Dat hoeft ook niet per sé natuurlijk, maar iets meer balans zou niet verkeerd zijn. Daarnaast doet de mate van ellende die elk karakter heeft meegemaakt wel een beetje soap-achtig aan. Het had wel iets minder gekund, dan is het ook gelijk wat geloofwaardiger dan wanneer elk karakter bij wijze van spreken een overleden ouder heeft, te maken met terminaal zieke dierbaren, buitenechtelijke kinderen, etcetera.quote:Op maandag 23 november 2009 11:05 schreef Johnny Blaze het volgende:
Er zal nooit hetzelfde gehalte actie in komen als SG-1 en SGA iig.
Je vergeet sowieso dat gedoe over de affaire die Young heeft gehad met een van de crewleden (waarschijnlijk die vrouwelijke dokter).quote:Op maandag 23 november 2009 12:33 schreef mirved het volgende:
we kunnen alvast speculeren over wat gaat komen:
eli is misbruikt toen hij klein was/werd gepest
die vrouwelijke dokter is wees
die ene soldaat leidt aan gulfwar syndrome
de mishandelingen van greer zullen ook aanbod komen natuurlijk
rush heeft nog een zus waar hij al jaren niet meer mee gesproken heeft
die chinese was eigenlijk een man
er zal ook vast nog een homo uit de kast komen
kolonel young zijn lang verloren broer blijkt die andere kolonel te zijn..
Daar is weinig waarschijnlijk aan.quote:Op maandag 23 november 2009 18:04 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik had zelf trouwens verwacht dat Ming-Na als iemand die lange tijd deel uitgemaakt heeft van de cast van ER wel een grotere rol zou hebben.
[..]
Je vergeet sowieso dat gedoe over de affaire die Young heeft gehad met een van de crewleden (waarschijnlijk die vrouwelijke dokter).
Volgens mij is dit in aflevering 1 al te zienquote:Op maandag 23 november 2009 18:04 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je vergeet sowieso dat gedoe over de affaire die Young heeft gehad met een van de crewleden (waarschijnlijk die vrouwelijke dokter).
De oplossing word door Scott al gegeven dmv die kino, geen reden om de uitvoering van die oplossing dan ook nog te laten zien.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:12 schreef mr4hughz het volgende:
die timetravel aflevering vond ik gewelidig had alleen had gehoopt nu het vervolg te zien, hoe ze het oplossen.
Dan kijk je de verkeerde serie, als je 'lekker schieten' wilt zien.quote:idd tot nu toe veel geOH over character's ga ff lekker schieten en fun stuff ontdekken ..
Yippie een stoel gevonden,er gebeurt niks mee. O rush heeft een eigen agenda te snel ontdekt.
Ik denk niet dat de Ancients toen al drones hadden. Verder gaf Rush aan dat het weleens de voorloper kan zijn van zo'n Ancient repository ding.quote:Stoel kan ook besturing van "drones" zijn zoals op antartica en op atlantis ..
Dan moeten mckay en carter wel beschikbaar zijn, maar dat zijn ze waarschijnlijk niet.quote:Wat ik wel bij SGA en SGU vreemd vind is dat er geen medische appartuur op die schepen blijkt te zijn.
Waarom halen ze mckay en carter die eggheads er neit bij ???
dat hoeft ook niet persé, maar ongeveer de helft van elke aflevering (behalve 8) bestond uit gedoe op aarde. Van mij mag dat naar 25% aarde en 75% schip/gate/wereldengedoequote:Op maandag 23 november 2009 11:05 schreef Johnny Blaze het volgende:
Er zal nooit hetzelfde gehalte actie in komen als SG-1 en SGA iig.
ja...laat ze gewoon lekker die masterkey vinden, zodat ze zelf naar werelden toe kunnen etc...dan verschuift de balans van de serie naar een beter punt...quote:Op dinsdag 24 november 2009 19:03 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat hoeft ook niet persé, maar ongeveer de helft van elke aflevering (behalve 8) bestond uit gedoe op aarde. Van mij mag dat naar 25% aarde en 75% schip/gate/wereldengedoe
Daar mogen ze inderdaad weleens mee verder gaan. Alleen maar vragen oproepen is ook niet goed voor een serie... het moet ergens heen gaan, we hebben 'suspense' nodig, jeweetquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:06 schreef JaapB het volgende:
Verder wordt een en ander wel mooi opgebouwd en begin ik me af te vragen wat er eigenlijk is geworden van die shutle die aan het eind van de eerste aflevering wegvliegt.
Soap in een scfi setting maakt het niet minder een soapquote:Op woensdag 25 november 2009 18:38 schreef Johnny Blaze het volgende:
Alle verhaallijnen worden mogelijk gemaakt door de scifi elementen, hoe kun je dan zeggen dat er geen sci-fi inzit?
Dat er weinig geschiet, planeten ontdekken, loze technobabble inzit, maakt het nog niet minder sci-fi.
Bij sci-fi hoort ook drama.
Ik hoop echter wel dat de 2de helft van seizoen 1 een wat sneller tempo krijgt.
Tuurlijk wel, het inhoudelijke verhaal gaat niet of nauwelijks over een scifi fenomeenquote:
Niet zo letterlijk lezen a.u.b., uiteraard valt het in het scifi genre, daar valt niet over te twisten.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:32 schreef Johnny Blaze het volgende:
Dan is het nog steeds scifi, het hoeft niet perse over een scifi fenomeen te gaan om scifi genoemd te mogen worden. Dat je 'soap' in een scifi setting niet leuk vind is een ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |