankeert en je wilt hem wel heb je pech of moet je hem uit eigen zak betalen.
pi_74544523
quote:
Precies, zeker bij iets als een griepvaccinatie is dit een vreemdige poll. Alsof iedereen een "keuze" heeft, het advies is er voor risicogroepen en heeeeel jonge kinderen, niet voor de standaard Fok!-doelgroep
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 16:22:19 #20
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_74544649
Bij ons krijg je hem niet eens als je hem uit eigen zak betaalt, als je geen brief gehad heb.
pi_74544660
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:12 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Voor het geval dat het nodig is inderdaad. Op dit moment krijgen alleen risicogroepen hem en als je niets mankeert en je wilt hem wel heb je pech of moet je hem uit eigen zak betalen.
Aha! Het kan dus wel.
Moet je gewoon betalen.

Dus dit geldt nog steeds, Re:
quote:
Als iemand het vaccin wilt, dan neemt die persoon het toch?

Willen = nemen. Niet willen = niet nemen.
muv mensen zonder vaste woon- en verblijfplaats
  maandag 9 november 2009 @ 16:29:47 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74544950
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:22 schreef OldJeller het volgende:

Dus dit geldt nog steeds, Re:
[..]

Als iemand het vaccin wilt, dan neemt die persoon het toch?

Willen = nemen. Niet willen = niet nemen.
muv mensen zonder vaste woon- en verblijfplaats
nee dat is een bias is het hele verhaal... ga jij je laten inenten.. nee ik zit niet in een risicogroep... niet een kwestie van willen of niet

interessanter is te weten hoeveel mensen die een oproep hebben gehad zich laten vaccineren of niet, en hoeveel mensen die niet in een risicogroep zitten zich zouden willen laten vaccineren of niet
pi_74545083
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:22 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Aha! Het kan dus wel.
Moet je gewoon betalen.
Daar ga ik wel vanuit ja maar ik heb daar geen bronnen voor. Het lijkt me alleen logisch aangezien ook buiten de medische sector mensen griepprikken aangeboden krijgen van hun werkgever.
Het lijkt mij dus een kwestie van geld neerleggen.
pi_74545165
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:29 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat is een bias is het hele verhaal... ga jij je laten inenten.. nee ik zit niet in een risicogroep... niet een kwestie van willen of niet

interessanter is te weten hoeveel mensen die een oproep hebben gehad zich laten vaccineren of niet, en hoeveel mensen die niet in een risicogroep zitten zich zouden willen laten vaccineren of niet
Als je niet in de risicogroep zit, maar je wil het toch héél graag, dan zijn er wel mogelijkheden.

Beide vraagstellingen zijn wel interessant.
Hoe denkt iemand die niet tot de risicogroep behoort erover?
Hoe denkt iemand die wel tot de risicogroep behoort erover?

Wie behoren momenteel tot de risicogroepen eigenlijk? 65+'ers, mensen met een minder goede gezondheid/ziekte... ?
pi_74545241
Als het werd vergoed zou ik waarschijnlijk ook elk jaar gewoon een griepprik halen maar ik val niet in de risicogroep.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 9 november 2009 @ 16:38:49 #26
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_74545259
Ik zit in een risico groep trouwens. Diabetes.
Maar toch neem ik het niet omdat ik het dus al heb.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  maandag 9 november 2009 @ 16:40:36 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74545308
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Als je niet in de risicogroep zit, maar je wil het toch héél graag, dan zijn er wel mogelijkheden.

Beide vraagstellingen zijn wel interessant.
Hoe denkt iemand die niet tot de risicogroep behoort erover?
Hoe denkt iemand die wel tot de risicogroep behoort erover?[quote] ja dat zegt mij gewoon meer dan een simpele ja/nee/ik weet niet

[quote]Wie behoren momenteel tot de risicogroepen eigenlijk? 65+'ers, mensen met een minder goede gezondheid/ziekte... ?
Volgende personen worden gerekend tot de erkende risicogroepen:

patiënten met een chronische ziekte die het ademhalingsstelsel aantast, zoals bijvoorbeeld astma, chronisch obstructief longlijden (COPD), mucoviscidose, broncho-dysplasie;
patiënten met een chronische hartaandoening met uitzondering van niet-gecompliceerde hypertensie;
patiënten met diabetes;
patiënten met een chronische neuromusculaire aandoening;
patiënten die lijden aan een ernstige neurologische stoornis (bijvoorbeeld cerebrale paralysie);
patiënten met matige tot ernstige nier- of leverinsufficiëntie;
patiënten met immunosuppressie wegens ziekte of een behandeling;
patiënten met een erfelijke metabole stoornis;
zwangere vrouwen in het tweede en derde zwangerschapstrimester;
personen die ouder zijn dan 65 jaar.

en nu ook dus kinderen van 0.5 - 4 jaar

in andere landen zijn er variaties in risicogroepen, in de VS zijn jonge mensen dat ook (tot 18 jaar geloof ik)
pi_74545374
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:36 schreef OldJeller het volgende:
Wie behoren momenteel tot de risicogroepen eigenlijk? 65+'ers, mensen met een minder goede gezondheid/ziekte... ?
Ouderen, chronisch zieken (en dan met name astma en diabetes patiënten), zwangere vrouwen en volgens mij nu ook kinderen onder de 6.

En je moet mijn aannames niet als feiten gebruiken.
pi_74545406
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:40 schreef Re het volgende:

[..]

Volgende personen worden gerekend tot de erkende risicogroepen:

patiënten met een chronische ziekte die het ademhalingsstelsel aantast, zoals bijvoorbeeld astma, chronisch obstructief longlijden (COPD), mucoviscidose, broncho-dysplasie;
patiënten met een chronische hartaandoening met uitzondering van niet-gecompliceerde hypertensie;
patiënten met diabetes;
patiënten met een chronische neuromusculaire aandoening;
patiënten die lijden aan een ernstige neurologische stoornis (bijvoorbeeld cerebrale paralysie);
patiënten met matige tot ernstige nier- of leverinsufficiëntie;
patiënten met immunosuppressie wegens ziekte of een behandeling;
patiënten met een erfelijke metabole stoornis;
zwangere vrouwen in het tweede en derde zwangerschapstrimester;
personen die ouder zijn dan 65 jaar.

en nu ook dus kinderen van 0.5 - 4 jaar

in andere landen zijn er variaties in risicogroepen, in de VS zijn jonge mensen dat ook (tot 18 jaar geloof ik)
Zijn nog best wel wat mensen hier (op het forum en FP) die tot die groep behoren, blijkbaar.. want ik heb al best wel wat posts gelezen waarin staat dat ze een brief (uitnodiging) hebben gekregen.

In dat rijtje staat overigens niet "kinderen onder x jaar". Pas op het nieuws (gisteren?) zag ik nog kinderen die gevaccineerd werden. Of was dat in het buitenland?
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:42 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ouderen, chronisch zieken (en dan met name astma en diabetes patiënten), zwangere vrouwen en volgens mij nu ook kinderen onder de 6.

En je moet mijn aannames niet als feiten gebruiken.
Met geld moet het mogelijk zijn.
  maandag 9 november 2009 @ 16:45:17 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74545447
kinderen kunnen ook in een andere risicogroep zitten natuurlijk dan alleen leeftijd ... maar ik denk dat dat een referentie was naar een ander vaccinatie programma
pi_74545518
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:45 schreef Re het volgende:
kinderen kunnen ook in een andere risicogroep zitten natuurlijk dan alleen leeftijd ... maar ik denk dat dat een referentie was naar een ander vaccinatie programma
Dat is waar.
Maar waarschijnlijk zullen binnenkort kinderen tussen de zes maanden en vier jaar ook tot de risicogroep behoren en een uitnodiging krijgen, afgaande op dit bericht: Gezondheidsraad: "Ook jonge kinderen inenten" ?
  maandag 9 november 2009 @ 16:47:32 #32
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_74545524
Waarom vallen diabetici eigenlijk onder de risicogroepen? Hebben die ook een zwakkere weerstand? Of omdat het auto-immuun is?

4 pollopties hadden beter geweest:
- wel oproep/risicogroep, wel nemen
- wel oproep/risicogroep, niet nemen
- geen o/r, wel willen/nemen
- geen o/r, niet nemen.

[ Bericht 27% gewijzigd door 08gnoT. op 09-11-2009 17:25:10 ]
pi_74545674
great succes
pi_74549547
Volgens mij is het gewoon zo dat die 34 miljoen vaccins nog niet allemaal beschikbaar zijn en nu eerst de risicogroepen geënt worden met de vaccins die wél beschikbaar zijn.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74563060
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij is het gewoon zo dat die 34 miljoen vaccins nog niet allemaal beschikbaar zijn en nu eerst de risicogroepen geënt worden met de vaccins die wél beschikbaar zijn.
Jup, dat sowieso.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74567030
tvp
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:25:30 #37
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:51:50 #38
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74651922
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens Klink komt een groot deel van de bestelde vaccins pas in februari wanneer de griep voorbij is.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_74654434
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:51 schreef Stefan het volgende:

[..]

Volgens Klink komt een groot deel van de bestelde vaccins pas in februari wanneer de griep voorbij is.
Nu weet ik wat ze zeggen over resultaten uit het verleden, maar de Spaanse Griep, de Azië-Griep en de Hong-Kong Griep waren allemaal een meerjarig fenomeen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_74656993
ChanceLee: probeer het volgende keer gewoon eens in één post, in plaats van deze spamrij aan berichten met vaak hooguit één woord als reply op een post.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74662900
polls polls polls, shit shit shit
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')