quote:
Inderdaad, Digid is prima. Het ligt aan de gebruikers, niet eens een wachtwoord kunnen onthoudenquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:05 schreef Joachim het volgende:
Hoe moeilijk is het om er mee om te gaan?
ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad
quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Inderdaad, Digid is prima. Het ligt aan de gebruikers, niet eens een wachtwoord kunnen onthouden
Als ik urTei4@1kj als wachtwoord heb dan weet ik dat een jaar later echt niet meerquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Inderdaad, Digid is prima. Het ligt aan de gebruikers, niet eens een wachtwoord kunnen onthouden
Het wachtwoord staat hier gewoon op een blad, werkte altijd nog en nu ineens niet meer.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat kan je gewoon aanpassen knurft.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:30 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Als ik urTei4@1kj als wachtwoord heb dan weet ik dat een jaar later echt niet meer
Nee klaphark, dat kan niet:quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:33 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
Dat kan je gewoon aanpassen knurft.
Dan is er nog het Wachtwoord Herstel:quote:Om veiligheidsredenen verstrekt DigiD geen vergeten gebruikersnamen en wachtwoorden. U kunt opnieuw uw DigiD aanvragen.
Tip: Om te voorkomen dat uw uw wachtwoord in de toekomst nogmaals vergeet, kunt u de functie ‘Wachtwoord Herstel’ aanzetten. Hiermee maakt u een nieuw wachtwoord aan indien u het een volgende keer vergeet. U hoeft dan niet opnieuw een DigiD aan te vragen
Ik heb minstens 20 verschillende e-mailadressen en vier telefoonnummers. Welke had ik ook alweer gebruikt en in welke combinatie?quote:Om ‘Wachtwoord Herstel’ aanzetten doet u, na het activeren van uw DigiD, via Mijn Gegevens. Hiervoor heeft u wel sms authenticatie en een geldig e-mailadres nodig. Sms authenticatie aanvragen doet u ook via ‘Mijn gegevens’
Log eens in op www.digid.nl...quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:42 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Nee klaphark, dat kan niet:
[..]
Dan is er nog het Wachtwoord Herstel:
[..]
Ik heb minstens 20 verschillende e-mailadressen en vier telefoonnummers. Welke had ik ook alweer gebruikt en in welke combinatie?
Best een verstandig besluit, dan hebben duuhh bReEezErMeIsJuHHsz tenminste ook allumaal een veilig wachtw00rdquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:44 schreef MouzurX het volgende:
Nou blijkt het dus om hoofdletters gedraait te hebben
Subklacht: wachtwoorden/inlognamen die hoofdlettergevoelig zijn, net alsof het nog veiliger moet zijn.
Ja, maar dan moet ik wel eerst in kunnen loggen he!quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:48 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
Log eens in op www.digid.nl...
Daar staat bij 'mijn gegevens' gelukkig niet zo heel groot 'wijizig mijn wachtwoord!'
Dat jij te stom bent om je wachtwoord gelijk te wijzigen moet je niet aan het systeem wijtenquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:50 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet ik wel eerst in kunnen loggen he!
Dat gaat niet echt zonder wachtwoord
Waarom verzin je dan ook zo'n wachtwoord?quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:30 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Als ik urTei4@1kj als wachtwoord heb dan weet ik dat een jaar later echt niet meer
Kan wel, ik heb ook gewoon mijn eigen wachtwoord!quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:42 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Nee klaphark, dat kan niet:
[..]
Dan is er nog het Wachtwoord Herstel:
[..]
Ik heb minstens 20 verschillende e-mailadressen en vier telefoonnummers. Welke had ik ook alweer gebruikt en in welke combinatie?
Ik gebruik geen simpele wachtwoorden die makkelijk te raden of kraken zijn, dus wijzigen heeft geen nut.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:53 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
Dat jij te stom bent om je wachtwoord gelijk te wijzigen moet je niet aan het systeem wijten..
Juist, daar draait het helemaal om. Mensen die denken dat ze helemaal niet zelf hoeven na te denken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:53 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
Dat jij te stom bent om je wachtwoord gelijk te wijzigen moet je niet aan het systeem wijten..
Omdat ik het graag veilig doe?quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:02 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom verzin je dan ook zo'n wachtwoord?
Andere vraag: Waarom verzin je een wachtwoord wat je niet kan onthouden?quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:04 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Omdat ik het graag veilig doe?
quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:04 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Bedankt voor de zoveelste persoonlijke aanval trouwens, dat waardeer ik echt. In het dagelijkse leven durf je dat niet he?
Laat ik deze vraag dan maar eens beantwoorden met een tegenvraag: wat is volgens jou een goed wachtwoord?quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:05 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Andere vraag: Waarom verzin je een wachtwoord wat je niet kan onthouden?
Lezen, "knurft", of ben je daar "te stom" voorquote:
Nee ik doelde meer op het feit dat jeje eigen wereldje op mij aan het projecteren bent. Niet iedereen loopt mensenschuw rond.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:16 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Lezen, "knurft", of ben je daar "te stom" voor
Ik heb een wachtwoord met hoofdletters, cijfers en een vreemdteken en is 8 karakters lang. Vind ik wel prima, enige nadeel is wellicht dat ik het wachtwoord te veel gebruik.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:16 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Laat ik deze vraag dan maar eens beantwoorden met een tegenvraag: wat is volgens jou een goed wachtwoord?
!!pietje85 is imho niet veilig. Dus tja, dan kom je al snel uit op ingewikkeld gebruik van gewone letters, cijfers en leestekens.
[..]
Lezen, "knurft", of ben je daar "te stom" voor
Kom je vanavond ook naar de Escape? Spreek me daar maar aan, zou ik zeggen. Ik ben natuurlijk heel mensenschuw, dus je pikt me er vast zo uitquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:25 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
Nee ik doelde meer op het feit dat jeje eigen wereldje op mij aan het projecteren bent. Niet iedereen loopt mensenschuw rond.
Omdat het te simpel is om te raden of op andere manieren te kraken is? Goed, misschien zijn ze bij de overheid nog verstandig genoeg om bv een salt te gebruiken, maar ik wil niet het risico lopen dat men aan de andere kant de zaken niet goed op orde heeft en ik daardoor met een te simpel wachtwoord de lul kan zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:36 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik heb een wachtwoord met hoofdletters, cijfers en een vreemdteken en is 8 karakters lang. Vind ik wel prima, enige nadeel is wellicht dat ik het wachtwoord te veel gebruik.
En waarom is !!pietje85 niet veilig genoeg?
quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:57 schreef Cacciatore het volgende:
mattie je bent gwoon kkdom beter neem je een easy ww
dat jij dat niet kunt onthouden, heeft niets te maken met het feit dat Digid slecht zou zijnquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:42 schreef rozenijlpaard het volgende:
Nee sorry, ik zit aan de andere kant van het land.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:49 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Kom je vanavond ook naar de Escape? Spreek me daar maar aan, zou ik zeggen. Ik ben natuurlijk heel mensenschuw, dus je pikt me er vast zo uit
Wat?!quote:Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.
Onze excuses voor het ongemak.
Het is vaak een afweging die gemaakt moet worden. Striktere securitymaatregelen hebben een negatieve invloed op de gebruiksvriendelijkheid, en omgekeerd. Het veiligste is de stekker eruit, en het makkelijkste is iedereen binnenlaten zonder enige controle.quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:37 schreef araphor het volgende:
Terechte klacht, want herkenbaar. Ook altijd ellende met dat DigiD hier. Wel prima dat ze het veilig willen maken, maar dat is nog geen reden om het gebruikersonvriendelijk te maken.
Maar dit is natuurlijk wel redelijk faal, alsof de servers 's nachts moeten afkoelen o.i.d.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |