abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74478422
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:35 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ken je de geschiedenis van het Vietnam conflict? De VS kwam daar een bondgenoot helpen die aangevallen werd.
Een dictatoriale bondgenoot die verkiezingen, waar Noord-Vietnam mee had ingestemd, had geannuleerd -daarmee verdragen schendend-, en later evengoed nog werd afgezet door Amerika. Inderdaad, ken je geschiedenis.
pi_74478591
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een dictatoriale bondgenoot die verkiezingen, waar Noord-Vietnam mee had ingestemd, had geannuleerd -daarmee verdragen schendend-, en later evengoed nog werd afgezet door Amerika. Inderdaad, ken je geschiedenis.
Vietnam?
Over off-topic gesproken.
Dit gaat over een schietpartij op een Amerikaanse legerbasis.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:54:28 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74479436
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:36 schreef huhggh het volgende:
Hier nog een laatste artikel van het AD hierover:

Algemeen Dagblad: Dader schoot 100 keer en riep 'Allahu Akbar'
"Hasan zou in december voor het eerst uitgezonden worden naar Iran "

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74479610
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

"Hasan zou in december voor het eerst uitgezonden worden naar Iran "

Is niet zo handig eigenlijk. Interessanter dan zijn eigen motivatie.

Het is 1 ontspoorde psychiater, geen groepering, geen terrorisme, gewoon 1 gek, die het allemaal niet zag zitten.
Maar ja, daar zullen ze dan wel niet over nadenken, dat ze die mensen op die manier in tweestrijd kunnen brengen, dus even kijken wie je waar naartoe uitzendt, lijkt me niet zo moeilijk.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:06:17 #255
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74479687
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:36 schreef huhggh het volgende:
Hier nog een laatste artikel van het AD hierover:

Algemeen Dagblad: Dader schoot 100 keer en riep 'Allahu Akbar'
Hier ook in de Volkskrant met wat meer achtergronden: http://www.volkskrant.nl/(...)Hasan,_en_hij_vuurde
quote:
Hij had het helemaal gehad en wilde het leger uit. Maar ze wilden hem niet laten gaan, zelfs niet toen hij aanbood (zijn opleiding) terug te betalen’, zei ze tegen de Washington Post.
Sowieso vind ik het eigenlijk best vreemd dat deze man uitgezonden zou gaan worden... Aan de ene kant liep er een onderzoek naar hem (mede) vanwege zijn radicale overtuigingen, en aan de andere kant was duidelijk dat hij het leger uit wilde en daar erg veel voor over had. Lijkt me nogal een risico om zoiemand uit te zenden.
pi_74479961
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:01 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Wat is niet zo handig? En interessanter dan zijn eigen motivatie?
-
pi_74480040
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:06 schreef Sjaakz het volgende:
Sowieso vind ik het eigenlijk best vreemd dat deze man uitgezonden zou gaan worden... Aan de ene kant liep er een onderzoek naar hem (mede) vanwege zijn radicale overtuigingen, en aan de andere kant was duidelijk dat hij het leger uit wilde en daar erg veel voor over had. Lijkt me nogal een risico om zoiemand uit te zenden.
Precies, maar Amerika he?
Gewoon degene die hem heeft tegengehouden vereren, voor de rest de slachtoffers eren en herdenken, maar niet even nadenken of dit niet voorkomen had kunnen worden, en dan niet door het afluisteren van telefoongesprekken of burgers inperken qua vrijheid, maar gewoon even zorgen dat er iemand tussen zit die even verder kijkt dan zijn of haar neus lang is.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:53:19 #258
262650 kitao
prikplaatje
pi_74480837
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:07 schreef huhggh het volgende:

Vietnam?
Gezien de uitgehaalde capriolen om maar niet uitgezonden te worden vind ik dat wel meevallen.

megalomaniac
pi_74481059

Was Hassan een jihadist, en is dit een terroristische aanval geweest, de eerste sinds 9/11 op Amerikaanse bodem? Op deze vragen tracht men in het weblogcircuit een antwoord te geven, geloof ik. Dat weblogcircuit weet natuurlijk al de antwoorden op die vragen.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 14:08:07 #260
230491 Zith
pls tip
pi_74481225
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:17 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Wat is niet zo handig? En interessanter dan zijn eigen motivatie?
Dat er staat dat hij naar Iran zou worden uitgezonden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 7 november 2009 @ 14:14:19 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74481370
quote:
Politiek correct gedoe.
Dus eigenlijk is het de schuld van de linksen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74481383
Mooi dat de Amerikanen hier kalm op reageren. In Nederland waren er direct rellen geweest.
pi_74481546
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:01 schreef Ryan3 het volgende:

Was Hassan een jihadist, en is dit een terroristische aanval geweest, de eerste sinds 9/11 op Amerikaanse bodem? Op deze vragen tracht men in het weblogcircuit een antwoord te geven, geloof ik. Dat weblogcircuit weet natuurlijk al de antwoorden op die vragen.
Wel erg dat men blijkbaar dan niks geleerd heeft van 9/11.
Toen had je binnen verschillende veiligheidsdiensten (FBI enzo) ook al medewerkers die ver voor 11 september in woord soms uitgesproken anti-Amerikaans of zelfs pro-islamitisch terreur waren.
Ookal werd dit toen door andere medewerkers aangekaart bij het management, wilde het management daar niks van weten en kregen de klagers intern soms zelfs een (verbale) berisping.
En dat allemaal uit politieke correctheid.
Zo zie je maar dat dit spelen met vuur is wat vroeg of laat de vlam in de pan zal doen slaan.

Je kan dit ook terugvinden in het 9/11-commissie rapport.
Faal van de eeuw.
pi_74481658
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:07 schreef huhggh het volgende:

[..]

Vietnam?
Dit gaat over een schietpartij op een Amerikaanse legerbasis.
Nee dit topic gaat over fokkers die aan willen tonen hoe de slecht de VS is en hoe ze het verdienen.
pi_74481687
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:26 schreef Manifesto het volgende:

[..]

Nee dit topic gaat over fokkers die aan willen tonen hoe de slecht de VS is en hoe ze het verdienen.
Dat begrijp ik, maar daar openen ze maar fijn hun eigen topic over.
Faal van de eeuw.
pi_74482379
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:01 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Het is 1 ontspoorde psychiater, geen groepering, geen terrorisme, gewoon 1 gek, die het allemaal niet zag zitten.
Maar ja, daar zullen ze dan wel niet over nadenken, dat ze die mensen op die manier in tweestrijd kunnen brengen, dus even kijken wie je waar naartoe uitzendt, lijkt me niet zo moeilijk.
Het verwarren van Irak met Iran is een stomme fout van het AD en daar is niets interessants aan.

Om nu al te beweren dat het om een soloactie gaat door een 'gek' is ook erg voorbarig, want je wordt niet
zomaar psychiater van het Amerikaanse leger. Volgens getuigen kwam hij niet verward over.
Ook wist hij toen hij het leger inging dat Amerika tegen zijn geloofsgenoten vocht (Irak oorlog begin jaren '90). Om op een leeftijd van 39 je mening op zo'n drastische manier te doen laten veranderen lijkt me onwaarschijnlijk, vooral gezien het feit dat hij psychiater was. Ik weet dat psychiaters ook volledig de weg kunnen kwijtraken, maar er is tot nu toe geen enkele aanwijzing gevonden dat hij 'doorgedraaid' is. Alhoewel je naar mijn mening volkomen idioot bent als je met terreur je doel wilt bereiken tegen onze beschaving en krachtige en overmachtige defensie.
pi_74482413
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:36 schreef kitao het volgende:

[..]

Nee , ik was er niet bij en sorry als ik je verbaasd heb met mijn post onder de video What really happenend.
Waarschijnlijk heb je dan niet naar de tekst van die video geluisterd want die is namelijk shockender dan de beelden en gesproken door iemand die er wel veel vanaf weet.
Je kennis uit youtube-filmpjes halen associeer ik met laagopgeleiden.
pi_74487852
Naar 't schijnt is er een rel onstaat in Amerika (bakermat van de oorlogsethiek), vanwege het gebruikte wapen; een FN five seven, dus gemaakt in België. Boehoe, schiet door kogelvrij vesten op 200 meter afstand... Djeezes...

Ben niet speciaal pro of contra USA maar als ze ergens iets niet over te zagen hebben is het dat wel. Of schaf eerst clusterbommen af.

http://www.tijd.be/nieuws(...)apen.8256575-439.art
pi_74487928
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:14 schreef nikk het volgende:
Mooi dat de Amerikanen hier kalm op reageren. In Nederland waren er direct rellen geweest.
Er zijn al bedreigingen geweest...
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:43:37 #270
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74488128
Ik denk dat dit nog een flinke nasleep gaat krijgen hoor.
pi_74488448
- troll -

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 07-11-2009 22:47:48 ]
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:23:09 #272
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_74489173
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:14 schreef nikk het volgende:
Ik kan me anders geen rellen herinneren na de dood van Theo van Gogh.
pi_74489986
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:23 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik kan me anders geen rellen herinneren na de dood van Theo van Gogh.
In ieder geval een hoop brandstichtingen en dergelijke.
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:53:15 #274
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_74490023
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:51 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

In ieder geval een hoop brandstichtingen en dergelijke.
Dat waren allemaal kleine incidentjes, waarbij geen doden vielen.
pi_74490076
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:53 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat waren allemaal kleine incidentjes, waarbij geen doden vielen.
Naja, wat is klein, er zijn hele moskeeën en Islamitische basisscholen in vlammen opgegaan. En nog veel meer pogingen daartoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')