abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74559234
Dit is louter interesse, maar ik had geen zin in een PM: wat voor een 'allochtoon' ben jij eigenlijk?
pi_74559272
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
Relatief veel islamitische immigranten daarintegen zorgen wel voor problemen. Participeren minder in de nederlandse samenleving, integratie lukt slecht, pinnen zich stevig vast aan hun cultuur en geloof, hun geloof botst met de nederlandse normen en waarden. En dit terwijl islamieten hier pas 50 jaar wonen: en nu al heb je problemen. Omdat relatief veel islamieten willen dat hun geloof zich in Europa verspreid, zij willen dat hun geloof de dominante religie in Europa - op den duur - wordt.
Nu al? Die problemen zijn er al twintig jaar, zo niet langer, alleen destijds werden ze niet erkend. Als er problemen waren met een allochtoon gezin (niet alleen moslims), dan werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'. Allochtonen konden overal terecht met klachten. Ik weet uit mijn omgeving van iemand die afspraken voor monteurs moest maken en een allochtoon had een bureau ingeschakeld vanwege discrimininatie omdat de monteur geen werkzaamheden had uitgevoerd - omdat betreffende allochtoon geen gas, water en licht had aan laten sluiten en de monteur dus geen stroom kon gebruiken. Of van een ander geval waar brand was in een flatgebouw omdat een gezin op open vuur in de woonkamer kookte - nadat omwonenden melding hadden gemaakt omdat ze bezorgd waren, werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'.

En zo komt het nou dat mensen zich in Nederland niet aanpassen. Omdat we ze twintig, dertig jaar verteld hebben dat dat helemaal niet hoeft.
Sanity is (not) statistical
pi_74559410
Igen heeft, zoals bijna altijd, gelijk.
pi_74559489
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
Waarbij Igen (weet ik uit vorige discussies) het niet zo op het christendom heeft. Maar je kan het het christendom en de islam in Nederland NIET op dezelfde manier benaderen. Het christendom is de identiteit (geweest) van de autochtone Nederlanders. De mensen die hier al duizenden jaren wonen.
Jawel. Want ook het Christendom is een imperialistische godsdienst die hier eigenlijk niet thuis hoort. En ik doe er dan ook niet aan mee. Neem bijvoorbeeld de viering van Kerst en van Pasen. Met kerst zetten we een kerstboom neer, en met pasen zoeken we paaseieren. Christelijk? Nee, van oorsprong heidense Germaanse tradities!
quote:
De islam daarintegen is geintroduceerd met de komst van immigranten, uit een ander deel van de wereld. Net zoals het jodendom met de komst van immigranten is gebracht naar Nederland.
En nu moet je goed opletten op de theologie tussen het jodendom en de islam. Het jodendom kent geen bekering en wilt geen wereldheerschappij onder het jodendom. Joden willen van Nederland ook geen joodse staat maken. Islam daarintegen streeft wel naar wereldheerschappij, dus ook naar dominantie van de islam in Europa en Nederland.
Je ziet het verschil tussen joodse en islamitische immigranten: joden zorgen (nauwelijks) voor problemen, willen van nederland geen joods land maken, zette zich niet af tegen autochtone nederlanders. Zorgen dus niet voor problemen.
Relatief veel islamitische immigranten daarintegen zorgen wel voor problemen. Participeren minder in de nederlandse samenleving, integratie lukt slecht, pinnen zich stevig vast aan hun cultuur en geloof, hun geloof botst met de nederlandse normen en waarden. En dit terwijl islamieten hier pas 50 jaar wonen: en nu al heb je problemen. Omdat relatief veel islamieten willen dat hun geloof zich in Europa verspreid, zij willen dat hun geloof de dominante religie in Europa - op den duur - wordt.
Dat het Jodendom geen evangelisatieopdracht kent is inderdaad een groot voordeel van dat geloof.
quote:
Jullie voorouders hebben gestreden voor gelijke rechten tussen mannen en vrouwen, rechten voor homoseksuelen, scheiding van kerk en staat, kritiek op religie is toegestaan etc. En die waarden worden teruggedrongen door de opkomst van de islam. Omdat de islam, de ideologie, haaks op deze waarden staat.
Maar de Islam kan die waarden in de praktijk niet zelfstandig terugdringen. Daar hebben ze hetzij de hulp van een jezelf-wegcijfer-partij als de PvdA voor nodig, of van christelijke partijen als het CDA of de CU die zelf ook deze waarden liever kwijt dan rijk zijn.

(Wat overigens ook mooi aangeeft dat je nauwelijks een slechter kabinet dan het huidige kunt hebben)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2009 23:37:59 ]
pi_74559520
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Kerst en pasen is voor mij de kerstboom en eieren zoeken. Met de christelijke invulling ervan heb ik echt helemaal niks.
En tóch vier je het. Hoe komt dat? Omdat dat jullie identiteit is.
Waarbij de christelijke cultuur zeker wel invloed op kerst en pasen heeft gehad. Jij bent geen christen, je bent niet gelovig, veel Nederlanders zijn niet gelovig, maar Nederland heeft wel christelijke, humanistische wortels. De identiteit van de nederlanders. En dat is waarom jullie Kerst en Pasen vieren.
quote:
En ook de scheiding van kerk en staat en de gelijke rechten van man en vrouw hebben volgens mij niks met het Christendom te maken, zoals bijvoorbeeld de SGP in de praktijk overduidelijk laat zien
. Ik heb het over het christendom én humanisme én de waarden waar jullie voorouders voor hebben gestreden...
quote:
Het is ook wel kenmerkend dat jij over Christelijke, humanistische wortels begint. Wilders en Merkel doen dat niet. Die hebben het alleen over een Joods-Christelijke cultuur. En daar pas ik voor, want ik ben niet Joods en niet Christelijk. Punt.
[..]
Wilders heeft het over de joods-christelijke-humanistische cultuur. Kijk maar in zijn partijprogramma van de site van de PVV.
Waarbij hij, zoals ik al in de vorige post heb gezegd, het joodse erbij heeft gevoegd. Wellicht omdat joden in de loop van de tijd in de nederlandse en europese samenleving zijn opgegaan.
quote:
Dat is een heel valide argument. In de zomer ben ik met de trein naar Istanboel en terug geweest, en nergens voelde ik me minder thuis dan bij de terugkomst in Amsterdam-Zuidoost.

Ik vind ook dat we in het verleden te enthousiast met de massa-immigratie zijn geweest. Ik ben ook een sterk voorstander van een stevige grens om het Fort Europa, waar je niet zomaar naar binnen kunt.

Maar ik vind tegelijk dat onze samenleving bestaat uit de mensen die er nu zijn. Ook al had je sommige mensen liever niet hier gehad - ze zijn er nu eenmaal en daar moet je maar het beste van maken.
En waarbij je dus zeker niet de problemen met verschillende culturen en religies moet bagatliseren. En dat gebeurt nu nog veel te veel. Kijk maar naar de wereld: noem eens 1 land waar veel culturen en religies in vrede en zonder geweld en spanningen naast elkaar samen leven? Bestaat dat wel, kan jij een paar landen opnoemen?

Niet voor niets bestaan er verschillende volkeren op de wereld, omdat wij van elkaar verschllen. Als jij een multiculturele samenleving wilt creeeren, moet je dus goed kijken of die cultuur met de cultuur in het land past. Want niet elke cultuur / religie gaat samen met de nederlandse normen en waarden.
pi_74559541
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:28 schreef sneakypete het volgende:
Dit is louter interesse, maar ik had geen zin in een PM: wat voor een 'allochtoon' ben jij eigenlijk?
Bedoelde je het tegen mij...?
pi_74559731
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nu al? Die problemen zijn er al twintig jaar, zo niet langer, alleen destijds werden ze niet erkend. Als er problemen waren met een allochtoon gezin (niet alleen moslims), dan werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'. Allochtonen konden overal terecht met klachten. Ik weet uit mijn omgeving van iemand die afspraken voor monteurs moest maken en een allochtoon had een bureau ingeschakeld vanwege discrimininatie omdat de monteur geen werkzaamheden had uitgevoerd - omdat betreffende allochtoon geen gas, water en licht had aan laten sluiten en de monteur dus geen stroom kon gebruiken. Of van een ander geval waar brand was in een flatgebouw omdat een gezin op open vuur in de woonkamer kookte - nadat omwonenden melding hadden gemaakt omdat ze bezorgd waren, werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'.

En zo komt het nou dat mensen zich in Nederland niet aanpassen. Omdat we ze twintig, dertig jaar verteld hebben dat dat helemaal niet hoeft.
Ja dat klopt.

Maar je moest "nu al" in de context van mijn post lezen. Ik had het over dat het jodendom niet naar wereldheerschappij streeft. En dat islam dat wel wilt. Waarbij dus met een toenemend moslimpercentage de islam een steeds grotere stempel op de samenleving gaat drukken en steeds meer richting een dominante positie streeft. Daarom zei ik "nu al", aangezien moslims hier slechts 50 jaar wonen en nu al heb je problemen met relatief veel islamieten. Waarbij de problemen, als het moslimpercentage groter wordt, alsmaar groter worden, aangezien de islam dan een sterkere stempel op de nederlandse samenleving gaat drukken.
pi_74559740
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:36 schreef Igen het volgende:

Jawel. Want ook het Christendom is een imperialistische godsdienst die hier eigenlijk niet thuis hoort. En ik doe er dan ook niet aan mee. Neem bijvoorbeeld de viering van Kerst en van Pasen. Met kerst zetten we een kerstboom neer, en met pasen zoeken we paaseieren. Christelijk? Nee, van oorsprong heidense Germaanse tradities!
Ben ik niet met je eens. Ik denk niet dat je de geschiedenis van onze samenleving moet negeren bij het beoordelen van de huidige samenleving. Dat heeft niets te maken met goed of fout, maar het is wel anders. Bepaalde gebruiken van het Christendom/de cultuur die de meeste christenen hadden worden meer geaccepteerd omdat we ze al lang kennen en de meeste mensen denken dat kerst een christelijk feest is. Uiteindelijk is betekenis ook iets persoonlijks, als iemand kerst associeert met christendom, dan is het voor hem/haar een christelijk feest. Ook al is het dat van oorsprong niet.

Dat het misschien nu niet meer wenselijk is om winkels op zondag dicht te houden betekent niet dat het christendom hier 'niet thuis hoort'. Veel van onze samenleving is begonnen met het christendom. Mensen hebben er een aantal decennia niet van opgekeken dat winkels dicht waren op zondag. Mensen kijken niet gek op van een kerk in de buurt. Mensen zullen als ze een huis kopen niet snel problemen hebben met het feit dat er een kerk vlakbij is, maar een moskee zullen ze waarschijnlijk minder prettig vinden, of op z'n minst zal het ze meer opvallen. En dat heeft toch echt te maken met onze geschiedenis.
pi_74559756
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:38 schreef Zienswijze het volgende:
Want niet elke cultuur / religie gaat samen met de nederlandse normen en waarden.
Dat moet je niet collectief bepalen en al helemaal niet van overheidswege. Dat moet een individu voor zichzelf bepalen. De overheid kan slechts niet-conforme handelingen strafbaarstellen om een norm te confirmeren, dat er tienduizenden, honderdduizenden moslims perfect de combinatie religie/cultuur met de Nederlandse normen en waarden kunnen combineren - staat als een huis.
pi_74559763
quote:

[..]

Wilders heeft het over de joods-christelijke-humanistische cultuur. Kijk maar in zijn partijprogramma van de site van de PVV.
Waarbij hij, zoals ik al in de vorige post heb gezegd, het joodse erbij heeft gevoegd. Wellicht omdat joden in de loop van de tijd in de nederlandse en europese samenleving zijn opgegaan.
Interessant, dat wist ik niet. Hij begon met de 'joods-christelijke' traditie, maar blijkbaar heeft hij zijn standpunt intussen ongemerkt aangepast en het humanisme toegevoegd. Maar alsnog geeft dat niet erg veel vertrouwen erin dat Wilders de humanistische traditie daadwerkelijk gelijkwaardig met het christelijke geloof acht.
quote:
[..]

En waarbij je dus zeker niet de problemen met verschillende culturen en religies moet bagatliseren. En dat gebeurt nu nog veel te veel. Kijk maar naar de wereld: noem eens 1 land waar veel culturen en religies in vrede en zonder geweld en spanningen naast elkaar samen leven? Bestaat dat wel, kan jij een paar landen opnoemen?
Bulgarije bijvoorbeeld, daar leven een Christelijke meerderheid en een Islamitische minderheid al tijden vredig samen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2009 23:51:14 ]
  maandag 9 november 2009 @ 23:47:42 #111
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74559820
Sinds wanneer is de Joodse cultuur in de Nederlands-Christelijke opgegaan? Van honderden jaren geleden tot 70 jaar geleden moest niemand er iets van hebben. Toen kwam WO2, en in die tijd zijn er velen gevlucht of vermoord, hoe tragisch dat ook is. In Nederland zijn ook niet echt wijken te vinden met, bijvoorbeeld orthodoxe Joden zoals je die in België wel hebt.

Zegt Wilders niet gewoon Joods-Christelijk omdat hij 40x naar Israël is geweest?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74559828
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Interessant, dat wist ik niet. Hij begon met de 'joods-christelijke' traditie, maar blijkbaar heeft hij zijn standpunt intussen ongemerkt aangepast en het humanisme toegevoegd. Dat geeft niet erg veel vertrouwen erin dat Wilders de humanistische traditie daadwerkelijk gelijkwaardig met het christelijke geloof acht.
Nee, hij zei humanistische er altijd al bij.

Nee, wie zegt dat wilders de humanistische cultuur gelijkwaardig achter met de christelijke cultuur? De joodse cultuur is toch ook wat anders dat de christelijke of humanistische cultuur?
quote:
Bulgarije bijvoorbeeld, daar leven een Christelijke meerderheid en een Islamitische minderheid al tijden vredig samen.
De moslims daar zijn geen immigranten van buiten Europa...ik doelde meer daarop.
pi_74559980
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De moslims daar zijn geen immigranten van buiten Europa...ik doelde meer daarop.
O zo. Dan weet ik het ook niet.
Ik had de VS willen noemen, maar daar ging het in het begin ook niet bepaald vreedzaam eraan toe...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2009 23:53:06 ]
pi_74559981
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:47 schreef Bowlingbal het volgende:
Sinds wanneer is de Joodse cultuur in de Nederlands-Christelijke opgegaan? Van honderden jaren geleden tot 70 jaar geleden moest niemand er iets van hebben. Toen kwam WO2, en in die tijd zijn er velen gevlucht of vermoord, hoe tragisch dat ook is. In Nederland zijn ook niet echt wijken te vinden met, bijvoorbeeld orthodoxe Joden zoals je die in België wel hebt.

Zegt Wilders niet gewoon Joods-Christelijk omdat hij 40x naar Israël is geweest?
Toch heeft het Nederlands bijvoorbeeld in de taal wel veel jiddische woorden opgenomen, eten we bagels en met pasen matzes. Dus de invloed is er.

http://www.cidi.nl/news/2005/110405b.html hier staat wat meer info, wel grappig om te lezen...
pi_74559984
quote:

Waaruit blijkt het Joodse gedeelte in onze samenleving, heb je zo een typisch voorbeeld ? En hoe strookt Wilders' idee van humanisme met z'n eigen standpunten ?
quote:
Humanisme stelt de waardigheid van de mens centraal. Als levensbeschouwing legt het humanisme de nadruk op vorming (Bildung), rede, redelijkheid en wereldburgerschap. Het humanisme combineert individuele ontwikkeling met een politiek-ethisch streven naar humaniteit, dat wil zeggen: menselijkheid. Een betekenisvol, zinvol leven wordt volgens het humanisme in deze combinatie gevonden. Sleutelwoorden van het humanisme zijn zelfontplooiing en -ontwikkeling, autonomie (in de betekenis van vrijheid en het streven naar een goed en mooi leven), verantwoordelijkheid, kritisch denken, gelijkwaardigheid en humaniteit.

Ik ben benieuwd !
pi_74560014
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:52 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Toch heeft het Nederlands bijvoorbeeld in de taal wel veel jiddische woorden opgenomen, eten we bagels en met pasen matzes. Dus de invloed is er.

http://www.cidi.nl/news/2005/110405b.html hier staat wat meer info, wel grappig om te lezen...
De invloed van de Arabieren is groter geweest. En nu?
pi_74560060
Overigens zijn er diverse topics in WFL geweest die de mythes van Zienswijze (m.b.t. de zogenaamde wereldheerschappij waarnaar de Islam zou streven) ontkrachten.
pi_74560107
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:36 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Dat het Jodendom geen evangelisatieopdracht kent is inderdaad een groot voordeel van dat geloof.

Maar de Islam kan die waarden in de praktijk niet zelfstandig terugdringen. Daar hebben ze hetzij de hulp van een jezelf-wegcijfer-partij als de PvdA voor nodig, of van christelijke partijen als het CDA of de CU die zelf ook deze waarden liever kwijt dan rijk zijn.

(Wat overigens ook mooi aangeeft dat je nauwelijks een slechter kabinet dan het huidige kunt hebben)
Kersen en Pasen zijn idd van oorsprong Germaanse tradities. En in de loop van der tijd zijn er christelijke dingen aan toegevoegd. Waaarbij het nu dus als een christelijke identiteit wordt beschouwd.

Maar om even terug te komen op je punt: het christendom is een imperialistische godsdienst. Dat is precies wat ik bedoel. En dat zei ik ook in mijn 1e post in dit topic. De islam is namelijk ook een imperialitische godsdienst.

De Europeanen en de Nederlanders zijn al een keer van godsdienst geswitcht. Namelijke van de Germaanse religies --> christelijke religie.
Pás sinds de Renaissance is het christendom enigzins teruggedrongen.
De islam is, naast het christendom, óók een imperialistiche religie. Vandaar dat islam óók terrein in Europa wilt winnen. Net als het christendom dat deed.

Snap je?
Europeanen moeten van hun voorouders leren.

Waarbij Europea in het verleden niet op de een op de andere dag christelijk werd. Het gebeurde langzamerhad, stapsgewijs. Hetzelfde is met de islam: de toenemende invloed van de islam op onze samenleving gebeurt langzamerhand, stapsgewijs. Waarbij de islam in de loop der tijd steeds meer aan invloed wint.
  maandag 9 november 2009 @ 23:57:25 #119
248844 Bowlingbal
pi_74560141
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:52 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nou, ik eet dat niet. En ik ken niemand die dat doet. En als dát het is, vind ik het wel erg weinig.

Verder heb ik geen zin om mijn tijd te verdoen op cidi.nl.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74560197
Overigens kent de Islam in deze periode geen actieve evangelisatie of bekeringsdrang.
pi_74560216
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Waaruit blijkt het Joodse gedeelte in onze samenleving, heb je zo een typisch voorbeeld ? En hoe strookt Wilders' idee van humanisme met z'n eigen standpunten ?
[..]

Ik ben benieuwd !
Ho ho, ik verdedig Wilders niet in zijn joodse cultuur. Daarom zei ik ook (2 keer !) dat Wilders dat joodse erbij heeft gevoegd.
pi_74560329
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:55 schreef Todesschwalben het volgende:
Overigens zijn er diverse topics in WFL geweest die de mythes van Zienswijze (m.b.t. de zogenaamde wereldheerschappij waarnaar de Islam zou streven) ontkrachten.
Moet jij weer dit topic verpesten met je "met de islam is er niks aan de hand"? Zowel het christendom en de islam is op uitbreiding gericht. Moslims doen o.a. ook een uitnodiging naar de islam. Christenen sturen missionarissen op pad.

Het christendom en de islam hebben zich elk over 1/3 van de wereld verspreid. Terwijl die 2 godsdiensten nog relatief jong zijn.
Vergelijk dat eens met het jodendom dat geen bekering kent en ook niet het jodendom wilt verspreiden. Joden tellen slechts ca. 14 miljoen aanhangers en het jodendom is ook nog tot een beperkt gebied gebleven. Dit terwijl het jodendom veel ouder dat het christendom en de islam is.
pi_74560349
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:45 schreef Igen het volgende:

quote:
84 procent van de ongeveer 7,3 miljoen inwoners is Bulgaars en orthodox-christelijk. De belangrijkste minderheidsgroepering vormen de Turken, met 9,4 procent de grootste etnische minderheid. [...] Ook is er nog steeds een groot aantal etnische Turken dat Bulgarije verlaat, vanwege etnische spanningen.
Voor het gemak ga ik er vanuit dat de Turken (voornamelijk) moslims zijn. info van EVD.nl.

"http://www.schoolvoorjournalistiek.com/buitenland/?p=1021"
over de enige moskee in Sofia.

www.trouw.nl/.../Bulgarije_worstelt__met_zijn_Turkse_verleden__.html

Verder vind ik het wel anders dan de situatie in Nederland. De groepen die daar wonen, komen allemaal uit de regio. Het zijn een paar mensen van een buurland die toevallig de grens overgewaaid zijn, dat vind ik toch heel wat anders dan mensen uit een compleet andere regio.
pi_74560362
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarbij Europea in het verleden niet op de een op de andere dag christelijk werd. Het gebeurde langzamerhad, stapsgewijs. Hetzelfde is met de islam: de toenemende invloed van de islam op onze samenleving gebeurt langzamerhand, stapsgewijs. Waarbij de islam in de loop der tijd steeds meer aan invloed wint.
Denk je niet dat moslims in het midden-oosten wat meer recht van spreken hebben over invloed van "vreemde" elementen in hun samenleving ? Het bijna lachwekkend iemand in Nederland te horen klagen over "mogelijke" overname door de islam terwijl we zelf niets anders doen dan "hun" landen bezetten, dictators steunen en om een dode meer of minder niet opkijken.

Ja joh, de islam neemt ons land over En wij brengen daar enkel vrede. Het is goed met je.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:04:51 #125
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74560367
Ik ben de tv en het nieuws al meer dan zat!
Ik kijk nauwelijks nog en ik moet zeggen wat een heerlijke rust
Snollebolt
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:05:57 #126
248844 Bowlingbal
pi_74560396
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef Maeghan het volgende:

[..]

[..]

Voor het gemak ga ik er vanuit dat de Turken (voornamelijk) moslims zijn. info van EVD.nl.

"http://www.schoolvoorjournalistiek.com/buitenland/?p=1021"
over de enige moskee in Sofia.

www.trouw.nl/.../Bulgarije_worstelt__met_zijn_Turkse_verleden__.html

Verder vind ik het wel anders dan de situatie in Nederland. De groepen die daar wonen, komen allemaal uit de regio. Het zijn een paar mensen van een buurland die toevallig de grens overgewaaid zijn, dat vind ik toch heel wat anders dan mensen uit een compleet andere regio.
Oh, maar, dan ligt het dus niet aan de religie?
- Donald Love
pi_74560437
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:53 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

De invloed van de Arabieren is groter geweest. En nu?
Daar gaat het mij niet om - het ging me er alleen om dat Bowlingbal suggereerde dat het jodendom helemaal niet opgenomen is in onze cultuur, maar dat joden juist onwelkom waren. En dat beeld klopt dus niet helemaal.

Ik heb alleen het vermoeden dat Bowlingbal niet zo veel heeft met redelijke argumenten.
pi_74560463
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Moet jij weer dit topic verpesten met je "met de islam is er niks aan de hand"? Zowel het christendom en de islam is op uitbreiding gericht. Moslims doen o.a. ook een uitnodiging naar de islam. Christenen sturen missionarissen op pad.

Het christendom en de islam hebben zich elk over 1/3 van de wereld verspreid. Terwijl die 2 godsdiensten nog relatief jong zijn.
Vergelijk dat eens met het jodendom dat geen bekering kent en ook niet het jodendom wilt verspreiden. Joden tellen slechts ca. 14 miljoen aanhangers en het jodendom is ook nog tot een beperkt gebied gebleven. Dit terwijl het jodendom veel ouder dat het christendom en de islam is.
Dat heeft te maken met het stelsel van het Jodendom, namelijk dat je niet zomaar Joods kan worden. Dit is niet zo in de Islam en het Christendom. Ten tweede heeft de groei van de Islam en het Christendom te maken met de enorme bevolkingsgroei in de regionen waarin de religies actief waren/zijn. Het Christendom kent inderdaad het principe van "missionarissen", de Islam kende in de periode van het kalifaat (zo'n 900 jaar terug) het principe van extra-belastingen op anders gezindten - een wat subtielere methode van bekeren. Echter sinds de val van het kalifaat is dat nooit in die vorm meer terug gekomen. De groei van de Islam qua aantal aanhangers heeft plaats gevonden na de 2e wereldoorlog, voornamelijk in gebieden waar de Islam al dominant was.

De verspreiding van de Islam heeft overigens te maken gehad met de uitbreiding van het rijk van de Arabieren.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:08:51 #129
248844 Bowlingbal
pi_74560470
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:07 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Daar gaat het mij niet om - het ging me er alleen om dat Bowlingbal suggereerde dat het jodendom helemaal niet opgenomen is in onze cultuur, maar dat joden juist onwelkom waren. En dat beeld klopt dus niet helemaal.

Ik heb alleen het vermoeden dat Bowlingbal niet zo veel heeft met redelijke argumenten.
Als het wel was opgenomen in onze cultuur, waarom werden er dan zoveel Joden verraadden in WO2?
Niet als Godwin bedoeld hoor.
- Donald Love
pi_74560475
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Denk je niet dat moslims in het midden-oosten wat meer recht van spreken hebben over invloed van "vreemde" elementen in hun samenleving ? Het bijna lachwekkend iemand in Nederland te horen klagen over "mogelijke" overname door de islam terwijl we zelf niets anders doen dan "hun" landen bezetten, dictators steunen en om een dode meer of minder niet opkijken.

Ja joh, de islam neemt ons land over En wij brengen daar enkel vrede. Het is goed met je.
Zucht.......

Hoor je mij dat goed praten wat de Amerikaanse regering en Balkenende de billenlikker allemaal flikt? Nee toch....
pi_74560511
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zucht.......

Hoor je mij dat goed praten wat de Amerikaanse regering en Balkenende de billenlikker allemaal flikt? Nee toch....
Nee, ik zie je wel overdrijvingen plaatsen en daarbij zie ik je ook mensen continu angst aanpraten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:11:48 #132
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74560553
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Todesschwalben het volgende:
Dat heeft te maken met het stelsel van het Jodendom, namelijk dat je niet zomaar Joods kan worden. Dit is niet zo in de Islam en het Christendom.
Klopt, het is (nu) niet zo gemakkelijk. Er zijn in de geschiedenis echter wel gevallen geweest van tamelijk massale conversie zoals bij de Himjarieten (wat ook nog tot Christenvervolging door Joden leidde), maar dat zijn wel uitzonderingen in de Joodse geschiedenis.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74560595
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zucht.......

Punt is dat het absurd is te stellen dat wij worden overlopen door een vreemde mogendheid. Dan heb je totaal geen kijk op de realiteit lijkt me.

Sowieso, zelfs de meest onmogelijke berekening laat niet toe dat we door wie dan ook worden overgenomen demografisch gezien. En toch blijven er steeds dezelfde mensen op hameren. Waarom moet je die dan nog serieus nemen ?

Het is een angstpraatje, niets anders dan het smerige anti-semitisme van decennia geleden. En zo moet er mee omgegaan worden.
pi_74560604
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Tja, dat blijft een moeilijke kwestie en als we daarover beginnen komen we er helemaal niet meer uit. Je hebt aan een kant absoluut gelijk - 'wij' dringen onze normen en waarden daar gewoon op en hebben daar veel te veel invloed uitgeoefend op wie er aan de macht was. Maar als je kijkt naar de huidige situatie, dan zijn er in bijvoorbeeld Irak toch wel veel mensen die 'blij' zijn met de inval. Blij is een groot woord natuurlijk, maar het aantal interviews wat ik inmiddels heb gezien met mensen die zeggen dat het in ieder geval beter is dan eerst en ook de dingen die ik van mijn vriend hoor (al zijn familie woont daar nog), doen wel vermoeden dat dit het minst slechte van twee kwaden was. Ik heb wel het gevoel dat onze houding ten opzichte van andere landen aan het veranderen is.
pi_74560619
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met het stelsel van het Jodendom, namelijk dat je niet zomaar Joods kan worden.
Dat is een vooroordeel volgens mij. Iemand op Fok! ontkrachtte dit.
quote:
Dit is niet zo in de Islam en het Christendom. Ten tweede heeft de groei van het Jodendom en Christendom te maken met de enorme bevolkingsgroei in de regionen waarin de religies actief waren/zijn. Het Christendom kent inderdaad het principe van "missionarissen", de Islam kende in de periode van het kalifaat (zo'n 900 jaar terug) het principe van extra-belastingen op anders gezindten - een wat subtielere methode van bekeren. Echter sinds de val van het kalifaat is dat nooit in die vorm meer terug gekomen. De groei van de Islam qua aantal aanhangers heeft plaats gevonden na de 2e wereldoorlog, voornamelijk in gebieden waar de Islam al dominant was.
Ja, dat ontkracht mijn argumenten niet. Ik ben het namelijk niet geheel oneens met deze argumenten van je,
quote:
De verspreiding van de Islam heeft overigens te maken gehad met de uitbreiding van het rijk van de Arabieren.
Euhh, niet alleen de Arabieren hebben de islam verspreid. De Perzen, Afghanen, Turken etc. hebben er ook gezellig aan meegewerkt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:14:36 #136
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74560631
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Als het wel was opgenomen in onze cultuur, waarom werden er dan zoveel Joden verraadden in WO2?
Niet als Godwin bedoeld hoor.
Als je kijkt naar b.v. de geschiedenis van de SGP, dan zie je dat die zeker niet heel schitterend is rond de oorlog wat de positie van de voorman betreft. (Individueel varieerde dit wel sterk overigens), maar het geeft wel aan wat de opvattingen waren bij sommigen. (Overigens is die link wel een beetje erg links, maar dat Kersten er wat typische opvattingen op nahield is wel zo.)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74560656
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Punt is dat het absurd is te stellen dat wij worden overlopen door een vreemde mogendheid. Dan heb je totaal geen kijk op de realiteit lijkt me.

Sowieso, zelfs de meest onmogelijke berekening laat niet toe dat we door wie dan ook worden overgenomen demografisch gezien. En toch blijven er steeds dezelfde mensen op hameren. Waarom moet je die dan nog serieus nemen ?

Het is een angstpraatje, niets anders dan het smerige anti-semitisme van decennia geleden. En zo moet er mee omgegaan worden.
Uhhh, jouw voorouders zijn al een keer "overgelopen" door een vreemde mogendheid. Toen was het ook een klein groepje met een vreemde religie.
pi_74560662
quote:

[..]

Inderdaad, om nog even door te gaan over de rare toonzetting van Zienswijze:

Zelfs de meest "negatieve voorspelling", gaat er van uit dat moslims in het jaar 2100 een kwart van de bevolking van Europa vormen.
pi_74560692
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kersen en Pasen zijn idd van oorsprong Germaanse tradities. En in de loop van der tijd zijn er christelijke dingen aan toegevoegd. Waaarbij het nu dus als een christelijke identiteit wordt beschouwd.

Maar om even terug te komen op je punt: het christendom is een imperialistische godsdienst. Dat is precies wat ik bedoel. En dat zei ik ook in mijn 1e post in dit topic. De islam is namelijk ook een imperialitische godsdienst.

De Europeanen en de Nederlanders zijn al een keer van godsdienst geswitcht. Namelijke van de Germaanse religies --> christelijke religie.
Pás sinds de Renaissance is het christendom enigzins teruggedrongen.
De islam is, naast het christendom, óók een imperialistiche religie. Vandaar dat islam óók terrein in Europa wilt winnen. Net als het christendom dat deed.

Snap je?
Europeanen moeten van hun voorouders leren.

Er zijn inderdaad paralellen tussen kerstening en islamisering zoals jij ze schetst
Maar een belangrijk verschil is dat bij toenemende invloed van het christendom er ruimte is voor ontwikkeling en vooruitgang op gebied van wetenschap en beschaving. (donkere periodes van oorlogen even daargelaten).
In een land of werelddeel dat sterk onder de invloed van de islam komt te staan is het over en uit met geestelijke vrijheden en ontwikkeling. Uit die hoek heeft de wereld niets anders te verwachten als haat, geweld en primitieve gebruiken. Wetenschap en ontwikkelingen vallen in het niet bij wat er in de vrije westelijke en christelijk georienteerde wereld geproduceerd wordt. Alle bijdragen uit de arabische wereld dateren van voor Mohammed en zijn berg.
Dit kan je als een (misplaatst) superioriteitsgevoel betitelen maar voor mij is het niets anders dan een constatering.
-
pi_74560707
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Uhhh, jouw voorouders zijn al een keer "overgelopen" door een vreemde mogendheid. Toen was het ook een klein groepje met een vreemde religie.
Zodra je weer met steekhoudende argumenten komt praten we verder. Tot dan, slaap lekker.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 00:18:07 ]
pi_74560711
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:15 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Inderdaad, om nog even door te gaan over de rare toonzetting van Zienswijze:

Zelfs de meest "negatieve voorspelling", gaat er van uit dat moslims in het jaar 2100 een kwart van de bevolking van Europa vormen.
Zucht...

Landelijk gezien ja. Qua regio's in NL. kan dat percentage behoorlijk naar de hoge kant schieten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:18:27 #142
248844 Bowlingbal
pi_74560726
Volgens mij is het Germaanse geloof eerder het Christendom geworden, dan dat Germanen werden omgevormd tot Christenen. Zie alleen al de feestdagen.
- Donald Love
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:18:50 #143
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74560737
quote:

Iets korter terug heb je overigens ook zo’n verhaal m.b.t. Katholieken. Onder protestanten heerste na de oorlog de angst dat de Katholieken (wier geboortecijfers veel hoger lager) in de meerderheid zouden geraken. Echter, vruchtbaarheidscijfers pasten zich daarna rap aan onder die bevolkingsgroep. Maar de angst werd toen ook flink gezaaid om het Protestantse hachje te redden.
pi_74560761
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:14 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is een vooroordeel volgens mij. Iemand op Fok! ontkrachtte dit.
Dat is helaas geen vooroordeel, dat is kennis van het Joodse geloof.
quote:
Ja, dat ontkracht mijn argumenten niet. Ik ben het namelijk niet geheel oneens met deze argumenten van je,
Weldegelijk, namelijk dat er momenteel van daadwerkelijke actieve bekering geen sprake meer is. Tevens is het belangrijk om in te zien dat die explosieve groei van de Islam in de wereld, al een tijdje een daling heeft ingezet. Zelfs de meeste moslimlanden zweven net boven "replacement-level", als we kijken naar geboorteratio en bevolkingsaanwas. De groei is er al lang uit. Oftewel, er kloppen twee dingen niet: de Islam is niet uit op wereldheerschappij en de groei van de Islam is er al een tijdje uit.
quote:
Euhh, niet alleen de Arabieren hebben de islam verspreid. De Perzen, Afghanen, Turken etc. hebben er ook gezellig aan meegewerkt.
Dat klopt, allemaal van rijk tot rijk.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:19:39 #145
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74560767
Het gevaar schuilt hem in het feit dat als twee stromingen moeten gaan 'mixen' en elke stroming gelooft dat hij superieur is tegenover de andere. Dan moeten er overeenkomsten gesloten gaan worden. We moeten ons afvragen in welke mate elke stroming (op Christelijke principes gebaseerde Nederland VS op Islamitische principes gebaseerde immigranten) bereid is om iets in te leveren.

Nederland heeft keer op keer laten zien bereid te zijn om iets in te leveren. De andere partij ook. Ik vraag me alleen sterk af wat die instelling van die andere partij is als de Islamisatie in Nederland toe gaat nemen. Daar moet in de Nederlandse politiek uiterst veel aandacht aan besteed worden omdat als we deze zaak gaan wegschoffelen, we mogelijk een zeer grote prijs moeten gaan betalen.

In de liefde zegt men altijd dat een relatie van twee kanten moet komen.

Ik denk dat dit ook voor grotere groepen mensen zo geldt.
Proud to be a Kafir!
pi_74560788
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef quo_ het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad paralellen tussen kerstening en islamisering zoals jij ze schetst
Maar een belangrijk verschil is dat bij toenemende invloed van het christendom er ruimte is voor ontwikkeling en vooruitgang op gebied van wetenschap en beschaving. (donkere periodes van oorlogen even daargelaten).
In een land of werelddeel dat sterk onder de invloed van de islam komt te staan is het over en uit met geestelijke vrijheden en ontwikkeling. Uit die hoek heeft de wereld niets anders te verwachten als haat, geweld en primitieve gebruiken. Wetenschap en ontwikkelingen vallen in het niet bij wat er in de vrije westelijke en christelijk georienteerde wereld geproduceerd wordt. Alle bijdragen uit de arabische wereld dateren van voor Mohammed en zijn berg.
Dit kan je als een (misplaatst) superioriteitsgevoel betitelen maar voor mij is het niets anders dan een constatering.
Daar kan ik wel met je in meegaan.
pi_74560803
Historische feiten maken ook weinig uit. Het gaat erom welke rol 'de Islam' nu speelt in Nederland. En dat is geen positieve rol. Dus vind ik, dat we mensen uit het niet-Westen mogen weren, binnnen de grenzen van VN-afspraken dus binnen wat haalbaar is. Ook mag de wet van mij hard zijn. Three strikes: You're out! en zulks.
Imams met onzinpraat? Ook wegwezen voor zover dat dus haalbaar is.

Als dat gerealiseerd is: elke moslim mag moslim zijn. Geen enkele reden om iemand te discrimineren omwille van zijn God. Dat mag je zelf weten. Zolang je je maar fatsoenlijk gedraagt, economisch voor jezelf zorgt enz....
pi_74560814
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zucht...

Landelijk gezien ja. Qua regio's in NL. kan dat percentage behoorlijk naar de hoge kant schieten.
Gezien de duikeling van vruchtbaarheidscijfers van de tweede generatie moslimimmigranten, lijken die zorgen mij erg irreeel.
pi_74560828
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:19 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat is helaas geen vooroordeel, dat is kennis van het Joodse geloof.
[..]

Weldegelijk, namelijk dat er momenteel van daadwerkelijke actieve bekering geen sprake meer is. Tevens is het belangrijk om in te zien dat die explosieve groei van de Islam in de wereld, al een tijdje een daling heeft ingezet. Zelfs de meeste moslimlanden zweven net boven "replacement-level", als we kijken naar geboorteratio en bevolkingsaanwas. De groei is er al lang uit. Oftewel, er kloppen twee dingen niet: de Islam is niet uit op wereldheerschappij en de groei van de Islam is er al een tijdje uit.
[..]

Dat klopt, allemaal van rijk tot rijk.
Islam is 1 van de snelst groeiende godsdiensten ter wereld. Wellicht de snelstgroeinde godsdienst ter wereld?

Christendom en islam zijn beide imperialistische godsdiensten die aan uitbreiding doen.

Edit: ik dacht eerst hetzelfde als jou m.b.t. het jodendom. Maar ik kan 1 dezer dagen wel de post van de Fok!ker opzoeken in het archief die dat ontkrachtte. If you want..
pi_74560849
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Gezien de duikeling van vruchtbaarheidscijfers van de tweede generatie moslimimmigranten, lijken die zorgen mij erg irreeel.
Ligt alsnog hoger dan de geboortecijfers van de Nederlanders.
Tel daarbij ook nog eens immigratie op. Wat veel uit moslimlanden komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')