Daar ben ik het inderdaad wel mee eens. Dat iets niet direct werkt is geen reden om het dan maar niet te nemen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:08 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja, maar het is een onzinargument om daardoor de prik niet te halen. Je lichaam kan nou eenmaal niet zo snel antistoffen bouwen.
Ben blij dat ik als leek dus niet helemaal poep schrijfquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:11 schreef Re het volgende:
[..]
mooi toch, zit je wel in een risicogroep?
[..]
dat is dezelfde richtlijn als hier in Nederland
[..]
, is al bijgesteld naar 92% in volwassenen en adolescenten, alleen in de jongste kinderen is immuniteit na de eerste prik wat lager en zal daarom ook een 2de prik krijgen, vooralsnog ligt er een advies bij de EMEA (de Europese FDA) om het advies voor 1 prik
[..]
nee, de procedure voor een griep vaccin is al verkort en het enige wat anders is, is het inactieve virus wat erin zit, er zijn al langdurige tests gedaan met zogenaamde dummy vaccins, waarbij niet het huidige H1N1/A strain erinzat maar een vergelijkbaare strain
[..]
er komen steeds meer resultaten naar buiten en er wordt geen enkel verschil gezien met bijvoorbeeld de huidige seizoensgriep vaccinatie die al 30 jaar wordt gegeven
[..]
ja, je zit zelf niet in een risicogroep lees ik hieruit dus je hoeft ook geen prik te halen
[..]
ongeveer 7-12 dagen tot volle immuniteit idd, maar je bent in die tijd al een stuk minder besmettelijk
[..]
je kunt drager zijn maar het virus kan zich niet vermenigvuldigen in je lichaam dus kan ook nauwelijks verspreid worden (tenzij op je kanden etc...)
[..]
je zit niet in een risicogroep
[..]
mooi
Als je gevaccineerd bent en je krijgt toch de griep dan ziet het er somber voor je uit Je zal muterenquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daar ben ik het inderdaad wel mee eens. Dat iets niet direct werkt is geen reden om het dan maar niet te nemen.
@re: 92% alweer?Heb je een linkje voor me?
![]()
Ik dacht dat ik afgelopen weekend wel weer veilig naar de stad kon gaan, anderhalve week na mijn vaccinatie. Blijkbaar met mijn gestel toch niet zo'n goed idee want ik hoest me nu mijn longen uit mijn lijf en heb nu een beetje verhoging. Dit kan maar beter geen griep zijn. Ik heb me niet voor niets laten prikken.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:50 schreef crv het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent en je krijgt toch de griep dan ziet het er somber voor je uit Je zal muteren
[ afbeelding ]
Dat ben ik wel met je eens. Helaas zit ik in de risicogroep en durfde ik het niet aan om het vaccin niet te nemen, maar ik zit wel degelijk met dubbele gevoelens en heb zeker niet de illusie dat omdat de overheid zegt dat alles koek en ei is dat automatisch ook wel zo zal zijn. Met name de zeer korte tijd van ervaring met het vaccin baart me toch wel zorgen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:47 schreef crv het volgende:
[..]
Wat betreft de testprocedure, ben ik niet helemaal eens. Er is/zijn middel(en) in de omloop waarvan de combinatie nog nooit getest is in ieder geval niet in combinatie met huidige nieuwe medicamenten en daar wringt hem de schoen een beetje. Nu neem ik geen medicatie dus voor mij niet relevant maar voor andere mensen juist wel. En die zitten nu net vaak in de risicogroepen.
Laten we hopen dat het uiteindelijk allemaal prima is, bij de meeste vaccins is het natuurlijk ook zo dus waarom nu niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Helaas zit ik in de risicogroep en durfde ik het niet aan om het vaccin niet te nemen, maar ik zit wel degelijk met dubbele gevoelens en heb zeker niet de illusie dat omdat de overheid zegt dat alles koek en ei is dat automatisch ook wel zo zal zijn. Met name de zeer korte tijd van ervaring met het vaccin baart me toch wel zorgen.
Heb je geluk, het virus gedraagt zich heel anders over de grens, blijkens de verschillende overheidsmaatregelen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:19 schreef axis303 het volgende:
Heh, heb hem gemist. Ik was een aantal weken in het buitenland, heb de oproep gemist. Ik woon overigens net over de grens in België.
Ja, het beschermt ongeveer voor 80% bij gezoned volwassenen. Dus voor elke 5 griepgevallen bij onbeschermde deelnemers in een onderzoek, krijgen de gevaccineerde er 1.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:10 schreef lezzer het volgende:
Ik heb nu van twee mensen gehoord die gevaccineerd zijn en toch de mexicaanse griep hebben![]()
Dat is normaal?
was bij mij ook, deze mevrouw leek idd wat onhandigquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:09 schreef Qwea het volgende:
Gisteren de 2de gehad. Geen last afgezien van een wat pijnlijke plek. Deze assistente kon niet zo goed prikken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |