Mijn kapper doet het vaak op die manierquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Even een snelle tvp + vraag voordat ik naar school moet:
Ik heb dus kappersangst en wil eigenlijk niet dat de kapper mijn dode puntjes bijknipt. Eigenlijk wil ik het zelf doen op de `ambachtelijke' manier. Plukjes draaien en de uitspringende haartjes knippen. Maar hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk? Nat haar? Droog haar? En mijn haar is sowieso niet op een lengte, dus springen er dan sowieso niet puntjes uit als ik een `strookje' draai, simpelweg omdat het korter is? En hoever moet je zoeen sprietje afknippen?
Dat doen er wel meer ja (de meesten, denk ik?). Mijn kapper wast het ook bijna nooit als ik daar binnen kom. Hij heeft zoiets van, je wast het zelf ook niet elke dag, ik knip het zoals je je haar 'natuurlijk' draagt.. Als je t droog knipt zie je meteen hoe het valt enzo. Ben ontzettend blij met hem als kapper, hij doet het echt goedquote:Op woensdag 2 december 2009 21:06 schreef Salt_Seafood het volgende:
Mijn kapper knipt altijd op nat haar!
Als je krullen hebt is het denk wat lastig droog te knippen..quote:Op woensdag 2 december 2009 21:10 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Dat doen er wel meer ja (de meesten, denk ik?). Mijn kapper wast het ook bijna nooit als ik daar binnen kom. Hij heeft zoiets van, je wast het zelf ook niet elke dag, ik knip het zoals je je haar 'natuurlijk' draagt.. Als je t droog knipt zie je meteen hoe het valt enzo. Ben ontzettend blij met hem als kapper, hij doet het echt goed. ik kan gewoon gaan zitten, hoef niks te zeggen en hij knipt het mooi.. perfect!
Waar woon je,quote:Op woensdag 2 december 2009 21:03 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Mijn kapper doet het vaak op die manier. En hij knipt altijd op droog haar.. Maar verder weet ik het niet precies.
Mensen met krullen knipt hij ook droog. Ook mensen met heel veel krullenquote:Op woensdag 2 december 2009 21:12 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Als je krullen hebt is het denk wat lastig droog te knippen..
quote:Op woensdag 2 december 2009 21:19 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Mensen met krullen knipt hij ook droog. Ook mensen met heel veel krullen.
@ ChipsZak, ik woon in omgeving Den Haag maar ga naar de kapper in Amsterdam (hij is ook een bekende, Siko )
Ja, nouja, hij snijdt er meer langs, niet echt knippen. En droog haar ja. Altijd droog haar. (ik zag net dat het ook bij zn 'bio' staat op de website,quote:Op woensdag 2 december 2009 21:22 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]Beetje ver. Maar hij draait dus ook echt van die plukjes haar en dan knippen? Op droog haar dus?
Oke, dankjewel!quote:Op woensdag 2 december 2009 21:23 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ja, nouja, hij snijdt er meer langs, niet echt knippen. En droog haar ja. Altijd droog haar. (ik zag net dat het ook bij zn 'bio' staat op de website,)
like your haircolour btw. staat je goed !
Klinkt goed, mss vraag ik je het adres nog wel eensquote:Op woensdag 2 december 2009 21:19 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Mensen met krullen knipt hij ook droog. Ook mensen met heel veel krullen.
@ ChipsZak, ik woon in omgeving Den Haag maar ga naar de kapper in Amsterdam (hij is ook een bekende, Siko )
De meeste krullenkniptechnieken zijn op droog haarquote:Op woensdag 2 december 2009 21:12 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Als je krullen hebt is het denk wat lastig droog te knippen..
die van mijn kapper nietquote:Op donderdag 3 december 2009 05:45 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
De meeste krullenkniptechnieken zijn op droog haar
Bij mijn weten bevat dat spul allemaal sulfaten. Post de ingrediënten eens van de jouwe als je wilt?quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:18 schreef alors het volgende:
Dat Dr. Organic schuimt ook niet zo belachelijk hard als sulfaatshampoo
Nee, ik weet ook dat het mijn eigen schuld is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Booo; lees de op. Shampoo en hitte zijn nou niet echt de beste maatjes met krullen. Niet meteen de schuld geven aan je haar
Ik vond dat ik nog best veel nodig had, meer dan verwacht, om overal te komenquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:16 schreef Gwywen het volgende:
Waar kun je dat kopen? Ik wil ook een beetje van de siliconenspullen af. Gebruikte eerst de gele van Elvive en nu die nieuwe met bijenwas of zo, maar dat is allemaal veel te veel van 't goede.
Over hoeveelheden shampoo: volgens mij gebruiken veel mensen veel te veel shampoo, als ik soms zie in de douches van het zwembad wat een enorme hoeveelheden mensen gebruiken op kort haar, dat is wel vijf keer zo veel als ik op m'n lange haar gebruik.
Dat is denk ik meer zoals je het voelt. Beetje water erbij dan nog eens inwrijven en dan zit het echt wel overalquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:48 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik vond dat ik nog best veel nodig had, meer dan verwacht, om overal te komen
Nee, juist niet.. Bij mijn flesje (ik heb ook de honingvariant) staat het ook expliciet op dat het geen sulfaten en parabenen en things bevat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:56 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Bij mijn weten bevat dat spul allemaal sulfaten. Post de ingrediënten eens van de jouwe als je wilt?
Nooit inwrijven!quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:21 schreef alors het volgende:
[..]
Dat is denk ik meer zoals je het voelt. Beetje water erbij dan nog eens inwrijven en dan zit het echt wel overal
Schat, het moet wel schoon, weken helpt niet. Jij bedoelt dat je je haar niet bovenop je hoofd moet gooien en gaan staan schobben. Daar krijg je klitten van idd. Maar op je hoofdhuid moet je echt wel goed inwrijven, wrijving werkt het "vuil" los.quote:
Ik geloof dat soort dingen nooit. Meestal omdat ze niet waar zijn.. Er zit dan gewoon geen SL(E)S in. Of ze noemen het "coconut soap base". Ja, vast, geeft het beestje een andere naam, het is en blijft hetzelfde rotspul. Ik ben heeeeeeel erg kritisch geworden op reclame boodschappen als ditquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:25 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Nee, juist niet.. Bij mijn flesje (ik heb ook de honingvariant) staat het ook expliciet op dat het geen sulfaten en parabenen en things bevat.
Merci!! Erg ok inderdaad. Snap niet waarom er meteen weer 5 verschillende milde reinigers in moeten of olie, maar soit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:18 schreef alors het volgende:
aloe barbadensis leaf juice, aqua, decyl glucoside, cocamidopropyl betaine, PEG-7 glyceryl cocoate, sodium lauryl glucose carboxylate, lauryl glucoside, coco-glucoside, glyceryl oleate, tocopherol, helianthus annuus seed oil, glyceryl caprylate, aroma, sodium benzoate, potassium sorbate, sodium phytate, citric acid, limonene, linalool.
Er zijn anders meer mensen met slag/krullen dan met steil haarquote:Op maandag 7 december 2009 19:32 schreef Salt_Seafood het volgende:
Hoop dat het niet zo'n vaart loopt (zal ook wel niet) want straks heeft iedereen krullen en is het niet meer bijzonder :S
Als je een echt goeie borstel wilt kopen, koop je een pro van varkenshaar: KLIK.quote:[b]Op dinsdag 8 december 2009 13:12
En ik ben van plan om een goede haarborstel te kopen. Wat hebben jullie voor borstels/kammen? Wat is aan te raden voor mijn halflange fijne haar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |