Omdat het kamers zijn waar we overdag bijna nooit komen (zolder, slaapkamer etc.)quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom wil je buizen in kamers isoleren?! Isoleren doe je in ruimtes waar de warmte niet benut wordt...
Denk ook niet dat het superhandig is super te isoleren het moet wel wat warmte afstaan, anders krijg je een tegengesteld effect.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:40 schreef cvboer het volgende:
Ik zou de isolatie niet bij de gamma/praxis bouwmarkt weghalen. Deze isolatie is vaak dun. Je kunt beter naar een installatiebedrijf gaan en daar je isolatie bestellen. Ik gebruik zelf altijd isolatie van climaflex.
Ik dacht dat je die juist niet hoefde te isoleren...quote:Op maandag 9 november 2009 11:25 schreef mr4hughz het volgende:
bv alleen de "afvoer" buis die het water terug naar de CV vervoert
Isoleer dan helemaal niks. Je gaat isoleren omdat je de warmte in de radiator wilt hebben. Dat de verwarming dan extra hard moet branden is onzin. De grote van een radiator word berekend voor de ruimte waarin die geplaatst wordt. Isoleren kan dus geen kwaad.quote:Op maandag 9 november 2009 11:25 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Denk ook niet dat het superhandig is super te isoleren het moet wel wat warmte afstaan, anders krijg je een tegengesteld effect.
Oftewel dan worden die ruimtes te koud en dan moet de verwarming extra hard branden.
Isoleer bv zolder maar laat wat stukken open (1m), waar je geen radiator heb staan (of die staat uit) en achter schotten waar je spullen hebt staan gedeeltes isoleren (niet alles) op slaapkamers kan je ook wel wat isoleren maar ook niet te rigoreus bv alleen de "afvoer" buis die het water terug naar de CV vervoert
Ondanks dat je daar nooit komt, is het geen weggegooide warmte.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:31 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Omdat het kamers zijn waar we overdag bijna nooit komen (zolder, slaapkamer etc.)
Ik wil die warmte allemaal beneden in de huiskamer hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |