Eens. Ik kan niet echt wakker liggen van frauderende studenten, die gaan in de meeste gevallen later nog wat betekenen voor de maatschappij.quote:Op maandag 9 november 2009 15:23 schreef fs180 het volgende:
Laat ze eens die stelmatige uitkeringtrekker uitzoeken!
Het gaat mij erom dat wij er voor betalen en daar heb ik geen zin in!quote:Op maandag 9 november 2009 15:34 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Eens. Ik kan niet echt wakker liggen van frauderende studenten, die gaan in de meeste gevallen later nog wat betekenen voor de maatschappij.
80 miljoen, eerst cijfers graag. ik hecht weinig waarde aan schattingen, verder stelt 80m niets voor daar wel al zo 4+ miljard uitgeven aan ontwikkelingshulpquote:Op maandag 9 november 2009 15:26 schreef Ladylike het volgende:
[..]
[..]
euhm, het gaat in totaal wel om heel wat meer dan 200 euro
Alsof je minder gaat betalen als studenten niet meer frauderenquote:Op maandag 9 november 2009 15:35 schreef Ordienair het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat wij er voor betalen en daar heb ik geen zin in!
hier in maastricht zijn ze daar iig goed mee bezig, ik kwam laatst niet in aanmerking voor ww, dus moest een sociale uitkering aanvragen en voordat ik 1 cent gekregen had was ik alweer aan het werkquote:Op maandag 9 november 2009 15:34 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Eens. Ik kan niet echt wakker liggen van frauderende studenten, die gaan in de meeste gevallen later nog wat betekenen voor de maatschappij.
Ontwikkelingshulpquote:Op maandag 9 november 2009 15:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
80 miljoen, eerst cijfers graag. ik hecht weinig waarde aan schattingen, verder stelt 80m niets voor daar wel al zo 4+ miljard uitgeven aan ontwikkelingshulp![]()
![]()
Maar laten we vooral doen alsof dit enige pioriteit heeft.
Nee gelukkig verhogen ze het niet elke jaar dus vooral door blijven gaanquote:Op maandag 9 november 2009 15:36 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Alsof je minder gaat betalen als studenten niet meer frauderen
En zij, met hun net boven modaal inkomen, dragen straks voor jou alle kosten, en staan een hoger percentage van hun inkomsten (het wordt toch elk jaar meer..) af. Dit aanpakken, hun studie in gevaar brengen en ze straks allemaal een uitkering geven is zeker voordelig?quote:Op maandag 9 november 2009 15:35 schreef Ordienair het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat wij er voor betalen en daar heb ik geen zin in!
Alsof 3 miljones extra studenten daar effect op hebben, of zelfs 10 miljoen extra, en verschuift het kostenpotje gewoon op.quote:Op maandag 9 november 2009 15:37 schreef Ordienair het volgende:
[..]
Nee gelukkig verhogen ze het niet elke jaar dus vooral door blijven gaan
Misschien een optie om de boel gewoon niet op te lichten en gewoon het normale bedrag te krijgen in plaats van meer geld krijgen terwijl je dat niet hoord te krijgen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
En zij, met hun net boven modaal inkomen, dragen straks voor jou alle kosten, en staan een hoger percentage van hun inkomsten (het wordt toch elk jaar meer..) af. Dit aanpakken, hun studie in gevaar brengen en ze straks allemaal een uitkering geven is zeker voordelig?
Inderdaad. Kunnen ze later bij banken en andere bedrijven precies hetzelfde doen, want dat soort zelfverrijkingsgedrag is goed voor de maatschappij!quote:Op maandag 9 november 2009 15:34 schreef griekjeee het volgende:
[..]
73 euro voor MBO en 93 euro voor HBO en universiteit.quote:Op maandag 9 november 2009 15:42 schreef Ordienair het volgende:
[..]
Misschien een optie om de boel gewoon niet op te lichten en gewoon het normale bedrag te krijgen in plaats van meer geld krijgen terwijl je dat niet hoord te krijgen.
Snap best dat er van die mensen zijn die vrij paupere ouders hebben en dit doen omdat ze niet beter weten.
quote:Op maandag 9 november 2009 15:45 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
73 euro voor MBO en 93 euro voor HBO en universiteit.Niet iedereen heeft rijke ouders.
Tot je 18e kunnen je ouders bijstand krijgen via de IB-groep en daarna zijn ze niet verplicht om je studie te betalen. Was het maar zo'n pretjequote:Op maandag 9 november 2009 15:48 schreef Ladylike het volgende:
in mijn tijd waren je ouders verplicht om op een uitwonende beurs van 400 gulden jou als kind nog eens 500 gulden te spekken, bestaat die verplichting voor de ouders niet meer?
Ouders met een uitkering ja.quote:Op maandag 9 november 2009 15:49 schreef vaagsel het volgende:
[..]
![]()
Plus een aanvullende beurs van 220 euro als je ouders een inkomen onder een bepaalde grens hebben.
Standaard bedrag was... ah 93 euro dusquote:Op maandag 9 november 2009 15:42 schreef Ordienair het volgende:
[..]
Misschien een optie om de boel gewoon niet op te lichten en gewoon het normale bedrag te krijgen in plaats van meer geld krijgen terwijl je dat niet hoord te krijgen.
Snap best dat er van die mensen zijn die vrij paupere ouders hebben en dit doen omdat ze niet beter weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |