abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74501106
Ik studeer dit jaar af en ben me nu een beetje aan het oriënteren. Heb stage gelopen bij een Big 4 kantoor maar dat ligt me absoluut niet. Je wordt er raar aangekeken als je half 6 je spullen pakt en naar huis gaat
Half 8, acht uur thuis voor die mensen is absoluut geen probleem. Daarnaast wordt je geacht ook elk weekend het een en ander voor te bereiden. Prima natuurlijk, maar ik vind het jammer dat dit ook van iedereen wordt verwacht.
Dit heeft niets te maken met niet hard willen werken, dat vind ik ook belangrijk maar dit is gewoon overdreven. Ik vraag me dus af of dit voor elk, dus ook de kleinere, kantoor geldt en zelfs of dit in het bedrijfsleven normaal is. Sowieso zal ik binnenkort ff een stage regelen bij een Mazars of BDO en kijken hoe het er daar aan toe gaat. Als ook hier dezelfde mentaliteit geldt, wordt het echt de overheid

Hoe gaat dat bij jullie?
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 11:00:33 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74501331
Tja... je moet een goede indruk kunnen geven aan je baas en zo.. Maar als iedereen dat doet word jij ook geacht dit te doen. Een foute ontwikkeling als je het mij vraagt... Het moet niet vanzelfsprekend worden vind ik, want ik wil prima wel eens een uurtje langer blijven een keer in de week, maar niet dagelijks 2 uur later.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 8 november 2009 @ 11:01:49 #3
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_74501354
T zijn gewoon allemaal kontelikkers daar, die nu vrezen voor hun baantje en daarom maar als langste blijven.

edit: ja renesite zo kan je het ook zeggen
pi_74501365
Tja, de afdelingen die bij ons dit soort werk doen vreten de helft van de tijd uit hun neus en de andere helft van de tijd is het najagen van deadlines, waarbij veel informatie waar je afhankelijk van bent pas op het laatste moment wordt aangeleverd (kan vaak ook niet anders). Dat betekent geregeld met de pizza op het bureau doorwerken tot 20.00 uur of 21.00. Het voordeel is wel dat je geen last hebt van de dagelijkse file's.

Thuiswerken is ook een optie, al zie ik dat je stagair bent. Vooreen stagair tuigen ze geen hele thuiswerkinstallatie op. Heb je een vaste aanstelling, dan is dat wellicht wel een optie. Kun je om half 6 naar huis en dan thuis nog even doorwerken. Deadline moet toch gehaald worden of jij dat nu leuk vindt of niet.

Overigens wel erg dat je nog niet bent afgestudeerd en al een dergelijke ambtenarenmentaliteit hebt. In het bedrijfsleven wordt er vaak toch enige flexibiliteit verwacht. Misschien dat je op een afdeling Internal Audit terecht kunt bij een financiele instelling. Salarissen zijn daar niet verkeerd en na 18.00 uur ligt iedereen daar al lang en breed thuis achter de TV.
  zondag 8 november 2009 @ 11:04:33 #5
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_74501395
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:02 schreef Halcon het volgende:
Tja, de afdelingen die bij ons dit soort werk doen vreten de helft van de tijd uit hun neus en de andere helft van de tijd is het najagen van deadlines, waarbij veel informatie waar je afhankelijk van bent pas op het laatste moment wordt aangeleverd (kan vaak ook niet anders). Dat betekent geregeld met de pizza op het bureau doorwerken tot 20.00 uur of 21.00. Het voordeel is wel dat je geen last hebt van de dagelijkse file's.

Thuiswerken is ook een optie, al zie ik dat je stagair bent. Vooreen stagair tuigen ze geen hele thuiswerkinstallatie op. Heb je een vaste aanstelling, dan is dat wellicht wel een optie. Kun je om half 6 naar huis en dan thuis nog even doorwerken. Deadline moet toch gehaald worden of jij dat nu leuk vindt of niet.

Overigens wel erg dat je nog niet bent afgestudeerd en al een dergelijke ambtenarenmentaliteit hebt. In het bedrijfsleven wordt er vaak toch enige flexibiliteit verwacht. Misschien dat je op een afdeling Internal Audit terecht kunt bij een financiele instelling. Salarissen zijn daar niet verkeerd en na 18.00 uur ligt iedereen daar al lang en breed thuis achter de TV.
Geweldig zo baan zoek ik ook over anderhalf jaar
Pain is just weakness leaving the body!
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 11:07:05 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74501428
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:02 schreef Halcon het volgende:
Zie daar de reden dat ik niet op kantoor wil werken later

Flexibel omdat er veel meer kontenlikkers zijn. Niet omdat je in de tijd dat je NIET overwerkt WEL je klauwen uitsteekt. Je collega's werken die uren niet, en jij wel. Edoch spring je er niet bovenuit waardoor je beter overdag net zo weinig kan gaan doen.

Flexibel zal dan voor mij betekenen: ik kom om 12 uur wel op het werk en ga dan om 9 uur wel weer weg !
  zondag 8 november 2009 @ 11:08:40 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74501449
Er is natuurlijk verschil tussen flexibel en elke dag tot 8 uur achter je bureau .
pi_74501464
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:08 schreef Sander het volgende:
Er is natuurlijk verschil tussen flexibel en elke dag tot 8 uur achter je bureau .

Is ook niet elke dag.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 11:10:00 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74501472
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:08 schreef Sander het volgende:
'Baas?'
'Ja?'
'Laat ik eens flexibel doen vandaag'
' '
'Ik ga vandaag eens om 17 uur naar huis, zoals in mijn contract staat, ik heb een tandartsafspraak '
  zondag 8 november 2009 @ 11:10:11 #10
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74501477
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is ook niet elke dag.
Ah, jij bent TS?
  zondag 8 november 2009 @ 11:14:14 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_74501536
Ik kots ook op zo'n mentaliteit. Als ik op een normale tijd (ik begin om 7:00) wegga dan zijn er altijd van die malloten die vragen of ik vrij heb. Idioten, ik moet m'n kinderen ophalen, en ik wordt slechts betaald om 8 uur per dag te werken. Ik verwacht van de bakker ook niet dat als ik een brood koop ik er een halfje gratis bijkrijg. Dus waarom verwacht m'n baas dat wel van mij ?? Mits, het werk af is uiteraard, maar langer blijven alleen om het blijven is onzin.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_74501543
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zie daar de reden dat ik niet op kantoor wil werken later

Flexibel omdat er veel meer kontenlikkers zijn. Niet omdat je in de tijd dat je NIET overwerkt WEL je klauwen uitsteekt. Je collega's werken die uren niet, en jij wel. Edoch spring je er niet bovenuit waardoor je beter overdag net zo weinig kan gaan doen.

Flexibel zal dan voor mij betekenen: ik kom om 12 uur wel op het werk en ga dan om 9 uur wel weer weg !
Flexibel is ook een beetje geven en nemen. Met name bij dit soort functies als waar TS het over heeft is een deadline ook echt een deadline en moet je die deadlines doorgaans in een hele korte periode behalen. Bij ons zie je dan ook dat de mensen die dit werk doen 75% van de tijd niet heel veel te doen hebben en 25% van de tijd het enorm druk hebben en ook weleens wat uurtjes maken na de reguliere kantoortijden. Meer personeel is geen optie, want dan zitten gedurende die 75% nog meer mensen nog meer uit hun neus te vreten. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Ik begrijp die collega's wel. Je komt net kijken en zit dan al constant naar de klok te kijken om in je auto te stappen en naar huis te karren, terwijl zij de klus verder moeten klaren. Dan krijg je scheve gezichten. Flexibliteit is geen eenrichtingsverkeer. Opvallend dat mensen als het gaat over flexilbiteit alleen praten over situaties waar ze zelf voordeel aan hebben.

Echt waar, ik zou voor Internal Audit gaan of echt iets anders gaan zoeken. Is niet erg, heel veel mensen hebben een broertje dood aan strakke deadlines en af en toe wat langer werken.
pi_74501558
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:10 schreef Sander het volgende:

[..]

Ah, jij bent TS?
Nee. En nu?
pi_74501665
hey, herkenbaar, duurde ook even voor ik doorhad dat je de eerste uren koffie moest drinken en na 5 uur pas echt moest werken alsof je het druk had.
ook heen en weer hollen en hard op roepen "druk druk druk "helpt.

Tja , als de baas komt klagen omdat je niet overwerkt terwijl de anderen dat wel doen, maar je wel 2 keer zoveel werk aflevert als de anderen was niet echt een argument vond de baas

Inzet tonen was overwerken en hij ging weer lekker bier drinken in de bedrijfskantine
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_74501714
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:20 schreef longinus het volgende:
hey, herkenbaar, duurde ook even voor ik doorhad dat je de eerste uren koffie moest drinken en na 5 uur pas echt moest werken alsof je het druk had.
ook heen en weer hollen en hard op roepen "druk druk druk "helpt.

Tja , als de baas komt klagen omdat je niet overwerkt terwijl de anderen dat wel doen, maar je wel 2 keer zoveel werk aflevert als de anderen was niet echt een argument vond de baas

Inzet tonen was overwerken en hij ging weer lekker bier drinken in de bedrijfskantine

Verschil hier is dan dat het overwerk ook echt komt door de drukte op dat moment, niet omdat men in periodes van deadlines eerst tot half 12 koffie gaat zitten drinken.

Het lijkt me dat "de baas" dat ook wel inziet, dus het lijkt me ietwat overdreven. Mensen zullen dat altijd proberen. Heb weleens een topic hier geopend over thuiswerkers die dan om 03.41 uur nog een onbenullig mailtje sturen. Dat is emailen om te emailen en een poging om even makkelijk te scoren. Kan men ook overheen kijken, uiteindelijk gaat het toch om je toegevoegde waarde en die wordt niet groter van de hele dag niks doen om vervolgens 's nachts iedereen te spammen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Halcon op 08-11-2009 11:31:20 ]
pi_74501853
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Verschil hier is dan dat het overwerk ook echt komt door de drukte op dat moment, niet omdat men in periodes van deadlines eerst tot half 12 koffie gaat zitten drinken.

Het lijkt me dat "de baas" dat ook wel inziet, dus het lijkt me ietwat overdreven.
Ik had wel ander werk dus, geen fiscalist , eerste baas die ik had was gewoon , dit is het werk , moet af.
de baas van dit verhaaltje was echt , inzet is overwerken, en oordeelde hiernaar.

en ja, bedrijf past zich aan aan zulk beleid, op een gegeven moment mocht er niet gepraat worden tijdens werk, ook dat deed niet bepaald goed voor de prestaties.

de baas ervoor had het wel goed gezien, flexibele arbeids tijden, je kon overwerk laten uitkeren in vrije dagen, was een goede onderlinge verstandhouding en iedereen werkte samen.
Jammer dat dat failliet ging omdat de uitgaven van de baas groter waren dan ie zich kon veroorloven
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_74501903
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:30 schreef longinus het volgende:

[..]

Ik had wel ander werk dus, geen fiscalist , eerste baas die ik had was gewoon , dit is het werk , moet af.
de baas van dit verhaaltje was echt , inzet is overwerken, en oordeelde hiernaar.

en ja, bedrijf past zich aan aan zulk beleid, op een gegeven moment mocht er niet gepraat worden tijdens werk, ook dat deed niet bepaald goed voor de prestaties.

de baas ervoor had het wel goed gezien, flexibele arbeids tijden, je kon overwerk laten uitkeren in vrije dagen, was een goede onderlinge verstandhouding en iedereen werkte samen.
Jammer dat dat failliet ging omdat de uitgaven van de baas groter waren dan ie zich kon veroorloven
Was die werkgever een grote organisatie of min of meer een eenpittertje?

De baas ervoor is failliet gegaan. Hij heeft zich wellicht popiejopie gemaakt bij de werknemers, maar uiteindelijk gaat het op de fles. Arbeidskosten moet je proberen te beperken en zeker bij werk waar deadlines in korte periodes moeten worden gerealiseerd, betekent dat dat er weleens flink doorgeakkerd moet worden.
  zondag 8 november 2009 @ 11:34:42 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74501923
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het lijkt me dat "de baas" dat ook wel inziet, dus het lijkt me ietwat overdreven. Mensen zullen dat altijd proberen. Heb weleens een topic hier geopend over thuiswerkers die dan om 03.41 uur nog een onbenullig mailtje sturen. Dat is emailen om te emailen en een poging om even makkelijk te scoren. Kan men ook overheen kijken, uiteindelijk gaat het toch om je toegevoegde waarde en die wordt niet groter van de hele dag niks doen om vervolgens 's nachts iedereen te spammen.
En daarnaast komt in je weekstaat wel naar voren wat je precies die week gedaan hebt
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_74502075
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

En daarnaast komt in je weekstaat wel naar voren wat je precies die week gedaan hebt

Collega's weten dat ook wel van elkaar. Het argument "ze drinken de hele dag koffie om vervolgens tot 9 uur te blijven zitten" is ook weer zo'n wannabe-ambtenaren-argument.

Uiteindelijk gaat het om het werk en er zijn best vakgebieden waar het regelmatig voorkomt dat je eens moet overwerken. Je kunt de maandcijfers bijvoorbeeld moeilijk alvast voor het hele jaar vooruit maken als je even het wat minder druk hebt.
pi_74503416
Niet om het één of ander, maar als je bijna afstudeert dan WEET je toch al ruim en breed van tevoren dat het er zo aan toe gaat bij de Big 4?

Het is een werk- (levens) stijl die bij je moet passen denk ik. Ik moet je dan wel gelijk geven dat overwerk wel wordt gelijkgesteld met kwalitatief beter werk, terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.

Ik weet zelf persoonlijk niet hoe (goed) ik daar mee om zou kunnen gaan, daarom wil ik het volgend jaar ook zelf gaan proberen voor m'n Fiscale master.
pi_74506801
quote:
Op zondag 8 november 2009 10:45 schreef taxhaven het volgende:

Dit heeft niets te maken met niet hard willen werken, dat vind ik ook belangrijk maar dit is gewoon overdreven. Ik vraag me dus af of dit voor elk, dus ook de kleinere, kantoor geldt en zelfs of dit in het bedrijfsleven normaal is. Sowieso zal ik binnenkort ff een stage regelen bij een Mazars of BDO en kijken hoe het er daar aan toe gaat. Als ook hier dezelfde mentaliteit geldt, wordt het echt de overheid

Hoe gaat dat bij jullie?
Er zijn wel kleinere kantoren die veel belang hechten aan work / life balance. Bij de grotere is dat vaak niet zo, maar dat kan iedereen wel weten. Maar goed, als fiscalist ga je een aardig salaris verdienen, zelfs met een 9 tot 5 mentaliteit en zelfs bij de overheid.
  zondag 8 november 2009 @ 14:57:59 #22
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_74507192
Ik werk ook bij een groot bedrijf (+20.000 werknemers wereldwijd) wel niet in de fiscaliteit, op mijn afdeling is het heel normaal dat je op drukke momenten langer werkt, op kalme gewoon wat vroeger naar huis gaat. Er wordt niet naar de klok gekeken of iets genoteerd. Persoonlijk heb ik er geen idee of ik een positief of negatief urensaldo heb maar dat maakt me ook niets uit.
pi_74507218
Laten we de dijken verhogen met mensen zonder ambitie en een 9-5 mentaliteit
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 15:02:24 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74507313
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:58 schreef draaijer het volgende:
Laten we het in ploegendienst doen, een ploeg van 7 tot 15 en de anderen van 15-23. Op die manier geef je anderen ook een kans op de arbeidsmarkt.
pi_74508132
Ik heb stage gelopen bij hele kleine accountskantoren (20 medewerkers) en daar werkte iedereen gewoon tot 17 en ging naar huis.
  zondag 8 november 2009 @ 15:27:53 #26
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74508196
Ik heb zelf bij een groter accountantskantoor stage gelopen en op de samenstelafdeling vonden ze het rond 17.30 vaak wel prima en bij de controleafdeling was het vaak afhankelijk van hoe laat het bedrijf sloot. Maar zowel op de samenstelafdeling als op de controleafdeling ben ik eigenlijk nooit later dan 18.00 naar huis gegaan. Misschien 1x omdat ik echt een deadline had, maar dat was dus echt een uitzondering..
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 15:30:18 #27
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74508275
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:25 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb stage gelopen bij hele kleine accountskantoren (20 medewerkers) en daar werkte iedereen gewoon tot 17 en ging naar huis.
Wat een ketters! Krijgen ze nu ook 1/3e minder betaald omdat ze 2/3e van een fatsoenlijke werkdag werken?
  zondag 8 november 2009 @ 15:41:20 #28
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_74508570
quote:
Wat een onzin. Omdat niet iedereen de drive heeft om elke week 60+ uren te draaien terwijl er maar 40 tegen een modaal salaris worden uitbetaald, dan wil dat toch niet meteen zeggen dat dit minderwaardig oid is? Persoonlijk geen fiscalist, maar ik ben wel iemand die mijn kinderen graag zie opgroeien.
  zondag 8 november 2009 @ 15:44:32 #29
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74508635
quote:
Onzin, ik ken genoeg mensen die voldoende ambitie hebben, maar niet zo gek zijn om uren extra te gaan maken omdat de baas het nodig vind. Ik geloof niet dat mensen zoveel uren echt productief kunnen zijn.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74509704
Ach, als je plezier in je werk hebt dan maakt het allemaal volgens mij niet uit.
pi_74510559
Ga naar een klein regionaal kantoor, niet naar de grote 4 nee. Klein bedoel ik mee een vestiging van een regionaal kantoor zoals je die overal wel hebt.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_74511890
Zoo calvinistisch, werkweken van 50 uur of meer, ik kan me voorstellen dat je je daar niet meer op je plaats voelt. Voor die paar extra centen, die ook nog eens vrij zwaar belast worden?

Geef mij maar een mediterrane, relaxte leeftijl. Werken kunnen we nog tot onze 65e 67e verjaardag.

Overheid
Ook hier op het ministerie komt overwerken af en toe voor, maar het is zeker niet gebruikelijk.
  zondag 8 november 2009 @ 17:26:35 #33
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74512250
Maar eens kom je als je geluk hebt nog wel eens ergens te werken waar je uitsluitend op je prestatie beoordeeld wordt. Op maandag in de plane, even 3 dagen ergens op de wereld je kunstje doen, daag je shoppen en vrijdagavond weer van een "vorstelijk" KLM diner genieten. En op zaterdag weer 800 euro netto extra in de pocket omdat je economy class gevlogen hebt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 8 november 2009 @ 17:28:50 #34
242666 BeamofLight
pi_74512323
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:26 schreef buzz1291 het volgende:
Maar eens kom je als je geluk hebt nog wel eens ergens te werken waar je uitsluitend op je prestatie blonde kop en lekker poten beoordeeld wordt. Op maandag in de plane, even 3 dagen ergens op de wereld je kunstje doen, daag je shoppen en vrijdagavond weer van een "vorstelijk" KLM diner genieten. En op zaterdag weer 800 euro netto extra in de pocket omdat je economy class gevlogen hebt.
  zondag 8 november 2009 @ 17:34:37 #35
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74512500
Die avatar is een foto van mijn vriendin, pik!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74513269
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:16 schreef sempron2400 het volgende:
... Voor die paar extra centen, die ook nog eens vrij zwaar belast worden?
...
Laat me raden, jij bent geen fiscalist?
  zondag 8 november 2009 @ 18:05:23 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74513456
Flexibiliteit is leuk, maar het moet dan natuurlijk wel van 2 kanten komen. Niet iedereen leeft om te werken en sommige mensen willen ook nog iets anders doen dan werken. Of een 9 tot 5 mentaliteit handig is weet ik dan niet, maar je zou het wel kunnen zoeken bij een bedrijf waar het in ieder geval niet de norm is om over te werken.
pi_74513499
Wie zijn de big 4 nou? Ernst & Young was er een van toch?
  zondag 8 november 2009 @ 18:09:30 #39
242666 BeamofLight
pi_74513565
PriceWaterhouse
Ernst & Youg
Toilet en Douche
KPMG

Zoiets
  zondag 8 november 2009 @ 18:10:55 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74513604
quote:
Ik vind het prima als ze een 9-5 mentaliteit hebben, gaan ze tenminste nog werken, alleen zijn dit het soort mensen dat altijd dwars liggen en PvdA/SP/GL stemmen en willen dat Ik die regelmatig 60-70 uur werk meer belasting moet betalen om voor hun kinderopvang en gratis schoolboeken te betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 november 2009 @ 18:12:30 #41
242666 BeamofLight
pi_74513657
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het prima als ze een 9-5 mentaliteit hebben, gaan ze tenminste nog werken, alleen zijn dit het soort mensen dat altijd dwars liggen en PvdA/SP/GL stemmen en willen dat Ik die regelmatig 60-70 uur werk meer belasting moet betalen om voor hun kinderopvang en gratis schoolboeken te betalen.
pi_74514612
De hele discussie over hoe slecht het wel niet is om 50+ uur te werken of meer...

Als een dergelijke mentaliteit/werkethos je niet aanstaat, dan ga je toch niet werken bij een kantoor waar dat de norm is?
pi_74515236
Het is inderdaad van de gekke dat die laffe werknemers die 40 uur al genoeg of teveel vinden op de linkse partijen stemmen en vinden dat er meer van de '"rijkere" geplukt moet worden.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 19:10:59 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74515295
Tis allemaal de schuld van links !
  zondag 8 november 2009 @ 19:12:28 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74515349
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:09 schreef draaijer het volgende:
Het is inderdaad van de gekke dat die laffe werknemers die 40 uur al genoeg of teveel vinden op de linkse partijen stemmen en vinden dat er meer van de '"rijkere" geplukt moet worden.
Een partij als de SP is natuurlijk redelijk achterlijk, maar het idee dat mensen die goed verdienen verhoudingsgewijs iets (maar niet heel veel) meer bijdragen, is toch niets mis mee?
  zondag 8 november 2009 @ 19:12:58 #46
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74515365
quote:
Als mijn baas 40 uur in mijn contract zet ga ik niet structureel 60 uur werken omdat hij dat graag heeft. Dan zorgt hij maar voor een gepaste beloning. Als ik minimaal 60 uur per week wil werken dan begin ik wel een eigen bedrijf.
  zondag 8 november 2009 @ 19:14:09 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74515417
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:12 schreef Ron.Burgundy het volgende:

Als mijn baas 40 uur in mijn contract zet ga ik niet structureel 60 uur werken omdat hij dat graag heeft. Dan zorgt hij maar voor een gepaste beloning. Als ik minimaal 60 uur per week wil werken dan begin ik wel een eigen bedrijf.
Ook dat is natuurlijk nog eens waar. De werknemer werkt 40 uur, de baas stelt daar een bepaalde beloning tegenover. Duidelijke afspraken lijkt me.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 19:15:55 #48
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74515493
Als je je nu te pletter werkt kan je over 5 jaar misschien wel een plaatsje op schoot bij je baas zitten als zijn rechterhand. Weliswaar 60 uur in de week, want dat deed je voorheen ook voor een bedrag a 40 uur in de week.
pi_74515651
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een partij als de SP is natuurlijk redelijk achterlijk, maar het idee dat mensen die goed verdienen verhoudingsgewijs iets (maar niet heel veel) meer bijdragen, is toch niets mis mee?
Doen ze toch al met de huidige percentages alsmede in absolute euro's
Zelf als het percentage voor iedereen gelijk was, dan betaalde de meer verdieners al meer
  zondag 8 november 2009 @ 19:20:33 #50
45206 Pietverdriet
pi_74515654
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:15 schreef Renesite het volgende:
Als je je nu te pletter werkt kan je over 5 jaar misschien wel een plaatsje op schoot bij je baas zitten als zijn rechterhand. Weliswaar 60 uur in de week, want dat deed je voorheen ook voor een bedrag a 40 uur in de week.
Als jij geen ambitie hebt is dat prima, maar vanwaar de afgunst voor de mensen die het wel hebben?
pi_74515666
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:12 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Stem aub wel even op de VVD dan
  zondag 8 november 2009 @ 19:22:20 #52
45206 Pietverdriet
pi_74515703
quote:

[..]

Als iedereen 20% inkomstenbelasting zou betalen betaald iemand die het dubbele verdient toch zeker 2 keer zoveel belasting?
  zondag 8 november 2009 @ 19:25:19 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74515826
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:20 schreef draaijer het volgende:

Doen ze toch al met de huidige percentages alsmede in absolute euro's
Zeker, ik vind het prima zo. Nouja, de blauwe envelop word ik nooit zo blij van als ik hem open maak, maar ik beschouw het wel als iets positiefs dat ik die bijdrage kan leveren
quote:
Zelf als het percentage voor iedereen gelijk was, dan betaalde de meer verdieners al meer
Absoluut sowieso wel, maar ik denk toch dat je wel rekening moet houden met bepaalde minimale levensbehoeften en dat in dat licht het niet gek is dat minderverdienenden ook relatief minder of zelfs geen belasting betalen.
pi_74515841
quote:
ah gelukkig val ik niet binnen het stereotype: ik werk 40 uur en rechts stemmer
een enkele keer overwerk vind ik prima, maar liever niet. ik kan mijn tijd wel leuker besteden dan voor de baas

als andere mensen liever meer werken: prima. dat is hun keuze en dat hoeft echt niet zwaarder belast te worden dan ieder ander uur dat je werkt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 19:26:08 #55
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74515853
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij geen ambitie hebt is dat prima, maar vanwaar de afgunst voor de mensen die het wel hebben?
Kromme verhoudingen gewoon. Kan ik niet tegen. Bij mijn bijbaantjes komen mensen gewoon structureel te laat, en dat wordt gedoogd. Wel moet ik opsodemieteren omdat ik A) te veel ambitie toon waarop collega's zich bedreigd voelen (huuu hij doet straks mijn werk en dan kan ik niet meer veel uren werken ) en B) omdat ik te oud ben/te duur. Dat ik veel invalwerk verricht en nooit te laat kom + me zelden ziek meld (2 keer in 4 jaar) wordt vergeten.

Nee, werken is niet eerlijk, en het zakkenvullen dat de baas doet over de ruggen van personeelsleden die zich 'ambitieus' voelen wanneer ze voor de katsekut weer stuctureel overwerken (geen beloning) is gewoon belachelijk en dient zo mogelijk zelfs bestraft te worden. Dat is gewoon slavendrijven.

(mental picture: een oude man in een duur pak met een dikke sigaar die de hoofdjes aait van personeelsleden die met de tong uit de mond en pretoogjes verlangend naar de baas kijken)

[/frustratie ]
  zondag 8 november 2009 @ 19:27:04 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74515894
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als iedereen 20% inkomstenbelasting zou betalen betaald iemand die het dubbele verdient toch zeker 2 keer zoveel belasting?
Absoluut gezien is dat zeker zo.
pi_74515949
zegt niets over ambitie

Je bent juist achterlijk als je structureel 60 uur per week je kapot werkt en slects 40 uur betaald krijgt. Je baas zal in dit geval altijd de lachende derde zijn.

Ik zou idd die 60 uur beter steken in zelfstandig ondernemerschap
  zondag 8 november 2009 @ 19:29:30 #58
45206 Pietverdriet
pi_74515996
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:26 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kromme verhoudingen gewoon. Kan ik niet tegen. Bij mijn bijbaantjes komen mensen gewoon structureel te laat, en dat wordt gedoogd. Wel moet ik opsodemieteren omdat ik A) te veel ambitie toon waarop collega's zich bedreigd voelen (huuu hij doet straks mijn werk en dan kan ik niet meer veel uren werken ) en B) omdat ik te oud ben/te duur. Dat ik veel invalwerk verricht en nooit te laat kom + me zelden ziek meld (2 keer in 4 jaar) wordt vergeten.

Nee, werken is niet eerlijk, en het zakkenvullen dat de baas doet over de ruggen van personeelsleden die zich 'ambitieus' voelen wanneer ze voor de katsekut weer stuctureel overwerken (geen beloning) is gewoon belachelijk en dient zo mogelijk zelfs bestraft te worden. Dat is gewoon slavendrijven.

(mental picture: een oude man in een duur pak met een dikke sigaar die de hoofdjes aait van personeelsleden die met de tong uit de mond en pretoogjes verlangend naar de baas kijken)

[/frustratie ]
Je bent wat, 20?
Maak een opleiding af en ga een fatsoenlijke baan zoeken
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 19:30:52 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74516050
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent wat, 20?
Maak een opleiding af en ga een fatsoenlijke baan zoeken
Ja, maar studeren kost geld en je moet werken voor geld. Tot die tijd erger ik me gewoon suf !

En ja, later ga ik dus niet structureel overwerken zonder beloning. Voor de rest, bedankt voor je inhoudelijke reactie.
pi_74516460
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:30 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, maar studeren kost geld en je moet werken voor geld. Tot die tijd erger ik me gewoon suf !

En ja, later ga ik dus niet structureel overwerken zonder beloning. Voor de rest, bedankt voor je inhoudelijke reactie.
Dude ooit van investeren gehoord. Van een huidige investering hoor je later de vruchten te plukken. Zo gaat in ieder geval in mijn leven. Ik zeik niet om het werk wat ik moet doen. Ik voel me niet te goed om alles aan te pakken. Ik investeer en het heeft me altijd een berg opgeleverd
  zondag 8 november 2009 @ 19:44:02 #61
45206 Pietverdriet
pi_74516559
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:30 schreef Renesite het volgende:

[..]

boe fucking hoe wat heb ik toch een medelijden met je.
  zondag 8 november 2009 @ 20:01:28 #62
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74517323
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Laat me raden, jij bent geen fiscalist?
Ik zei toch NETTO !! Voordeel van bij een Engels bedrijf werken waar ze nog steeds denken dat de hoogste schijf 40% is.
  zondag 8 november 2009 @ 20:05:04 #63
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74517471
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dude ooit van investeren gehoord. Van een huidige investering hoor je later de vruchten te plukken. Zo gaat in ieder geval in mijn leven. Ik zeik niet om het werk wat ik moet doen. Ik voel me niet te goed om alles aan te pakken. Ik investeer en het heeft me altijd een berg opgeleverd
Investeren is sowieso belangrijk een goede studie is daarbij tegenwoordig vaak essentieel om goed binnen te komen bij bedrijven. Daarnaast zijn er voldoende mogelijkheden om je op te werken door ambitie te tonen en gemotiveerd te zijn.

Het aantal uren dat iemand per week werkt zegt mij niet zoveel. Veel werkzaamheden kun je niet per uur beoordelen, dat verschilt gewoon sterk per branche. Als ik in alle rust thuis kan werken dan ben ik vaak minder uren aan mijn werk bezig, maar ben wel een stuk creatiever en productiever. Dat is waar mijn baas me uiteindelijk op beoordeeld. Ik werk hard en ben betrokken bij mijn werkzaamheden en alles wat daarom heen gebeurd.
  zondag 8 november 2009 @ 20:07:40 #64
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74517592
quote:
Dat zien jullie allemaal echt verkeerd. Ik dacht tot een aantal jaren geleden ook zo. Maar uiteindelijk is ambitie en aantal uren werken per week niet hetzelfde. Gewoon zorgen dat je je specialiseert, een prettig mens bent en bij een internationaal bedrijf werkt. Dan heel gedoseerd je kennis delen, en je wordt overal als een authoriteit gezien die ook nog eens overal wordt uitgenodigd. Maar dat moeten de meesten hier allemaal nog ervaren.
pi_74518396
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik zei toch NETTO !! Voordeel van bij een Engels bedrijf werken waar ze nog steeds denken dat de hoogste schijf 40% is.
En je quote mij omdat?
pi_74518636
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat zien jullie allemaal echt verkeerd. Ik dacht tot een aantal jaren geleden ook zo. Maar uiteindelijk is ambitie en aantal uren werken per week niet hetzelfde. Gewoon zorgen dat je je specialiseert, een prettig mens bent en bij een internationaal bedrijf werkt. Dan heel gedoseerd je kennis delen, en je wordt overal als een authoriteit gezien die ook nog eens overal wordt uitgenodigd. Maar dat moeten de meesten hier allemaal nog ervaren.
Misschien ben je wel succesvol omdat je het in het begin zo hebt gedaan
pi_74546426
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

En je quote mij omdat?
"omdat het kan" zei ooit iemand
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:01:05 #68
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74560257
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

En je quote mij omdat?
Foutje, Ik wilde iemand quoten die een vergoeding van 800 euro extra NETTO per intercontinentale trip "een paar rot centen vond". Mijn excuses.
pi_74613168
quote:

[..]

Goed verdienen moet gestimuleerd worden en dat doe je niet door deze mensen verhoudingsgewijs meer te laten bijdragen.

Absoluut meer bijdragen is iets voor te zeggen, maar relatief meer bijdragen vind ik pure diefstal van de overheid.
  maandag 16 november 2009 @ 12:03:00 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74743929
Ik zou bij zo'n toko dus niet aan de slag gaan of je moet graag je priveleven verneuken

Ik ken het fiscalisten wereldje niet echt maar in het algemeen zijn er genoeg bedrijven die niet verwachten dat je op filantropische basis gaat zitten werken.
pi_74764302
Ook bij Big4 veel verschil tussen randstad en de rest van het land.. Hoe meer naar het oosten van het land, hoe rustiger het wordt(over het algemeen dan)..
pi_74783982
Ik vind het begrip 9-tot-5 mentaliteit überhaupt nergens op slaan, en als het betekent dat je geacht wordt structureel over te werken dan zou ik er sowieso niet gaan werken.

Of je hebt zo'n iemand, dat is een ander verhaal:

Baas: "Je hebt toch geen 9-tot-5 mentaliteit?"
Werknemer: Nee zeg, zo lang wou ik het zeker niet maken"

Maar goed, ik werk niet in de financiele sector, maar in de ICT. Echter wel bij een bedrijf waar het normaal is dat je ook een leven naast je werk hebt. Sowieso heb ik ruim een uur OV-reistijd (enkele reis), en ben blij als ik om 7 uur thuis ben, zodat ik om 8 uur nog ff kan gaan sporten. Heb in de jaren dat ik er werk nog nooit verplicht hoeven overwerken, die paar keer was altijd in overleg en goed gecompenseerd.

Neemt niet weg dat er bij ons ook mensen veel uren maken, tot diep in de avond, maar dat doen ze helemaal zelf. Er is niemand die ze verplicht. Moeten ze zelf weten, maar dan niet klagen over burn-out, hoge werkdruk e.d.
pi_74805128
En heb je ook het percentage loonsverhoging gezien voor volgend jaar?
pi_74805547
Overwerken? Ik werk wel wat harder in mijn normale uren. Ik ga dus ECHT NIET op een kantoor zitten tot 8 uur. Als het mijn eigen bedrijf is natuurlijk wel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 november 2009 @ 08:33:21 #75
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74805608
Overwerk compenseer ik met vrije uren.
En je komt nog eens de leuke projecten tegen waar je weer credits mee op bouwt.
Ik zie het probleem niet zo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 18 november 2009 @ 10:31:21 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74808149
Wel grappig altijd, die macho cultuur waar mensen tegen elkaar opbieden hoeveel uur ze per week overwerken. Daar is helemaal niets stoer aan, je laat je alleen gruwelijk hard in je kont naaien door je werkgever. Tenzij er geld tegenover staat natuurlijk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74810126
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:31 schreef SeLang het volgende:
Wel grappig altijd, die macho cultuur waar mensen tegen elkaar opbieden hoeveel uur ze per week overwerken. Daar is helemaal niets stoer aan, je laat je alleen gruwelijk hard in je kont naaien door je werkgever. Tenzij er geld tegenover staat natuurlijk.
Dat dus.
  woensdag 18 november 2009 @ 17:30:07 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_74822988
als je met zo'n instelling als pas afgestudeerde al begint, hoe erg moet het wel niet zijn als je al 10 tot 15 jaar werkt...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 november 2009 @ 21:53:16 #79
862 Arcee
Look closer
pi_74833016
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:14 schreef Halcon het volgende:
Met name bij dit soort functies als waar TS het over heeft is een deadline ook echt een deadline en moet je die deadlines doorgaans in een hele korte periode behalen.
Dat zou eigenlijk overal zo moeten zijn. Met name dat eerste dan, dat een deadline ook echt een deadline is.
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:44 schreef Space-Chinees het volgende:
Er zijn wel kleinere kantoren die veel belang hechten aan work / life balance. Bij de grotere is dat vaak niet zo, maar dat kan iedereen wel weten.
Dat kan net zo goed andersom zijn. Bij grotere bedrijven heerst nog wel eens een ambtenarenmentaliteit (9-17) en bij kleine bedrijven een hart-voor-de-zaak-mentaliteit (lees: 80 uur per week draaien en er 40 uur voor betaald krijgen).

Er zijn genoeg bedrijven waar gewoon van 9 tot 17 uur gewerkt wordt. En waarom ook niet? Je kunt beter hard werken van 9 tot 17 dan doen of je hard werkt van 8 tot 20.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74833258
quote:
Dat dus
pi_74836277
quote:
Ach, ja en nee. De bedrijven waar de TS het over heeft bieden over het algemeen al een startloon dat hoger ligt dan het gemiddelde bij kleinere bedrijven. Het salaris waar je naartoe groeit is ook een pak hoger dan bij de kleinere bedrijven. Dus in dat opzicht staat er geld tegenover.
Het punt is alleen dat er inderdaad een overwerk = goed mentaliteit bij die bedrijven heerst. Wil je er dus blijven werken / daadwerkelijk doorgroeien met je salaris, dan zit er weinig op dan die overuren daadwerkelijk te maken.

Er staat dus wel geld tegenover, maar niet op de directe manier van overuren = uitbetaald. En dat is wat de mensen hier niet goed onderkennen.
pi_74874949
quote:
lang leve de ZZP'er

TS zou bij de belastingdienst moeten proberen binnen komen. Alleen neem ik aan dat die de komende 10 jaar een vacturestop hebben.... voor fiscaal technische functies echter.
pi_74938585
quote:
Niet door je werkgever hoor, maar door die stink overheid omdat een groot aantal mensen hier geen zin heeft om te werken en met hun handjes op staan. blegh
  Moderator maandag 23 november 2009 @ 16:02:07 #84
45833 crew  Fogel
pi_74939621
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:31 schreef draaijer het volgende:

[..]

Niet door je werkgever hoor, maar door die stink overheid omdat een groot aantal mensen hier geen zin heeft om te werken en met hun handjes op staan. blegh
Tuurlijk wel door de werkgever, je werkt immers gratis voor je werkgever tijdens je onbetaalde overuren... heeft weinig met steuntrekkers te maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_74939724
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:02 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tuurlijk wel door de werkgever, je werkt immers gratis voor je werkgever tijdens je onbetaalde overuren... heeft weinig met steuntrekkers te maken.
Echt niet.. Zichtbaarheid is goed voor je carriere. Mensen met een 9-5 mentaliteit komen nergens
pi_74939800
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:05 schreef draaijer het volgende:
Mensen met een 9-5 mentaliteit komen nergens
Toch wel, die komen op tijd thuis voor het avondeten
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74939835
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:07 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Toch wel, die komen op tijd thuis voor het avondeten
ik ook. Wij eten iets later

De andere keren eet ik in een restaurant
pi_74940256
Veelal zijn die gasten die structureel langer blijven hangen degenen die geen moer uitvoeren. Ik heb vaak genoeg gezien dat ze na 6en zaten te f5en als een dolle stier tot ze vonden dat ze genoeg uren hadden gedraaid.

Dan blaas je ze alsnog omver met je 9-5 productie; zolang dat lukt hoef je niet over te werken.
  Moderator maandag 23 november 2009 @ 16:29:35 #89
45833 crew  Fogel
pi_74940591
quote:

[..]

Echt niet.. Zichtbaarheid is goed voor je carriere. Mensen met een 9-5 mentaliteit komen nergens
Ik heb niks tegen op sporadisch overwerk, maar een structurele verwachting van dagelijks onbetaald overwerk is gewoon mismanagement. Als het management totaal niet kan plannen en daardoor mensen jaar in jaar uit moeten overwerken is er iets fout.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 23 november 2009 @ 16:46:08 #90
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74941160
quote:

[..]

Niet mee eens Je komt alleen nergens als je een deadline hebt en die niet gaat halen omdat "het al 5 uur geweest is". Dan heb je naar mijn mening een verkeerde mentaliteit. Maar als er niks bijzonders is en je kan de volgende dag rustig verder... tja, wat let je dan?
  Moderator maandag 23 november 2009 @ 17:28:00 #91
45833 crew  Fogel
pi_74942582
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Niet mee eens Je komt alleen nergens als je een deadline hebt en die niet gaat halen omdat "het al 5 uur geweest is". Dan heb je naar mijn mening een verkeerde mentaliteit. Maar als er niks bijzonders is en je kan de volgende dag rustig verder... tja, wat let je dan?
Dat dus. Het is beter dat je prestaties zichtbaar zijn, niet je lichaam.
pi_74951397
Er is niks mis met een 9 tot 5 mentaliteit, zolang je maar productief bent. Overwerken? Prima, maar dan wil ik er ook betaald voor krijgen. Zal zeker mijn werkgever een beetje spekken! Luister mensen, in de ogen van de meeste werkgevers ben je geen mens maar een productiemachine. Zolang je geld oplevert doen ze leuk tegen je, vallen de resultaten tegen? Dan grijzen ze je net zo hard weer weg uit de zaak.

En van die figuren die structureel overwerken om maar in een groen blaadje te komen bij hun werkgever, dat zijn de billelikkers van de organisatie, veelal de jaknikkers en spreekbuizen van het management zonder eigen mening. Walgelijk zulke mensen. Zich totaal afhankelijk maken van hun meerdere met de hoop op promotie.

Triest, beter is om zelf initiatief te nemen en gedurende je werk jezelf ontwikkelen (investeren in studie en nevenactitviteiten) zodat je niet hoeft te slijmen en je kapot te werken maar dat je dus zelf de regie in handen hebt.
pi_75031199
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Je kan nog meer doen in een dag. Daar weleens aan gedacht
  donderdag 26 november 2009 @ 20:33:53 #94
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_75032121
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je kan nog meer doen in een dag. Daar weleens aan gedacht
Natuurlijk heb ik daar wel aan gedacht. Maar heb jij er wel eens aan gedacht dat niet iedereen leeft om te werken, maar werkt om te leven? Daar mag je mensen niet op afstraffen.. Als je hebt afgesproken om 5 dagen per week van 8.30 tot 17.00 te werken.. waarom is het dan verkeerd als je rond 17.15 naar je auto loopt om de volgende dag om 8.15 weer je pc op te starten? Als ik werkgever zou zijn zou ik veel liever hebben dat mensen overwerken wanneer dat echt noodzakelijk is en wanneer dat niet is, dat ze 's avonds lekker naar huis gaan, genieten en de volgende dag weer fris en fruitig op het werk verschijnen Heb je naar mijn mening veel meer aan dan personeel dat zich kapot werkt...
pi_75032633
Het is een mentaliteitskwestie. Als ik mijn werk niet leuk zou vinden zou ik ook om 17uur naar huis gaan.
Maar als je je werk leuk vind en ook ambities hebt, dan versnel je door veel overwerk gewoon je carriere (werk ook bij een big4). En je krijgt er ook genoeg voor terug.
  Moderator donderdag 26 november 2009 @ 20:50:05 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_75032672
Als bij een bedrijf bijna elke dag structureel een paar uur wordt overgewerkt dan klopt er iets niet: of de mensen werken niet hard genoeg of er is niet genoeg personeel.

Ik heb bij heel wat bedrijven gewerkt, maar overwerken doe ik niet (alleen bij hoge uitzondering), ik maak dat ook altijd vanaf het begin duidelijk en iedereen weet het ook van mij (ICT). Overwerkt wordt ook niet uitbetaald: je krijgt er vrije tijd voor in de plaats. Al werd het wel betaald, zou ik het nog niet doen trouwens.

Ik begin lekker vroeg, kwart over 7-half 8 en ga dan rond een uur of 4 weer naar huis. Dan heb je tenminste nog wat aan je avond, als je thuiskomt eerst even wat tv kijken, op je gemak koken en eten.

Er zijn er bij ons zat die tot 's avonds laat werken (of doen alsof) of als ze op vakantie zijn nog emails sturen, moeten zij weten, doe ik niet aan mee.

@Chefsjef: wat krijg je er dan voor terug? Geld? Maar als je alleen maar werkt, dan heb je niet eens tijd om van dat geld te genieten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75032760
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:50 schreef Karina het volgende:
Als bij een bedrijf bijna elke dag structureel een paar uur wordt overgewerkt dan klopt er iets niet: of de mensen werken niet hard genoeg of er is niet genoeg personeel.

Ik heb bij heel wat bedrijven gewerkt, maar overwerken doe ik niet (alleen bij hoge uitzondering), ik maak dat ook altijd vanaf het begin duidelijk en iedereen weet het ook van mij (ICT). Overwerkt wordt ook niet uitbetaald: je krijgt er vrije tijd voor in de plaats. Al werd het wel betaald, zou ik het nog niet doen trouwens.

Ik begin lekker vroeg, kwart over 7-half 8 en ga dan rond een uur of 4 weer naar huis. Dan heb je tenminste nog wat aan je avond, als je thuiskomt eerst even wat tv kijken, op je gemak koken en eten.

Er zijn er bij ons zat die tot 's avonds laat werken (of doen alsof) of als ze op vakantie zijn nog emails sturen, moeten zij weten, doe ik niet aan mee.

@Chefsjef: wat krijg je er dan voor terug? Geld? Maar als je alleen maar werkt, dan heb je niet eens tijd om van dat geld te genieten.
Het kan ook anders. Ik werk me helemaal suf. Amerikaanse startup, beurs klaar maken en dan cashen. Dan doen we allemaal
pi_75032805
En dan zijn we weer terug bij af. Als geld/carriere en het daarbij behorende (vaak) overwerken je niet bevallen/liggen, dan moet je de instellingen waar dat de norm is (i.c. Big 4) mijden.
pi_75032897
quote:
[b]Op donderdag 26 november 2009 20:50

Wat jij doet (niet overwerken) is prima, als mensen het wel doen is het ook prima als ze zich er goed bij voelen toch?
En ja oa geld en auto maar je leert er gewoon ook sneller waardoor je sneller in een betere functie terecht komt. Bovendien 60 uur werken is niet zoveel dat je geen vrije tijd meer over hebt hoor. De dingen die jij doet (tv kijken en op je gemak koken) vind ik gewoon niet leuk, dan werk ik liever. Ieder zijn ding.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:22:29 #100
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_75034062
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:48 schreef ChefSjef het volgende:
Het is een mentaliteitskwestie. Als ik mijn werk niet leuk zou vinden zou ik ook om 17uur naar huis gaan.
Maar als je je werk leuk vind en ook ambities hebt, dan versnel je door veel overwerk gewoon je carriere (werk ook bij een big4). En je krijgt er ook genoeg voor terug.
Ben het niet helemaal met je eens Ben zelf iemand die ook langer bleef tijdens mijn stage en bijbaantjes, maar zie ook veel mensen rond 17.00 naar huis gaan en dat zijn niet allemaal mensen die hun baan niet leuk vinden. Jammer dat je dat zo ziet..
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:56 schreef ChefSjef het volgende:
Wat jij doet (niet overwerken) is prima, als mensen het wel doen is het ook prima als ze zich er goed bij voelen toch?
Nu ben ik het wel weer met je eens
  vrijdag 27 november 2009 @ 20:45:54 #101
242666 BeamofLight
pi_75067863
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:48 schreef ChefSjef het volgende:
Dude, het is geen mentaliteitskwestie...
Als ik om 18:00 naar huis ga, heb ik nog kans om mijn 2 kindertjes te zien. Laat staan om mee te spelen.

Dan werk je ineens niet meer zo vaak over, kan ik je melden.
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 21:45:11 #102
9859 crew  Karina
Woman
pi_75069990
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:56 schreef ChefSjef het volgende:

[..]

En ja oa geld en auto maar je leert er gewoon ook sneller waardoor je sneller in een betere functie terecht komt. Bovendien 60 uur werken is niet zoveel dat je geen vrije tijd meer over hebt hoor. De dingen die jij doet (tv kijken en op je gemak koken) vind ik gewoon niet leuk, dan werk ik liever. Ieder zijn ding.
Aan je username te zien zou je koken wel leuk moeten vinden En koken doe ik niet echt hoor, ik bedoel meer op mijn gemak eten maken en dan rustig opeten.

Natuurlijk moet iedereen doen waar hij/zij zin in heeft, mij interesseert een betere functie niet, eerlijk gezegd heb ik een hekel aan werken, het is iets dat ik doe omdat ik toch mijn huur moet betalen. Ik ga liever zitten gamen dan werken. 60 uur werken zonder dat je overuren worden uitbetaald zou ik echt NOOIT doen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 november 2009 @ 21:53:37 #103
862 Arcee
Look closer
pi_75070342
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:50 schreef Karina het volgende:
Wat is er in hemelsnaam op tv als je rond 16:30 uur thuiskomt?

Tv begint pas rond 19:00 uur en duurt tot na middernacht. Je hebt dus pas wat aan je avond als je laat naar bed kunt. Althans, IMHO.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75071582
sowieso kktriest als je leven slechts bestaat uit werken en 's avonds TV kijken
  † In Memoriam † vrijdag 27 november 2009 @ 22:26:26 #105
230491 Zith
pls tip
pi_75071671
Jammer dat men bij 'flexibel' vaak alleen naar de werknemer kijkt,

Als bedrijf zeggen dat je geen mensen met een '9 tot 5 mentaliteit' zoekt, maar wel van 9 tot 5 uitbetaalt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75072220
quote:
Dat dus. Het een en ander verandert aan overwerk als er ook meer tegenover staat. In de trend van beloning, extra vrije uren bijv.

Als je marktconform verdient en je werk structureel meer dan 5 uur per week over, gedurende lange termijn... Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig?
pi_75072238
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:26 schreef Zith het volgende:
Jammer dat men bij 'flexibel' vaak alleen naar de werknemer kijkt,

Als bedrijf zeggen dat je geen mensen met een '9 tot 5 mentaliteit' zoekt, maar wel van 9 tot 5 uitbetaalt.
Dat is best triest ja.
pi_75077420
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou bij zo'n toko dus niet aan de slag gaan of je moet graag je priveleven verneuken

Ik ken het fiscalisten wereldje niet echt maar in het algemeen zijn er genoeg bedrijven die niet verwachten dat je op filantropische basis gaat zitten werken.
Prive-leven kun je toch in het weekend doen?
pi_75077558
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 02:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Prive-leven kun je toch in het weekend doen?
Ja tuurlijk, die 2 daagjes...

OT, Ik kan me vooral voor mensen met kleine kinderen voorstellen, dat het privéleven wel ff wat belangrijker wordt gevonden dan je werk of structureel overwerken. Voldoende aandacht en gestoken tijd in de kids betaald zich meestal op latere leeftijd ook dubbel en dwars terug. Misschien niet in carriereperspectieven maar wel in gezinsvreugde en geluk. Tis maar net wat je belangrijker vindt uiteraard, maar meeste mensen kiezen toch uiteindelijk voor het laatste!
pi_75077574
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 02:41 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, die 2 daagjes...

OT, Ik kan me vooral voor mensen met kleine kinderen voorstellen, dat het privéleven wel ff wat belangrijker wordt gevonden dan je werk of structureel overwerken. Voldoende aandacht en gestoken tijd in de kids betaald zich meestal op latere leeftijd ook dubbel en dwars terug. Misschien niet in carriereperspectieven maar wel in gezinsvreugde en geluk. Tis maar net wat je belangrijker vindt uiteraard, maar meeste mensen kiezen toch uiteindelijk voor het laatste!
Kleine kinderen is een ander verhaal, maar zonder kleine kinderen heb je op zich wel genoeg aan twee dagen. Alsof je als je maandag om 7 uur thuis bent en de volgende dag weer om 6 uur op moet, structureel puf hebt voor een actief priveleven in de avonduren.
pi_75077627
ik ben ook helemaal niet tegen overwerken, zolang het maar beloond wordt. Of het nu geld is of vrije dagen maakt geen reet uit. Anders maak je gewoon misbruik van je medewerkers.

Tuurlijk, toen ik een bijbaan had in de supermarkt moest ik ook wel eens 15 minuten overwerken wat niet betaald werd (zoals afsluiten na sluitingstijd). Maar vaak gingen we dan een potje bier drinken in de kantine (betaald door de baas) en werd er geregeld gratis leuke uitjes voor ons georganiseerd (stapavonden met de cru, rondje van de baas etc). Kijk dan is het ook niet erg

Maar structureel elke dag 2 uur langer werken zonder ervoor betaald te krijgen, is geen hart voor de zaak maar gewoon je baas spekken = dom
pi_75077641
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 02:49 schreef Leonidas82 het volgende:
ik ben ook helemaal niet tegen overwerken, zolang het maar beloond wordt. Of het nu geld is of vrije dagen maakt geen reet uit. Anders maak je gewoon misbruik van je medewerkers.

Tuurlijk, toen ik een bijbaan had in de supermarkt moest ik ook wel eens 15 minuten overwerken wat niet betaald werd (zoals afsluiten na sluitingstijd). Maar vaak gingen we dan een potje bier drinken in de kantine (betaald door de baas) en werd er geregeld gratis leuke uitjes voor ons georganiseerd (stapavonden met de cru, rondje van de baas etc). Kijk dan is het ook niet erg

Maar structureel elke dag 2 uur langer werken zonder ervoor betaald te krijgen, is geen hart voor de zaak maar gewoon je baas spekken = dom
Is een eigen keuze. Als iemand 'gratis' wil overwerken, be my guest. Als iemand dat niet wil, dan kan ik dat prima begrijpen. Je werkt om geld te verdienen, niet om de filantroop uit te hangen.

Het is ook beetje geven en nemen. Ik werk weleens wat langer door, op het werk regelen ze ook weleens wat. Het moet van twee kanten komen.
pi_75078870
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 02:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is een eigen keuze. Als iemand 'gratis' wil overwerken, be my guest. Als iemand dat niet wil, dan kan ik dat prima begrijpen. Je werkt om geld te verdienen, niet om de filantroop uit te hangen.

Het is ook beetje geven en nemen. Ik werk weleens wat langer door, op het werk regelen ze ook weleens wat. Het moet van twee kanten komen.
Leuke discussie naar aanleiding van een eenvoudige vraag. Ik kan me overigens geheel in bovenstaande vinden, met name dat geven en nemen.

Om even op de vraag terug te komen, bij big4 kantoren wordt het vaak gewoon als vanzelfsprekend ervaren door de hele groep. Doe je het niet dan lig je eruit, tja dan moet je het gaan afwegen. Indien topicstarter daar moeite mee heeft zou ik toch wat verder kijken. Persoonlijk werk ik nu als fiscalist bij een niet big-four kantoor, maar toch wel een speler van formaat in Nederland. Het is absoluut geen 9-5 mentaliteit, maar als ik 's middags eens om 4 uur naar huis ga als ik om 7 uur ben begonnen wordt er niet vreemd tegen aan gekeken, en dat is wat ik bedoel met mentaliteit!
Die maak je met z'n allen en die is bij big-four kantoren naar mijn mening aardig verziekt. Het is niet alleen werken, daarnaast is je privé leven ook belangrijk (en die heb ik dan niet graag in eigen tijd op kantoor).
pi_75088242
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 02:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kleine kinderen is een ander verhaal, maar zonder kleine kinderen heb je op zich wel genoeg aan twee dagen. Alsof je als je maandag om 7 uur thuis bent en de volgende dag weer om 6 uur op moet, structureel puf hebt voor een actief priveleven in de avonduren.
Prive-leven vs. Overwerken. Ik hecht meer waarde aan een rijker prive-leven, dan aan een rijker werkend leven. Met alle respect.
pi_75155331
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 08:50 schreef DB1267 het volgende:

[..]

Leuke discussie naar aanleiding van een eenvoudige vraag. Ik kan me overigens geheel in bovenstaande vinden, met name dat geven en nemen.

Om even op de vraag terug te komen, bij big4 kantoren wordt het vaak gewoon als vanzelfsprekend ervaren door de hele groep. Doe je het niet dan lig je eruit, tja dan moet je het gaan afwegen. Indien topicstarter daar moeite mee heeft zou ik toch wat verder kijken. Persoonlijk werk ik nu als fiscalist bij een niet big-four kantoor, maar toch wel een speler van formaat in Nederland. Het is absoluut geen 9-5 mentaliteit, maar als ik 's middags eens om 4 uur naar huis ga als ik om 7 uur ben begonnen wordt er niet vreemd tegen aan gekeken, en dat is wat ik bedoel met mentaliteit!
Die maak je met z'n allen en die is bij big-four kantoren naar mijn mening aardig verziekt. Het is niet alleen werken, daarnaast is je privé leven ook belangrijk (en die heb ik dan niet graag in eigen tijd op kantoor).
Dat klopt wel hoor, alleen is dat wel een keuze. Het is ook algemeen bekend feit en if you can't stand the heat.... gaat hier wel op natuurlijk.

Ik hecht ook waarde aan mijn prive-tijd, maar of ik nu tot 6 uur werk of tot half 8. Heel veel activiteiten kun je toch niet ondernemen op een maandag als je dinsdag er weer om half 6 uit moet.
  maandag 30 november 2009 @ 19:56:45 #116
242666 BeamofLight
pi_75156930
quote:
Op maandag 30 november 2009 [b]19:25 schreef Halcon het volgende:[/b]

[..]

Dat klopt wel hoor, alleen is dat wel een keuze. Het is ook algemeen bekend feit en if you can't stand the heat.... gaat hier wel op natuurlijk.

Ik hecht ook waarde aan mijn prive-tijd, maar of ik nu tot 6 uur werk of tot half 8. Heel veel activiteiten kun je toch niet ondernemen op een maandag als je dinsdag er weer om half 6 uit moet.
fokken is geen werken pik
pi_75156995
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:56 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

fokken is geen werken pik
Waar zeg ik dat dan, dude?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')