http://www.013.nl/quote:Op donderdag 5 november 2009 23:56 schreef n0ir het volgende:
Tilburg is echt een kutstad.
Maar ik wil nog wel een keer in 013 uit, wat is de beste avond? Tof feest binnenkort ofzo?
Het is Loos aanstaande zaterdag, dat zijn de toffe feesten in 013(wel vlug kaarten halen wat die avonden verkopen vaak uit.).quote:Op donderdag 5 november 2009 23:56 schreef n0ir het volgende:
Tilburg is echt een kutstad.
Maar ik wil nog wel een keer in 013 uit, wat is de beste avond? Tof feest binnenkort ofzo?
Alsof Maastricht - Noord, Breda - Noord, Den Bosch - Noord, Amsterdam - Noord, Nijmegen - Noord wel "Hollands glorie" is...quote:Er zijn wel historische gebouwen hoor! Maar verder klopt het helemaal, toevallig was ik vandaag in Tilburg-Noord. Wat een droeve grafbende was het daar! Dat het herfst is en regende maakte het allemaal nog erger
Tot zondag hequote:
Eindhoven nog zo'n kutstad. Breda ftw!quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:08 schreef NoCigar het volgende:
Het valt moeilijk te ontkennen, maar na Eindhoven heeft Tilburg wel het grootste culturele aanbod in de provincie, voor wie dat intereseert. Ook zijn er wel historische gebouwen, maar niets monumentaals inderdaad.
Bredaquote:Op vrijdag 6 november 2009 00:20 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Eindhoven nog zo'n kutstad. Breda ftw!
quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:00 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Tilburg de grijze muis van Brabant.
Zelfde mensen die Amsterdam mooi vindenquote:Op vrijdag 6 november 2009 00:23 schreef tmffirework het volgende:
Schitterend zeg, historische gebouwen, OMG!!!! Krijg er haast een stijve van, nee..
Mja, als je de Tilbugse psyche een beetje begrijpt dan is het juist weer keibegrijpelijk.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:04 schreef Yi-Long het volgende:
IDD een ongelooflijke kutstad.
Mede daarom dus absoluut onbegrijpelijk dat ze TEGEN die mega-mall hebben gekozen.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:23 schreef tmffirework het volgende:
[..]
Breda![]()
Schitterend zeg, historische gebouwen, OMG!!!! Krijg er haast een stijve van, nee..
Vergeet de lekkere wijven niet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:23 schreef tmffirework het volgende:
[..]
Breda![]()
quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:52 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zelfde mensen die Amsterdam mooi vindenMet die lelijke oude gebouwen en sloten er doorheen.
Noord is best groot, er zit een stuk noord onder het kanaal en alles boven het kanaal.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:57 schreef LXIV het volgende:
Er zijn wel historische gebouwen hoor! Maar verder klopt het helemaal, toevallig was ik vandaag in Tilburg-Noord. Wat een droeve grafbende was het daar! Dat het herfst is en regende maakte het allemaal nog erger.
Zegt iemand uit Zwollequote:Op vrijdag 6 november 2009 00:00 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Tilburg de grijze muis van BrabantTS heeft gelijk. 1 grote troosteloze bende daaro.
Oh ja die 3 kroegen op stratumseindquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:43 schreef bleiblei het volgende:
Tilburg is idd. niet het bruisende metropool van Nederland dat Eindhoven wel is(
) maar mooie oude gebouwen zijn er zeker wel
.
Je moet alleen wel ff uit je doppen kijken.
En roepen dat het niets is gebaseerd op "noord" is net zoiets als roepen dat Amsterdam een pauperstad is nadat je een rondje door de bijlmer gereden hebt. (Oh wacht![]()
) .
De NHTV heeft idd wel zijn pluspuntenquote:
Jij woont in Tilburg?quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:47 schreef existenz het volgende:
Oh ja en TIlburg is inmiddels groter dan Eindhoven vanwege al die mensen die er niet willen wonen
Ja, maar ik ga niet roepen dat een ander stad zo lelijk is. Tilburg is niet mooi, maar het is dan ook altijd een industriestad geweest en ze proberen het nu te verbeteren.. Niet dat dat altijd even goed gaat, maar dat eeuwige geklaag over TIlburg... Vervolgens komt wel iedereen er wonen! Blijf dan ook weg!quote:
Breda staat alleen maar bekend als de stad met de grootste kroegendichtheid per aantal inwoners van Nederlandquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:10 schreef existenz het volgende:
Breda staat niet bekend om zijn uitgaansmogelijkheden hoor, ok ik vind ze beter dan Eindhoven en zeker dan Den Bosch, maar dan nog. De binnenstad is daarintegen idd mooi.
En dat maakt het gezellig omdat er nooit een hond is in 90% vd kroegen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:23 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Breda staat alleen maar bekend als de stad met de grootste kroegendichtheid per aantal inwoners van Nederland
dat zeg ik niet, al is er wel voor ieder wat wils. Maar jij beweerde dat Breda niet bekend staat om de uitgaans mogelijkheden ik laat even weten dat het er wel om bekend staat. Daarentegen heeft Tilburg alleen 013 wat bekend is maar daar houd het wel bij op.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:25 schreef existenz het volgende:
[..]
En dat maakt het gezellig omdat er nooit een hond is in 90% vd kroegen?
Klopt, het geheel in Tilburg qua uitgaansmogelijkheden zorgt ervoor (Vraag maar na bij de studenten die er rond lopen). Qua beroemde tenten is er alleen 013 eigenlijk. Breda is zeker gezelliger dan Eindhoven, maar staat niet bekend als een uitgaansstad (ongeacht het aantal kroegen).quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:31 schreef bioloogje het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, al is er wel voor ieder wat wils. Maar jij beweerde dat Breda niet bekend staat om de uitgaans mogelijkheden ik laat even weten dat het er wel om bekend staat. Daarentegen heeft Tilburg alleen 013 wat bekend is maar daar houd het wel bij op.
Net of Breda wereldbekende kroegen heeft.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:31 schreef bioloogje het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, al is er wel voor ieder wat wils. Maar jij beweerde dat Breda niet bekend staat om de uitgaans mogelijkheden ik laat even weten dat het er wel om bekend staat. Daarentegen heeft Tilburg alleen 013 wat bekend is maar daar houd het wel bij op.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:38 schreef BorusBulldog het volgende:
Breda is gewoon gezellig, uitgaansmogelijkheden zijn gewoon kroeg, kroeg of kroeg.
Wil je dan van die 013jarige meisjes hebben.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:05 schreef Pool het volgende:
Tilburg is top, behalve op avonden als die schijthippies/gothics/punkers en andere lopende lijken door de stad struinen om naar 013 te gaan.
Ik heb niet zoveel met 13-jarige meisjes, maar ik heb liever een Tilburg vol rustige pubermeisjes dan zo'n avond dat je het idee hebt dat je over de set van Dawn of the Dead loopt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wil je dan van die 013jarige meisjes hebben.
Neej man, dan is het een smerige stinkende tyfusbendequote:Op vrijdag 6 november 2009 14:50 schreef DE_krumpel het volgende:
tilburg is alleen mooi tijdens de kermis en anders eigenlijk niet nee
Dat vind ik dan wel weer mooi.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neej man, dan is het een smerige stinkende tyfusbende.
Al zijn de 3 dagen direct na de kermis nog erger. Ik ging echt bijna over mijn nek toen ik naar mijn werk liep.
Een combinatie van kots, verschraald bier, goed doorbakken verlepte uien, urine en half vergane hamburgers.
2x per jaar, je vergeet carnavalquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer mooi.
Breda leunt er nog steeds op dat ze ooit een keer met een turfschip van de Spanjaarden zijn bevrijd, maar Tilburg ziet er elk jaar een keertje uit als een slagveld.
Maar de kroegen gaan toch wel om 2 uur al dicht?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:38 schreef BorusBulldog het volgende:
Breda is gewoon gezellig, uitgaansmogelijkheden zijn gewoon kroeg, kroeg of kroeg.
Nee. Dat is alleen op de dinsdag volgens mij.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:47 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Maar de kroegen gaan toch wel om 2 uur al dicht?
De meeste idd wel ja volgens mij gaan alleen de graanbeurs, kerkplein en de liquid nog door.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:47 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Maar de kroegen gaan toch wel om 2 uur al dicht?
Ik kom bijna dagelijks in Tilburg en dat is me serieus pas 3x overkomen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:33 schreef SouthernDiscomfort het volgende:
Het is net een oud gedeelte van Budapest of Oost Berlijn wanneer het heeft geregend.En altijd proberen cracknegers of straatsletjes van een of ander oplichters-instantie je een abonnement aan te smeren!
Neen, tegenwoordig hebben zeer veel tenten de licentie om tot 04.00 door te mogen (Miller Time, Graanbeurs, Walkabout, Nachtwacht en Kerkplein bijvoorbeeld). Helaas geen tenten meer die langer open mogen blijven, zoals vroegah tot 05.00quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:06 schreef bioloogje het volgende:
[..]
De meeste idd wel ja volgens mij gaan alleen de graanbeurs, kerkplein en de liquid nog door.
Breda heeft ook de grootste kroegdichtheid als je kijk naar homobars, van die stad word je niet gelukkig. Bovendien is het uitgaan in Tilburg ook goed te doen!quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:23 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Breda staat alleen maar bekend als de stad met de grootste kroegendichtheid per aantal inwoners van Nederland
Ik denk dat SD wat te vaak bij de daklozenopvang is geweest.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:54 schreef Kingside het volgende:
[..]
Ik kom bijna dagelijks in Tilburg en dat is me serieus pas 3x overkomen.
quote:De ministers van OCW en VROM willen de binnenstad van Tilburg in 2010 aanwijzen als rijksbeschermd stadsgezicht.
Het centrum van Tilburg heeft een bijzondere ontstaansgeschiedenis en er zijn veel monumenten. Nederland kent ongeveer 350 beschermde stadsgezichten. Dit zijn gebieden waaraan de ontstaansgeschiedenis nog goed af te lezen is. Voorbeelden zijn de grachtengordel in Amsterdam en de binnenstad van Maastricht. Ook vestingstad Heusden en de nieuwe Hollandse waterlinie hebben een beschermde status. Het aanwijzen van een rijksbeschermd stadsgezicht gebeurt door de rijksoverheid.
Mijn ouders wonen er al sinds begin jaren 80, dus hoe nieuw het is weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:48 schreef revolutionarymen het volgende:
Ik kom uit apeldoorn sinds een jaar woon ik in tilburg, én ik ben het helemaal eens met de TS
this een vagina stad,
(vooral de reeshof *nieuwbouw wijk*)
quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mestreech is baas.
Eindhoven is baas
Nijmegen is baas
Amsterdam is baas
Tilburg
Den Bosch
Rotterdam![]()
Leeuwarden![]()
Twente![]()
Twente en Leeuwarden ben ik nooit geweest.quote:
het verstand zit duidelijk in je kont, zoals je avatar zegt.quote:
quote:De ministers van OCW en VROM willen de binnenstad van Tilburg in 2010 aanwijzen als rijksbeschermd stadsgezicht.
Die begint om 19 uur in de Pauluskerk aan de Heuvelstraat 141. Op de informatieavond vertellen een aantal sprekers wat een rijksbeschermd stadsgezicht precies inhoudt. Ook de betekenis voor bewoners en gebruikers van de binnenstad komt aan de orde. Sprekers zijn onder andere Fons Plevoets, oud-voorzitter van de Monumentencommissie en Joost Op 't Hoog, beleidsmedewerker Monumenten gemeente Tilburg. Ook wethouder Ton Horn (cultuur) is aanwezig. De bijeenkomst eindigt om 21 uur.
Het centrum van Tilburg heeft een bijzondere ontstaansgeschiedenis en er zijn veel monumenten. Nederland kent ongeveer 350 beschermde stadsgezichten. Dit zijn gebieden waaraan de ontstaansgeschiedenis nog goed af te lezen is. Voorbeelden zijn de grachtengordel in Amsterdam en de binnenstad van Maastricht. Ook vestingstad Heusden en de nieuwe Hollandse waterlinie hebben een beschermde status. Het aanwijzen van een rijksbeschermd stadsgezicht gebeurt door de rijksoverheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |