abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74501069
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:45 schreef Bulmer2009 het volgende:
Hallo,

Ik heb net een huis gekocht en de financiering moet nog geregeld worden. Dat is op zich geen probleem, mijn salaris is toereikend genoeg om de hypotheek te verstrekken. Echter, na gebeld te hebben met de ING, blijkt dat ze geen afspraak willen maken omdat ik een BKR-notering heb.

Dit kan wel kloppen, want ik ben zo stom geweest om minder dan een jaar geleden een Primeline rekening (in 9 maanden uitgesteld betalen van 700 euro) te nemen via de Mediamarkt om een nieuwe pc aan te schaffen. Helaas ben ik te laks geweest met de maandelijkse betalingen. Echter, nu ik een huis gekocht heb, is alles sinds deze week afbetaald en heb ik dus geen schuld meer.

Máár nu? Primeline geeft aan dat ze de aflossing meteen door zullen geven aan het BKR. Alleen het BKR zou er twee weken over moeten doen om het in hun computer te veranderen.... En natuurlijk heb ik dan nog steeds een BKR-registratie, want die blijft 5 jaar staan. Echter, geen schuld meer, maar het blijft wel zichtbaar.

Weet iemand hoe banken of andere hypotheekverstrekkers hierop reageren? Zou ik nu pas over twee weken een hypotheek kunnen regelen? Of is die BKR-registratie zélf al een groot probleem, ook al heb ik geen schuld meer?

En is het een optie als ik aan de bank laat zien dat ik de schuld heb afgelost middels een bevestiging van Primeline?

Ik weet dat ik stom ben geweest door te lang te wachten met het afbetalen, dus hopelijk krijg ik daarover geen preek. Ik hoop advies van jullie te krijgen hoe nu verder en of jullie denken dat ik de hypotheek nog geregeld krijg binnen enkele weken..... Ben nu dus erg bang dat de koop nu niet doorgaat!!
De verwerking duurt geen 2 weken, maar hoogstens 2 dagen. Primeline is ook verplicht om het gewoon netjes administratief te laten verwerken bij BKR.

Die codering is nog wel de komende 5 jaar zichtbaar, maar het voordeel voor jou is dat het niet gaat om een geweldig groot krediet. Ik zou ING uitleg geven over de codering en bewijsvoering aanleveren dat het is afgelost. Als je BKR dan verder geen rare dingen laat zien, dan heb je best kans dat je nog langs mag komen voor een afspraak.

Overigens vind het ik niet zo slim dat je dit vantevoren niet hebt aangegeven. Nu is er een hoop tijd verstreken (en is de notering nog niet weg), terwijl je vooraf wist dat je een BKR-notering hebt en je ook weet dat banken toetsen bij een hypotheekaanvraag.
  zondag 8 november 2009 @ 10:46:23 #77
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_74501118
mensen die topics niet lezen
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_74501148
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:02 schreef mrSPLIFFY het volgende:
je koopt toch meestal ; mits de financiering goed komt?
Daar zijn doorgaans wel voorwaarden aan verbonden zoals een datum tot wanneer je onder de koop uit kunt i.v.m. het niet verkrijgen van een lening en je zult die afwijzing op verzoek moeten aantonen.
pi_74501153
quote:
Op zondag 8 november 2009 10:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
mensen die topics niet lezen

Mensen die nietzeggende onelinertjes posten in topics.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 11:55:32 #80
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_74502349
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Nee, een A+H codering staat een 2 jaar op het BKR nadat het is ingelost. Een 2 of een 3 codering staat 5 jaar op het BKR na inlossing.
Is dat echt zo? Heb je een link daarvan?
  zondag 8 november 2009 @ 12:06:06 #81
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_74502538
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 21:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
dus volgens jou verteld ts dan niet de waarheid...?
Hij schrijft dat hij te laks is geweest met betalen + dat hij geen afspraak kon krijgen, om die reden. 1+1=2
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_74502586
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:55 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Heb je een link daarvan?

Is niet zo.

Achterstand en Herstel
Deelnemers zijn verplicht een betalingsachterstand op een overeenkomst bij ons te melden. Maar dat gebeurt niet zo maar. Zij zijn verplicht u vooraf te waarschuwen dat de achterstand bij ons wordt gemeld als u langer wacht met betalen. Het moment waarop deze melding plaatsvindt, hangt af van de soort overeenkomst. Deze periode tussen het moment dat de betalingsachterstand ontstaat en het moment waarop deze bij ons wordt aangemeld, varieert tussen de twee en vier maanden. Bij een aflopend krediet gebeurt dit bijvoorbeeld na twee maanden. Officieel heet het melden van een achterstand een 'Achterstandsmelding'. In uw gegevens is deze zichtbaar met een 'A' bij het betreffende krediet. Een achterstand wordt altijd geregistreerd, ongeacht de hoogte van de achterstand. Dit geldt ook voor gsm-abonnementen.

Hebt u uw achterstand ingelopen, dan is dit ook zichtbaar bij ons. Een 'H' van Herstel bij de betreffende overeenkomst geeft dit aan. De 'H' wordt alleen vermeld als de overeenkomst doorloopt. Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee de overeenkomst heeft beëindigd, wordt een einddatum bij de overeenkomst geplaatst. De 'A' van Achterstand blijft met de einddatum zichtbaar bij de betreffende overeenkomst. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen uw gegevens over de beëindigde overeenkomst automatisch uit ons bestand. Dus ook de 'A'.

Bijzonderheidscodes
Naast de 'A' en de 'H' kennen wij nog vier bijzonderheidscodes die aangeven dat er iets aan de hand is.

Code 1: Er is een aflossings- of schuldregeling getroffen, nadat de achterstandssituatie is ontstaan.
Code 2: De (restant) vordering is opeisbaar gesteld.
Code 3: Er is een bedrag van ¤250 of meer afgeboekt. Slechts wanneer een boeking tegen finale kwijting plaatsvindt, moet tegelijkertijd met de code 3 een einddatum worden gemeld. In andere gevallen wordt geen einddatum gemeld.
Code 4: De kredietnemer bleek/blijkt onbereikbaar.
In tegenstelling tot Achterstands- en Herstelmeldingen geldt voor het aanmelden van bijzonderheidscodes geen wachttijd. Deelnemers zijn niet verplicht u vooraf aan te kondigen dat zij een bijzonderheidscode melden bij ons.
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=67
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 12:10:02 #83
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_74502627
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is niet zo.

Achterstand en Herstel
Deelnemers zijn verplicht een betalingsachterstand op een overeenkomst bij ons te melden. Maar dat gebeurt niet zo maar. Zij zijn verplicht u vooraf te waarschuwen dat de achterstand bij ons wordt gemeld als u langer wacht met betalen. Het moment waarop deze melding plaatsvindt, hangt af van de soort overeenkomst. Deze periode tussen het moment dat de betalingsachterstand ontstaat en het moment waarop deze bij ons wordt aangemeld, varieert tussen de twee en vier maanden. Bij een aflopend krediet gebeurt dit bijvoorbeeld na twee maanden. Officieel heet het melden van een achterstand een 'Achterstandsmelding'. In uw gegevens is deze zichtbaar met een 'A' bij het betreffende krediet. Een achterstand wordt altijd geregistreerd, ongeacht de hoogte van de achterstand. Dit geldt ook voor gsm-abonnementen.

Hebt u uw achterstand ingelopen, dan is dit ook zichtbaar bij ons. Een 'H' van Herstel bij de betreffende overeenkomst geeft dit aan. De 'H' wordt alleen vermeld als de overeenkomst doorloopt. Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee de overeenkomst heeft beëindigd, wordt een einddatum bij de overeenkomst geplaatst. De 'A' van Achterstand blijft met de einddatum zichtbaar bij de betreffende overeenkomst. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen uw gegevens over de beëindigde overeenkomst automatisch uit ons bestand. Dus ook de 'A'.

Bijzonderheidscodes
Naast de 'A' en de 'H' kennen wij nog vier bijzonderheidscodes die aangeven dat er iets aan de hand is.

Code 1: Er is een aflossings- of schuldregeling getroffen, nadat de achterstandssituatie is ontstaan.
Code 2: De (restant) vordering is opeisbaar gesteld.
Code 3: Er is een bedrag van ¤250 of meer afgeboekt. Slechts wanneer een boeking tegen finale kwijting plaatsvindt, moet tegelijkertijd met de code 3 een einddatum worden gemeld. In andere gevallen wordt geen einddatum gemeld.
Code 4: De kredietnemer bleek/blijkt onbereikbaar.
In tegenstelling tot Achterstands- en Herstelmeldingen geldt voor het aanmelden van bijzonderheidscodes geen wachttijd. Deelnemers zijn niet verplicht u vooraf aan te kondigen dat zij een bijzonderheidscode melden bij ons.
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=67
Dus toch, ik vond het al zo raar wat hij zei.
pi_74513065
Ik hoorde een paar maanden geleden ook eens iemand zeggen dat sommige A-coderingen ook wel eens langer dan vijf jaar kunnen blijven staan. Klopt dit?
  zondag 8 november 2009 @ 18:14:14 #85
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74513698
Is er wel sprake van een A-codering? Bedoelde de ING niet dat er een krediet loopt dat ingelost moet zijn?

Het beste vraag je een afschrift van je BKR registratie. Dat kan bij iedere bank voor ¤ 4,50.
  zondag 8 november 2009 @ 18:18:30 #86
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_74513801
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:52 schreef Fargo het volgende:
Ik hoorde een paar maanden geleden ook eens iemand zeggen dat sommige A-coderingen ook wel eens langer dan vijf jaar kunnen blijven staan. Klopt dit?
Nee. Een A-codering vervalt 5 jaar na aflossing van het krediet. De bijzondere codering 3 (afboeking van de schuld) kan echter wel na 5 jaar voor nog eens 5 jaar verlengd worden (zodat deze 10 jaar staat).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')