Hoe hypocriet kan je zijn?quote:PVV-leider Geert Wilders haalt hard uit naar D66 vandaag. Hij noemt de partij ‘echt het ergste wat er is, nog erger dan GroenLinks’. D66-leider Pechtold is volgens hem een ‘glibberige teflonbuikspreekpop’. Dit zegt Wilders vandaag in de Telegraaf.
Ook denkt Wilders dat D66 zijn succes enkel te danken heeft aan de oppositie tegen zijn partij. “Ze zijn groot geworden door het verzet tegen ons.” Daarnaast is Pechtold volgens Wilders ‘altijd haantje de voorste als er kritiek op de PVV geleverd kan worden’.
De PVV lag deze week zwaar onder vuur. Eerst werd de partij in een uitgelekt onderzoek een gevaar voor de democratie en de staatsveiligheid genoemd. Daarna zei minister Eberhard van der Laan (PvdA) van Wonen, Wijken en Integratie dat de grote PVV-aanhang een gevaar voor de rechtsstaat vormt.
Volgens Wilders kunnen zijn critici hem niet aan en schieten zij ‘onder de gordel’.
Het gaat Wilders alleen om de ideologie van de D66er hoor, niet om ... ehm o, de D66er heeft geen ideologie.quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:01 schreef Triggershot het volgende:
Zet hiermee Wilders niet de d66 stemmer gelijk aan het ergste wat er is?
Hoe komt die aan deze gruwelijke zelfoverschatting .. D66 zat met 24 zetels in de regering toen hij net kwam kijken in de politiek ..quote:Ook denkt Wilders dat D66 zijn succes enkel te danken heeft aan de oppositie tegen zijn partij. “Ze zijn groot geworden door het verzet tegen ons.”
dat dusquote:Op zaterdag 7 november 2009 10:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nou ja, D66 is natuurlijk een linksige club maar verder totaal niksig. Die partij staat nergerns voor, meer een soort ' gevoel'Op die complete kruiperige en slaafse EU-geilheid na dan
Maar goed, Wilders geeft Pechtold hiermee wel wat Pechtold wil; de erkenning als de enige echte bestrijder des Wilders.
quote:Wilders: D66 heeft alles volstrekt aan ons te danken Jaap Folkerts en Paul Jansen
DEN HAAG - Soms speelt Geert Wilders toneel. Dan doet hij of hij kwaad is, over dingen die door zijn politieke tegenstanders over hem worden gezegd en geschreven. Dan veert hij op, verheft zijn stem en dient zijn opponenten met hapklare brokken van repliek. En schuilt er achter de frons dikwijls een tevreden lachje. Maar vandaag niet.
Vandaag is de PVV-leider echt in alle staten. Eigenlijk de hele week al. Hij voelt zich gepakt: door PvdA-minister Eberhard van der Laan (Integratie), die hem en zijn partij een gevaar voor de rechtsstaat noemt. Door nog een andere PvdA-minister, Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken), die de PVV onder de loep laat nemen door vermeend vooringenomen onderzoekers. En door D66-leider Alexander Pechtold, die het etiket extreemrechts en racist op hem en zijn achterban plakt.
Het zijn oude tactieken, weet Wilders. Links doet pogingen om de PVV te diskwalificeren nu de jonge partij op inhoud onverslaanbaar lijkt. Hij noemt de PvdA "een partij die verschrompelt tot een garnaal", een partij die nog geen begin van een antwoord heeft op de multiculturele samenleving, op integratie. "Ze zijn in paniek. De reflex is nog steeds: ontkennen en verketteren. Van der Laan is daar een exponent van."
Voor D66 ligt dat anders. De club van Pechtold - die vandaag in Breda congresseert - is de tegenpool van de PVV en even succesvol in de peilingen. Volgens de democraten komt dat door hun verstandige politiek en de kwaliteiten van Pechtold. Maar Wilders meent dat die partij alleen door de PVV uit het rijk der politieke doden is opgestaan. "D66 heeft alles volstrekt aan ons te danken."
Pechtold is toch gewoon een goede politicus?
"Ik vind Pechtold een hele gladde politicus."
Hoezo glad?
"Nou, hij is zo'n Teflon-buikspreekpop. Je ziet hem bewegen, hij praat, alsof iemand een hand achter hem heeft die hem beweegt. Ondertussen zegt hij eigenlijk zo weinig. Glad en glibberig. Ik vind D66 echt het ergste wat er is, nog erger dan GroenLinks. En dat zegt heel wat."
Maar waarom is D66 dan zo erg?
"Het is van alles wat. D66 heeft nooit heldere standpunten. Ik heb er helemaal niets mee. Maar Pechtold is succesvol, dat geef ik toe. Dus in die zin is hij geen slechte politicus."
Toch zegt u: ze hebben hun succes aan ons te danken.
"Zonder de PVV had D66 nog op drie zetels gestaan. Ze zijn groot geworden door het verzet tegen ons. Daarom is Pechtold ook altijd haantje de voorste als er kritiek op ons kan worden geleverd. De PVV voedt hem, wij zijn z'n voedsel."
U heeft zich deze week anders ook behoorlijk kunnen profileren door u tegen D66 af te zetten. U noemde Pechtold samen met Van der Laan politieke handlangers van Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh.
"Ik ben niet als eerste naar buiten gegaan om ze een draai om de oren te geven. Zij hebben een keiharde aanval onder de gordel uitgevoerd. Dan is het mijn plicht op te komen voor al die PVV-kiezers."
Heeft u niet onbedoeld meegewerkt aan de grote Pechtold-show, in de aanloop naar zijn partijcongres?
"Luister, er zijn gewoon grenzen. Hij spreekt niet alleen mij aan, maar ook al die mensen die op de PVV stemmen. Als je het gemiddelde van de peilingen neemt, gaat dat om 1,5 tot 2 miljoen mensen. Die krijgen allemaal een snauw voor de kop omdat ze door de ene malloot racist worden genoemd en door de andere malloot een gevaar voor de rechtsstaat. Dan zijn ze wat mij betreft politieke handlangers van Mohammed Bouyeri.
Waarom?
"Omdat ze opnieuw zo'n sfeer creëren. Moet je je voorstellen dat een labiel persoon eerst hoort dat wetenschappers ons in de extreemrechtse hoek drukken, dan een Kamerlid en dan een minister. Dat is nogal wat. Het is ongekend dat een minister zegt dat een politieke tegenstander een gevaar voor de rechtsstaat is. Daardoor ben je medeverantwoordelijk voor een sfeer die kan leiden tot haat en geweld. Wat ze mij verwijten, doen ze zelf."
Het hele interview is te lezen in De Telegraaf van zaterdag.
Maar nogmaals gaat hetzelfde dan niet op? Wilders heeft zijn bestaansrecht aan moslims(extremisme) te danken, anders was het 2x niks?quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hier wat uitgebreider van de verguisde krant.
En hetzelfde zeg ik al veel langer. D66 heeft zijn bestaanrecht aan de PVV te danken anders was het nog steeds 2 keer niks.
[..]
Het Wilderseffect.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:02 schreef Montov het volgende:
D66 +2 zetels in de peilingen dankzij deze uitspraken van Wilders.
Is dat een slecht punt van D66 of een positief punt van de PVV?quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
D66 heeft zijn bestaanrecht aan de PVV te danken anders was het nog steeds 2 keer niks.
OMG. Eminem verbleekt bij deze koning van de beledigingen.quote:‘echt het ergste wat er is, nog erger dan GroenLinks’
Ha, SP en GL walgen van de economisch rechtse standpunten van de D66. Je weet totaal niet waar je over praat.quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nou ja, D66 is natuurlijk een linksige club
Plus aan de marokkaanse capuchonklootzakjes die complete wijken terroriseren, hulpverleners tot buschauffeurs molestreren, de torenhoge criminaliteitscijfers van allochtonen. Begrijpelijk want het volk heeft daar overlast van ondanks de miljarden die zijn geïnvesteerd in deze "hulpbehoevenden" gaat het terreur nog gewoon door.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar nogmaals gaat hetzelfde dan niet op? Wilders heeft zijn bestaansrecht aan moslims(extremisme) te danken, anders was het 2x niks?
Op GeenStijl staat het hele interview. Hij heeft het over ‘teflonbuikspreekpop’, en weer over ‘kopvodden’, maar daarnaast: ‘Ik maak geen stemming, ik zeg wat ik vind.’quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hier wat uitgebreider van de verguisde krant.
En hetzelfde zeg ik al veel langer. D66 heeft zijn bestaanrecht aan de PVV te danken anders was het nog steeds 2 keer niks.
[..]
Als D66 niets anders heeft is het een zeer slecht punt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:04 schreef Montov het volgende:
[..]
Is dat een slecht punt van D66 of een positief punt van de PVV?
Je bent het dus als het ware met me eens dat het een one-issue partij is die inspeelt op de angsten van het volk?quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Plus aan de marokkaanse capuchonklootzakjes die complete wijken terroriseren, hulpverleners tot buschauffeurs molestreren, de torenhoge criminaliteitscijfers van allochtonen. Begrijpelijk want het volk heeft daar overlast van ondanks de miljarden die zijn geïnvesteerd in deze "hulpbehoevenden" gaat het terreur nog gewoon door.
Achjee, nummer 2 die naar godwin verwijst. Pssst, niet verder vertellen maar de neo-nazis moesten niets van de joden hebben.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:07 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Geen wonder dat je het er mee eens bent, jij bent dan ook de Fok! buikspreekpop van die neo-nazistische gek...
Dat is tactiek van D66, want zoals Wilders zegt: ‘wij zijn pure democraten’.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
D66 staat voor het complete opgaan van Nederland in ondemocratisch Europa. Dus inderdaad, D66 is het ergste wat er is.
Ze hebben zelf ook standpuntenquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als D66 niets anders heeft is het een zeer slecht punt.
Nee, hij heeft ook andere punten als je zijn partijprogramma leest.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent het dus als het ware met me eens dat het een one-issue partij is die inspeelt op de angsten van het volk?
Ha, een verwijzing naar een godwin verwijzing, die in dit geval totaal niet opgaat. -edit- mooi geweestquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Achjee, nummer 2 die naar godwin verwijst. Pssst, niet verder vertellen maar de neo-nazis moesten niets van de joden hebben.
Behalve als je zegt dat je vindt dat hij extreem rechts is of een fascist. Dan wordt hij 'ziedend'. Dat mag niet. Hij mag wel Pechtold demoniseren, maar hijzelf moet gevrijwaard blijven van negatieve kritiek. En nog zien mensen de parallelen niet...quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:11 schreef Iblis het volgende:
Kortom, zolang je zegt wat je vindt, kan Wilders eigenlijk geen bezwaar hebben tegen je mening.
Toegegeven, maar die punten tref je ook terug bij de resterende partijen. De vraag is wat geeft Wilders zo een hoge bestaansrecht in de - vooralsnog - peilingen buiten de wanprestaties van de oppositie, welke standpunten?quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee, hij heeft ook andere punten als je zijn partijprogramma leest.
Heeft hij niet! Tis alleen maar kankeren op moslims, en hij heeft zijn succes alleen maar daaraan te danken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hier ben ik het in principe wel mee eens hoor alleen komt het zo slecht uit de de partij. Pechtold scoort gewoon goed met zijn jankerige puppieogen bij de jeugdigen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:15 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ze hebben zelf ook standpunten. In mijn ogen is D66 juist een van de enige partijen die Wilders aan probeert te pakken en niet alleen afschuw spreekt over hem. Het succes van de oppositiepartijen komt in mijn ogen gewoonweg door de ontevredenheid die bestaat over de partijen die op dit moment regeren.
Ja, anti-semitisme is echt de definierende toets voor fascisme, niet gewoon onverdraagzaamheid of haatzaaien tegen een bepaalde groepering. Nee, alleen als je haat zaait tegen Joden, kun je een fascist zijn. Je wordt er niet echt geloofwaardiger op, mevrouw.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Achjee, nummer 2 die naar godwin verwijst. Pssst, niet verder vertellen maar de neo-nazis moesten niets van de joden hebben.
Ja, dat gaat ook allemaal zo lekkerquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geert Wilders: 'Zodra er kritiek op mij komt, stijgt degene die die kritiek uit in de peilingen.'quote:"Zonder de PVV had D66 nog op drie zetels gestaan. Ze zijn groot geworden door het verzet tegen ons. Daarom is Pechtold ook altijd haantje de voorste als er kritiek op ons kan worden geleverd. De PVV voedt hem, wij zijn z'n voedsel."
Ik vind dat ook opvallend, hij lijkt helemaal in zijn wiek geschoten, zelfs als het wetenschappers betreft die nog over een conceptrapport spreken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve als je zegt dat je vindt dat hij extreem rechts is of een fascist. Dan wordt hij 'ziedend'. Dat mag niet. Hij mag wel Pechtold demoniseren, maar hijzelf moet gevrijwaard blijven van negatieve kritiek. En nog zien mensen de parallelen niet...
Jij wordt ook ziedend als ik je lul noem of niet om gelijk te janken in FB. Waarom zou hij het recht niet hebben om ziedend te worden c.q. een weerwoord te geven?quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve als je zegt dat je vindt dat hij extreem rechts is of een fascist. Dan wordt hij 'ziedend'. Dat mag niet. Hij mag wel Pechtold demoniseren, maar hijzelf moet gevrijwaard blijven van negatieve kritiek. En nog zien mensen de parallelen niet...
Ja, een klein kind dat altijd iedereen pest, maar daarna keihard gaat janken als hij straks niet mee mag doen met tikkertjequote:Op zaterdag 7 november 2009 11:25 schreef Monidique het volgende:
In al die interviews komt hij best wel over als een klein kind.
De bewering iets of iemand 'is het ergste dat er is...' lijkt idd ontsproten te zijn uit het brein van een pakweg 5- à 6-jarige.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:25 schreef Monidique het volgende:
In al die interviews komt hij best wel over als een klein kind.
Ik ben in ieder geval niet zo'n hypocriet, dat ik mensen daarnaast het recht ontzeg om over mij te klagen in FB, muts. Als jij niet ziet dat Wilders, behalve een neo-fascist, ook een hypocriet is, vraag ik me echt af, hoe jij in deze wereld staat.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij wordt ook ziedend als ik je lul noem of niet om gelijk te janken in FB. Waarom zou hij het recht niet hebben om ziedend te worden c.q. een weerwoord te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |