Lijkt me dat er in de uitspraak een overweging is opgenomen die het OM verplicht te betalen binnen X weken, op straffe van een dwangsom van X Euro/dag met een maximum van zoveel Euro. Althans dat zij bij mij bekende constructies voor iets dergelijks.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En wat staat er in de uitspraak van de rechter dan?
Dat is onduidelijk, ze reageren namelijk op niets. Feit is dat ze al 2x over de betalingstermijn heen zijn.quote:
De rechtbank;quote:Op donderdag 5 november 2009 10:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En wat staat er in de uitspraak van de rechter dan?
Die zegt, beslagleggen. Maar hij moet dan verder uitzoeken hoe dat in z'n werk gaat en ik vind het zonde om weer extra kosten te maken en dan moet ik die ook maar weer zien terug te krijgen.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:48 schreef fathank het volgende:
Ga eens met je advocvaat babbelen. En gemaakte kosten doorberekenen.
Ok, maar waar moet ik dan beslag leggen?quote:Op donderdag 5 november 2009 11:01 schreef MrDirk het volgende:
Inderdaad beslag leggen, kan advocaat zelf niet, moet gerechtsdeurwaarder doen.
Maar houd ons op de hoogte, ben benieuwd!
De mercedes van de officier van justitie?quote:Op donderdag 5 november 2009 11:05 schreef kfemc het volgende:
[..]
Ok, maar waar moet ik dan beslag leggen?
Neequote:Op donderdag 5 november 2009 11:07 schreef appelsjap het volgende:
Staat er in het vonnis ook of er geld bijkomt als een betalingstermijn is verstreken? Of evt wettelijke rente? Kan zo oplopen in de duizenden euro's.
Ik zou inderdaad ook wel willen weten hoe dit allemaal tot stand is gekomen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:09 schreef PiRANiA het volgende:
Oeh interessant.
Ik ben nu meteen geinteresseerd in de achtergrond enzo
Laat ons ALSJEBLIEFT weten hoe dit afloopt.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:29 schreef kfemc het volgende:
Ik heb net met gerechtsdeurwaarders gesproken en overlegd en ze gaan nog een brief sturen en anders gaan we over tot beslaglegging in het binnenhof. Ik mag die man wel.
idd, dit is gewoon slecht voor mij en mijn nieuwsgierigheidquote:Op donderdag 5 november 2009 11:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Laat ons ALSJEBLIEFT weten hoe dit afloopt.
Wanneer hij aan jouw kant staat wel jaquote:Op donderdag 5 november 2009 11:29 schreef kfemc het volgende:
Ik heb net met gerechtsdeurwaarders gesproken en overlegd en ze gaan nog een brief sturen en anders gaan we over tot beslaglegging in het binnenhof. Ik mag die man wel.
wat is dat voor onzinquote:Op donderdag 5 november 2009 11:50 schreef Keiichi het volgende:
Ik wil wel eens weten wat voor conflict je had. Normaal gesproken wint de staat altijd volgens mij.
Vergeet de rente niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:29 schreef kfemc het volgende:
Uiteraard is dat ook meegenomen. De brief zou vandaag nog bezorgd worden en ze hebben dan tot de 11e om te betalen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:59 schreef Ladylike het volgende:
goede tip.. ik pleur ff een linkje neer, zodat ts ook echt iedere cent krijgt waar ie recht op heeft
http://www.wettelijkerente.net/
Misschien is het wel zijn eigen (door de staat te veel geinde) geldquote:Op donderdag 5 november 2009 13:52 schreef Thy... het volgende:
Jaah Woohoo! Go TS!
Probeer zoveel mogelijk belastinggeld van ons binnen te slepen!![]()
Niks tegen TS hoor, als je recht heb op geld van de staat dan behoor je dat te krijgen, maar al die zielige figuren die gelijk hopen dat de staat er zoveel mogelijk verlies aan lijdt zien niet dat ze flink in hun eigen vingers aan het snijden zijn
Volgens mij gaat het er meer om dat de staat in dit geval te laat of niet betaald terwijl jij dat niet hoeft te proberen wanneer zij geld van je willen zien.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:52 schreef Thy... het volgende:
Jaah Woohoo! Go TS!
Probeer zoveel mogelijk belastinggeld van ons binnen te slepen!![]()
Niks tegen TS hoor, als je recht heb op geld van de staat dan behoor je dat te krijgen, maar al die zielige figuren die gelijk hopen dat de staat er zoveel mogelijk verlies aan lijdt zien niet dat ze flink in hun eigen vingers aan het snijden zijn
Nee hoor, de staat heeft zich schuldig gemaakt aan contractbreuk en moest daarom de boeteclausule in het contract betalen. Dit wilde ze eerst niet, omdat in hun ogen het contract ongeldig was. Gelukkig vond de rechtbank van niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:09 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Misschien is het wel zijn eigen (door de staat te veel geinde) geld
maar je hebt wel gelijk, de anti-staat mensen hebben wrs niet door dat het geld van de staat van ons afkomstig is
Maar toch vind ik (ookal betaal ik er zelf ook aan mee) dat TS recht heeft op iedere cent die de rechter hem toegekend heeft.
Dus heb je recht op het geld, of het nou van "ons" komt of nietquote:Op donderdag 5 november 2009 15:04 schreef kfemc het volgende:
[..]
Nee hoor, de staat heeft zich schuldig gemaakt aan contractbreuk en moest daarom de boeteclausule in het contract betalen. Dit wilde ze eerst niet, omdat in hun ogen het contract ongeldig was. Gelukkig vond de rechtbank van niet.
helemaal mee eens.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:09 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Misschien is het wel zijn eigen (door de staat te veel geinde) geld
maar je hebt wel gelijk, de anti-staat mensen hebben wrs niet door dat het geld van de staat van ons afkomstig is
Maar toch vind ik (ookal betaal ik er zelf ook aan mee) dat TS recht heeft op iedere cent die de rechter hem toegekend heeft.
7 dagen is toch het minium?quote:Op donderdag 5 november 2009 12:28 schreef kfemc het volgende:
[..]
Uiteraard is dat ook meegenomen. De brief zou vandaag nog bezorgd worden en ze hebben dan tot de 11e om te betalen.
En hoeveelste is dat dan?quote:
quote:Op maandag 9 november 2009 10:23 schreef kfemc het volgende:
Het is werkelijk niet te geloven. Er is reactie gekomen bij het deurwaarderbureau. De staat heeft verzocht om, let op, in termijnen te betalen. In termijnen! Ze willen 1500 euro in 12 termijnen van een maand opleveren, incl deurwaarderkosten. Ik heb laten weten enkel akkoord te gaan tegen 1650 euro per maand voor 12 maanden. Ze kunnen prima gewoon direct betalen, dus als ze geld bij me willen lenen kan dat tegen 10% rente.
Ghe, geweldigquote:Op maandag 9 november 2009 10:23 schreef kfemc het volgende:
Het is werkelijk niet te geloven. Er is reactie gekomen bij het deurwaarderbureau. De staat heeft verzocht om, let op, in termijnen te betalen. In termijnen! Ze willen 1500 euro in 12 termijnen van een maand opleveren, incl deurwaarderkosten. Ik heb laten weten enkel akkoord te gaan tegen 1650 euro per maand voor 12 maanden. Ze kunnen prima gewoon direct betalen, dus als ze geld bij me willen lenen kan dat tegen 10% rente.
Hier krijg je gratis advies (niet altijd de goede) en uiteindelijk is TS naar een gerechtsdeurwaarder gegaanquote:Op maandag 9 november 2009 10:28 schreef Poepoog het volgende:
Waarom kon je zulke dingen niet aan bv. je advocaat vragen inplaats van op een openbaar forum.
Uh ja vooral het gratis aspect lijkt mij doorslaggevend bij een dergelijk bedragquote:Op maandag 9 november 2009 10:31 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Hier krijg je gratis advies (niet altijd de goede) en uiteindelijk is TS naar een gerechtsdeurwaarder gegaan
Ja dan moet ik die kosten ook maar weer terug zien te krijgen en de advocaat moest een hoop dingen uitzoeken daarvoor en het deurwaarderskantoor deed gelukkig niet zo moeilijk.quote:Op maandag 9 november 2009 10:32 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Uh ja vooral het gratis aspect lijkt mij doorslaggevend bij een dergelijk bedrag
quote:Op donderdag 12 november 2009 11:19 schreef kfemc het volgende:
Voor alle sensatiezoekers, helaas heeft de staat gisteren betaald. Nadat ze een brief per koerier hadden ontvangen dat we anders morgen beslag kwamen leggen.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens op vakantie ga
Heb ik wel verdiend na als dat gezeur van ze.
quote:Op donderdag 12 november 2009 11:19 schreef kfemc het volgende:
Voor alle sensatiezoekers, helaas heeft de staat gisteren betaald. Nadat ze een brief per koerier hadden ontvangen dat we anders morgen beslag kwamen leggen.
Gefeliciteerd en geniet ervan!quote:Op donderdag 12 november 2009 11:19 schreef kfemc het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |