abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74962346
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:08 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ja, maar het is een onzinargument om daardoor de prik niet te halen. Je lichaam kan nou eenmaal niet zo snel antistoffen bouwen.
Daar ben ik het inderdaad wel mee eens. Dat iets niet direct werkt is geen reden om het dan maar niet te nemen.

@re: 92% alweer? Heb je een linkje voor me?

Ik dacht dat ik afgelopen weekend wel weer veilig naar de stad kon gaan, anderhalve week na mijn vaccinatie. Blijkbaar met mijn gestel toch niet zo'n goed idee want ik hoest me nu mijn longen uit mijn lijf en heb nu een beetje verhoging. Dit kan maar beter geen griep zijn. Ik heb me niet voor niets laten prikken.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:47:30 #102
102912 crv
Screwed up
pi_74964437
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:11 schreef Re het volgende:

[..]

mooi toch, zit je wel in een risicogroep?
[..]

dat is dezelfde richtlijn als hier in Nederland
[..]

, is al bijgesteld naar 92% in volwassenen en adolescenten, alleen in de jongste kinderen is immuniteit na de eerste prik wat lager en zal daarom ook een 2de prik krijgen, vooralsnog ligt er een advies bij de EMEA (de Europese FDA) om het advies voor 1 prik
[..]

nee, de procedure voor een griep vaccin is al verkort en het enige wat anders is, is het inactieve virus wat erin zit, er zijn al langdurige tests gedaan met zogenaamde dummy vaccins, waarbij niet het huidige H1N1/A strain erinzat maar een vergelijkbaare strain
[..]

er komen steeds meer resultaten naar buiten en er wordt geen enkel verschil gezien met bijvoorbeeld de huidige seizoensgriep vaccinatie die al 30 jaar wordt gegeven
[..]

ja, je zit zelf niet in een risicogroep lees ik hieruit dus je hoeft ook geen prik te halen
[..]

ongeveer 7-12 dagen tot volle immuniteit idd, maar je bent in die tijd al een stuk minder besmettelijk
[..]

je kunt drager zijn maar het virus kan zich niet vermenigvuldigen in je lichaam dus kan ook nauwelijks verspreid worden (tenzij op je kanden etc...)
[..]

je zit niet in een risicogroep
[..]

mooi
Ben blij dat ik als leek dus niet helemaal poep schrijf

Wat die 92 % betreft waar heb je dat vandaan? Is de eerste keer dat ik het verneem. Zou wel mooi zijn als dat idd zo is.

Nee ik zit niet in de risicogroep

In Zwitserland kan iedereen de prik halen trouwens

Wat betreft de testprocedure, ben ik niet helemaal eens. Er is/zijn middel(en) in de omloop waarvan de combinatie nog nooit getest is in ieder geval niet in combinatie met huidige nieuwe medicamenten en daar wringt hem de schoen een beetje. Nu neem ik geen medicatie dus voor mij niet relevant maar voor andere mensen juist wel. En die zitten nu net vaak in de risicogroepen.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:50:50 #103
102912 crv
Screwed up
pi_74964555
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Daar ben ik het inderdaad wel mee eens. Dat iets niet direct werkt is geen reden om het dan maar niet te nemen.

@re: 92% alweer? Heb je een linkje voor me?

Ik dacht dat ik afgelopen weekend wel weer veilig naar de stad kon gaan, anderhalve week na mijn vaccinatie. Blijkbaar met mijn gestel toch niet zo'n goed idee want ik hoest me nu mijn longen uit mijn lijf en heb nu een beetje verhoging. Dit kan maar beter geen griep zijn. Ik heb me niet voor niets laten prikken.
Als je gevaccineerd bent en je krijgt toch de griep dan ziet het er somber voor je uit Je zal muteren

Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_74964633
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:50 schreef crv het volgende:

[..]

Als je gevaccineerd bent en je krijgt toch de griep dan ziet het er somber voor je uit Je zal muteren

[ afbeelding ]
pi_74972069
Heh, heb hem gemist. Ik was een aantal weken in het buitenland, heb de oproep gemist. Ik woon overigens net over de grens in België.

Heb vanaf mijn geboorte een kleine hart-aandoening maar nooit ergens last van gehad. Heb altijd alles kunnen doen, werd ook aangeraden om vooral niets te laten op bijvoorbeeld sport-gebied. Geen inenting, maar ik ga ook al jaren niet meer voor de reguliere griepvaccinatie. Ik ben officieel wel een risico-groep.

Ik vraag mij af wat er verstaan wordt onder 'onderliggend lijden'. Is dat actief ziekelijk zijn/slechte gezondheid/complicaties? Of is dat ook al zoiets wat ik heb, zonder dat je ergens last van hebt?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:10:31 #106
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74976975
Alles. Als jij neervalt, word je zo'n statistiekje waarvan de frontpage het niet ernstig vindt, omdat je toch al niet gezond was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74980918
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:47 schreef crv het volgende:

[..]

Wat betreft de testprocedure, ben ik niet helemaal eens. Er is/zijn middel(en) in de omloop waarvan de combinatie nog nooit getest is in ieder geval niet in combinatie met huidige nieuwe medicamenten en daar wringt hem de schoen een beetje. Nu neem ik geen medicatie dus voor mij niet relevant maar voor andere mensen juist wel. En die zitten nu net vaak in de risicogroepen.
Dat ben ik wel met je eens. Helaas zit ik in de risicogroep en durfde ik het niet aan om het vaccin niet te nemen, maar ik zit wel degelijk met dubbele gevoelens en heb zeker niet de illusie dat omdat de overheid zegt dat alles koek en ei is dat automatisch ook wel zo zal zijn. Met name de zeer korte tijd van ervaring met het vaccin baart me toch wel zorgen.
pi_74986783
Neen, ik moet eigenlijk nog last ondervinden van de Mexicaanse griep. Merk er heel weinig, naast de media natuurlijk.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:54:29 #109
102912 crv
Screwed up
pi_74998556
quote:
Op woensdag 25 november 2009 01:21 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Helaas zit ik in de risicogroep en durfde ik het niet aan om het vaccin niet te nemen, maar ik zit wel degelijk met dubbele gevoelens en heb zeker niet de illusie dat omdat de overheid zegt dat alles koek en ei is dat automatisch ook wel zo zal zijn. Met name de zeer korte tijd van ervaring met het vaccin baart me toch wel zorgen.
Laten we hopen dat het uiteindelijk allemaal prima is, bij de meeste vaccins is het natuurlijk ook zo dus waarom nu niet.
pi_75004817
Ik ben vandaag gevaccineerd. Het was totaal pijnloos, verbazingwekkend genoeg heb ik geloof ik niks gevoeld. Nu voel ik me koortsig en meet ik 38 deg C en voel ik me niet heel lekker eigenlijk. Vooral een uurtje geleden kreeg ik zo'n vervelende rilaanval die gewoon hetzelfde was als toen ik in januari griep had.
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:23:45 #111
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75051274
Ik ga me niet inenten.

Ik zit trouwens wel in risicogroep (longen)
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:48:05 #112
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75052031
Ik ga vandaag alweer voor de tweede keer. Ik zit ook in een risicogroep vanwege problemen met mijn longen. Heb pasgeleden een longontsteking gehad en als ik die in combinatie met de mexicaanse griep zou krijgen dan zou dat waarschijnlijk niet zo goed uitpakken.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  zondag 29 november 2009 @ 19:04:02 #113
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_75117277
Omdat ik in een risicogroep zit door medicatie die mijn weerstand tot 40% vermindert heb ik eerst een gewone seizoensgriep vaccinatie gehad en toen 2 weken later de mexicaanse griep en over anderhalve week voor de tweede keer

Moet zeggen dat ik het anders zeker niet gedaan had maar liever een vaccinatie dan een poosje met mn medicijnen stoppen of onwijs ziek worden.

Was compleet pijnloos trouwens.
an urge to help mankind overcomes me
pi_75118943
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:19 schreef axis303 het volgende:
Heh, heb hem gemist. Ik was een aantal weken in het buitenland, heb de oproep gemist. Ik woon overigens net over de grens in België.
Heb je geluk, het virus gedraagt zich heel anders over de grens, blijkens de verschillende overheidsmaatregelen.
  maandag 30 november 2009 @ 09:00:22 #115
102912 crv
Screwed up
pi_75134483
oeps verkeerde forum sorry,
pi_75215005
Ik heb nu van twee mensen gehoord die gevaccineerd zijn en toch de mexicaanse griep hebben
Dat is normaal?
  woensdag 2 december 2009 @ 16:15:10 #117
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75215169
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:10 schreef lezzer het volgende:
Ik heb nu van twee mensen gehoord die gevaccineerd zijn en toch de mexicaanse griep hebben
Dat is normaal?
Ja, het beschermt ongeveer voor 80% bij gezoned volwassenen. Dus voor elke 5 griepgevallen bij onbeschermde deelnemers in een onderzoek, krijgen de gevaccineerde er 1.

Er is verder ook een wachttijd van 2 tot 3 weken na de prik. Als de prik korter geleden gegeven is, is de bescherming nog maar gedeeltelijk.

Verder kan het ook nog een ander griepvirus zijn (bijv. de seizoensgriep i.p.v. de mexicaanse). Daartegen beschermt alleen de "gewone" griepprik die rond oktober is gegeven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75261273
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt (oude campagne van postbus 51)

Variant:

je bent een rund als je met het vaccin stunt.
pi_75264091
Tweede prik zit er in. Weer last van mijn arm en niet helemaal lekker maar volgens mij wel minder dan de vorige keer.
pi_75340311
ja

[ Bericht 100% gewijzigd door atotep op 06-12-2009 16:36:46 ]
pi_75514255
gisteren de tweede prik gehad. Eerste ging wel goed, wat last van pijnlijke plek op mijn arm verder niks. Nu mega rode dikke warme bult op mijn arm, voel me niet lekker en verga van de jeuk....
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:09:17 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75514329
Gisteren de 2de gehad. Geen last afgezien van een wat pijnlijke plek. Deze assistente kon niet zo goed prikken
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:13:35 #123
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_75514486

De vaccinatie is achter de rug, en het griepje is alweer verdwenen.

Hilarische om te zien dat al die paniek (zoals verwacht) voor niks is geweest. Dit is tevens het bewijs dat dit griepje zwaar gehypt is door de media.
pi_75516907
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:09 schreef Qwea het volgende:
Gisteren de 2de gehad. Geen last afgezien van een wat pijnlijke plek. Deze assistente kon niet zo goed prikken
was bij mij ook, deze mevrouw leek idd wat onhandig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75517669
Ik was bij een van de andere huisartsen uit de praktijk. Spuit zat erin voor ik goed en wel mijn mouw omhoog had.
"Zo" zegt ie "klaar!" En ik
Ik had het niet een gevoeld, zo snel was hij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')