abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2009 @ 03:51:59 #1
145121 GC_Stef
is en blijft kansloos
pi_74408803
30+ers die full-time verkopen. Het is uiteraard duidelijk dat ze dat werk doen omdat ze niet zo goed zijn in andere dingen doen. Maar het blijft mij verbazen hoeveel verkopers nog steeds klanten dood gooien met informatie, en gewoon het vak niet onder de knie hebben. Verklaart dus waarom ze niet hogerop raken.

Aan de andere kant laten veel bedrijven nu veel geld liggen omdat veel klanten door incompetente verkopers weggejaagd worden. Zo ook ik. Voor product X vragen ze 830 euro. Voor product Y vragen ze 899 euro. Product X is de voorloper van Y, en ligt er nog omdat ze restvoorraad hebben. Op X is geen korting mogelijk, op Y is een korting mogelijk die de prijzen 17e uit elkaar legt. Maar zelfs met dat uitgelegd te hebben krijg ik de prijs van X niet omlaag. Ik wilde er 750 euro voor betalen, nog geen 10% korting.

De verkoper belt vervolgens met zijn baas, maar stelt vervolgens pal naast mij puur en alleen subjectieve vragen om mij vervolgens wederom af te wimpelen. Maar ik heb nu mijn zinnen gezet op product X, dus morgen ga ik het wederom proberen, en dan roept ie de baas er maar te plekke bij.

Ik ben klaar met dat incompetente volk.

Aan de andere kant, door dat soort mensen zullen er altijd goede banen voor alles wat een iq boven de 50 heeft zijn
Oversteer is when passengers are scared, understeer is when the driver is scared
pi_74408804
Jij komt net bij de hoeren vandaan, maar de hoer X en Y wilden je allebei niet, waarna hun pooier je dr uit heeft geflikkerd?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_74408818
...of verkopers dat alsof ze verstand van hebben...
  donderdag 5 november 2009 @ 04:24:44 #4
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74408853
Ik heb jouw bericht even geanalyseerd, maar ik zie weinig fouten bij de verkopers zelf.
De fout zit bij de organisatie; zij geven de verkopers totaal geen ruimte... Het zijn starre organisatie... iedereen moet volgens protocollen werken. Bazen of onderbazen durven niet naar goeddunken van lagere personeelsleden te delegeren, geven de lagere personeelsleden geen vrijheid om de wensen van de klant om te zetten naar vrij beleid. Des te verder een besluit gaat vanuit de directie naar beneden... des te conservatiever wordt men om de baas' beleid uit te voeren.

Ik denk dat juist die verkopers wel vrijer zouden willen handelen, maar als ze dat doen krijgen ze van elke laag boven hun de volle laag.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_74408862
om welk winkel gaat het over?..
pi_74408865
Als ik wat koop bij bijvoorbeeld BCC dan wimpel ik altijd de eerste verkoper die op me af komt af met een "Ik kijk alleen even", en haal er dan vervolgens een andere verkoper bij waarbij ik mijn product koop.

Gewoon voor de lol
pi_74408881
Ts is een schrapende troll
pi_74408905
quote:
Op donderdag 5 november 2009 05:10 schreef rozenijlpaard het volgende:
Ts is een schrapende troll
...wasda?
pi_74408948
quote:
Op donderdag 5 november 2009 05:31 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

...wasda?
Schraper = persoon die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten
Troll = persoon op internet die er op uit is om een discussie te ontwrichten
pi_74409021
En als nu uit hun ervaring blijkt dat de huidige doorlooptijd van product X voor 830 euro voldoende is om hun voorraad binnen afzienbare tijd kwijt te raken, waarom zouden ze het dan aan jou voor 750 euro moeten meegeven?
  † In Memoriam † donderdag 5 november 2009 @ 06:47:56 #11
230491 Zith
pls tip
pi_74409032
Sales mensen "Sales Managers"
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_74409034
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:44 schreef DennisMoore het volgende:
En als nu uit hun ervaring blijkt dat de huidige doorlooptijd van product X voor 830 euro voldoende is om hun voorraad binnen afzienbare tijd kwijt te raken, waarom zouden ze het dan aan jou voor 750 euro moeten meegeven?
Hoe weet jij dat hun voorraad slinkt?...
pi_74409061
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:48 schreef JoeThePlumber het volgende:

Hoe weet jij dat hun voorraad slinkt?...
Dan doen voorraden meestal in winkels he? Ze hebben de prijs van X natuurlijk niet uit hun duim gezogen.
(En ik typte 'als'.)
  donderdag 5 november 2009 @ 06:58:36 #14
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_74409063
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:48 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat hun voorraad slinkt?...
Hoe weet jij dat dit niet zo is?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_74409071
quote:
Op donderdag 5 november 2009 06:58 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dit niet zo is?
Ben zelf verkoper geweest, in grote winkels weten ze dat wel beter! in kleine winkels weer wat minder (tuurlijk elk winkel is anders). Verder telt ervaring...
pi_74409075
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:03 schreef JoeThePlumber het volgende:

Ben zelf verkoper geweest, in grote winkels weten ze dat wel beter! in kleine winkels weer wat minder (tuurlijk elk winkel is anders). Verder telt ervaring...
Product X is restvoorraad, wordt niet meer besteld en alleen nog maar verkocht.
En blijkbaar zijn er voldoende mensen die er nog 830 euro voor betalen, zodat ze sjaggeraar TS de deur kunnen wijzen met z'n kortingseisen .
  donderdag 5 november 2009 @ 07:09:18 #17
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_74409083
Ik vind TS nogal kleinerend, zeggende dat verkopers een IQ van onder de 50 hebben omdat ze hem geen korting willen geven. Misschien ligt zijn maandsalaris onder de prijs van product Y, maar boven product X.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_74409088
.
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Product X is restvoorraad, wordt niet meer besteld en alleen nog maar verkocht.
En blijkbaar zijn er voldoende mensen die er nog 830 euro voor betalen, zodat ze sjaggeraar TS de deur kunnen wijzen met z'n kortingseisen .
ik weet niet waar TS was gaan shoppen..

Als er voorraad is, en er is bijna geen omzet in produkt, waarom niet! je krijgt een blije klant...
pi_74409149
een goeie verkoper zou hem natuurlijk die korting geven op voorwaarde dat ie een ander product er bij neemt (wel natuurlijk iets wat enigszins logisch en handig is, dus niet dat ts een espressoapparaat er bij moet kopen terwijl ie eigenlijk alleen een tv wilde).

er moet natuurlijk wel een reden zijn om die korting te geven, niet omdat de klant dat wilde
pi_74409151
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:11 schreef JoeThePlumber het volgende:
.
[..]

ik weet niet waar TS was gaan shoppen..

Als er voorraad is, en er is bijna geen omzet in produkt, waarom niet! je krijgt een blije klant...
Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.
Een laptop bijvoorbeeld zit vaak nog niet eens 5% marge op.
pi_74409169
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:31 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.
Een laptop bijvoorbeeld zit vaak nog niet eens 5% marge op.
Een product met een marge van slechts 5% zou ik niet eens overwegen om te gaan verhandelen, eerlijk gezegd...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_74409170
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:31 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.
Een laptop bijvoorbeeld zit vaak nog niet eens 5% marge op.
Hmm...mijn laptop waar ik nu mee type is met 20 procent korting...
  donderdag 5 november 2009 @ 07:39:38 #23
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74409173
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:31 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.
Een laptop bijvoorbeeld zit vaak nog niet eens 5% marge op.
Als je tegenwoordig een nettomarge van 20% haalt op vrijwel al het bruin- en grijsgoed, ben je goed bezig. Opkomst van e-sales is killing voor de marges in de detailhandel

Witgoed valt meer in te halen (meestal 30%)
Stand for something or fall for anything
  donderdag 5 november 2009 @ 07:58:19 #24
265768 NBT
Bigger is better.
pi_74409263
TS wil korting maar krijgt het niet.... BOEHOE.....
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_74409311
Waarom zegt TS niet gewoon wat ie wilde kopen maar gaat is omslachtig lopen doen met product x en y ?
pi_74409319
Verkoper werkt volgens protocol van het bedrijf en gaat jou niet zomaar de korting geven die jij wil. Ik vind je een beetje arrogant overkomen, alsof je hun enige klant bent. Met je korting eisen..
pi_74409320
Dit is simpel op te lossen door aan elk product een minimum verkooprijs te hangen. Prijs je artikelen lekker hoger en er onstaat ruimte voor onderhandeling. Hoeveel % van de klanten probeert af te dingen tegenwoordig? Volgens mij nog geen 5%.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74409346
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit is simpel op te lossen door aan elk product een minimum verkooprijs te hangen. Prijs je artikelen lekker hoger en er onstaat ruimte voor onderhandeling. Hoeveel % van de klanten probeert af te dingen tegenwoordig? Volgens mij nog geen 5%.
vraag mij dat ook af!..
pi_74409466
ik ding altijd af
kan je zo 150 tot 200 euro schelen op een apparaat
en tis leuk om te doen
pies on joe toe
pi_74409476
Goed verkopen is inderdaad een kunst die door meer dan de helft niet beheerst wordt. Mocht je daar wel onder vallen, kan je bakken met geld verdienen
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
  donderdag 5 november 2009 @ 08:35:10 #31
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74409560
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit is simpel op te lossen door aan elk product een minimum verkooprijs te hangen. Prijs je artikelen lekker hoger en er onstaat ruimte voor onderhandeling. Hoeveel % van de klanten probeert af te dingen tegenwoordig? Volgens mij nog geen 5%.
dan krijg je weer de naam dat je te duur bent. Mensen kijken vaak ook eerst op internet voor ze iets gaan kopen. Veelal komen mensen in de winkel en weten ze al presies wat ze willen!
Stand for something or fall for anything
pi_74409574
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:35 schreef Dj_unkie het volgende:

[..]

dan krijg je weer de naam dat je te duur bent. Mensen kijken vaak ook eerst op internet voor ze iets gaan kopen. Veelal komen mensen in de winkel en weten ze al presies wat ze willen!
Je hoeft niet duurder te gaan prijzen als de concurrent.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74409707
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:35 schreef Dj_unkie het volgende:

[..]

dan krijg je weer de naam dat je te duur bent. Mensen kijken vaak ook eerst op internet voor ze iets gaan kopen. Veelal komen mensen in de winkel en weten ze al presies wat ze willen!
Het is idd een nachtmerrie voor sommige winkels!

Je kan daardoor beter verkopen door meer service te leveren,,maar dat zie ik nog weinig!
  donderdag 5 november 2009 @ 08:51:29 #34
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74409778
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je hoeft niet duurder te gaan prijzen als de concurrent.
maar dat is juist het spiraal...iedereen is aan het prijsstunten, waardoor je dus in een neerwaards spiraal komt qua prijsstelling. De grotere ketens welke vaak goedkoper kunnen inkopen vanwege kwantumkorting trekken dat net iets langer als de "kleine ondernemer". Daar komt bij dat mensen verwachten dat een product + service voor een internet prijs krijgen. Krijgen ze de zin niet (zoals TS), dan gaan ze verder kijken totdat ze die prijs wel ergens kunnen krijgen.

Mensen vergeten dat het twee verschillende verkoopkanalen zijn. Je hebt de winkel, waar je kan kijken,voelen,proberen en je krijgt wat service. daar staat wel een iets hogere prijs tegnover (compleet rechtvaardig). Daarnaast heb je e-sales via webwinkels, gewoon goede prijzen, maar verwacht niet het servicepakket van de winkel (daar staat de prijs naar).

Zoals ik in mijn vorige post ook al zeg: mensen gaan deze dingen door elkaar halen en informeren zichzelf veel beter als voorheen. Voor het hele internetkopen op kwam was je nog verkoopadviseur...nu ben je vaak niets meer dan een verkapte cassiere.
Stand for something or fall for anything
  Forum Admin donderdag 5 november 2009 @ 09:43:58 #35
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_74410742
Je spreekt jezelf een beetje tegen in de OP. Natuurlijk heb je gelijk met de stelling dat iemand met enige mentale capaciteit geen "carriere" kiest als verkoper. Vervolgens verbaas je je er dan weer over dat deze laaggeschoolde nono je niet goed begrijpt en geen bevoegdheden heeft om daadwerkelijk te beslissen over een prijs. Wat had je dan verwacht? Hij doet namelijk gewoon wat hem gezegd is. Beslissen over prijsverlagingen hoort daar niet bij.
  donderdag 5 november 2009 @ 09:51:42 #36
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_74410907
TS winkelt bij de Media Markt.
  donderdag 5 november 2009 @ 09:53:38 #37
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74410945
Haha, TS heeft te weinig overtuigingskracht om een korting los te peuteren op een product dat al end of life is!

Het woord faalhaas is hier op zijn plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanulleke op 05-11-2009 10:05:33 ]
Life is what you make it.
  donderdag 5 november 2009 @ 10:04:13 #38
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_74411184
Ik werk in een winkel en als iemand bij mij gewoon om korting vraagt krijgen ze het echt niet.
Ik wil die laptop. Ok dat kan. Krijg ik dan korting ? Uhm hoezo ? Ja hij is wel duur !
Zij kiezen hem toch ?
Klap eens in je handjes.
pi_74411385
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:04 schreef Knoflook het volgende:
Ik werk in een winkel en als iemand bij mij gewoon om korting vraagt krijgen ze het echt niet.
Ik wil die laptop. Ok dat kan. Krijg ik dan korting ? Uhm hoezo ? Ja hij is wel duur !
Zij kiezen hem toch ?
Liever iets verkopen met iets minder winst dan dat de consument de deur uit loopt en het product koopt bij de concurrent zegt jou niks?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 5 november 2009 @ 10:25:03 #40
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_74411726
Ik verkoop liever een laptop met tas, muis, office, antivirus etc voor een hele leuke prijs aan een leuke klant. Dan alleen een laptop met korting aan iemand die ik nooit meer terug zie.
Die mensen komen alleen voor het dubbeltje op de eerste rang, als ze terug komen komen ze alleen voor korting en als ze die dan niet krijgen gaan ze toch weg.

De mensen die tevreden zijn met hun hele set die nergens om vroegen komen altijd terug. Of ze nu problemen hebben met de laptop of juist iets nieuws willen. Aan die mensen heb je wat.

Heb ook wel eens klanten gehad die een laptop wilden met korting, nou dat geregeld leuke prijs. Zagen ze er een leuk muisje bij. Die moest er dan ook gratis bij. Nou dat kan natuurlijk niet. Dus gingen ze wel naar een concurrent. Alleen uit principe. Dat zijn toch mensen waar je niks aan hebt ?

En mensen die bij de concurrent iets hebben gekocht komen vaak toch nog bij ons voor de service eromheen. En als DIE goed is komen ze zoiezo terug.
Klap eens in je handjes.
pi_74412371
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Een product met een marge van slechts 5% zou ik niet eens overwegen om te gaan verhandelen, eerlijk gezegd...
Mwah, soms kun je die producten wel verhandelen, met als doel meer klanten binnen te trekken die zo ook andere van je producten te zien gaan krijgen. Met een mooie stunt zet je toch je winkel neer.
blijf van mijn sig af homo!
  donderdag 5 november 2009 @ 11:11:53 #42
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_74412992
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoeveel % van de klanten probeert af te dingen tegenwoordig? Volgens mij nog geen 5%.
UHmm... ga eens in een winkel staan. Meer dan 50% ! Maar vaak is het dan indirect; Met een grapje, O dan kan er wel wat van de prijs af! 500euro ? Nja dan krijgen wij er wel wat bij.
Klap eens in je handjes.
  donderdag 5 november 2009 @ 11:17:00 #43
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74413133
naar een winkel gaan om te kopen. Downloaden die hap
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_74413316
Jij download gewoon een wasmachine van internet? Coole gast ben jij zeg!
pi_74413913
Het is walgelijk dat je overal moet afdingen. Verkoop die producten gewoon voor een eerlijke prijs. Alle verkopers zijn gewoon oplichters. Je wordt altijd genaaid.
  donderdag 5 november 2009 @ 11:43:26 #46
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74414024
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:21 schreef Jelle157 het volgende:
Jij download gewoon een wasmachine van internet? Coole gast ben jij zeg!
ok ok

I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_74414060
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:43 schreef wise het volgende:

[..]

ok ok

[ afbeelding ]
so true
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 5 november 2009 @ 12:16:05 #48
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74415101
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is walgelijk dat je overal moet afdingen. Verkoop die producten gewoon voor een eerlijke prijs. Alle verkopers zijn gewoon oplichters. Je wordt altijd genaaid.
Ja, want mensen die ergens aan willen verdienen om zelf hun rekeningen te betalen zijn walgelijk inderdaad. Eigenlijk ben jij de enige in deze wereld die er maandelijks op vooruit zou moeten gaan. De rest moet zich maar schikken in een onderdanige en dienende rol.
Life is what you make it.
pi_74415165
quote:
Op donderdag 5 november 2009 07:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Een product met een marge van slechts 5% zou ik niet eens overwegen om te gaan verhandelen, eerlijk gezegd...
Dan doe je jezelf tekort. Zo'n relatief belangrijk product als een laptop trekt veel bekijks van geïnteresseerden en lui die even rondkijken. Velen nemen in elk geval wat anders mee waar je een hogere marge op vangt. Je zou vast ook brood en melk uit de supermarkt laten omdat de marges ontiegelijk laag zijn? Kan best maar dan krijg je ook bijna geen klanten die een pak koekjes of chips meeneemt.
pi_74415221
TS lukt het niet eens af te dingen bij een VMBO dropout verkoper
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')