Ja, kijk, dat weet ik dan weer niet. Want netzoals jij zegt, er is nergens een fucking duidelijk overzicht.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:45 schreef Morretje het volgende:
[..]
En toch schijnen die verhoudingen anders te liggen dan bij de gewone griep.
Ik wil je echt geen zorgen aanpraten hoorquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:43 schreef Morretje het volgende:
[..]
En toch wel helpvol, want dat betekent ook dat ik me niet zinloos zorgen zit te maken..
Mijn moeder valt in de risicogroep en is opgeroepen, maar mijn vader niet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben te lui om me erin te verdiepen
Ik zal de arts eens vragen... aangezien ik een risico ben, of MM dan ook een enting moet
Ik ook hoor, ik riep al voordat de griep hier was, van de zomer, dat ik me er niet zonder slag of stoot zomaar zou laten inenten. Was een vraag van een bekende, die een hoge positie binnen het leger heeft en dus al veel eerder hierover na moest denken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:43 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik heb wel een duidelijke folder gekregen toen ik toch in het ziekenhuis lag
maar idd ik weet het ook nog niet, in eerste instantie zeg/denk ik nee
maar aan de andere kant...
moeilijk moeilijk
Ik val niet in die risico groepen maar ben wel een risico. Wat een duidelijk bericht ookquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:46 schreef ElisaB het volgende:
1. Is het typerend voor Mexicaanse griep dat jonge, gezonde mensen eraan kunnen overlijden?
Nee, ook aan gewone seizoensgriep overlijden elk jaar mensen die niet tot de risicogroepen behoren. Hoeveel is niet bekend. Risicogroepen voor Mexicaanse griep zijn volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO zwangere vrouwen, vooral in de laatste drie maanden van hun zwangerschap, kinderen onder de twee jaar en mensen die aan een chronische longziekte lijden, waaronder astma. Verder lijkt obesitas een risicofactor te zijn, hoewel nog niet duidelijk is waarom. Kinderen boven de twee zijn geen risicogroep.
Mijn moeder valt in de risico groep, en mijn pa en ik zijn opgeroepen. Nog voordat men wist dat ik Crohn had.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wil je echt geen zorgen aanpraten hoor
Maar ik zeg gewoon eerlijk dat als ik nu zwanger was dat ik dan waarschijnlijk ook heel de dag 'zal ik wel, zal ik niet, zal ik wel' zou denken.
[..]
Mijn moeder valt in de risicogroep en is opgeroepen, maar mijn vader niet.
Want als mijn moeder de inenting haalt, kan mijn vader haar niet meer 'aansteken' natuurlijk.
Ah, dus dan zou Robin geen risicogroep zijn. Die is 2,5. Dus krijgt hij waarschijnlijk geen griepsspuit als ze beslissen kinderen te gaan inenten. Klaar, opgelost. Slotjequote:Op vrijdag 6 november 2009 19:46 schreef ElisaB het volgende:
1. Is het typerend voor Mexicaanse griep dat jonge, gezonde mensen eraan kunnen overlijden?
Nee, ook aan gewone seizoensgriep overlijden elk jaar mensen die niet tot de risicogroepen behoren. Hoeveel is niet bekend. Risicogroepen voor Mexicaanse griep zijn volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO zwangere vrouwen, vooral in de laatste drie maanden van hun zwangerschap, kinderen onder de twee jaar en mensen die aan een chronische longziekte lijden, waaronder astma. Verder lijkt obesitas een risicofactor te zijn, hoewel nog niet duidelijk is waarom. Kinderen boven de twee zijn geen risicogroep.
quote:
Ja dat kan ik me voorstellen ja, dat je daar gek van wordt. Maar goed, ik snap ook wel dat mensen bezorgt zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:49 schreef Ingetje79 het volgende:
Bij ons overigens steeds meer kleine kinderen met MG.
Maandag hebben we de 1ste vaccinatieronde en ik gok dat het best druk gaat worden.
Ik word echt gek van al die MG telefoontjes
Volgens mij val jij wel in de risicogroep, want Crohn is een chronische darmziekte toch? Bij mijn weten zijn mensen met een chronische ziekte een risicogroep.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik val niet in die risico groepen maar ben wel een risico. Wat een duidelijk bericht ookwaar hebbie hem vandaan?
Er is toch wel voor het hele land ingekocht, alleen waren de risico groepen eerder klaar en dus ingeënt?quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:49 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ah, dus dan zou Robin geen risicogroep zijn. Die is 2,5. Dus krijgt hij waarschijnlijk geen griepsspuit als ze beslissen kinderen te gaan inenten. Klaar, opgelost. Slotje![]()
Maar ik vind eigenlijk dat mensen die de MG griepsspuit wél willen hebben en niet in de risicogroep zitten, ze wel moeten kunnen krijgen. Nu kan dat nog niet, omdat ze niet voor het hele land ingekocht hebben en dat vind ik wel weer kul.
Ja, maar in dat bericht van Elisa staat enkel chronische longziektenquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef Bamba het volgende:
[..]
Volgens mij val jij wel in de risicogroep, want Crohn is een chronische darmziekte toch? Bij mijn weten zijn mensen met een chronische ziekte een risicogroep.
quote:
quote:Ferrari_rood
Muis006
Memento-Mori
Goodbye
JJH
Pagan
Nou ja, zie daar dus de onduidelijkheid ook weer.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn moeder valt in de risico groep, en mijn pa en ik zijn opgeroepen. Nog voordat men wist dat ik Crohn had.
Maar als ik het vaccin haal, en ik krijg toch griep (want dat kan gewoon!) dan kan ik toch MM aansteken? Ik snap niet waarom wij wel worden opgeroepen maar jouw ouders niet
Mja, de rest van het vaccin komt in of na januari heb ik ergens gelezen, en dan is de grootste punt van de golf al voorbij.. Dus ook zinloos.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Er is toch wel voor het hele land ingekocht, alleen waren de risico groepen eerder klaar en dus ingeënt?
Oooohquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar in dat bericht van Elisa staat enkel chronische longziektenzou wel verklaren waarom mijn ma met haar COPD en diabetes hem wel krijgt
Oh ja?quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Er is toch wel voor het hele land ingekocht, alleen waren de risico groepen eerder klaar en dus ingeënt?
quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:49 schreef Loveless85 het volgende:
Het is gewoon 'afwachten', en dat is voor ons mensen gewoon wat lastig. We willen graag alles weten en oplossen enzo.
Nope, gisteren net bericht gehad van RIVM dat we geen entingen op eigen verzoek mogen uitvoeren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat is idd totaal onduidelijk. En ik stond dus ook echt stom te kijken toen mama me de papieren stuurde en belde van "ja je wordt ingeënt omdat ik een risico (COPD en diabetes) ben. En papa ook"quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ja, zie daar dus de onduidelijkheid ook weer.
En dáárdoor ontstaat dus ook de paniek en de hysterie he, omdat er gewoon niet duidelijk wordt gedaan.
Want ik ben nuchter en mijn vader ook, maar als ik dit lees dan denk ik stiekem wel 'ja, waarom Q en haar vader wel, maar mijn vader niet?'. Mijn moeder heeft astma al haar hele leven en valt dus zeker in de risicogroep, ook omdat haar weerstand niet al te best is met al die bestralingen van afgelopen maanden.
Maar mijn vader krijgt geen injectie, want wat heeft dat voor nut dan? Als hij Mex. griep zou krijgen, dan kan hij mijn moeder daar dan toch niet meer mee besmetten omdat zij dan wel ingeënt is? Zie hier de onduidelijkheid...
Hoe oud is jouw vader Greys? Want ik had van vrienden gehoord dat hun ouders hem wel kregen, omdat ze 55+ zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ja, zie daar dus de onduidelijkheid ook weer.
En dáárdoor ontstaat dus ook de paniek en de hysterie he, omdat er gewoon niet duidelijk wordt gedaan.
Want ik ben nuchter en mijn vader ook, maar als ik dit lees dan denk ik stiekem wel 'ja, waarom Q en haar vader wel, maar mijn vader niet?'. Mijn moeder heeft astma al haar hele leven en valt dus zeker in de risicogroep, ook omdat haar weerstand niet al te best is met al die bestralingen van afgelopen maanden.
Maar mijn vader krijgt geen injectie, want wat heeft dat voor nut dan? Als hij Mex. griep zou krijgen, dan kan hij mijn moeder daar dan toch niet meer mee besmetten omdat zij dan wel ingeënt is? Zie hier de onduidelijkheid...
True.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:52 schreef Morretje het volgende:
[..]
Mja, de rest van het vaccin komt in of na januari heb ik ergens gelezen, en dan is de grootste punt van de golf al voorbij.. Dus ook zinloos.
Maar hoe kan het dan dat er ook twee jonge mensen (twintiger en dertiger) zonder andere kwalen aan de MG zijn overleden zomaar? Die hadden dan toch genoeg weerstand daartegen zou je zeggen als ze verder niets hadden? Daar zouden ze dan ook duidelijker over moeten zijn, want dat zaait ook paniek. Want als het hen kon overkomen, kan het mij ook overkomen, om maar even zo te zeggenquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:53 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Idd, tegenwoordig zijn we nooit meer es "echt goed ziek"
De MG van nu is een zgn. knuffelgriep; een paar dagen hoge koorts, hoesten en soms diaQwe.
Maar zolang het virus niet diep in je longen komt en je en redelijk weerstand hebt zal je er niet aan overlijden.
Ze zitten bij de overheid meer over het economische aspect in; als straks een derde van NL ziek is, hoe draait onze economie dan door![]()
En ja, lootje geactiveerd, maar nog geen lijstje of adres erbij
Mijn vader krijgt 'm ook (62)quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:54 schreef Bamba het volgende:
[..]
Hoe oud is jouw vader Greys? Want ik had van vrienden gehoord dat hun ouders hem wel kregen, omdat ze 55+ zijn.
Mijn pa en ma zijn an 1950. 59 dus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:54 schreef Bamba het volgende:
[..]
Hoe oud is jouw vader Greys? Want ik had van vrienden gehoord dat hun ouders hem wel kregen, omdat ze 55+ zijn.
Wij hebben al onze zwangeren wel apart uitgenodigd ja.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:54 schreef Morretje het volgende:
Ing, heb jij een medische kijk op wat verstandig zou zijn ivm de vaccinatie als ik (en Draakje) straks 13 weken ver zijn?
63 istie en volledig gezondquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:54 schreef Bamba het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:53 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Idd, tegenwoordig zijn we nooit meer es "echt goed ziek"
De MG van nu is een zgn. knuffelgriep; een paar dagen hoge koorts, hoesten en soms diaQwe.
Maar zolang het virus niet diep in je longen komt en je en redelijk weerstand hebt zal je er niet aan overlijden.
Ze zitten bij de overheid meer over het economische aspect in; als straks een derde van NL ziek is, hoe draait onze economie dan door![]()
En ja, lootje geactiveerd, maar nog geen lijstje of adres erbij
Ben je zwanger danquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:56 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wij hebben al onze zwangeren wel apart uitgenodigd ja.
Als je al snel grieperig of niet fit bent, zou ik het doen ja.
Maar voor mezelf ben ik er nog steeds niet over uit
Die hadden de pech dat het virus diep in de longen is genesteld.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dan dat er ook twee jonge mensen (twintiger en dertiger) zonder andere kwalen aan de MG zijn overleden zomaar? Die hadden dan toch genoeg weerstand daartegen zou je zeggen als ze verder niets hadden? Daar zouden ze dan ook duidelijker over moeten zijn, want dat zaait ook paniek. Want als het hen kon overkomen, kan het mij ook overkomen, om maar even zo te zeggen
Ah oke, maar da's dus wel een kwestie van pech hebben en dus kan ons dat ook overkomen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:56 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Die hadden de pech dat het virus diep in de longen is genesteld.
Hmmm, voor mensen zonder papiertje bedoel je dus?quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:54 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Nope, gisteren net bericht gehad van RIVM dat we geen entingen op eigen verzoek mogen uitvoeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |