Historicus en VS-deskundige?quote:telegraaf.nl
7-11-2009
Historicus en VS-deskundige Maarten van Rossem is lijstduwer voor de PvdA in Utrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen. Die worden gehouden op 3 maart volgend jaar. Van Rossem liet zaterdag weten hiermee ,,een signaal van protest'' af te willen geven ,,tegen de huidige politieke stemming in Nederland''.
,,Het gaat me er niet om of de gemeente Utrecht mijn straat wel goed schoonmaakt - wat overigens niet het geval is - maar ik wil kiezers aan het denken zetten'', zei Van Rossem. De historicus gaat in het eerstvolgende nummer van zijn blad Maarten!, dat eind november uitkomt, verder in op zijn lijstduwerschap. Ook maakt hij daarin de staat van het land op, onder het motto Verwilderd Nederland.
Volgens de historicus laten Nederlanders hun stemgedrag te veel bepalen door 'dagkoersen'. ,,Als je als politicus een beetje blits uit de bocht komt in een talkshow kan je de volgende dag zo maar rekenen op vier, vijf zetels extra in de peilingen'', aldus Van Rossem.
,,Terwijl een partij die politieke verantwoordelijkheid durft nemen, genadeloos wordt afgestraft. Het is absurd dat de PvdA in de peilingen op dertien Tweede Kamerzetels staat. Ik ben al jaren lid van de PvdA en wil die partij een steuntje in de rug geven.''
Van Rossem krijgt op de Utrechtse kandidatenlijst een onverkiesbare plaats.
Hij uit wat kritiek op Nederlanders en het heet al 'in een hoek zetten'?quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:55 schreef voice-over het volgende:
Kijk meneer van Rossem, u begint gelijk al de Nederlanders in een hoek te zetten. Volgens u laten wij ons teveel beïnvloeden. Typisch PVDA. Niemand - behalve die idiote leden - begrijpt iets van de PVDA.
HAHAHAHA JE ZEI PARTIJ VAN DE ALLOCHTOON EN HET KLOPT NOG OOK WANT DAN IS HET OOK PVDA HAHAHA DAAR KUNNEN DIE HOGE HEREN IN DEN HAAG NIET TEGEN HOOR GA ZO DOOR EN GROETJES AAN GEERTJE!quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:43 schreef zomaareennaam het volgende:
Als die van Rossem je vriend is heb je geen vijanden nodig - die vent lult wel geleerd maar 'je kunt er niets zinnigs mee doen....
Oeps... het is wel politiek he? - dus misschien is er toch wel een kleine kans dat hij meer stemmen zou kunnen trekken naar de Partij van de Allochtoon.
Lollig, pvdallochtonen redden, dat is onbegonnen werk. Pvdallochtonen is dood, die vent kan beter een nieuwe patij zoeken, want na 2011 is er geen pvdallochtonen meer over. misschien 1 zeteltje voor opper allochtoon bos.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:55 schreef voice-over het volgende:
[..]
Historicus en VS-deskundige?![]()
Van Rossem, ik heb zelden een ergere pessimist horen praten. En die dagkoersen waar hij over praat: wacht maar eens af, hoe de coalitiepartijen van alles gaan beloven tegen de tijd van de verkiezingen. Volg de talkshows maar eens begin volgend jaar en begin 2011.
Kijk meneer van Rossem, u begint gelijk al de Nederlanders in een hoek te zetten. Volgens u laten wij ons teveel beïnvloeden. Typisch PVDA. Niemand - behalve die idiote leden - begrijpt iets van de PVDA.
quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:10 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Lollig, pvdallochtonen redden, dat is onbegonnen werk. Pvdallochtonen is dood, die vent kan beter een nieuwe patij zoeken, want na 2011 is er geen pvdallochtonen meer over. misschien 1 zeteltje voor opper allochtoon bos.
http://www.uu.nl/EN/Curre(...)fessorVanRossum.aspxquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:55 schreef voice-over het volgende:
[..]
Historicus en VS-deskundige?![]()
(....)
Ja.quote:Op zondag 8 november 2009 05:34 schreef Lyrebird het volgende:
(....) Zitten er ook rechtse ballen bij de PO?
Dat betwijfel ik. Wellicht dat ze meer over het dagelijks leven weten, maar sociaal-wetenschappelijke analyses maken, dat zie ik ze nog niet zo snel doen (daar zijn ze immers niet voor opgeleid). Je kunt veel over van Rossum zeggen, maar hij is een degelijk analist. Dat zijn boodschap voor jou (en vele anderen) te links is, ok... Hij is cynisch, kijkt met een europese blik naar de ontwikkelingen aldaar, en oordeelt scherp over kwesties die afwijken van de West-Europese norm(en).quote:Op zondag 8 november 2009 05:34 schreef Lyrebird het volgende:
Maarten van Rossum, Amerika-deskundige. D'r lopen er in KAA een paar rond die meer van de VS weten dan van Rossum.
Maar of dat doordacht gebeurt waag ik ook te betwijfelen.quote:Op zondag 8 november 2009 08:53 schreef Pedroso het volgende:
Van de grote partijen is het CDA de enige partij die een echt trouwe aanhang heeft en voor de partij kiest i.p.v. de persoon (Balkenende is als persoon nou niet echt een stemmentrekker).
Idd, een partij die niets uitstraalt, slappe knieeen heeft en opportunistisch met alle winden meewaait. Het zaakje zakt als een souflee in elkaar zodra D66 in de regering komt.quote:Op zondag 8 november 2009 08:53 schreef Pedroso het volgende:
D'66 die 2 jaar geleden nog maar op 2 zetels stond is nog precies dezelfde partij als dat het nu is.
Het CDA had het onder de Hoop Scheffer en Enneus Heerma ook erg moeilijk. Balkenende is geen stemmentrekker, maar voor een matig getalenteerde politicus weet hij heel erg aardig te overleven.quote:Van de grote partijen is het CDA de enige partij die een echt trouwe aanhang heeft en voor de partij kiest i.p.v. de persoon (Balkenende is als persoon nou niet echt een stemmentrekker).
In die hoek zit onze blonde polderbulderaar toch al kiezers te trekken?quote:Op zondag 8 november 2009 10:01 schreef Lyrebird het volgende:
De VVD zou ook constant veel meer stemmen kunnen trekken met een rechtsere koers, maar op de een of andere manier zijn die daar te laf of huiverig voor.
Ben het met je eens maar ik ben bang dat voor een aantal partijen de politiek wel ordinaire marketing is.quote:Op zondag 8 november 2009 10:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
In die hoek zit onze blonde polderbulderaar toch al kiezers te trekken?
Daar moet je als fatsoenlijke partij helemaal niet mee besmet willen raken. Het is politiek, geen ordinaire marketing.
De blonde polderbulderaar is op dit moment stemmen bij de SP en de PvdA weg aan het snoepen. "Rechts" kun je de plannen van Wilders niet noemen.quote:Op zondag 8 november 2009 10:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
In die hoek zit onze blonde polderbulderaar toch al kiezers te trekken?
Daar moet je als fatsoenlijke partij helemaal niet mee besmet willen raken. Het is politiek, geen ordinaire marketing.
Ben je dom, of kun je niet lezen?quote:Op zondag 8 november 2009 11:30 schreef Todesschwalben het volgende:
Precies, iedereen die moslims niet voor achterlijk of staatsgevaarlijk uitmaakt = sukkel. Ziehier de redenatie van Lyrebird.
Ik kan uitstekend lezen en ben niet dom, maar bedankt voor je kwalificaties aan mijn adres. Je uit je als een ware gefrustreerde conservatief. Als de VVD ballen had, dan was Wilders nooit zo groot geworden. Rutte loopt als een schaap achter Wilders aan en durft hem nauwelijks aan te vallen op zijn standpunten, uit angst dat de laatste conservatieve figuur uit de partij stapt.quote:
Het wordt dan ook tijd dat Neelie Kroes op de eerste stoel plaats neemt. Alle lelijke bolknakken de partij uit en opnieuw beginnen.quote:Op zondag 8 november 2009 11:33 schreef Todesschwalben het volgende:
De VVD is gegijzeld door oude zure zotten die het liberale gedachtegoed al een tijdje hebben laten varen en daar profiteert D66 van.
Waarom zou je in godsnaam iemand anders uitnodigen als je Maarten van Rossum met zijn magnifieke taalgebruik kan krijgen?quote:Op zondag 8 november 2009 05:34 schreef Lyrebird het volgende:
Maarten van Rossum, Amerika-deskundige. D'r lopen er in KAA een paar rond die meer van de VS weten dan van Rossum. Maar dat belet de actualiteitenprogramma's van de publieke omroepen niet om hem uit te blijven nodigen. Je zou je bijna af gaan vragen of die actualiteitenprogramma's wel zo neutraal zijn. Plasterk, van Rossum, Wouke van Scherrenburg. Zitten er ook rechtse ballen bij de PO?
Toch wel. Zie link in mijn signature.quote:Op zondag 8 november 2009 11:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De blonde polderbulderaar is op dit moment stemmen bij de SP en de PvdA weg aan het snoepen. "Rechts" kun je de plannen van Wilders niet noemen.
En in welke staat zou dat de VVD achterlaten zodra de islamiseringsangstzeepbel knapt? Een langer dan 60 jaar bestaande partij in één keer gereduceerd tot niets, omdat ze zich in een zwak moment liet meevoeren met een anti-immigratiehype. Nee, laat Geert en Rita die tol maar betalen.quote:Als de VVD gewoon op de Bolkestein-koers was doorgevaren, dan was de VVD de grootste partij van Nederland geworden. Met twee vingers in hun neus. Maar met dweil Dijkstal, die het immigratiedebat veel te laf aanging en helemaal niet over allochtonen wilde praten, was er geen sprake van groei. De laatste stuiptrekking van een VVD met ballen was Ayaan Hirsi Ali, maar die kreeg van Rita een mes in haar rug. Met het vertrek van Wilders was de geest uit de fles.
Hij doet het erg goed op TV; ik heb vroeger erg veel gelachen om de vreemde gebruiken in de VS die hij beschreef. Maar ik stond wel beteuterd te kijken, toen daar in de praktijk maar weinig van klopte.quote:Op zondag 8 november 2009 12:00 schreef alors het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam iemand anders uitnodigen als je Maarten van Rossum met zijn magnifieke taalgebruik kan krijgen?
De VVD was en is geen one issue partij, en dat is ook helemaal niet nodig.quote:Op zondag 8 november 2009 12:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En in welke staat zou dat de VVD achterlaten zodra de islamiseringsangstzeepbel knapt?
Waarom moet het? Moeten we dan ook een quota voor brandweervrouwen en uitsmijters krijgen?quote:Op zondag 8 november 2009 11:39 schreef Ringo het volgende:
Overigens is een vrouwenquotum voor topfuncties een uitstekend idee. Laat die kale papzakken maar eens plaatsmaken. Keihard afdwingen. Liberaal of niet, soms moet het.
Nee:quote:Op zondag 8 november 2009 11:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De blonde polderbulderaar is op dit moment stemmen bij de SP en de PvdA weg aan het snoepen.
Hoe groot was de PVV toen in de peilingen? Heb zelf het gevoel dat er inmiddels wat meer SP'ers overgestapt zijn, maar da's niet onderbouwd, behalve door mijn ontzettend gevoelige sensoren in de samenleving.quote:
Ja, dat is februari, ik denk dat het nu inderdaad ook wat 'linkser' zal zijn.quote:Op zondag 8 november 2009 12:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hoe groot was de PVV toen in de peilingen? Heb zelf het gevoel dat er inmiddels wat meer SP'ers overgestapt zijn, maar da's niet onderbouwd, behalve door mijn ontzettend gevoelige sensoren in de samenleving.
Gut je bent echt 10 jaar geleden blijven hangenquote:Op zondag 8 november 2009 05:34 schreef Lyrebird het volgende:
Maarten van Rossum, Amerika-deskundige. D'r lopen er in KAA een paar rond die meer van de VS weten dan van Rossum. Maar dat belet de actualiteitenprogramma's van de publieke omroepen niet om hem uit te blijven nodigen. Je zou je bijna af gaan vragen of die actualiteitenprogramma's wel zo neutraal zijn. Plasterk, van Rossum, Wouke van Scherrenburg. Zitten er ook rechtse ballen bij de PO?
Een flink rechtsere koers voor de VVD betekent dat ze qua uitspraken over buitenlanders en moslims in PVV hoek terecht komen en daar willen ze gelukkig verre van blijven. En met economisch rechtsere uitspraken trek je in Nederland niet veel meer stemmen.quote:Op zondag 8 november 2009 10:01 schreef Lyrebird het volgende:
De VVD zou ook constant veel meer stemmen kunnen trekken met een rechtsere koers, maar op de een of andere manier zijn die daar te laf of huiverig voor.
Volgens http://www.politiekebarometer.nl/ zat de PVV op 26 februari 2009 op 20 zetels (en de peiling ervoor op 17 en die erna op 23) en nu op 26.quote:Op zondag 8 november 2009 12:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hoe groot was de PVV toen in de peilingen? Heb zelf het gevoel dat er inmiddels wat meer SP'ers overgestapt zijn, maar da's niet onderbouwd, behalve door mijn ontzettend gevoelige sensoren in de samenleving.
Toch zouden ze dat geworden zijn wanneer ze de Wildersen en Verdonken koste wat kost in de partij hadden willen houden. En ze zouden hun basis in het land verspeeld hebben.quote:Op zondag 8 november 2009 12:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De VVD was en is geen one issue partij, en dat is ook helemaal niet nodig.
Dat klopt, alleen zie er het nu nooit echt van in. Tevens is die Van Rossem in mijn ogen ook vrij hypocrietquote:Op zondag 8 november 2009 14:43 schreef Hexagon het volgende:
Dit soort lijstduwers worde toch al jaren ingezet bij verkiezingen? Weinig nieuws dus.
Juist Van Rossem is een man die de blitst maakt in dergelijke talkshows. Hij heeft een schaapachtig publiek dat altijd achter hem zal staan, waarbij het niet uitmaakt wat hij verkondigd. Met deze actie wil de PvdA ook blits uit de bocht komen en wat extra zetels sprokkelen.quote:Volgens de historicus laten Nederlanders hun stemgedrag te veel bepalen door 'dagkoersen'. ,,Als je als politicus een beetje blits uit de bocht komt in een talkshow kan je de volgende dag zo maar rekenen op vier, vijf zetels extra in de peilingen'', aldus Van Rossem.
Het overgrote gedeelte van de CDA stemmers stemmen vanuit een traditie. Grootvader stemde nog KVP, vader stemde op het CDA. De zoon vervolgens ook. Puur omdat ze het niet beter weten en niet verder kijken dan de neus lang is.quote:Op zondag 8 november 2009 08:53 schreef Pedroso het volgende:
Van de grote partijen is het CDA de enige partij die een echt trouwe aanhang heeft en voor de partij kiest i.p.v. de persoon (Balkenende is als persoon nou niet echt een stemmentrekker).
Het levert vaak extra stemmen opquote:Op zondag 8 november 2009 16:02 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen zie er het nu nooit echt van in.
quote:Op woensdag 11 november 2009 11:39 schreef isogram het volgende:
De man zegt bijzonder zinnige dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |