abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74584255
quote:
Dinsdag 10 november
Canvas (20:40): Busting the Berlin Wall
Canvas (22:25): Terug naar Berlijn
Ned 2 (22:50): Paul Rosenmöller en de val van de Muur (3/4)
Canvas (00:50): De bouw van de Muur
Straks dus!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74585782
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:34 schreef marcodej het volgende:

[..]

Straks dus!
Ben aan 't kijken. Erg interessant
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:40:09 #78
11102 knep
Mountainfreak
pi_74586405
Captain_Chaos, wat een prachtig verhaal .
pi_74588344
Was een erg mooie docu net op Canvas.
pi_74588405
Ademloos zitten kijken naar die documentaire. Onvoorstelbaar hoe inventief de vluchters waren... Vooral die amateurbeelden van het vliegtuigje waren geweldig.
pi_74590798
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Was een erg mooie docu net op Canvas.
de uitzendinggemist van de belg van het weekend maar eens bekijken.
Afgelopen dagen niks kunnen zien, erg jammer.

Gister ben ik naar de studium generale lezing in utrecht geweest. Had goede verwachtingen, maar viel toch redelijk tegen. Voor de sfeer had ik toch beter naar de NOS/ ARD/ZDF etc kunnen kijken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_74592536
edit:

[ Bericht 98% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 11-11-2009 00:46:21 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 11 november 2009 @ 00:40:51 #83
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74592601
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:36 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
10-11-2009

Val van de Muur
Psst, kijk eens naar de tekst in de OP. Dat ik een paar andere afbeeldingen heb gepakt zegt niet alles.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74592707
ik dacht al dat ik de tekst ergens eerder had gelezen
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 11 november 2009 @ 23:47:23 #85
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_74622360
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

de uitzendinggemist van de belg van het weekend maar eens bekijken.
Afgelopen dagen niks kunnen zien, erg jammer.

Gister ben ik naar de studium generale lezing in utrecht geweest. Had goede verwachtingen, maar viel toch redelijk tegen. Voor de sfeer had ik toch beter naar de NOS/ ARD/ZDF etc kunnen kijken.
Busting the Berlin Wall staat ook op usenet. Alleen mist er dan een stukje van deel 2 waardoor ik nu niet weet hoe die soldaat over de Elbe kwam . Ze knipten dat hek door en net voor het mijnenveld skipte hij door naar die mensen die ontsnapten met een luchtballon, maar dat verhaal kende ik al omdat dat verfilmd is.
De docu is zeker een aanrader
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_74623056
Nu op twee een docu over de konijnenkolonies die in het niemandsland massaal leefden.
pi_74623099
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:47 schreef PirE het volgende:

[..]

Busting the Berlin Wall staat ook op usenet. Alleen mist er dan een stukje van deel 2 waardoor ik nu niet weet hoe die soldaat over de Elbe kwam . Ze knipten dat hek door en net voor het mijnenveld skipte hij door naar die mensen die ontsnapten met een luchtballon, maar dat verhaal kende ik al omdat dat verfilmd is.
De docu is zeker een aanrader

Op een luchtbedje.

Op Youtube staat 'ie ook helemaal, zoek maar op "flucht in die freiheit". Hij is niet helemaal hetzelfde als Busting the Berlin Wall, maar komt wel voor zo'n 85-90% overeen denk ik. De versie die op YT staat is een tweedelige serie zoals die door ZDF is uitgezonden en gaat puur over de vluchtpogingen. De tankconfrontatie komt er bijvoorbeeld niet in voor...

De versie die op TV uitgezonden werd trok het dus wat breder. Maar in die versie is dan weer wel een beetje geknipt in de vluchtpogingen... Onderstaande komt er bijvoorbeeld weer niet in voor:

[ Bericht 10% gewijzigd door marcodej op 12-11-2009 00:32:01 ]
pi_74651918
Zometeen @ Nederland 2:

http://www.tvgids.nl/programma/8664323/Holland_Doc%3A_24H_Berlin/

Holland Doc: 24H Berlin
quote:
Documentaire
Een selectie van 90 minuten, gemaakt uit vierentwintig uur materiaal van zeventig Duitse makers. Het laat een dag in het leven van de stad Berlijn zien, twintig jaar na de val van de Muur. Diverse camerateams filmden op 5 september 2008, van 6 uur 's ochtends tot 6 uur de volgende dag, op verschillende plekken de Berlijners in hun stad. Naast professionele crews kon iedereen die dat wilde op die dag materiaal opnemen voor deze film.

De inwoners van Berlijn vormen het middelpunt van dit bijzondere project. We krijgen een inkijkje in hun dagelijkse leven en zien waar ze van dromen en wat hun mislukkingen en successen zijn. 24 Hours Berlin dompelt je onder in verschillende leefwerelden: zo zie je niet alleen het mondaine centrum, maar ook de buitenwijken. Oost en West, carrières en alternatieve leefstijlen, migranten en lokale bevolking - 24hr Berlin toont een versplinterde, maar levendige stad.
  vrijdag 13 november 2009 @ 00:00:44 #89
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_74653741
quote:
Thanks
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 15 november 2009 @ 23:22:24 #90
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_74734907
Gisteren eindelijk dan Das Leben Der Anderen gezien

Indrukwekkend.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 november 2009 @ 08:55:23 #91
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74739590
Ik heb een aantal oude nummers van Het Beste op de kop getikt, in die van juni 1968 (met als eerste een artikel over de dood van Martin Luther King, een paar maanden eerder), kom ik net dit stukje tegen:
quote:
Nieuw ontwerp voor de dood

De beruchte Berlijnse Muur krijgt momenteel een nieuwe vorm die erop is gericht hem nog onoverkomelijker te maken dan die welke de wereld bijna zeven jaar geleden voor het eerst deed opschrikken. Hoewel de oude Muur sinds zijn oprichting de emigratie uit Oost-Duitsland tot 3500 burgers heeft weten te beperken, zijn er ook 499 ogenschijnlijk betrouwbare bewakers aan de haal gegaan.
Het idee van de Oostduitse regeringsleider Walter Ubricht bestaat uit een 90 meter brede strook met negen steeds moeilijker hindernissen. Na de eerste twee heiningen van 1,5 meter hoogte, waarvan er één bij de geringste aanraking een alarmsysteem in werking stelt, komt er een strook waar 247 Duitse herders rondsluipen. Ook kan de vluchteling struikelen over draad dat lichtkogels doet afgaan. Tegen die tijd bevindt hij zich in het verblindende schijnsel van zoeklichten en wordt hij onder vuur genomen door de Russische machinegeweren van Ulbrichts 15000 Grepo's (grenswachten) die orders hebben raak te schieten. Enige passen verder is een asfaltstrook waarover gepantserde voertuigen langs de grens kunnen jagen. Dan komt er een stuk omgeploegde grond en vervolgens Ulbrichts "anti-fascistische" tankgracht die eventuele gemotoriseerde vluchtpogingen moet beletten.
De laatste etappe bestaat uit het oversteken van een 30 meter brede strook van gras of sintels onder het licht van sterke kwiklampen die zelfs de snelst voortijlende gestalte tot een gemakkelijk doelwit maken. Op sommige plaatsen zijn 15 centimeter lange stalen pennen verborgen. Voor het onwaarschijnlijke geval dat de vluchteling het zover brengt, wacht hem de Nieuwe Muur, hoger dan de eerste en van boven voorzien van een pijp van 38 centimeter doorsnee waarop men onmogelijk enig houvast kan krijgen.
Ulbricht heeft nu een derde deel klaar van wat hij zijn "gemoderniseerde grens" noemt, en hij hoop tengen 1970 de hele nieuwe ring rond West-Berlijn gereed te hebben.
Time
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 december 2009 @ 00:50:27 #92
282714 Sovjet
CCCP ☭
pi_75432117
Van mij mogen ze die muur wel weer opbouwen...
☭ Да здравствует коммунизма! ☭
  woensdag 9 december 2009 @ 05:31:31 #93
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_75433684
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:50 schreef Sovjet het volgende:
Van mij mogen ze die muur wel weer opbouwen...
En dan al het linkse gespuis er weer achter opsluiten..!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 16 december 2009 @ 09:25:37 #94
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_75677881
TVP om verder te lezen
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')