Dat is nieuws voor mij. Heb je daar een fatsoenlijke bron bij?quote:Op donderdag 5 november 2009 15:13 schreef Bastard het volgende:
Nu ben ik een beetje gaan rondstruinen op het internet en het blijkt inderdaad een bestaande wetenschap te zijn die ook onderzocht word op de universiteit van Princeton en belangrijker er nog, het is bewezen dat door de kracht van gedachten te uiten er materie kan veranderen.
Nou anders dan een interview nog niet .. maar als je weet waar case study's te vinden zijn zoek ik gewoon verder. Overigens is die site van die japanse meneer ook wel een soort van bron dacht ik.. in ieder geval genoeg stof om over na te denken?quote:Op donderdag 5 november 2009 15:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is nieuws voor mij. Heb je daar een fatsoenlijke bron bij?
Bron?quote:Op donderdag 5 november 2009 15:27 schreef SpecialK het volgende:
Ze fotograferen eerst een schijnbaar chaotisch gedeelte van het stuk ijs wat ze onderzoeken. Daarna het gedeelde waarbij ze zogenaamd hun geestenskracht er op los laten. En daarna gaan ze opnieuw het stuk onderzoeken maar vinden dan gewoon een compleet andere regio waar je andere patronen ziet.
Ik dacht dat je bedoelde dat ze op de universiteit Princeton bewezen hadden dat "dat door de kracht van gedachten te uiten er materie kan veranderen. ". Als dat zo is, dan hebben ze dat vast wel gepubliceerd, en de wetenschappelijke wereld op zijn kop gezet. Maar totdat ik die publicatie zie geloof ik er helemaal niets van.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou anders dan een interview nog niet .. maar als je weet waar case study's te vinden zijn zoek ik gewoon verder. Overigens is die site van die japanse meneer ook wel een soort van bron dacht ik.. in ieder geval genoeg stof om over na te denken?
Het begon met Dr. Masaru Emotoquote:
quote:Commentators have criticized Emoto for insufficient experimental controls,[3] and for not sharing enough details of his approach with the scientific community. [4] In addition, Emoto has been criticized for designing his experiments in ways that leave them open to human error influencing his findings. [5]
quote:Dr. William A. Tiller, another researcher featured in the movie What tнe Bleep Do ωΣ (k)πow!?, has pointed out that Emoto’s experiments fall short of proof, since Emoto's experiments 'do not control for one of the three key factors in the supercooling of water'. See Tiller, William, 2005, "What the Bleep do we Know!?: A Personal Narrative", in Vision in Action (VIA), Vol. 2, Issues 3-4, pages 16-20
Grote kans dat je schimmel krijgt, en dat wil nog weleens van kleur verschillen van keer tot keer. Maar als je weet waar zo'n experiment ooit gedegen en gedocumenteerd is uitgevoerd met een duidelijk positieve uitkomst mag je het me zeggen.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:16 schreef UncleScorp het volgende:
Dan heb je ook nog de test met de rijst ...
Gekookte rijst in 3 afzonderlijke potten doen, éen potje stuur je elke dag positieve/liefdevolle gedachten/woorden, een andere negatieve/hatelijke en het derde potje negeer je gewoon.
De rijst zou dan elk op een andere manier gaan reageren.
Leg eens uit, waarom zegt je dat meer? Het is een prachtige foto hoor, maar hoe leidt dat tot het omwerpen van de rede en de fysische werkelijkheid?quote:Op donderdag 5 november 2009 20:56 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik heb het boek(je) nu 2 keer gelezen en beide keren werd ik verrast door de schoonheid van de kristallen. De simpelheid van het verhaal spreekt me ook wel aan, hoewel ik ook wel kan begrijpen dat er mensen skeptisch tegenover staan.
Ook al zouden de skeptici gelijk hebben, dit 'zegt' mij persoonlijk meer
[ afbeelding ]
Uhm, dat is gewoon een kristal.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:56 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik heb het boek(je) nu 2 keer gelezen en beide keren werd ik verrast door de schoonheid van de kristallen. De simpelheid van het verhaal spreekt me ook wel aan, hoewel ik ook wel kan begrijpen dat er mensen skeptisch tegenover staan.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 november 2009 20:56 schreef Boswachtertje het volgende:
[ afbeelding ]
Yep.. je hebt kristallen en je hebt kristallen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:42 schreef Ticker het volgende:Volgens mij is Bastard toch duidelijk.
Er is een extreem verschil in de vorm en uiterlijk van het kristal als het wordt onderworpen aan 'boze' gedachten.
Volgens mij zijn anderen ook duidelijk als ze zeggen dat dat onderzoek op zijn minst nogal dubieus is en eigenlijk door weinig mensen serieus genomen wordt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:42 schreef Ticker het volgende:
Volgens mij is Bastard toch duidelijk.
Er is een extreem verschil in de vorm en uiterlijk van het kristal als het wordt onderworpen aan 'boze' gedachten.
Ik zie mensen twijfelen over de echtheid van het onderzoek maar niet een tegenonderzoek plaatsen wat het tegendeel juist zou bewijzen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Volgens mij zijn anderen ook duidelijk als ze zeggen dat dat onderzoek op zijn minst nogal dubieus is en eigenlijk door weinig mensen serieus genomen wordt.
Maar als je weer een nieuw smaakje-van-de-dag zoekt om in te geloven is het een interessant sprookje ja
quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:18 schreef Trippii het volgende:
Zeer interessant inderdaad. Dit onderwerp komt ook terug in What The Bleep Do We Know.
Topic sluit aan bij 'Je maakt je eigen realiteit helemaal zelf' en hoe wij met onze gedachten de wereld kunnen veranderen (letterlijk). Ze zeggen ook niet voor niks dat we nu met een spirituele strijd bezig zijn in plaats van een oorlog als in bijvoorbeeld WO2.
http://www.is-masaru-emoto-for-real.com/quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zie mensen twijfelen over de echtheid van het onderzoek maar niet een tegenonderzoek plaatsen wat het tegendeel juist zou bewijzen.
quote:After the lengthy review of Emoto’s research methods and results, I have come to believe that Dr. Emoto is offering pseudoscience to the masses in the guise of defensible research. Only time and review by others will tell if there is any truth at the heart of Mr. Emoto’s claims, as Emoto himself thoroughly believes in his findings but does not value the scientific method or community. What is truly fearsome is the great numbers of people that accept his words as proven facts without looking deeper to find out if his claims are truly justified. While I respect Dr. Emoto’s desire to save the Earth’s water from contamination and pollution, unless he can produce a scientific paper and get it published in a scientific journal, I believe that he will continue to be ignored by the scientific community, and his claims will never be soundly proved or disproved.
Precies, het sluit bij een hoop andere zaken aan, dat vind ik dus ook toen ik hier over las.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:18 schreef Trippii het volgende:
Zeer interessant inderdaad. Dit onderwerp komt ook terug in What The Bleep Do We Know.
Topic sluit aan bij 'Je maakt je eigen realiteit helemaal zelf' en hoe wij met onze gedachten de wereld kunnen veranderen (letterlijk). Ze zeggen ook niet voor niks dat we nu met een spirituele strijd bezig zijn in plaats van een oorlog als in bijvoorbeeld WO2.
Wordt "exact" hetzelfde kristal nog een keer gefotografeerd dan? Dat kan ik er nergens uithalen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:42 schreef Ticker het volgende:Volgens mij is Bastard toch duidelijk.
Ik snap niet waarom het zou moeten leiden tot het omwerpen van rede en/of de fysieke werkelijkheid.. Ik geef enkel aan dat voor mij een afbeelding zo nu en dan veel meer zegt dan alle woorden en theorieën en ideeën die wij aan de wereld slijten..quote:Leg eens uit, waarom zegt je dat meer? Het is een prachtige foto hoor, maar hoe leidt dat tot het omwerpen van de rede en de fysische werkelijkheid?
Ja I know. En ja ik weet dat je daar geen gedachtenkracht voor nodig hebt, maar daar ging het mij ook niet om. Ik wil me niet mengen in de discussie of dit nou allemaal onzin is ja of nee en of het allemaal wel wetenschappelijk reproduceerbaar is. Ik wil gewoon even aangeven dat ik zo'n kristal mooi vind en dat het voor zichzelf spreekt - evenals de bevroren ramen in de winter (wat te denken van rijp op de bomen?)quote:Uhm, dat is gewoon een kristal.
Daar heb je geen gedachtenkracht voor nodig, heb je in de winter wel eens een bevroren raam bekeken?
Ja dat wist ik.. the beauty of snow and icequote:Oeh, een "standaard" sneeuwkristal
Wist je dat nagenoeg elk sneeuwkristal weer anders is dan anderen?
Dus bij jou is het niet gelukt?quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Volgens mij zijn anderen ook duidelijk als ze zeggen dat dat onderzoek op zijn minst nogal dubieus is en eigenlijk door weinig mensen serieus genomen wordt.
Maar als je weer een nieuw smaakje-van-de-dag zoekt om in te geloven is het een interessant sprookje ja
Thanks!quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:58 schreef guidobol het volgende:
beste Bastard,
Ik zou zeggen lees het boek Het Veld van Lynne MacTaggert eens, hiermee krijg je wat meer duidelijkheid
over de huidige stand van de wetenschap. Eea staat nog in de kinderschoenen en zoals dat met wetenschap gaat duurt het soms lang voordat nieuwe ideeen/ontdekkingen geaccepteerd wordt.
Het Veld geeft in elk geval een goed beeld van wat neotische wetenschap inhoudt of kan houden.
Ik kan met gedachtenkracht van rijst een sneeuwkristal maken ?quote:Op zaterdag 7 november 2009 05:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dus bij jou is het niet gelukt?
Het kan namelijk bijvoorbeeld ook met rijst.. dan heb je geen telescoop nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |