abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74489028
Ik wil de verwarmingsbuizen in enkele kamers isoleren.
Nu ben ik een isoleernewbie, dus ik dacht laat ik hier maar eens om tips en trucs vragen.

Ik neem aan dat ze bij de Gamma, Karwei en Praxis wel voldoende keus hebben of kan ik ze beter ergens anders halen?
Zijn er verschillende types en zoja, wat zijn de verschillende mogelijkheden?
Moet ik nog met andere zaken rekening houden?

Alvast bedankt!
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:22:49 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74489167
Waarom wil je buizen in kamers isoleren?! Isoleren doe je in ruimtes waar de warmte niet benut wordt...
censuur :O
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:26:10 #3
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_74489277
of zijn het kamers waar je niet wilt verwarmen? anders heeft remco een punt en is het overbodig idd
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_74489280
Je verwarmingsbuis isoleren heeft naar mijn mening niet zo heeel veel zin. Het gaat er zoals gezegd meer om dat de warmte niet je huis uit gaat waar dat niet je bedoeling is.

Maar ach, duur is het niet! Gewoon bij de gamma wat buisisolatie halen. Gewoon een soort schuimrubberachtige dingen. Wel ff de diameter van je buis van te voren opmeten.
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
pi_74489447
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom wil je buizen in kamers isoleren?! Isoleren doe je in ruimtes waar de warmte niet benut wordt...
Omdat het kamers zijn waar we overdag bijna nooit komen (zolder, slaapkamer etc.)
Ik wil die warmte allemaal beneden in de huiskamer hebben
pi_74489657
Ik zou de isolatie niet bij de gamma/praxis bouwmarkt weghalen. Deze isolatie is vaak dun. Je kunt beter naar een installatiebedrijf gaan en daar je isolatie bestellen. Ik gebruik zelf altijd isolatie van climaflex.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 9 november 2009 @ 11:25:44 #7
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_74535074
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:40 schreef cvboer het volgende:
Ik zou de isolatie niet bij de gamma/praxis bouwmarkt weghalen. Deze isolatie is vaak dun. Je kunt beter naar een installatiebedrijf gaan en daar je isolatie bestellen. Ik gebruik zelf altijd isolatie van climaflex.
Denk ook niet dat het superhandig is super te isoleren het moet wel wat warmte afstaan, anders krijg je een tegengesteld effect.
Oftewel dan worden die ruimtes te koud en dan moet de verwarming extra hard branden.

Isoleer bv zolder maar laat wat stukken open (1m), waar je geen radiator heb staan (of die staat uit) en achter schotten waar je spullen hebt staan gedeeltes isoleren (niet alles) op slaapkamers kan je ook wel wat isoleren maar ook niet te rigoreus bv alleen de "afvoer" buis die het water terug naar de CV vervoert
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_74554889
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:25 schreef mr4hughz het volgende:

bv alleen de "afvoer" buis die het water terug naar de CV vervoert
Ik dacht dat je die juist niet hoefde te isoleren...
pi_74556027
Als je gaat isoleren , dan alle leidingen en niet een meter overslaan
  maandag 9 november 2009 @ 23:00:52 #10
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_74558280
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:25 schreef mr4hughz het volgende:

[..]

Denk ook niet dat het superhandig is super te isoleren het moet wel wat warmte afstaan, anders krijg je een tegengesteld effect.
Oftewel dan worden die ruimtes te koud en dan moet de verwarming extra hard branden.

Isoleer bv zolder maar laat wat stukken open (1m), waar je geen radiator heb staan (of die staat uit) en achter schotten waar je spullen hebt staan gedeeltes isoleren (niet alles) op slaapkamers kan je ook wel wat isoleren maar ook niet te rigoreus bv alleen de "afvoer" buis die het water terug naar de CV vervoert
Isoleer dan helemaal niks. Je gaat isoleren omdat je de warmte in de radiator wilt hebben. Dat de verwarming dan extra hard moet branden is onzin. De grote van een radiator word berekend voor de ruimte waarin die geplaatst wordt. Isoleren kan dus geen kwaad.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_74558366
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:31 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Omdat het kamers zijn waar we overdag bijna nooit komen (zolder, slaapkamer etc.)
Ik wil die warmte allemaal beneden in de huiskamer hebben
Ondanks dat je daar nooit komt, is het geen weggegooide warmte.
Het isoleren van die leidingen zal inderdaad opleveren dat de installatie daar nog nauwelijks directe warmteafgifte heeft, met als gevolg dat die ruimten kouder gaan worden en dus weer meer warmte ontrekken van de aangrenzende muren, plafonds en vloeren.
Ook zal er meer koudeval zijn indien er een deur open gaat.
Al met al moet je je afvragen of de energiebesparing opweegt tegen de kosten die je moet maken.
Natuurlijk kost leidingisolatie bij de gamma niet zo verschrikkelijk duur, maar de besparing zal ook niet zoveel verschrikkelijk veel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')