abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74442394
Geloof is verantwoordelijk voor vele doden. Daarom vond ik dit zo frappant:

Levensvraag: Bestaat God?

Als het aankomt op de vraag “Bestaat God?”, dan zijn er feitelijk maar twee mogelijke conclusies: God bestaat wel, of Hij bestaat niet. Er is geen middenweg. Er zijn geen gradaties. Of je nu een atheïst (het niet geloven in een God), een theïst (het wel geloven in een God) of een agnost (het niet weten of er een God bestaat) bent, er bestaat een zekere mate van kennis, en er bestaat een zekere mate van geloof.

Miljarden mensen uit allerlei verschillende achtergronden, uit elke laag van de bevolking en van elk opleidingsniveau geloven dat er een Schepper is, een God die we zouden moeten vereren. Het feit dat zoveel mensen ergens in geloven, hoeft nog helemaal niet te betekenen dat het ook waar is. Maar als al die mensen, niet alleen nu, maar door alle eeuwen heen, er stuk voor stuk zo van overtuigd zijn dat God bestaat, kan iemand dan met absolute zekerheid zeggen dat ze er allemaal naast zitten?

Een antwoord dat vaak gegeven wordt door niet-gelovigen is: "Ik geloof alleen wat ik zie en dus bestaat God niet". Maar als we vragen: "Kunt u de wind zien?" of "Kunt u liefde zien?" dan moet zo iemand natuurlijk toegeven van niet. Wat je wel kunt zien is dat het waait of dat iemand verliefd is. Je ziet dat door de gevolgen die de wind heeft op de bomen of de zeilboten en aan hoe liefde iemand kan veranderen. Zo is het ook met God, je kunt Hem zelf niet zien, maar je kunt wel de gevolgen zien van Zijn bestaan.

Kunnen we bewijzen dat God bestaat? Het antwoord is (volgens een theïst), ja. Als wij de vraag nu anders stellen, bijvoorbeeld als volgt: staat iedereen er voor open om het bewijs te leveren? Dan is het antwoord: nee, vrijwel niemand. Het ligt er dus aan wie de vraag moet beantwoorden.
Als iemand niet openstaat voor een bepaald vraagstuk of er zelfs nog niet over wil nadenken, dan kan hij het bewijs ook niet leveren.

Vandaag de dag lijkt voor veel mensen God totaal afwezig. Ze hebben daar verschillende redenen voor. Hoe kun je bijvoorbeeld in een God geloven als je zoveel ellende en verdriet om je heen ziet? Hoe kun je in Hem geloven als je in een wereld leeft waarin niet een God maar het geld de baas is? Een wereld waarin gevaren, oorlogen, onverdraagzaamheid en vervuiling ons van alle kanten bedreigen. Met deze trieste realiteit in het achterhoofd, kun je wel begrijpen dat veel mensen niet meer in God geloven. Maar… zijn al deze dingen wel goede redenen om niet in een God te geloven. Zijn er alleen maar dingen te verzinnen waaruit blijkt dat God niet bestaat? Of zijn er ook dingen die erop wijzen dat God wel bestaat?

Niet zo gek, als je twijfelt of God bestaat. Je bent bovendien niet de enige. Je kunt God niet zien, niet voelen en niet horen. Zou daar boven achter de wolken, achter dat oneindig grote heelal, een ruimte zijn, de hemel, waar de troon van God staat? Onvoorstelbaar!

Wat vinden jullie van deze theorie?

Mijn klacht: Mensen die te grijzig denken. Man o man.
pi_74442398
Dit is zeker goed wil!
pi_74442402
quote:
Dat zeg ik theorie. Of het nou van een scholier of trottoirprostitue komt..
pi_74442403
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 05:45 schreef PjotrXII het volgende:

[..]

Dat zeg ik theorie. Of het nou van een scholier of trottoirprostitue komt..
Ah, bestaat de kans op een samenvatting?
pi_74442404
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 05:46 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Ah, bestaat de kans op een samenvatting?
Samenvatting: Is God lucht?
pi_74442409
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 05:47 schreef PjotrXII het volgende:

[..]

pi_74442835
quote:

[..]

vrijdag 6 november 2009 @ 07:58:43 #9
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74442940
Of er al dan niet een god bestaat is een persoonlijk iets, dat mag je helemaal voor jezelf bepalen.
Anderen lastigvallen met jouw (misschien wel door je ouders of omgeving opgedrongen) visie zou echter verboden moeten worden.
Ik heb geen boodschap aan welke god dan ook en zie geen enkele reden om te geloven.
pi_74442952
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 07:58 schreef DrDarwin het volgende:
Of er al dan niet een god bestaat is een persoonlijk iets, dat mag je helemaal voor jezelf bepalen.
Anderen lastigvallen met jouw (misschien wel door je ouders of omgeving opgedrongen) visie zou echter verboden moeten worden.
Ik heb geen boodschap aan welke god dan ook en zie geen enkele reden om te geloven.
pi_74443051
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_74443054
Was dit topic niet eerder langsgekomen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_74443067
Vooral dat argument "kun je de wind zien?" is echt lachwekkend.....
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_74443076
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:15 schreef Sam_Raimi het volgende:
Vooral dat argument "kun je de wind zien?" is echt lachwekkend.....
Wind kun je niet zien, maar wel voelen... Het is aantoonbaar dat het bestaat.
pi_74443114
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:16 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Wind kun je niet zien, maar wel voelen... Het is aantoonbaar dat het bestaat.
ja, echt heel sad.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_74443128
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:19 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

ja, echt heel sad.
Was jouw reactie eigenlijk voor of tegen het bestaan van "God"?
pi_74443179
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 05:42 schreef PjotrXII het volgende:
Zo is het ook met God, je kunt Hem zelf niet zien, maar je kunt wel de gevolgen zien van Zijn bestaan.
En wat zijn dan de visuele gevolgen die Zijn bestaan bewijzen? Ben wel benieuwd naar jouw visie hierop.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_74443227
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:21 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Was jouw reactie eigenlijk voor of tegen het bestaan van "God"?
Hij bestaat niet. En zoals ik al zei, dat argument van de wind is echt lachwekkend. Dan heb je er helemaal niets van begrepen en dan begrijp ik best dat je in god gelooft. Als de wind al een een mysterie voor je is zit je op het begrips niveau van een middel-eeuw-er.
  vrijdag 6 november 2009 @ 08:33:41 #19
265768 NBT
Bigger is better.
pi_74443265
Hij bestaat niet.
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_74443333
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:30 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

Hij bestaat niet. En zoals ik al zei, dat argument van de wind is echt lachwekkend. Dan heb je er helemaal niets van begrepen en dan begrijp ik best dat je in god gelooft. Als de wind al een een mysterie voor je is zit je op het begrips niveau van een middel-eeuw-er.
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat hij wel bestond, maar we zitten op één lijn, hij bestaat niet.
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:26 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

En wat zijn dan de visuele gevolgen die Zijn bestaan bewijzen? Ben wel benieuwd naar jouw visie hierop.
Zijn visie is dat het een c/p is van een werkstuk van scholieren.com.
pi_74443406
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:38 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat hij wel bestond, maar we zitten op één lijn, hij bestaat niet.
[..]

Zijn visie is dat het een c/p is van een werkstuk van scholieren.com.
Mja, daar kwam ik pas later achter. Ben nog steeds benieuwd hoe ook maar één iemand een bewijs kan leveren dat ook maar iets een zichtbaar gevolg is van God's bestaan.
pi_74443454
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:42 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Mja, daar kwam ik pas later achter. Ben nog steeds benieuwd hoe ook maar één iemand een bewijs kan leveren dat ook maar iets een zichtbaar gevolg is van God's bestaan.
Ja, 't staat geschreven in een boek!!

In mijn boek staat geschreven dat ik zelf God ben, waarom gelooft niemand dat? Is ongeveer net zo geloofwaardig.
  vrijdag 6 november 2009 @ 08:47:30 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74443492
Oh we staan er niet voor open. Ja, nee, wat een tyfusargument is dat toch.
[KNE]-Mod
pi_74443541
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:47 schreef ThE_ED het volgende:
Oh we staan er niet voor open. Ja, nee, wat een tyfusargument is dat toch.
Hehe ja inderdaad, die is nog wel een van de ergste...

Was van de week nog in discussie met een Moslim over de Islam, natuurlijk had ik beter moeten weten en de discussie niet aan gaan. Maar wat een logica. Bijv. alle goede dingen komen door "God", en de verkeerde dingen heeft de mens verkeerd gedaan.
pi_74443628
ahh, ik zie het alweer. De discussie is nu al in ridiculisering verzandt. Spijtig, maar zo gaat het doorgaans als je een paar atheïstische jongelui met een minder dan goed IQ bij elkaar zet. Geen nut hier nog inhoudelijk te reageren dus.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_74443719
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:56 schreef UncleErnie het volgende:
ahh, ik zie het alweer. De discussie is nu al in ridiculisering verzandt. Spijtig, maar zo gaat het doorgaans als je een paar atheïstische jongelui met een minder dan goed IQ bij elkaar zet. Geen nut hier nog inhoudelijk te reageren dus.
Leg jij mij eens uit dan hoe de auteur van de tekst in de OP bij het standpunt komt dat er visuele gevolgen zijn die bewijzen dat God bestaat?
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:04:35 #27
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74443776
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:01 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Leg jij mij eens uit dan hoe de auteur van de tekst in de OP bij het standpunt komt dat er visuele gevolgen zijn die bewijzen dat God bestaat?
Verwonder je over de natuur en geloof

Maarja, discussieren met atheisten is niet veel zinvoller dan een biertje drinken met je eettafel.
pi_74443827
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:04 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Maarja, discussieren met atheisten is niet veel zinvoller dan een biertje drinken met je eettafel.
In ieder geval nog altijd zinvoller dan discussiëren met theïsten
pi_74443890
quote:

[..]

En discussiëren met gelovige is heel nuttig hè, alsof die ook maar serieus luisteren naar tegen-argumenten.

Maar waarom is de discussie eigenlijk nodig, ik geloof niet in één persoon die de hele wereld en alles hier op gemaakt heeft en jij wel.

Even een paar kleine vragen:
1. Als "God" dan zo geweldig is en alles gemaakt heeft, waarom heeft hij niet voor wat extra voedsel voor de derde wereld gezorgd?
2. Waarom gaan er duizenden mensen dood aan kanker, natuurrampen en andere narigheid? Als er iemand was die álles gemaakt had, moet je eens kijken hoe ingewikkeld bijvoorbeeld het menselijk lichaam is.. Dan moeten die dingen toch ook wel te voorkomen zijn?

(Verwacht antwoord: de schuld van "de mens" )
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:13:47 #30
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_74443954
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:10 schreef GuidooH het volgende:

[..]

En discussiëren met gelovige is heel nuttig hè, alsof die ook maar serieus luisteren naar tegen-argumenten.

Maar waarom is de discussie eigenlijk nodig, ik geloof niet in één persoon die de hele wereld en alles hier op gemaakt heeft en jij wel.

Even een paar kleine vragen:
1. Als "God" dan zo geweldig is en alles gemaakt heeft, waarom heeft hij niet voor wat extra voedsel voor de derde wereld gezorgd?
2. Waarom gaan er duizenden mensen dood aan kanker, natuurrampen en andere narigheid? Als er iemand was die álles gemaakt had, moet je eens kijken hoe ingewikkeld bijvoorbeeld het menselijk lichaam is.. Dan moeten die dingen toch ook wel te voorkomen zijn?

(Verwacht antwoord: de schuld van "de mens" )
Waarom zou God goed moeten zijn voor je? Het is sinterklaas niet, dat God zomaar van alles gaat rondstrooien. Je bent zelf verantwoordelijk en we helpen zelf de wereld naar de kloten
  † In Memoriam † vrijdag 6 november 2009 @ 09:15:03 #31
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74443970
Hij bestaat en zoals wij altijd zeggen wie Hem niet horen wil, moet HET maar voelen!
pi_74443975
quote:

[..]

Je hebt jezelf te weinig in de materie gestopt om een fatsoenlijk antwoord te geven, dat is het. Mijn interesses liggen al langere tijd in het ontstaan van alles en de "onderzoeken" die ik ernaar verricht heb, komen een stuk geloofwaardiger over, dan het verhaal over het ontstaan vanuit het geloof.

Dat jij maar van één van de twee afweet, is jouw probleem.
pi_74444072
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:13 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Waarom zou God goed moeten zijn voor je? Het is sinterklaas niet, dat God zomaar van alles gaat rondstrooien. Je bent zelf verantwoordelijk en we helpen zelf de wereld naar de kloten
Wat is het dan een klootzak als hij bestaat... Iets maken wat van geen ene kant klopt en dan maar toekijken naar mensen die het moeilijk hebben, waarvan de kinderen dood gaan, die 100km moeten lopen voor een klein beetje - smerig - water.

Maarja, dit is een beetje het antwoord zoals ik hem verwachtte. Is er wel iets wat "hij" nog doet?

Trouwens wel grappig dat je de vergelijking met Sinterklaas maakt, die hebben toch wel redelijk wat gemeen. Veel mensen denken dat ze bestaan, maar als het er op aan komt is er niks van waar.
  † In Memoriam † vrijdag 6 november 2009 @ 09:31:02 #34
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74444286
pi_74444302
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:20 schreef GuidooH het volgende:

Maarja, dit is een beetje het antwoord zoals ik hem verwachtte. Is er wel iets wat "hij" nog doet?
Strakke Aziatische chicks maken met dubbel D cups
pi_74444327
When I die, I shall rot.

En niks meer of minder.
Do you think you will walk away untested?
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:34:42 #37
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_74444354
Waarom denk je dat het geloof heet...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_74444428
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:31 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Strakke Aziatische chicks maken met dubbel D cups
Nah, volgens mij worden die door hun eigen vader en moeder geproduceerd, maar dat kan ook aan mij liggen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:54:03 #39
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74444838
Ik geloof niet. Ik ga ook niet meer in discussie hierover, want het is een eindeloze, en vooral achterlijke, discussie.
pi_74444958
Ik geloof in m'n lul. Hij is groot en machtig.
pi_74444994
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:57 schreef zovty het volgende:
Ik geloof in m'n lul. Hij is groot en machtig.
En ondertussen....
pi_74445105
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:58 schreef GuidooH het volgende:

[..]

En ondertussen....
En ondertussen wat?
pi_74445164
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:03 schreef zovty het volgende:

[..]

En ondertussen wat?
Nah, mensen die opscheppen over hun geslachtsdeel vinden dat op een of andere manier nodig, waarom? Omdat hij stiekem eigenlijk best klein is...?

Maarja, offtopic. Of ja, eigenlijk niet totaal aangezien er ook een "God" is die vindt dat een stukje hiervan er af gesneden moet worden. Waarom heeft hij dat niet gelijk achterwege gelaten trouwens?
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:10:42 #44
164607 sc00p
D66-rechter
pi_74445280
De waarheid:

Retards geloven in een God die er niet is, de rest niet.

Jammer genoeg is het grootste deel van de bevolking retarded
Ik ook, bedankt!
pi_74445337
quote:

[..]

Samenvatting: Is God lucht? God is lucht
pi_74445404
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:05 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Nah, mensen die opscheppen over hun geslachtsdeel vinden dat op een of andere manier nodig, waarom? Omdat hij stiekem eigenlijk best klein is...?
Leuke theorie.
quote:
Maarja, offtopic. Of ja, eigenlijk niet totaal aangezien er ook een "God" is die vindt dat een stukje hiervan er af gesneden moet worden. Waarom heeft hij dat niet gelijk achterwege gelaten trouwens?
Hier vind je de uitleg: http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=352.
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:16:59 #47
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_74445447
Wie heeft eigenlijk bewijs dat de bijbel wel door god is ingegeven. voor hetzelfde geld is het geschreven door de duivel en door "god" gestolen en geplagiatreerd.

Als je trouwens niet van de appel mocht eten waarom zet je dan die verdomde appelboom neer.
Mensen die daarin geloven zeiden dat dat kwam omdat god een keuze wou geven aan de mensen. Nou in principe is dat evenveel keus als de joden in de strafkampen kregen. Waar joden de hele dag in de houding moesten staan in een bezemkast, wanneer er iemand kwam kijken en er stond iemand niet in de houding werd de vermoord. Maar ze haddden wel vrije keuze toch?
pi_74445453
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 07:58 schreef DrDarwin het volgende:
Wie valt je lastig met geloof dan? Ik maak dat weinig mee.
-
pi_74445480
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:16 schreef SwissDutchy het volgende:
Als je niet van de appel mocht eten waarom zet je dan die verdomde appelboom neer.
Om te testen tjap. Fuck, ga nou toch geen commentaar leveren op dingen waar je niks van begrijpt, dat komt zo dom over.
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:20:26 #50
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_74445563
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:18 schreef zovty het volgende:

[..]

Om te testen tjap. Fuck, ga nou toch geen commentaar leveren op dingen waar je niks van begrijpt, dat komt zo dom over.
Net zo testen als de nazi's
pi_74445610
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:20 schreef SwissDutchy het volgende:

[..]

Je weet dat wanneer je in een internetdiscussie de nazis erbij haalt je automatisch verloren hebt he?
pi_74445645
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:20 schreef SwissDutchy het volgende:

[..]

WOEHOE GODWIN.
-
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:25:06 #53
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_74445714
Oke, dan kun je me vast wel uitleggen wat het verschil is tussen het ik geef je de keus om van de appel te eten maar als je dat doet ga ik je lekker deporteren en ik geef je de keus om niet in de houding te staan maar als je dat doet ga ik je lekker doodschieten.

Het ene werd door "god" gedaan en is dus automatisch goed?
pi_74445721
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:22 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

WOEHOE GODWIN.
Juistems.
pi_74445752
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:25 schreef SwissDutchy het volgende:
Oke, dan kun je me vast wel uitleggen wat het verschil is
Als je dat niet uit jezelf begrijpt dan heb ik niet de didactische capaciteiten om het je uitgelegd te krijgen.
pi_74445793
quote:
Oke, dan kun je me vast wel uitleggen wat het verschil is tussen het ik geef je de keus om van de appel te eten maar als je dat doet ga ik je lekker deporteren en ik geef je de keus om niet in de houding te staan maar als je dat doet ga ik je lekker doodschieten.

deporteren?
-
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:28:50 #57
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_74445816
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:27 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

deporteren?
Het paradijs uitgegooid.
pi_74445878
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:28 schreef SwissDutchy het volgende:

[..]

Het paradijs uitgegooid.
Ah. Goede vergelijking met de nazi's inderdaad.
-
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:31:23 #59
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74445888
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:27 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

deporteren?
Dan stelt hij zo vraag, en dát is het enige waar je op in gaat?
pi_74445966
quote:

Jep, wat door "god" is gedaan is goed, en de dingen die niet goed zijn komt door de mens.
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:37:38 #61
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74446067
De vraag is: Hoe kan je erop vertrouwen dat God géén leugen is?
pi_74446124
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:37 schreef Skonk het volgende:
De vraag is: Hoe kan je erop vertrouwen dat God géén leugen is?
Ben je je ervan bewust dat het "geloven" heet, en niet "weten" ?
-
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:40:17 #63
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74446160
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:39 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Maar als het geloven is, hoe kan je dan met zekerheid zeggen dat het niet allemaal het werk van de duivel is bijvoorbeeld?
pi_74446190
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:40 schreef Skonk het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Maar als het geloven is, hoe kan je dan met zekerheid zeggen dat het niet allemaal het werk van de duivel is bijvoorbeeld?
Níet, want dan zou het weten zijn...
pi_74446200
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:40 schreef Skonk het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:39 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

-
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:59:50 #66
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74446800
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:41 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

[..]

Dus, waarom zou ik dan niet twijfelen aan de bijbel?
pi_74446815
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:59 schreef Skonk het volgende:

[..]

Omdat je gelooft dat het juist is.
-
pi_74446886
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:59 schreef Skonk het volgende:

[..]

Moet je vooral doen.
Maar als je gelooft hoef je niet te twijfelen want dan voel je dat het goed zit.
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:08:40 #69
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74447099
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 05:42 schreef PjotrXII het volgende:
Geloof is verantwoordelijk voor vele doden. Daarom vond ik dit zo frappant:

Levensvraag: Bestaat God?

Als het aankomt op de vraag “Bestaat God?”, dan zijn er feitelijk maar twee mogelijke conclusies: God bestaat wel, of Hij bestaat niet. Er is geen middenweg. Er zijn geen gradaties. Of je nu een atheïst (het niet geloven in een God), een theïst (het wel geloven in een God) of een agnost (het niet weten of er een God bestaat) bent, er bestaat een zekere mate van kennis, en er bestaat een zekere mate van geloof.
Tot zover....
quote:
Miljarden mensen uit allerlei verschillende achtergronden, uit elke laag van de bevolking en van elk opleidingsniveau geloven dat er een Schepper is, een God die we zouden moeten vereren. Het feit dat zoveel mensen ergens in geloven, hoeft nog helemaal niet te betekenen dat het ook waar is.
Het stellen dat dat wel kan is een drogreden. Heel veel mensen geloven ook in geesten en astrologie, iets waarvan de wetenschappelijke waarde gelijk staat aan 0.
quote:
Maar als al die mensen, niet alleen nu, maar door alle eeuwen heen, er stuk voor stuk zo van overtuigd zijn dat God bestaat, kan iemand dan met absolute zekerheid zeggen dat ze er allemaal naast zitten?
Ja, dat kan. Mensen geloofden vroeger ook allemaal dat de aarde plat was.. Toen kon men ook zeggen "konden zij er allemaal naast zitten?" .. Ja , dat kan!!
quote:
Een antwoord dat vaak gegeven wordt door niet-gelovigen is: "Ik geloof alleen wat ik zie en dus bestaat God niet". Maar als we vragen: "Kunt u de wind zien?" of "Kunt u liefde zien?" dan moet zo iemand natuurlijk toegeven van niet. Wat je wel kunt zien is dat het waait of dat iemand verliefd is. Je ziet dat door de gevolgen die de wind heeft op de bomen of de zeilboten en aan hoe liefde iemand kan veranderen. Zo is het ook met God, je kunt Hem zelf niet zien, maar je kunt wel de gevolgen zien van Zijn bestaan.
eeh nee.. je kunt de gevolgen juist niet zien van zijn bestaan?? Al die zaken zijn ook of kunnen ook aan andere zaken te wijden zijn. Het is niet eenduidig dat het per direct God is die ervoor zorgt. Anders had ik graag wat voorbeelden gehad van deze megaclaim? Wind kunnen we niet zien, maar we kunnen het vaststellen.. Ook eenduidig vaststellen. Ik blaas ergens tegen en het valt om. Conclusie is duidelijk: de wind deed het. Bij God: De bijbel is door God geschreven (of whatever).. eeh who says? Waarom is het God en waren het geen mensen dan? Een beetje dat principe.
quote:
Kunnen we bewijzen dat God bestaat? Het antwoord is (volgens een theïst), ja. Als wij de vraag nu anders stellen, bijvoorbeeld als volgt: staat iedereen er voor open om het bewijs te leveren? Dan is het antwoord: nee, vrijwel niemand. Het ligt er dus aan wie de vraag moet beantwoorden.
Als iemand niet openstaat voor een bepaald vraagstuk of er zelfs nog niet over wil nadenken, dan kan hij het bewijs ook niet leveren.
Ik ben geinteresseerd. Lever mij HET bewijs dan maar
quote:
Vandaag de dag lijkt voor veel mensen God totaal afwezig. Ze hebben daar verschillende redenen voor. Hoe kun je bijvoorbeeld in een God geloven als je zoveel ellende en verdriet om je heen ziet? Hoe kun je in Hem geloven als je in een wereld leeft waarin niet een God maar het geld de baas is? Een wereld waarin gevaren, oorlogen, onverdraagzaamheid en vervuiling ons van alle kanten bedreigen. Met deze trieste realiteit in het achterhoofd, kun je wel begrijpen dat veel mensen niet meer in God geloven. Maar… zijn al deze dingen wel goede redenen om niet in een God te geloven. Zijn er alleen maar dingen te verzinnen waaruit blijkt dat God niet bestaat? Of zijn er ook dingen die erop wijzen dat God wel bestaat?
Ik geloof niet in God omdat er geen voldoende of eigenlijk totaal geen bewijs vcoor is. Er is niks dat ook maar in de verste verte op een God duid.
quote:
Niet zo gek, als je twijfelt of God bestaat. Je bent bovendien niet de enige. Je kunt God niet zien, niet voelen en niet horen. Zou daar boven achter de wolken, achter dat oneindig grote heelal, een ruimte zijn, de hemel, waar de troon van God staat? Onvoorstelbaar!

Wat vinden jullie van deze theorie?

Mijn klacht: Mensen die te grijzig denken. Man o man.
Mijn klacht: mensen die zelf grijzig denken , niks van anderen willen aannemen en zelf wel tegen andere mensen (die een andere mening hebben) ageren.

Je theorie heeft veel gaten en ik verwacht uitleg.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:04:44 #70
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74450705
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:00 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Omdat je gelooft dat het juist is.
Waarom geloven ze mij dan niet als ik zeg dat de bijbel door Satan is geschreven?
Omdat ze dat "voelen"?
pi_74451061
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:04 schreef Skonk het volgende:

[..]

Waarom geloven ze mij dan niet als ik zeg dat de bijbel door Satan is geschreven?
Omdat ze dat "voelen"?
Ik heb in een boek gelezen dag GuidooH de nieuwe God is, gij zult gehoorzamen of je zult branden in de hel!
pi_74451109
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:15 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Ik heb in een boek gelezen dag GuidooH de nieuwe God is, gij zult gehoorzamen of je zult branden in de hel!
Hmnee, ik voel het niet.
pi_74451154
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:04 schreef Skonk het volgende:

[..]

Omdat ze dat "voelen"?
Omdat het er niet om gaat door wie de bijbel is geschreven, maar om wat er instaat.

Ik word altijd zo moe van ongelovigen die mij meteen achterlijk vinden, enkel omdat ik een andere mening heb als zij.

Elke godsdienstige discussie gaat ook altijd hetzelfde op FOK!. Geloof wordt afgezeken, en gelovigen zijn minder dan de rest. Het leven moet toch heerlijk zijn als je zo kortzichtig bent.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
pi_74451194
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:15 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Ik heb in een boek gelezen dat jij binnen 2 dagen een ban krijgt. Wedden dat mijn boek accurater is?
pi_74451448
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:19 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Ik heb in een boek gelezen dat jij binnen 2 dagen een ban krijgt. Wedden dat mijn boek accurater is?
Alsof ik helderziend ben!
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:20 schreef Biogarde het volgende:
GuidooH , nog maar vrij kort terug van z'n laatste ban, maar gaat vrolijk door met baggeren, 2 weken.
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:55:11 #76
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74454538
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:18 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Omdat het er niet om gaat door wie de bijbel is geschreven, maar om wat er instaat.

Ik word altijd zo moe van ongelovigen die mij meteen achterlijk vinden, enkel omdat ik een andere mening heb als zij.

Elke godsdienstige discussie gaat ook altijd hetzelfde op FOK!. Geloof wordt afgezeken, en gelovigen zijn minder dan de rest. Het leven moet toch heerlijk zijn als je zo kortzichtig bent.
Ik ben je niet aan het afzeiken, ik hoop dat je dat door hebt.
En het gaat mij niet om jouw mening, maar de reden om bijvoorbeeld wél de bijbel te geloven, maar niet de koran.
Als het geloven is, waarom houd je dan alsnog vast aan wat ándere mensen ervan vinden?
pi_74454811
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:55 schreef Skonk het volgende:

[..]

Ik ben je niet aan het afzeiken, ik hoop dat je dat door hebt.
En het gaat mij niet om jouw mening, maar de reden om bijvoorbeeld wél de bijbel te geloven, maar niet de koran.
Als het geloven is, waarom houd je dan alsnog vast aan wat ándere mensen ervan vinden?
Ik had het vooral over dit soort reacties:
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:10 schreef sc00p het volgende:
De waarheid:

Retards geloven in een God die er niet is, de rest niet.

Jammer genoeg is het grootste deel van de bevolking retarded
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:45 schreef GuidooH het volgende:

[..]

Ja, 't staat geschreven in een boek!!

In mijn boek staat geschreven dat ik zelf God ben, waarom gelooft niemand dat? Is ongeveer net zo geloofwaardig.
dit is gewoon sneu, en ik vind het jammer dat er mensen zijn die zo kortzichtig zijn dat ze me als een mongool zien, enkel omdat ik wel geloof. En dat zit me inderdaad dwars, dat er werkelijk zulke mensen zijn.
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:41:52 #78
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_74456409
Dan een vraagje voor de gelovige als je gelooft in de hemel. wat ga je daar dan doen? de hele dag op een wolkje zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')