abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74933879
Er zal nooit hetzelfde gehalte actie in komen als SG-1 en SGA iig.
pi_74934083
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:05 schreef Johnny Blaze het volgende:
Dat hoeft ook niet per sé natuurlijk, maar iets meer balans zou niet verkeerd zijn. Daarnaast doet de mate van ellende die elk karakter heeft meegemaakt wel een beetje soap-achtig aan. Het had wel iets minder gekund, dan is het ook gelijk wat geloofwaardiger dan wanneer elk karakter bij wijze van spreken een overleden ouder heeft, te maken met terminaal zieke dierbaren, buitenechtelijke kinderen, etcetera.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 23 november 2009 @ 12:33:11 #253
167595 mirved
Infobesitas
pi_74936066
we kunnen alvast speculeren over wat gaat komen:

eli is misbruikt toen hij klein was/werd gepest
die vrouwelijke dokter is wees
die ene soldaat leidt aan gulfwar syndrome
de mishandelingen van greer zullen ook aanbod komen natuurlijk
rush heeft nog een zus waar hij al jaren niet meer mee gesproken heeft
die chinese was eigenlijk een man
er zal ook vast nog een homo uit de kast komen
kolonel young zijn lang verloren broer blijkt die andere kolonel te zijn..
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_74943732
Ik had zelf trouwens verwacht dat Ming-Na als iemand die lange tijd deel uitgemaakt heeft van de cast van ER wel een grotere rol zou hebben.
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:33 schreef mirved het volgende:
we kunnen alvast speculeren over wat gaat komen:

eli is misbruikt toen hij klein was/werd gepest
die vrouwelijke dokter is wees
die ene soldaat leidt aan gulfwar syndrome
de mishandelingen van greer zullen ook aanbod komen natuurlijk
rush heeft nog een zus waar hij al jaren niet meer mee gesproken heeft
die chinese was eigenlijk een man
er zal ook vast nog een homo uit de kast komen
kolonel young zijn lang verloren broer blijkt die andere kolonel te zijn..
Je vergeet sowieso dat gedoe over de affaire die Young heeft gehad met een van de crewleden (waarschijnlijk die vrouwelijke dokter).
pi_74943809
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:04 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik had zelf trouwens verwacht dat Ming-Na als iemand die lange tijd deel uitgemaakt heeft van de cast van ER wel een grotere rol zou hebben.
[..]

Je vergeet sowieso dat gedoe over de affaire die Young heeft gehad met een van de crewleden (waarschijnlijk die vrouwelijke dokter).
Daar is weinig waarschijnlijk aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 23 november 2009 @ 18:08:48 #256
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_74943847
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:04 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]

Volgens mij is dit in aflevering 1 al te zien
Het komt goed. Zo niet, dan toch
  maandag 23 november 2009 @ 18:09:27 #257
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74943865
De timetravel aflevering liet zien dat ze wel degelijk actie + soap kunnen mixen. Hopelijk gaan ze na de winterstop op die toer verder. Ik vind het tot nu toe allemaal wel prima, het is en blijft stargate en dat is genoeg voor mij om te kijken, maar iets meer actie kan geen kwaad.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:12:11 #258
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_74963525
die timetravel aflevering vond ik gewelidig had alleen had gehoopt nu het vervolg te zien, hoe ze het oplossen.

idd tot nu toe veel geOH over character's ga ff lekker schieten en fun stuff ontdekken ..
Yippie een stoel gevonden, er gebeurt niks mee. O rush heeft een eigen agenda te snel ontdekt.

Stoel kan ook besturing van "drones" zijn zoals op antartica en op atlantis ..

Wat ik wel bij SGA en SGU vreemd vind is dat er geen medische appartuur op die schepen blijkt te zijn.
Waarom halen ze mckay en carter die eggheads er neit bij ???
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_74965420
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:12 schreef mr4hughz het volgende:
die timetravel aflevering vond ik gewelidig had alleen had gehoopt nu het vervolg te zien, hoe ze het oplossen.
De oplossing word door Scott al gegeven dmv die kino, geen reden om de uitvoering van die oplossing dan ook nog te laten zien.
quote:
idd tot nu toe veel geOH over character's ga ff lekker schieten en fun stuff ontdekken ..
Yippie een stoel gevonden, er gebeurt niks mee. O rush heeft een eigen agenda te snel ontdekt.
Dan kijk je de verkeerde serie, als je 'lekker schieten' wilt zien.
quote:
Stoel kan ook besturing van "drones" zijn zoals op antartica en op atlantis ..
Ik denk niet dat de Ancients toen al drones hadden. Verder gaf Rush aan dat het weleens de voorloper kan zijn van zo'n Ancient repository ding.
quote:
Wat ik wel bij SGA en SGU vreemd vind is dat er geen medische appartuur op die schepen blijkt te zijn.
Waarom halen ze mckay en carter die eggheads er neit bij ???
Dan moeten mckay en carter wel beschikbaar zijn, maar dat zijn ze waarschijnlijk niet.
pi_74968967
Ik denk ook dat ze nog geen drones hadden, toen ze laatst die wapensystemen activeerden hadden ze gewoon nog oldskool kanonnen.
  Boks-Chick dinsdag 24 november 2009 @ 19:03:38 #261
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74969880
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:05 schreef Johnny Blaze het volgende:
dat hoeft ook niet persé, maar ongeveer de helft van elke aflevering (behalve 8) bestond uit gedoe op aarde. Van mij mag dat naar 25% aarde en 75% schip/gate/wereldengedoe
lolwut
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:02:22 #262
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_74971381
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:03 schreef BrandX het volgende:

[..]

dat hoeft ook niet persé, maar ongeveer de helft van elke aflevering (behalve 8) bestond uit gedoe op aarde. Van mij mag dat naar 25% aarde en 75% schip/gate/wereldengedoe
ja...laat ze gewoon lekker die masterkey vinden, zodat ze zelf naar werelden toe kunnen etc...dan verschuift de balans van de serie naar een beter punt...

en dan wat aliens, lijkt me! ik wil aliens!!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:06:18 #263
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_74971550
Ik heb nu een aantal afleveringen gezien en moet bekennen dat ik eerst moest wennen, maar dat was ook met SGA.

Verder wordt een en ander wel mooi opgebouwd en begin ik me af te vragen wat er eigenlijk is geworden van die shutle die aan het eind van de eerste aflevering wegvliegt.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_74976160
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:06 schreef JaapB het volgende:
Verder wordt een en ander wel mooi opgebouwd en begin ik me af te vragen wat er eigenlijk is geworden van die shutle die aan het eind van de eerste aflevering wegvliegt.
Daar mogen ze inderdaad weleens mee verder gaan. Alleen maar vragen oproepen is ook niet goed voor een serie... het moet ergens heen gaan, we hebben 'suspense' nodig, jeweet
pi_74983440
1x08 heb ik een stuk van doorgespoeld
1x09 heb ik voortijdig uitgezet

Hoe kun je in een scifi serie zo weinig scifi hebben en zoveel drama. Het is zelfs zo dominant & cheap dat het op een soap begint te lijken. Alleen al voor de intro "I have to tell you something about your husband" - closeup van vrouw - climax muziek - intro.

Ik blijf nog even stug kijken, omdat ik SG en in mindere mate SGA wel leuk vond.
Ik hoop van harte dat ze wat meer "gekke" planeten gaan bezoeken, a la SG-1 / ST: TNG. Het is een scifi serie, geen Space love boat.

/rant
pi_74996046
Alle verhaallijnen worden mogelijk gemaakt door de scifi elementen, hoe kun je dan zeggen dat er geen sci-fi inzit?
Dat er weinig geschiet, planeten ontdekken, loze technobabble inzit, maakt het nog niet minder sci-fi.
Bij sci-fi hoort ook drama.

Ik hoop echter wel dat de 2de helft van seizoen 1 een wat sneller tempo krijgt.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:53:40 #267
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74996435
het is scifi op een saaie kutte manier, die misschien beter in een boek moet.
When all else fails, you always have delusion.
pi_74997603
Om toch nog enigszins een balans in dit topic te houden:
goede aflevering met mooie scenes en muziek.
De drama hoeft niet voor mij altijd in de relatiesfeer te zitten, maar saai vind ik het in ieder geval niet.

Gebeurtenissen met wat meer impact op de verhaallijnen en wat dilemma's zal de serie geen kwaad doen.
pi_74997662
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:38 schreef Johnny Blaze het volgende:
Alle verhaallijnen worden mogelijk gemaakt door de scifi elementen, hoe kun je dan zeggen dat er geen sci-fi inzit?
Dat er weinig geschiet, planeten ontdekken, loze technobabble inzit, maakt het nog niet minder sci-fi.
Bij sci-fi hoort ook drama.

Ik hoop echter wel dat de 2de helft van seizoen 1 een wat sneller tempo krijgt.
Soap in een scfi setting maakt het niet minder een soap
pi_74998345
Maar ook niet minder sci-fi
pi_74998653
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:48 schreef Johnny Blaze het volgende:
Maar ook niet minder sci-fi
Tuurlijk wel, het inhoudelijke verhaal gaat niet of nauwelijks over een scifi fenomeen Het inhoudelijke verhaal gaat over intrige, gevoelens, relaties enz. Ik hoop dat het beter wordt.
pi_74999489
Dan is het nog steeds scifi, het hoeft niet perse over een scifi fenomeen te gaan om scifi genoemd te mogen worden. Dat je 'soap' in een scifi setting niet leuk vind is een ander verhaal.
pi_75001944
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:32 schreef Johnny Blaze het volgende:
Dan is het nog steeds scifi, het hoeft niet perse over een scifi fenomeen te gaan om scifi genoemd te mogen worden. Dat je 'soap' in een scifi setting niet leuk vind is een ander verhaal.
Niet zo letterlijk lezen a.u.b., uiteraard valt het in het scifi genre, daar valt niet over te twisten.
Dan kan ik het nog wel geen scifi vinden, simpelweg omdat ik vind dat het scifi element dusdanig laag is op het moment.
  woensdag 25 november 2009 @ 21:57:46 #274
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_75003019
Al is het scifi element laag, het gaat me meer om het soap element. In dit geval denken ze meer = beter. Het kan gewoon beter geschreven worden met minder tijd er aan te besteden. En over het eerste: we kunnen best wel stellen dat BSG in veel eps ook niet écht veel scifi elementen heeft. Ze lopen rond op een schip, schieten op elkaar met gewone kinetische geweren, en dan kan het alsnog een erg goede ep zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mirel op 25-11-2009 22:50:26 ]
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 26 november 2009 @ 00:01:34 #275
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_75007812
BSG is reference level, daar kan voorlopig niemand aan tippen,wellicht wel nooit
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')