Nu is het racistisch, toen niet.quote:Op zondag 29 november 2009 23:44 schreef zkr600 het volgende:
Ik vind dat hele idee van "zwarte" pieten racistisch.
In de Engelse interpretatie gaat het niks om zwarte elfen maar de elfen daar zijn gewoon blank - "Santa's helpers."
quote:Op zondag 29 november 2009 23:57 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Nu is het racistisch, toen niet.
Toen waren negers nog negers en zwarten nog zwarten.
Nu moet je 'gekleurde mensen' zeggen, 'afro-americans' of 'native inhabitants'![]()
Dat hele gezeik om neger/zwarte is sowieso bullshit.
Neger = Zwart
Blanke = Wit
Als iemand blanke naar me roept zou dat dus even veel met mij moeten doen als dat er neger/zwarte geroepen wordt naar een neger/zwarte
Negerzoen mag niet meer, maar Dame Blanche en Blanke Vla nog wel?
RACISTEN ZIJN HET!
IN WELKE CULTUUR LEVEN WE?!
DAT DIT KAN IN FUCKING NEDERLAND![]()
![]()
![]()
Dat zijn dus dingen die er werkelijk bestaan in de natuur.quote:Op zondag 29 november 2009 23:57 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Nu is het racistisch, toen niet.
Toen waren negers nog negers en zwarten nog zwarten.
Nu moet je 'gekleurde mensen' zeggen, 'afro-americans' of 'native inhabitants'![]()
Dat hele gezeik om neger/zwarte is sowieso bullshit.
Neger = Zwart
Blanke = Wit
Als iemand blanke naar me roept zou dat dus even veel met mij moeten doen als dat er neger/zwarte geroepen wordt naar een neger/zwarte
Negerzoen mag niet meer, maar Dame Blanche en Blanke Vla nog wel?
RACISTEN ZIJN HET!
IN WELKE CULTUUR LEVEN WE?!
DAT DIT KAN IN FUCKING NEDERLAND![]()
![]()
![]()
Belachelijk toch?quote:Op maandag 30 november 2009 00:00 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Inderdaad, als ze het over blanke vla of witte kool en etc. hebben hoor je niemand janken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu weer OT![]()
Zwarte Piet![]()
"Hey you, white man, come here!"quote:Op maandag 30 november 2009 00:04 schreef zkr600 het volgende:
[..]
Dat zijn dus dingen die er werkelijk bestaan in de natuur.![]()
En overigens zijn er weinige negers die een blanke op die manier zullen aanspreken.
Zoals:
"Hey you, white man, come here!"
Zoiets heb ik erg zelden gezien, kan me niet de laatste keer herinneren zelfs.
Dame Blanche en Blanke Vla groeien aan struiken en bomen?quote:Op maandag 30 november 2009 00:04 schreef zkr600 het volgende:
[..]
Dat zijn dus dingen die er werkelijk bestaan in de natuur.![]()
Of het nou kunstmatig wordt gemaakt door mensenhanden of gewoon vanzelf groeit doet er niet aan toe.quote:Op maandag 30 november 2009 00:17 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Dame Blanche en Blanke Vla groeien aan struiken en bomen?
Negerzoenen bestaan net zo hard als Blanke Vla hoor
Ik zeg het nog een keer: toen was het niet racistisch.quote:Op maandag 30 november 2009 00:29 schreef zkr600 het volgende:
[..]
Of het nou kunstmatig wordt gemaakt door mensenhanden of gewoon vanzelf groeit doet er niet aan toe.
Ik bedoelde die dingen bestaan er echt... maar zwarte pieten?![]()
![]()
De opvatting is dat negers voor niets anders deugen dan harde arbeid, en dat vind ik racistisch.
Dat witten ook last van hebben rechtvaardigt racisme niet.
Two wrong's dont make a right.
We moeten eerder het probleem aanpakken, niet omzeilen door zelf daaraan deel te nemen.
Het probleem zou er niet zijn als negers/mocros niet zouden zeiken over racisme, en dingen die al jarenlang traditie zijn in Nederland.quote:Op maandag 30 november 2009 00:29 schreef zkr600 het volgende:
We moeten eerder het probleem aanpakken, niet omzeilen door zelf daaraan deel te nemen.
Ik beoordeel ook niet de geschiedenis dan, maar het tegenwoordige. Want het verleden kan je niet veranderen, wel wat er nu gebeurt en ook de toekomst.quote:Op maandag 30 november 2009 00:36 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ik zeg het nog een keer: toen was het niet racistisch.
In de tijd dat Sinterklaas als feestdag opkwam in Nederland, was het heel normaal dat negers moesten werken voor de blanken.
Bij Sint Nikolaas was het zelfs zeldzaam dat deze negers blij waren en vrolijke kleren droegen, en leuke dingen deden voor de kinderen en de Sint hielpen.
De opvatting is overigens niet dat negers voor niets anders deugen dan harde arbeid, dat was het toen ook niet.
Toen was het gewoon de normale gang van zaken.
Dat is er gewoon in gebleven, en tot al die negers en mocros gingen zeiken over racisme hier en racisme daar, was het geen enkel probleem in Nederland
Als zwarte pieten geen zwarte pieten meer mogen zijn is sinterklaas ook geen sinterklaas meer.quote:Op maandag 30 november 2009 00:47 schreef zkr600 het volgende:
[..]
Ik beoordeel ook niet de geschiedenis dan, maar het tegenwoordige. Want het verleden kan je niet veranderen, wel wat er nu gebeurt en ook de toekomst.
En dat hele idee is gewoon verouderd en achterhaald. Ik vind er niets mis mee met elfen of pieten, maar referenties naar hun huidskleur zijn van het verleden.
Ik denk dat jij eerder de twee termen "Nederlanden" en "Oud Holland" door elkaar haalt. Want Nederland is van de moderne tijd, en wat er allemaal in Oud Holland gebeurde is best bijzaak helaas. Het "koninkrijk der Nederlanden" toendertijds bevatte immers ook niet-blanke landen.quote:Op maandag 30 november 2009 00:53 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Het hoort bij Nederland, Nederland is blank, alles wat niet blank is in Nederland hoort oorspronkelijk niet bij Nederland, en heeft dus eigenlijk geen ene flikker te zeggen over Oud Hollandsche tradities.
Je mag hier best wonen hoor, hartstikke leuk en gezellig, maar ga niet lopen janken over dingen die hier allang ter sprake waren voordat er uberhaupt donkere mensen in Europa woonden
Klopt, waaronder Suriname, Nederlands-Indië, en de Nederlandse Antillen.quote:Op maandag 30 november 2009 01:01 schreef zkr600 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij eerder de twee termen "Nederlanden" en "Oud Holland" door elkaar haalt. Want Nederland is van de moderne tijd, en wat er allemaal in Oud Holland gebeurde is best bijzaak helaas. Het "koninkrijk der Nederlanden" toendertijds bevatte immers ook niet-blanke landen.
We kunnen gewoon in het verleden leven en zelfs de klok terug proberen te draaien of we kunnen gewoon vooruit kijken en varen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |