abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2009 @ 15:13:43 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74421080
Naar aanleiding van een spannend boek wat ik aan het lezen ben (Lost symbol van Dan Brown die ik zijdelings even als HET TRU-boek wil uitroepen) werd ik een beetje aan het denken gezet.

Er word in dat boek aan zogenoemde noëtische wetenschappen gedaan, een van de zaken die sterk naar voren komt is de kracht van gedachten over materie, de invloed die het daarop kan uitoefenen.
Nu ben ik een beetje gaan rondstruinen op het internet en het blijkt inderdaad een bestaande wetenschap te zijn die ook onderzocht word op de universiteit van Princeton en belangrijker er nog, het is bewezen dat door de kracht van gedachten te uiten er materie kan veranderen.
Ik kom nu even met name ijskristallen tegen, die met gedachten gevormd worden of veranderen van vorm... maar er zal misschien nog wel meer zijn! Vandaar dit topic, laten we kijken of we er meer over kunnen vertellen, te weten komen. Is er een link te maken met ideeen zoals uit The secret waarbij je met gedachtenkracht invloed zou kunnen uitoefenen over gebeurtenissen in de toekomst? Is dit daarin misschien een stukje missing link, de wetenschappelijke onderbouwing? Als we met gedachten water/ijs kristallen kunnen beinvloeden en de mens bestaat grotendeels uit water.. wat heeft dan het effect van gedachtenkracht op ons? En wat te denken van de aarde die grotendeels uit water bestaat, als we allemaal dezelfde gedachten hebben, kunnen we dan dingen veranderen?

Even wat intressante linkjes om af te trappen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Noetic_theory
http://www.life-enthusiast.com/twilight/research_emoto.htm
http://www.newtide.tv/artemoto.htm
Veul tekst: http://www.sofiatopia.org/equiaeon/nkm.htm

Before a prayer

After a prayer

[ Bericht 2% gewijzigd door Bastard op 05-11-2009 15:19:20 ]
The truth was in here.
pi_74421286
-reageer dan niet -

[ Bericht 46% gewijzigd door Bastard op 05-11-2009 15:21:55 ]
xxx
pi_74421411
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:13 schreef Bastard het volgende:
Nu ben ik een beetje gaan rondstruinen op het internet en het blijkt inderdaad een bestaande wetenschap te zijn die ook onderzocht word op de universiteit van Princeton en belangrijker er nog, het is bewezen dat door de kracht van gedachten te uiten er materie kan veranderen.
Dat is nieuws voor mij. Heb je daar een fatsoenlijke bron bij?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_74421570
Op zich best een interessant onderwerp om je eens in te verdepen. Vooral die 2e link die je geeft is erg leuk om te lezen. En dan de foto's erbij.

Ik vraag me alleen af in hoeverre dit op waarheid berust.

Ik blijf een beetje sceptisch wat dat betreft

Om ff in stijl mijn post af te sluiten:

"There is no spoon"
*superman has issues. why jump over a building when you can simply walk around the damn thing..*
* the only thing better than a beer, is two beers*
*hmm..... donuts!*
  donderdag 5 november 2009 @ 15:27:02 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74421596
Ik heb al een tijd geleden me ingelezen in dit onderwerp. De methode die wordt toegepast om dit te onderzoeken is alles behalve wetenschappelijk te noemen. Ze fotograferen eerst een schijnbaar chaotisch gedeelte van het stuk ijs wat ze onderzoeken. Daarna het gedeelde waarbij ze zogenaamd hun geestenskracht er op los laten. En daarna gaan ze opnieuw het stuk onderzoeken maar vinden dan gewoon een compleet andere regio waar je andere patronen ziet.

Het is niet eens een goocheltruuk. Het is gewoon een superslechte poging (if even) om wetenschap te bedrijven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 5 november 2009 @ 15:30:07 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74421725
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat is nieuws voor mij. Heb je daar een fatsoenlijke bron bij?
Nou anders dan een interview nog niet .. maar als je weet waar case study's te vinden zijn zoek ik gewoon verder. Overigens is die site van die japanse meneer ook wel een soort van bron dacht ik.. in ieder geval genoeg stof om over na te denken?
The truth was in here.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:32:19 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74421799
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:27 schreef SpecialK het volgende:
Ze fotograferen eerst een schijnbaar chaotisch gedeelte van het stuk ijs wat ze onderzoeken. Daarna het gedeelde waarbij ze zogenaamd hun geestenskracht er op los laten. En daarna gaan ze opnieuw het stuk onderzoeken maar vinden dan gewoon een compleet andere regio waar je andere patronen ziet.
Bron?

Oh de bron gevonden geloof ik http://www.skepsis.nl/emoto.html
The truth was in here.
pi_74422067
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:30 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou anders dan een interview nog niet .. maar als je weet waar case study's te vinden zijn zoek ik gewoon verder. Overigens is die site van die japanse meneer ook wel een soort van bron dacht ik.. in ieder geval genoeg stof om over na te denken?
Ik dacht dat je bedoelde dat ze op de universiteit Princeton bewezen hadden dat "dat door de kracht van gedachten te uiten er materie kan veranderen. ". Als dat zo is, dan hebben ze dat vast wel gepubliceerd, en de wetenschappelijke wereld op zijn kop gezet. Maar totdat ik die publicatie zie geloof ik er helemaal niets van.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:40:40 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74422132
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Bron?
Het begon met Dr. Masaru Emoto

http://www.whatthebleep.com/crystals/

en de wikipedia pagina over deze man
quote:
Commentators have criticized Emoto for insufficient experimental controls,[3] and for not sharing enough details of his approach with the scientific community. [4] In addition, Emoto has been criticized for designing his experiments in ways that leave them open to human error influencing his findings. [5]
quote:
Dr. William A. Tiller, another researcher featured in the movie What tнe Bleep Do ωΣ (k)πow!?, has pointed out that Emoto’s experiments fall short of proof, since Emoto's experiments 'do not control for one of the three key factors in the supercooling of water'. See Tiller, William, 2005, "What the Bleep do we Know!?: A Personal Narrative", in Vision in Action (VIA), Vol. 2, Issues 3-4, pages 16-20
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 5 november 2009 @ 16:14:57 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74427926
Dan heb je ook nog de test met de rijst ...
Gekookte rijst in 3 afzonderlijke potten doen, éen potje stuur je elke dag positieve/liefdevolle gedachten/woorden, een andere negatieve/hatelijke en het derde potje negeer je gewoon.
De rijst zou dan elk op een andere manier gaan reageren.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_74428178
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:16 schreef UncleScorp het volgende:
Dan heb je ook nog de test met de rijst ...
Gekookte rijst in 3 afzonderlijke potten doen, éen potje stuur je elke dag positieve/liefdevolle gedachten/woorden, een andere negatieve/hatelijke en het derde potje negeer je gewoon.
De rijst zou dan elk op een andere manier gaan reageren.
Grote kans dat je schimmel krijgt, en dat wil nog weleens van kleur verschillen van keer tot keer. Maar als je weet waar zo'n experiment ooit gedegen en gedocumenteerd is uitgevoerd met een duidelijk positieve uitkomst mag je het me zeggen.
pi_74433433
Ik heb het boek(je) nu 2 keer gelezen en beide keren werd ik verrast door de schoonheid van de kristallen. De simpelheid van het verhaal spreekt me ook wel aan, hoewel ik ook wel kan begrijpen dat er mensen skeptisch tegenover staan.

Ook al zouden de skeptici gelijk hebben, dit 'zegt' mij persoonlijk meer
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_74434187
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:56 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik heb het boek(je) nu 2 keer gelezen en beide keren werd ik verrast door de schoonheid van de kristallen. De simpelheid van het verhaal spreekt me ook wel aan, hoewel ik ook wel kan begrijpen dat er mensen skeptisch tegenover staan.

[ afbeelding ]
Leg eens uit, waarom zegt je dat meer? Het is een prachtige foto hoor, maar hoe leidt dat tot het omwerpen van de rede en de fysische werkelijkheid?
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:05:04 #15
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74445142
quote:

[ afbeelding ]
Uhm, dat is gewoon een kristal.
Daar heb je geen gedachtenkracht voor nodig, heb je in de winter wel eens een bevroren raam bekeken ?
zzz
pi_74445335
quote:

[ afbeelding ]

Oeh, een "standaard" sneeuwkristal

Wist je dat nagenoeg elk sneeuwkristal weer anders is dan anderen?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:42:30 #17
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74448187
Volgens mij is Bastard toch duidelijk.
Er is een extreem verschil in de vorm en uiterlijk van het kristal als het wordt onderworpen aan 'boze' gedachten.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_74448250
Prayer, moet ik dat in een christelijke context zien of is prayer een niet-religieus "gebed"?
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:06:11 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74448861
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:42 schreef Ticker het volgende:
Er is een extreem verschil in de vorm en uiterlijk van het kristal als het wordt onderworpen aan 'boze' gedachten.
Yep.. je hebt kristallen en je hebt kristallen.
Simpel gezegd, de opbouw van een kristal zou te beinvloeden zijn door gedachten er op uit te oefenen. Een lelijke kristal bij negatieve invloeden, een mooi kristal bij positieve invloeden.
Ik zie ook wel dat het een plaatje is van een mooi kristal.. maar het gaat er nu net om, HOE dat kristal gevormd word.
The truth was in here.
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:12:07 #20
31101 _Led_
pi_74449052
quote:
Volgens mij zijn anderen ook duidelijk als ze zeggen dat dat onderzoek op zijn minst nogal dubieus is en eigenlijk door weinig mensen serieus genomen wordt.
Maar als je weer een nieuw smaakje-van-de-dag zoekt om in te geloven is het een interessant sprookje ja
zzz
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:17:17 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74449190
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Volgens mij zijn anderen ook duidelijk als ze zeggen dat dat onderzoek op zijn minst nogal dubieus is en eigenlijk door weinig mensen serieus genomen wordt.
Maar als je weer een nieuw smaakje-van-de-dag zoekt om in te geloven is het een interessant sprookje ja
Ik zie mensen twijfelen over de echtheid van het onderzoek maar niet een tegenonderzoek plaatsen wat het tegendeel juist zou bewijzen.
The truth was in here.
pi_74449223
Zeer interessant inderdaad. Dit onderwerp komt ook terug in What The Bleep Do We Know.

Topic sluit aan bij 'Je maakt je eigen realiteit helemaal zelf' en hoe wij met onze gedachten de wereld kunnen veranderen (letterlijk). Ze zeggen ook niet voor niks dat we nu met een spirituele strijd bezig zijn in plaats van een oorlog als in bijvoorbeeld WO2.
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:20:06 #23
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_74449278
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:18 schreef Trippii het volgende:
Zeer interessant inderdaad. Dit onderwerp komt ook terug in What The Bleep Do We Know.

Topic sluit aan bij 'Je maakt je eigen realiteit helemaal zelf' en hoe wij met onze gedachten de wereld kunnen veranderen (letterlijk). Ze zeggen ook niet voor niks dat we nu met een spirituele strijd bezig zijn in plaats van een oorlog als in bijvoorbeeld WO2.

Waarde lotgenoten.
Today we lived a thousand years
All we have is now
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:27:53 #24
31101 _Led_
pi_74449502
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik zie mensen twijfelen over de echtheid van het onderzoek maar niet een tegenonderzoek plaatsen wat het tegendeel juist zou bewijzen.
http://www.is-masaru-emoto-for-real.com/

asje

Edit:
even de conclusie voor de ongeduldigen :
quote:
After the lengthy review of Emoto’s research methods and results, I have come to believe that Dr. Emoto is offering pseudoscience to the masses in the guise of defensible research. Only time and review by others will tell if there is any truth at the heart of Mr. Emoto’s claims, as Emoto himself thoroughly believes in his findings but does not value the scientific method or community. What is truly fearsome is the great numbers of people that accept his words as proven facts without looking deeper to find out if his claims are truly justified. While I respect Dr. Emoto’s desire to save the Earth’s water from contamination and pollution, unless he can produce a scientific paper and get it published in a scientific journal, I believe that he will continue to be ignored by the scientific community, and his claims will never be soundly proved or disproved.
zzz
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:28:48 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74449536
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:18 schreef Trippii het volgende:

Precies, het sluit bij een hoop andere zaken aan, dat vind ik dus ook toen ik hier over las.
The truth was in here.
pi_74449654
quote:
Wordt "exact" hetzelfde kristal nog een keer gefotografeerd dan? Dat kan ik er nergens uithalen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74466949
Dat hele gebeuren ruikt verdacht veel naar het capitaliseren op onbekende zaken.

Noetics en dan claimen dat het van nous komt.

Daaag.

Boek viral die je heeft overtuigd.

Is onzin. laat het gaan.
pi_74472057
quote:
Leg eens uit, waarom zegt je dat meer? Het is een prachtige foto hoor, maar hoe leidt dat tot het omwerpen van de rede en de fysische werkelijkheid?
Ik snap niet waarom het zou moeten leiden tot het omwerpen van rede en/of de fysieke werkelijkheid.. Ik geef enkel aan dat voor mij een afbeelding zo nu en dan veel meer zegt dan alle woorden en theorieën en ideeën die wij aan de wereld slijten..
quote:
Uhm, dat is gewoon een kristal.
Daar heb je geen gedachtenkracht voor nodig, heb je in de winter wel eens een bevroren raam bekeken?
Ja I know. En ja ik weet dat je daar geen gedachtenkracht voor nodig hebt, maar daar ging het mij ook niet om. Ik wil me niet mengen in de discussie of dit nou allemaal onzin is ja of nee en of het allemaal wel wetenschappelijk reproduceerbaar is. Ik wil gewoon even aangeven dat ik zo'n kristal mooi vind en dat het voor zichzelf spreekt - evenals de bevroren ramen in de winter (wat te denken van rijp op de bomen?)
quote:
Oeh, een "standaard" sneeuwkristal

Wist je dat nagenoeg elk sneeuwkristal weer anders is dan anderen?
Ja dat wist ik.. the beauty of snow and ice

Nogmaals.. ik wil verder niets aangeven dan het plaatje zelf. Ik gaf in mijn reactie al aan dat ik snap dat er mensen skeptisch tegenover staan en dat ik dus niet die kant op wil. Ik wil enkel laten zien dat de afbeelding een schoonheid hebben. Sommige mensen willen dat voor zichzelf kunnen verbinden met positieve woorden/gedachten, anderen zien het als een mooie afbeelding en weer anderen denken dat het totale BS is.. aan jullie allen de eigen keuze..

Qua opmerking van bassos.. die eerste zin, zit zeker wat in..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_74473033
beste Bastard,

Ik zou zeggen lees het boek Het Veld van Lynne MacTaggert eens, hiermee krijg je wat meer duidelijkheid
over de huidige stand van de wetenschap. Eea staat nog in de kinderschoenen en zoals dat met wetenschap gaat duurt het soms lang voordat nieuwe ideeen/ontdekkingen geaccepteerd wordt.

Het Veld geeft in elk geval een goed beeld van wat neotische wetenschap inhoudt of kan houden.
  zaterdag 7 november 2009 @ 05:01:47 #30
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74476197
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dus bij jou is het niet gelukt?
Het kan namelijk bijvoorbeeld ook met rijst.. dan heb je geen telescoop nodig.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zaterdag 7 november 2009 @ 07:52:18 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74476407
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:58 schreef guidobol het volgende:
beste Bastard,

Ik zou zeggen lees het boek Het Veld van Lynne MacTaggert eens, hiermee krijg je wat meer duidelijkheid
over de huidige stand van de wetenschap. Eea staat nog in de kinderschoenen en zoals dat met wetenschap gaat duurt het soms lang voordat nieuwe ideeen/ontdekkingen geaccepteerd wordt.

Het Veld geeft in elk geval een goed beeld van wat neotische wetenschap inhoudt of kan houden.
Thanks!
The truth was in here.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:02:13 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_74631799
"Toevallig" heb ik onlangs een boek gelezen die dus daadwerkelijk een casus neerlegt om te bewijzen dat precognitie, retrocasualiteit en andere quantum entanglement achtige zaken ook in de mensen kan voorkomen.

"entangled minds" is ZEKER een aanrader voor mensen die nieuwsgierig maar sceptisch zijn naar hetgeen wat nu nog als 'paranormaal' wordt gezien. Het wordt statistisch helemaal uitgelegd, weerlegt het 'filing cabinet' argument ( de niet werkende tests worden weggelaten waardoor de resultaten van de gepubliceerde tests mooier lijken dan ze daadwerkelijk zijn) en gaat in op de werkwijze van de tests zelf zodat het argument van slordigheid of misleiding ook geen stand meer houdt. Waarschijnlijk poep ik nog wel een keer en paar WFL topics eruit met behulp van dat boek .

http://www.paraview.com/radin/entangled-minds.htm

en een review: http://www.dailygrail.com/node/4220
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 12 november 2009 @ 14:10:09 #33
31101 _Led_
pi_74633904
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 05:01 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dus bij jou is het niet gelukt?
Het kan namelijk bijvoorbeeld ook met rijst.. dan heb je geen telescoop nodig.
Ik kan met gedachtenkracht van rijst een sneeuwkristal maken ?
zzz
pi_74860733
Dit doet me denken aan de Ghostbusters met hun broodrooster
pi_74897653
Heb eens het boek Quantumbewustzijn gelezen., weet niet meer de schrijver...
Dat gaat daar ook over, hoe je met bepaald denken, de dingen veranderd.
Je moet alles zien als los in de ruimte, net zoals je eigen lichaam...wat ook als deeltjes in mekaar zit.

Zit nu ook Dan Brown te lezen, en toen schoot me dat boek weer in gedachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')