Het is de google van de financiele sector (met nog vele andere tools). Moet worden bijgezegd dat Bloomberg natuurlijk niet sufficient is om er puur alleen op af te gaan, maar het is toch wel handigquote:Op maandag 9 november 2009 12:22 schreef bouillabaisse het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is dat bloombergdinges een beetje de google van de financiele sector?
voorraad aanvullen. die waren ook wel opquote:Op maandag 9 november 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
Ook vreemd, de Duitse industriële productie is gestegen, maar het handelsoverschot is gedaald
Check die volume spike tijdens de meest recente daling (mid-eind oktober)quote:Op maandag 9 november 2009 12:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk om te zien dat de volume kwestie van vorig jaar, gemiddeld genomen oplopende switche van vorig jaar boven het gemiddelde volume en dit jaar onder het gemiddelde volume loop. Terwijl je duidelijk een stijging kunt zien in de volume vorig jaar aan het eind van het jaar door uiteraard oplopende volumes. En sinds we tijdens die crisis weer omhoog zijn gegaan zijn de volumes weer onder het gemiddelde volume gedoken!
[ afbeelding ]
Uitgaande van het meeste positieve TA plaatje verwacht ik dat we tussen 313 - 333 de volgende top zetten om de volgende correctie te zien. Mochten we onder de 328 een top zetten zou ik al spreken van een kleine correctie vanwege lagere toppen, mocht hij de de top boven de 328 zetten kunnen we weer omhoog. Al blijft het TA
Aan ahold en KPN te zien waren er toen echt paniek verkopen(deleverage).quote:Op maandag 9 november 2009 13:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Check die volume spike tijdens de meest recente daling (mid-eind oktober)
Denk je dit nog steeds?quote:Op maandag 9 november 2009 09:12 schreef Vandergeld het volgende:
Hoog openen, laag eindigen vandaag. Net ook goud shorts gekocht.
Offtopic, maar zojuist ticket naar Filippijnen geboekt, 7 dec- 3 febquote:Op zondag 8 november 2009 17:54 schreef SeLang het volgende:
Ik zit met een moeilijke beleggingsbeslissing.
De P/E ratios zijn veel te hoog en vanwege de ergernis en mentale stress die dat oplevert is het geen optie om met kerst en nieuwjaar thuis te blijven. Het idee is dat ik pas thuis kom als Bernanke klaar is met printen en het opkopen van $1,5T aan mortgage securities. Nu moet ik beslissen of ik in december voor 2 maanden naar Vietnam ga of naar de Filippijnen. Moeilijk moeilijk.... Ik neig naar de Filippijnen, want katholiek dus beetje kerstsfeer. Sowieso ga ik naar beiden (ooit), de vraag is alleen wie eerst. Dus ga ik eerst 2 maanden in de Filippijnen op het strand liggen of naar Vietnam?![]()
Het leven van een lange termijn belegger valt helemaal niet mee, met al die belangrijke beslissingen die je moet nemen
Poll: SeLang moet met kerst naarVietnam Filippijnen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Nicequote:Op maandag 9 november 2009 13:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Offtopic, maar zojuist ticket naar Filippijnen geboekt, 7 dec- 3 feb
£613,20
Ik ben nu net één week terug van 2 maanden Indonesie
geweldigquote:Op maandag 9 november 2009 13:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
£613,20
hmm... was het niet zo dat, als jij op vakantie gaat de beurzen instorten?quote:Op maandag 9 november 2009 13:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
£613,20
Link? Of is het de accumulatie van z'n posts?quote:Op maandag 9 november 2009 14:44 schreef Falco het volgende:
de saaie buy-and-hold-strategie van Selang (dank voor je uiteenzetting van je strategie)
Dat laatstequote:Op maandag 9 november 2009 15:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Link? Of is het de accumulatie van z'n posts?
zelf denk ik dat oudere mensen gewoon niet moeten beleggen, maar hun centen moeten opmakenquote:Op maandag 9 november 2009 14:44 schreef Falco het volgende:
Zelf denk ik trouwens dat het voor oudere mensen juist aan te raden is om een lichte edge in je portefeuille voor aandelen met hoog dividend te hanteren. Inkomen uit werk valt weg rond je 65e en met redelijke garantie krijg je jaarlijks een aardig rendement op je aandelenportefeuille, waarmee je leuke dingen kunt doen op je oude dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |