abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74536678
Zoals ik hier al eerder vermeldde was er op BB onlangs een nieuwe update die stormen liet zien of het bepaalde assets van een bedrijf waar je in geinvesteerd had. Ze hebben het vandaag weer geupdate

Zie hier onze vriendin, IDA en welke kant ze op gaat...

En als je dan gaat kijken of onze vriendin IDA bepaalde fabrieken of andere zaken omver kan mieteren ...
.. en zo kun je ook nog allemaal kleine 'stormen' bekijken .. welke richting ze opgaan, hoe snel .. etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74536723
Dus als ik het goed begrijp is dat bloombergdinges een beetje de google van de financiele sector?
pi_74536874
Belangrijk dat USD boven oude bodem blijft.
pi_74536980
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:22 schreef bouillabaisse het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is dat bloombergdinges een beetje de google van de financiele sector?
Het is de google van de financiele sector (met nog vele andere tools). Moet worden bijgezegd dat Bloomberg natuurlijk niet sufficient is om er puur alleen op af te gaan, maar het is toch wel handig
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74537244
Ook vreemd, de Duitse industriële productie is gestegen, maar het handelsoverschot is gedaald
pi_74537341
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
Ook vreemd, de Duitse industriële productie is gestegen, maar het handelsoverschot is gedaald
voorraad aanvullen. die waren ook wel op

[ Bericht 1% gewijzigd door edwinh op 09-11-2009 12:53:00 ]
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_74537397
Leuk om te zien dat de volume kwestie van vorig jaar, gemiddeld genomen oplopende switche van vorig jaar boven het gemiddelde volume en dit jaar onder het gemiddelde volume loop. Terwijl je duidelijk een stijging kunt zien in de volume vorig jaar aan het eind van het jaar door uiteraard oplopende volumes. En sinds we tijdens die crisis weer omhoog zijn gegaan zijn de volumes weer onder het gemiddelde volume gedoken!

Uitgaande van het meeste positieve TA plaatje verwacht ik dat we tussen 313 - 333 de volgende top zetten om de volgende correctie te zien. Mochten we onder de 328 een top zetten zou ik al spreken van een kleine correctie vanwege lagere toppen, mocht hij de de top boven de 328 zetten kunnen we weer omhoog. Al blijft het TA
  maandag 9 november 2009 @ 13:00:58 #258
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74537818
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuk om te zien dat de volume kwestie van vorig jaar, gemiddeld genomen oplopende switche van vorig jaar boven het gemiddelde volume en dit jaar onder het gemiddelde volume loop. Terwijl je duidelijk een stijging kunt zien in de volume vorig jaar aan het eind van het jaar door uiteraard oplopende volumes. En sinds we tijdens die crisis weer omhoog zijn gegaan zijn de volumes weer onder het gemiddelde volume gedoken!
[ afbeelding ]

Uitgaande van het meeste positieve TA plaatje verwacht ik dat we tussen 313 - 333 de volgende top zetten om de volgende correctie te zien. Mochten we onder de 328 een top zetten zou ik al spreken van een kleine correctie vanwege lagere toppen, mocht hij de de top boven de 328 zetten kunnen we weer omhoog. Al blijft het TA
Check die volume spike tijdens de meest recente daling (mid-eind oktober)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74538030
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Check die volume spike tijdens de meest recente daling (mid-eind oktober)
Aan ahold en KPN te zien waren er toen echt paniek verkopen(deleverage).
pi_74538210
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:12 schreef Vandergeld het volgende:
Hoog openen, laag eindigen vandaag. Net ook goud shorts gekocht.
Denk je dit nog steeds?
BlaBlaBla
  maandag 9 november 2009 @ 13:21:43 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74538380
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:54 schreef SeLang het volgende:
Ik zit met een moeilijke beleggingsbeslissing.

De P/E ratios zijn veel te hoog en vanwege de ergernis en mentale stress die dat oplevert is het geen optie om met kerst en nieuwjaar thuis te blijven. Het idee is dat ik pas thuis kom als Bernanke klaar is met printen en het opkopen van $1,5T aan mortgage securities. Nu moet ik beslissen of ik in december voor 2 maanden naar Vietnam ga of naar de Filippijnen. Moeilijk moeilijk.... Ik neig naar de Filippijnen, want katholiek dus beetje kerstsfeer. Sowieso ga ik naar beiden (ooit), de vraag is alleen wie eerst. Dus ga ik eerst 2 maanden in de Filippijnen op het strand liggen of naar Vietnam?

Het leven van een lange termijn belegger valt helemaal niet mee, met al die belangrijke beslissingen die je moet nemen

Poll: SeLang moet met kerst naar
  • Vietnam
  • Filippijnen
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
    Ook een poll maken? Klik hier
  • Offtopic, maar zojuist ticket naar Filippijnen geboekt, 7 dec- 3 feb
    £613,20

Ik ben nu net één week terug van 2 maanden Indonesie

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 09-11-2009 13:31:44 ]
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_74538547
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 13:16 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Denk je dit nog steeds?
    WS al open dan?
    pi_74539545
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 13:16 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Denk je dit nog steeds?
    Ja nog steeds, vooral op de US indices.
    pi_74539577
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 13:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Offtopic, maar zojuist ticket naar Filippijnen geboekt, 7 dec- 3 feb
    £613,20

Nice
    pi_74539647
    quote:

[..]

£613,20

geweldig
    pi_74539820
    quote:

[..]

£613,20

hmm... was het niet zo dat, als jij op vakantie gaat de beurzen instorten?
    pi_74539922
      Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 november 2009 @ 14:42:10 #268
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_74541100
    Ik heb het niet kunnen vinden, daarom vraag ik het hier maar. Iemand een idee waarom Antonov zo idioot veel procent omhoog is geschoten?
    Ik ben de kleur MAGENTA
    Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
      maandag 9 november 2009 @ 14:44:02 #269
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_74541189
    Dit weekend mijn ouders maar wat beginselen der aandelenhandel bijgebracht. Ik heb zeg gezegd nog even te wachten met het kopen van aandelen en vervolgens de saaie buy-and-hold-strategie van Selang (dank voor je uiteenzetting van je strategie ) toe te passen, alleen dan met 8 - 10 aandelen uit Nederland. Mijn vader vond het alleen bijv. wel cool om als het even steeg de boel te verkopen en dan weer ergens anders in te stappen oid. Dat soort fratsen heb ik hen dus ontraden !

De hele bende moet alleen nu wel naar beneden zakken .

Zelf denk ik trouwens dat het voor oudere mensen juist aan te raden is om een lichte edge in je portefeuille voor aandelen met hoog dividend te hanteren. Inkomen uit werk valt weg rond je 65e en met redelijke garantie krijg je jaarlijks een aardig rendement op je aandelenportefeuille, waarmee je leuke dingen kunt doen op je oude dag.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      † In Memoriam † maandag 9 november 2009 @ 15:03:23 #270
    230491 Zith
    pls tip
    pi_74541953
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 14:44 schreef Falco het volgende:
    de saaie buy-and-hold-strategie van Selang (dank voor je uiteenzetting van je strategie )
    Link? Of is het de accumulatie van z'n posts?
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
      maandag 9 november 2009 @ 15:12:30 #271
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_74542250
    Ook al ben ik nog lang geen 65 (of 67), Ik zoek ook een manier om dividend op te strijken.

Ergens het komend jaar wil ik (tijdelijk) in Spanje gaan wonen en werken en dan ga ik er voor het gemak maar vanuit dat ik niet heel veel over zal houden om te sparen, dat is het doel ook absoluut niet.
    Ik wil wél graag extra inkomsten genereren met een bescheiden aandelenportefeuille, en daarbij de optie hebben om binnen enkele jaren zonder veel moeite weer over dat geld te kunnen beschikken, indien nodig (bij terugkeer in Nederland of het kopen van een huis in Spanje ofzo).

Wat is een realistisch netto-rendement wat je de komende vijf jaar kunt halen met alleen dividend?
    Van het idee van SeLang, waarbij de onderliggende aandelen minder waard worden, waardoor de kosten lager worden, ben ik overigens geen fan, zoveel kosten heb ik nou ook weer niet
      maandag 9 november 2009 @ 15:16:53 #272
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_74542402
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 15:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Link? Of is het de accumulatie van z'n posts?
    Dat laatste .
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_74542464
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 14:44 schreef Falco het volgende:

Zelf denk ik trouwens dat het voor oudere mensen juist aan te raden is om een lichte edge in je portefeuille voor aandelen met hoog dividend te hanteren. Inkomen uit werk valt weg rond je 65e en met redelijke garantie krijg je jaarlijks een aardig rendement op je aandelenportefeuille, waarmee je leuke dingen kunt doen op je oude dag.
    zelf denk ik dat oudere mensen gewoon niet moeten beleggen, maar hun centen moeten opmaken

Althans dat raad ik mijn ouders aan. Als er een cent voor mij overblijft heb je het niet goed gedaan

/edit/en als ze dan toch zo nodig moeten beleggen: fixed income, geen aandelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 09-11-2009 15:30:53 ]
      maandag 9 november 2009 @ 15:22:02 #274
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_74542563
    oh, wat doet die dollar nu?

alweer 1.50057
    pi_74542614
    Zo nog een paar minuten, ben benieuwd wat WS teweeg gaat brengen
    "This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
    "Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo