Schraper = persoon die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zittenquote:
Hoe weet jij dat hun voorraad slinkt?...quote:Op donderdag 5 november 2009 06:44 schreef DennisMoore het volgende:
En als nu uit hun ervaring blijkt dat de huidige doorlooptijd van product X voor 830 euro voldoende is om hun voorraad binnen afzienbare tijd kwijt te raken, waarom zouden ze het dan aan jou voor 750 euro moeten meegeven?
Dan doen voorraden meestal in winkels he? Ze hebben de prijs van X natuurlijk niet uit hun duim gezogen.quote:Op donderdag 5 november 2009 06:48 schreef JoeThePlumber het volgende:
Hoe weet jij dat hun voorraad slinkt?...
Hoe weet jij dat dit niet zo is?quote:Op donderdag 5 november 2009 06:48 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat hun voorraad slinkt?...
Ben zelf verkoper geweest, in grote winkels weten ze dat wel beter! in kleine winkels weer wat minder (tuurlijk elk winkel is anders). Verder telt ervaring...quote:
Product X is restvoorraad, wordt niet meer besteld en alleen nog maar verkocht.quote:Op donderdag 5 november 2009 07:03 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ben zelf verkoper geweest, in grote winkels weten ze dat wel beter! in kleine winkels weer wat minder (tuurlijk elk winkel is anders). Verder telt ervaring...
ik weet niet waar TS was gaan shoppen..quote:Op donderdag 5 november 2009 07:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Product X is restvoorraad, wordt niet meer besteld en alleen nog maar verkocht.
En blijkbaar zijn er voldoende mensen die er nog 830 euro voor betalen, zodat ze sjaggeraar TS de deur kunnen wijzen met z'n kortingseisen.
Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.quote:Op donderdag 5 november 2009 07:11 schreef JoeThePlumber het volgende:
.
[..]
ik weet niet waar TS was gaan shoppen..
Als er voorraad is, en er is bijna geen omzet in produkt, waarom niet! je krijgt een blije klant...
Een product met een marge van slechts 5% zou ik niet eens overwegen om te gaan verhandelen, eerlijk gezegd...quote:Op donderdag 5 november 2009 07:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.
Een laptop bijvoorbeeld zit vaak nog niet eens 5% marge op.
Hmm...mijn laptop waar ik nu mee type is met 20 procent korting...quote:Op donderdag 5 november 2009 07:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.
Een laptop bijvoorbeeld zit vaak nog niet eens 5% marge op.
Als je tegenwoordig een nettomarge van 20% haalt op vrijwel al het bruin- en grijsgoed, ben je goed bezig. Opkomst van e-sales is killing voor de marges in de detailhandelquote:Op donderdag 5 november 2009 07:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als er een marge van 5% op zit gaan ze een klant geen 10% korting geven natuurlijk.
Een laptop bijvoorbeeld zit vaak nog niet eens 5% marge op.
vraag mij dat ook af!..quote:Op donderdag 5 november 2009 08:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit is simpel op te lossen door aan elk product een minimum verkooprijs te hangen. Prijs je artikelen lekker hoger en er onstaat ruimte voor onderhandeling. Hoeveel % van de klanten probeert af te dingen tegenwoordig? Volgens mij nog geen 5%.
dan krijg je weer de naam dat je te duur bent. Mensen kijken vaak ook eerst op internet voor ze iets gaan kopen. Veelal komen mensen in de winkel en weten ze al presies wat ze willen!quote:Op donderdag 5 november 2009 08:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit is simpel op te lossen door aan elk product een minimum verkooprijs te hangen. Prijs je artikelen lekker hoger en er onstaat ruimte voor onderhandeling. Hoeveel % van de klanten probeert af te dingen tegenwoordig? Volgens mij nog geen 5%.
Je hoeft niet duurder te gaan prijzen als de concurrent.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:35 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
dan krijg je weer de naam dat je te duur bent. Mensen kijken vaak ook eerst op internet voor ze iets gaan kopen. Veelal komen mensen in de winkel en weten ze al presies wat ze willen!
Het is idd een nachtmerrie voor sommige winkels!quote:Op donderdag 5 november 2009 08:35 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
dan krijg je weer de naam dat je te duur bent. Mensen kijken vaak ook eerst op internet voor ze iets gaan kopen. Veelal komen mensen in de winkel en weten ze al presies wat ze willen!
maar dat is juist het spiraal...iedereen is aan het prijsstunten, waardoor je dus in een neerwaards spiraal komt qua prijsstelling. De grotere ketens welke vaak goedkoper kunnen inkopen vanwege kwantumkorting trekken dat net iets langer als de "kleine ondernemer". Daar komt bij dat mensen verwachten dat een product + service voor een internet prijs krijgen. Krijgen ze de zin niet (zoals TS), dan gaan ze verder kijken totdat ze die prijs wel ergens kunnen krijgen.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je hoeft niet duurder te gaan prijzen als de concurrent.
Liever iets verkopen met iets minder winst dan dat de consument de deur uit loopt en het product koopt bij de concurrent zegt jou niks?quote:Op donderdag 5 november 2009 10:04 schreef Knoflook het volgende:
Ik werk in een winkel en als iemand bij mij gewoon om korting vraagt krijgen ze het echt niet.
Ik wil die laptop. Ok dat kan. Krijg ik dan korting ? Uhm hoezo ? Ja hij is wel duur !
Zij kiezen hem toch ?
Mwah, soms kun je die producten wel verhandelen, met als doel meer klanten binnen te trekken die zo ook andere van je producten te zien gaan krijgen. Met een mooie stunt zet je toch je winkel neer.quote:Op donderdag 5 november 2009 07:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Een product met een marge van slechts 5% zou ik niet eens overwegen om te gaan verhandelen, eerlijk gezegd...
UHmm... ga eens in een winkel staan. Meer dan 50% ! Maar vaak is het dan indirect; Met een grapje, O dan kan er wel wat van de prijs af! 500euro ? Nja dan krijgen wij er wel wat bij.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoeveel % van de klanten probeert af te dingen tegenwoordig? Volgens mij nog geen 5%.
ok okquote:Op donderdag 5 november 2009 11:21 schreef Jelle157 het volgende:
Jij download gewoon een wasmachine van internet? Coole gast ben jij zeg!
Ja, want mensen die ergens aan willen verdienen om zelf hun rekeningen te betalen zijn walgelijk inderdaad. Eigenlijk ben jij de enige in deze wereld die er maandelijks op vooruit zou moeten gaan. De rest moet zich maar schikken in een onderdanige en dienende rol.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is walgelijk dat je overal moet afdingen. Verkoop die producten gewoon voor een eerlijke prijs. Alle verkopers zijn gewoon oplichters. Je wordt altijd genaaid.
Dan doe je jezelf tekort. Zo'n relatief belangrijk product als een laptop trekt veel bekijks van geïnteresseerden en lui die even rondkijken. Velen nemen in elk geval wat anders mee waar je een hogere marge op vangt. Je zou vast ook brood en melk uit de supermarkt laten omdat de marges ontiegelijk laag zijn? Kan best maar dan krijg je ook bijna geen klanten die een pak koekjes of chips meeneemt.quote:Op donderdag 5 november 2009 07:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Een product met een marge van slechts 5% zou ik niet eens overwegen om te gaan verhandelen, eerlijk gezegd...
Fijn dat jij dat vindt. Uiteindelijk draait het toch alleen maar om de cijfertjes.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:25 schreef Knoflook het volgende:
Ik verkoop liever een laptop met tas, muis, office, antivirus etc voor een hele leuke prijs aan een leuke klant. Dan alleen een laptop met korting aan iemand die ik nooit meer terug zie.
Die mensen komen alleen voor het dubbeltje op de eerste rang, als ze terug komen komen ze alleen voor korting en als ze die dan niet krijgen gaan ze toch weg.
De mensen die tevreden zijn met hun hele set die nergens om vroegen komen altijd terug. Of ze nu problemen hebben met de laptop of juist iets nieuws willen. Aan die mensen heb je wat.
Heb ook wel eens klanten gehad die een laptop wilden met korting, nou dat geregeld leuke prijs. Zagen ze er een leuk muisje bij. Die moest er dan ook gratis bij. Nou dat kan natuurlijk niet. Dus gingen ze wel naar een concurrent. Alleen uit principe. Dat zijn toch mensen waar je niks aan hebt ?
En mensen die bij de concurrent iets hebben gekocht komen vaak toch nog bij ons voor de service eromheen. En als DIE goed is komen ze zoiezo terug.
Het gaat er ook niet om dat ze eraan verdienen, dat is prima. Het is gewoon walgelijk dat je zelf moet gaan zitten afdingen. Als je dat dus goed kan, krijg je je producten altijd goedkoper, en anders wordt je dus altijd genaaid. Nou, lekker dan..quote:Op donderdag 5 november 2009 12:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja, want mensen die ergens aan willen verdienen om zelf hun rekeningen te betalen zijn walgelijk inderdaad. Eigenlijk ben jij de enige in deze wereld die er maandelijks op vooruit zou moeten gaan. De rest moet zich maar schikken in een onderdanige en dienende rol.
Daar ga je dus de fout in. Er zit geen marge aan die laptops. De rest eromheen heeft vaak een aanzienlijk hogere marge.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Fijn dat jij dat vindt. Uiteindelijk draait het toch alleen maar om de cijfertjes.
Je kan beter 10 producten a 100 euro aan iemand verkopen die om 5 % korting zeurt dan aan een klant die plus dat product nog 2 producten van je af neemt a 10 euro per stuk omdat hij de service zo prettig vindt.
Waarom denk jij dat de kleinere winkels, die juiste een uitstekende service bieden, het steeds moeilijker hebben?quote:Op donderdag 5 november 2009 12:45 schreef Knoflook het volgende:
[..]
Daar ga je dus de fout in. Er zit geen marge aan die laptops. De rest eromheen heeft vaak een aanzienlijk hogere marge.
Niet dat dat in elke winkel is natuurlijk.
En zoiezo als jij gelijk hebt. Waarom zou mijn werkgever mij dan niet die korting laten geven ?
Denk dat zij daarin wel iets beter geschoold zijn.
nee dat zeg je verkeerd...het meerdendeel geeft er in eerst instantie geen zak om, maar zodra er ook maar iets is, dan moet het blik service tot op de bodem leeg!quote:Op donderdag 5 november 2009 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat de kleinere winkels, die juiste een uitstekende service bieden, het steeds moeilijker hebben?
En laptop mag je vervangen voor bijna elk ander product.
Feit is gewoon dat het meerdendeel van consumerend Nederland geen fuck om service geeft als ze een product kopen.
Dat is een heel ander verhaalquote:Op donderdag 5 november 2009 13:30 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
nee dat zeg je verkeerd...het meerdendeel geeft er in eerst instantie geen zak om, maar zodra er ook maar iets is, dan moet het blik service tot op de bodem leeg!
Klacht: Spellingfalersquote:Op donderdag 5 november 2009 04:46 schreef JoeThePlumber het volgende:
om welk winkel gaat het over?..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |