Als we ervan utigaan dat die andere 7% een vertraging heeft van meer dan 5 minuten, kunnen we stellen dat 0% van de NS treinen op tijd rijdt.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:44 schreef James1988 het volgende:
NS is niet altijd op tijd. Maar 93% van hun treinen rijdt met een vertraging van minder dan 5 minuten, wat ik toch een vrij goed resultaat vind.
Op dit moment rijdt in België 0% van de treinen op tijd: ze rijden namelijk niet. Niet klagen dus
Een vertraging van minder dan 5 minuten kan dus ook betekenen dat ie 10 minuten te vroeg is, wijsneus.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:49 schreef error_404 het volgende:
[..]
Als we ervan utigaan dat die andere 7% een vertraging heeft van meer dan 5 minuten, kunnen we stellen dat 0% van de NS treinen op tijd rijdt.
Ze bedoelen precies hetzelfde, maar het laatste klinkt positiever.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:17 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik vind het ook zo leuk hoe ze niet meer zeggen "de trein heeft een vertraging van vijf minuten", maar "de trein komt aan binnen enkele minuten". Oh, dan is het opeens geen vertraging meer? Welke klapjosti trapt daar nou in?
Ja okee, maar meestal presenteer je uitvoerig je sterke punten en verzwijg je je zwakke punten om reclame te maken. Deze neemt een algemeen bekend zwak punt en doet net alsof het tegenovergestelde geldt. Ik geloof echt niet dat dit meer dan eenquote:
2,5 maand dagelijks Amsterdam - Breda met de trein. Aantal vertragingen is op één hand te tellen. Dat zijn zo'n 100 reizen waarvan dus 95 keurig op tijd. Ergste was toen Utrecht platlag... +4 uur. Dankzij ProRail...quote:Op donderdag 5 november 2009 19:38 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik moest serieus even glimlachen toen ik die reclame voor het eerst zag, want in m'n hoofd gaan "NS" en "op tijd" nogsteeds helemaal niet samen.
Die storing had ik dus ook, viel bij mij dus nog wel mee. Mensen die het hardst zeiken gaan ook nooit met de trein.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
2,5 maand dagelijks Amsterdam - Breda met de trein. Aantal vertragingen is op één hand te tellen. Dat zijn zo'n 100 reizen waarvan dus 95 keurig op tijd. Ergste was toen Utrecht platlag... +4 uur. Dankzij ProRail...
Reis eens in het weekend, dan zijn de werkzaamheden. Gevolg: omrijden, vertragingen, overvolle treinen, aansluitingen die niet werken, conducteurs die doodleuk aankondigen niet verder te rijden terwijl dat juist de alternatieve route was en meer van dat soort leukigheidquote:Op donderdag 5 november 2009 20:15 schreef Rookert het volgende:
[..]
Die storing had ik dus ook, viel bij mij dus nog wel mee. Mensen die het hardst zeiken gaan ook nooit met de trein.
Dan nog mag de NS niet zeggen, wij rijden op tijd. Of het hun schuld is of niet, het gebeurt niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:00 schreef Rookert het volgende:
Gewoon gezeik, ga nu ruim 2,5 maand minstens 8x per week met de trein en heb 1x 10 minuten vertraging gehad en 1x ruim een uur, maar dat was een seinstoring en dat hoort bij Prorail geloof ik.
Mensen moeten iig meer zeiken op Prorail dan NS
Dan ken je de omroep "In het weekend reizen minder mensen met de trein" dus nog nietquote:Op donderdag 5 november 2009 20:25 schreef Flurry het volgende:
[..]
Reis eens in het weekend, dan zijn de werkzaamheden. Gevolg: omrijden, vertragingen, overvolle treinen, aansluitingen die niet werken, conducteurs die doodleuk aankondigen niet verder te rijden terwijl dat juist de alternatieve route was en meer van dat soort leukigheid
Ik moest van Leiden richting Arnhem, maar zag op Leiden CS al op het bord staan dat er iets was op Utrecht, dus ik nam het zekere voor het onzekere en ging via Schiphol, toch wel één van de betere stations om vertraging te hebben, altijd wat te doen, groot en overdekt. Daar dus half uur moeten wachten, niemand wist wat. Uiteindelijk werd een tip gegeven om met de internationale trein naar Berlijn mee te gaan richting Hilversum/Amersfoort en van daaruit met de bus naar Utrecht te gaan. Ik ben uiteindelijk in Amersfoort uitgestapt en had de mazzel dat iemand me daar kon ophalen.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan nog mag de NS niet zeggen, wij rijden op tijd. Of het hun schuld is of niet, het gebeurt niet.
Dan heb je een goed traject. Toen bij barendrecht waren er zo weinig bussen, dat ze iedereen maar aanraden vanuit dort naar utrecht te gaan, om zo in Rotterdam te komen_!
Jij hebt blijkbaar een goed traject. Waar reis je op?
Utrecht is ook niet verkeerd met een winkelcentrum ernaast. Hardinxveld giessendam is pas ergquote:Op donderdag 5 november 2009 20:46 schreef Rookert het volgende:
Ik moest van Leiden richting Arnhem, maar zag op Leiden CS al op het bord staan dat er iets was op Utrecht, dus ik nam het zekere voor het onzekere en ging via Schiphol, toch wel één van de betere stations om vertraging te hebben, altijd wat te doen, groot en overdekt. Daar dus half uur moeten wachten, niemand wist wat. Uiteindelijk werd een tip gegeven om met de internationale trein naar Berlijn mee te gaan richting Hilversum/Amersfoort en van daaruit met de bus naar Utrecht te gaan. Ik ben uiteindelijk in Amersfoort uitgestapt en had de mazzel dat iemand me daar kon ophalen.![]()
Verder reis ik dus vooral Utrecht-Leiden, reisje van 40 minuten en redelijk straighforward. Moet af en toe paar minuutjes wachten op tegemoetkomende trein, aangezien groot gedeelte enkelspoor is, maar die vertraging halen ze altijd wel in. En heb ook mazzel dat ik via Schiphol terug kan ipv Alphen a/.d Rijn enzo, duurt kwartiertje langer, maar heb dan tenminste een keus![]()
Meestal ligt het aan die Arriva trein ( Die is 9 vd 10 keer te laat )quote:Op donderdag 5 november 2009 15:59 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een onzin. De NS liegt het ook lekker bij elkaar.
Als er op het bord staat, 5 minuten vertraging weet je zeker dat die trein er nog minstens 10 minuten over doet.
Ze doen het niet slecht, maar altijd op tijd.
Ik studeer in Delft en kom vanuit gorinchem. Ik heb minstens 2x per week, dat of mijn aansluiting op dordrecht wegrijdt, of dat 1 van beide treinen vertraging heeft.
Als ik een kaartje koop ga ik een overeenkomst aan met NS, niet met prorail.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:00 schreef Rookert het volgende:
Gewoon gezeik, ga nu ruim 2,5 maand minstens 8x per week met de trein en heb 1x 10 minuten vertraging gehad en 1x ruim een uur, maar dat was een seinstoring en dat hoort bij Prorail geloof ik.
Mensen moeten iig meer zeiken op Prorail dan NS
Bij wegwerkzaamheden ga je zeker ook zeiken op je autofabrikant omdat je niet door kan rijden?quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:26 schreef zovty het volgende:
[..]
Als ik een kaartje koop ga ik een overeenkomst aan met NS, niet met prorail.
Die techniek noemen we ook wel "de gouden pil". In plaats van handboeien krijgt iemand "armbandjes". In plaats van naar de isoleercel wordt iemand "even apart gezet". In plaats van dik is iemand "groot". Een hele slechte manier van communiceren omdat iedereen toch wel weet wat er werkelijk bedoeld wordt en dus ook dondersgoed weet dat ze bewust in de maling worden genomen.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze bedoelen precies hetzelfde, maar het laatste klinkt positiever.
Het is sowieSo, en ten tweede, ik lust helemaal geen pindakaasquote:Op zaterdag 7 november 2009 13:59 schreef stroopdoosch het volgende:
reclame moet sowiezo afgeschaft worden
tjah niemand kan aan de japanse spoorwegen tippen. Maar Nederland doet het gewoon heel goed.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:37 schreef Andyy het volgende:
In Japan noemen ze 30 sec al vertraging![]()
kunnen ze hier veel van leren![]()
Dat wordt er helemaal niet geroepenquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:21 schreef Batsiaan het volgende:
De intercity, naar, almere centrum, heeft een vertraging van ongeveer 5 minuten.
De intercity, naar, almere centrum, heeft een vertraging van ongeveer 10 minuten.
De intercity, naar, almere centrum, heeft een vertraging van ongeveer 15 minuten.
Vanaf dit punt word het niet meer opgeroepen maar 10 minuten erna:
De intercity naar, almere centrum, van 15:30 rijdt niet, ik herhaal: de intercity naar, almere centrum, van 15:30 rijd niet.
klote robot stem
Ik had bijna een tentamen gemist deze week door de NSquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:38 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
tjah niemand kan aan de japanse spoorwegen tippen. Maar Nederland doet het gewoon heel goed.
quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat wordt er helemaal niet geroepenHet woord vertraging bestaat niet meer in het omroep-vocabulair van de NS.
Houd toch je smoel, dat gezeik altijd om wat prorail, NS, of syntus doet.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:41 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
NS roept helemaal niets om op het station dat doet ProRail.
Met die laatste zin haal je jou hele verhaal onderuit.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:06 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Houd toch je smoel, dat gezeik altijd om wat prorail, NS, of syntus doet.
Het kan mij geen kut schelen aan wie de NS hun sporen uitbesteed, als ik een kaartje bij de NS koop, is de NS verantwoordelijk. Klaar. Of de wielen van de trein nou vierkant worden in de herfst door blaadjes op de rails of dat sporen uitzetten in de zomer door de warmte. Het kan me geen kut schelen. Als ik in Arnhem op de trein richting zevenaar stap heb ik bijna altijd wel een paar minuten vertraging.
In elk ander land kan men wel op tijd rijden, maar Nederland is het gewoon onmogelijk.
Nederland heeft wel het drukste spoorwegennet ter wereld, dat laat zich moeilijk vergelijken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:06 schreef Batsnek het volgende:
[..]
In elk ander land kan men wel op tijd rijden, maar Nederland is het gewoon onmogelijk.
In japan hebben ze een vertraging van 6 seconden ofzo per jaarquote:Op donderdag 5 november 2009 12:44 schreef James1988 het volgende:
NS is niet altijd op tijd. Maar 93% van hun treinen rijdt met een vertraging van minder dan 5 minuten, wat ik toch een vrij goed resultaat vind.
Op dit moment rijdt in België 0% van de treinen op tijd: ze rijden namelijk niet. Niet klagen dus
Spoorwegmaatschappijen doen er alles aan om mensen zo rustig mogelijk te houden op stations. Rustgevende verlichting, muziekje uit de luidsprekers, omroepen dat de trein "binnenkomt over ongeveer 10 minuten" in plaats van een "vertraging van ongeveer 10 minuten" te melden, ...quote:Op donderdag 5 november 2009 15:17 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik vind het ook zo leuk hoe ze niet meer zeggen "de trein heeft een vertraging van vijf minuten", maar "de trein komt aan binnen enkele minuten". Oh, dan is het opeens geen vertraging meer? Welke klapjosti trapt daar nou in?
Als er in Nederland nou nooit file zou zijn. Kom op zeg je weet best dat het onmogelijk is altijd op tijd te rijden.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:37 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Spoorwegmaatschappijen doen er alles aan om mensen zo rustig mogelijk te houden op stations. Rustgevende verlichting, muziekje uit de luidsprekers, omroepen dat de trein "binnenkomt over ongeveer 10 minuten" in plaats van een "vertraging van ongeveer 10 minuten" te melden, ...
Als ze nou gewoon eens de treinen op tijd zouden laten rijden...
Op het traject waarover ik reis ligt de oorzaak van de vertraging in het meerendeel der gevallen in slecht materieel / achterstallig onderhoud (telkens weer dezelfde spoorwegbrug die niet wil sluiten na een boot doorgelaten te hebben) of slecht personeel (passagiers zijn ingestapt, sein staat op groen, trein had al 2 minuten geleden moeten vertrekken, maar meneer de machinist zit - in het zicht van de wachtende passagiers - doodkalm op een stationsbankje met een collega te kletsen).quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:46 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Als er in Nederland nou nooit file zou zijn. Kom op zeg je weet best dat het onmogelijk is altijd op tijd te rijden.
Daar wachten de treinen ook 10x zo lang op een perron. Als een trein daar dus vertraging heeft, wacht ie minder lang op het perron waardoor die alsnog om de goede tijd weg kan gaan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:32 schreef Drinky het volgende:
[..]
In japan hebben ze een vertraging van 6 seconden ofzo per jaar
Ik weet niet op welk traject je rijd dus kan hier niets zinnig over zeggen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Op het traject waarover ik reis ligt de oorzaak van de vertraging in het meerendeel der gevallen in slecht materieel / achterstallig onderhoud (telkens weer dezelfde spoorwegbrug die niet wil sluiten na een boot doorgelaten te hebben) of slecht personeel (passagiers zijn ingestapt, sein staat op groen, trein had al 2 minuten geleden moeten vertrekken, maar meneer de machinist zit - in het zicht van de wachtende passagiers - doodkalm op een stationsbankje met een collega te kletsen).
Vertraging door weersomstandigheden of doordat iemand zich voor de trein heeft geworpen, oké, kan ik vergeven. Maar je materieel en je personeel moet je gewoon op orde kunnen hebben.
Stavoren-Leeuwarden en Leeuwarden-Groningen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:17 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk traject je rijd dus kan hier niets zinnig over zeggen.
Ach jongen, er zitten allemaal wiskundelui met algoritmes te kutten voordat die dienstregeling eenmaal, ziek veel werk is het als je erover nadenkt hoor, ik heb respectquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:20 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Wat ook leuk is: "europe's best public transport" googelen. Alleen al op de eerste resultatenpagina wordt die titel toegeschreven aan München, Zürich, Praag, Helsinki, Wenen, Oslo en Kopenhagen.
Als je er op gelijke wijze achter probeert te komen welke Europeanen de beste automobilisten zijn kom je vrij consequent bij de Britten uit. Over het openbaar vervoer is er blijkbaar wat minder consensus.
Dat is een Syntus traject. Dan koop je je kaartje dus niet eens bij de NS.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:06 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Houd toch je smoel, dat gezeik altijd om wat prorail, NS, of syntus doet.
Het kan me geen kut schelen. Als ik in Arnhem op de trein richting zevenaar stap heb ik bijna altijd wel een paar minuten vertraging.
In elk ander land kan men wel op tijd rijden, maar Nederland is het gewoon onmogelijk.
Het vervoer is dan wel door de NS uitbesteed aan Syntus, de kaartverkoop is dat niet. Je koopt je kaartje nog steeds van de NS, bij een NS-loket of uit een NS-automaat.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:51 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat is een Syntus traject. Dan koop je je kaartje dus niet eens bij de NS.
Vervoer is uitbesteed door ProRail (rijk)quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het vervoer is dan wel door de NS uitbesteed aan Syntus, de kaartverkoop is dat niet. Je koopt je kaartje nog steeds van de NS, bij een NS-loket of uit een NS-automaat.
Dat geneuzel over namen en definities doet niets af aan mijn opmerking, bovendien is het allemaal één pot nat: voor een naamswijziging in juli 2002 heette ProRail nog gewoon NS Railinfratrust BV.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:04 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Vervoer is uitbesteed door ProRail (rijk)
Ik weet dat Nederland er het beste uit kwam in een 'national brand' onderzoek, maar ik kan het niet in een minuutje vinden op google.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:20 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Wat ook leuk is: "europe's best public transport" googelen. Alleen al op de eerste resultatenpagina wordt die titel toegeschreven aan München, Zürich, Praag, Helsinki, Wenen, Oslo en Kopenhagen.
Als je er op gelijke wijze achter probeert te komen welke Europeanen de beste automobilisten zijn kom je vrij consequent bij de Britten uit. Over het openbaar vervoer is er blijkbaar wat minder consensus.
moet je maar een trein eerder nemenquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:41 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik had bijna een tentamen gemist deze week door de NS![]()
Idd, ik ga wel 1 of 2 treinen eerder nemen voor een tentamen hoor, ik wil het daar niet aan af laten hangen of ik mn tentamen uberhaupt kan halenquote:Op maandag 9 november 2009 22:01 schreef zquing het volgende:
[..]
moet je maar een trein eerder nemen
Alsof je met de auto gegarandeerd op tijd bent.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:27 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Ik zag deze reclame gisteren voor het eerst en heb me ook zitten verbazen.Vooral over het feit hoe ze zo'n slogan hebben kunnen kiezen (altijd op tijd).
niet zo overdrijven hequote:Op woensdag 11 november 2009 14:36 schreef Socios het volgende:
Auto´s!![]()
Altijd weer mooi als ik ze met 300 km/u met de trein voorbij rijdt.
Hij zegt toch niet 'in Nederland'? Hij kan best in een ICE of TGV zitten die voorbij een snelweg raast hoorquote:
Ja, wanneer gaat die HSL nou rijden? Of die Fyra met behoorlijke snelheid? Ik heb die Fyra nog nooit drukker gezien dan 5 mensen per wagon op Schiphol, beetje triestquote:Op woensdag 11 november 2009 17:47 schreef Socios het volgende:
Ja, en volgende maand ook in Nederland langs de A16.
Die ene keer dat ik in Rotterdamn moest zijn, reed 't ding niet wegens onderhoudquote:Op woensdag 11 november 2009 17:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, wanneer gaat die HSL nou rijden? Of die Fyra met behoorlijke snelheid? Ik heb die Fyra nog nooit drukker gezien dan 5 mensen per wagon op Schiphol, beetje triest
Lol ik heb 5 minuten zitten kijken voor ik besefte dat dit een loop isquote:Op donderdag 5 november 2009 14:01 schreef wise het volgende:
die laatste is dan weer wel geniaal
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |