Nee...maar dat is ook een rare vergelijking....quote:Op donderdag 5 november 2009 12:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Maar vertel eens Tegan, wat is nu werkelijk het probeer dat bewezen dyslecten meer tijd krijgen bij het maken van proefwerken/toetsen/tentamens e.d.
Moeten we tegen gehandicapten dan ook maar zeggen, jammer joh, leer er maar mee leven dat je maar een been hebt. Die prothese krijg je mooi niet.
Ik geloof er geen fuck van.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:01 schreef bodylotion het volgende:
een klasgenoot van mij had een gehandicaptenparkeerkaart aangevraagd omdat hij dyslexies is, zodat ie mooi gratis zijn auto bij de Hanze kan parkeren
king actie!quote:Op donderdag 5 november 2009 13:01 schreef bodylotion het volgende:
een klasgenoot van mij had een gehandicaptenparkeerkaart aangevraagd omdat hij dyslexies is, zodat ie mooi gratis zijn auto bij de Hanze kan parkeren
hij heeft m ook niet gekregen, maar dat zou een anti climax zijnquote:Op donderdag 5 november 2009 13:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik geloof er geen fuck van.
Let eens op. Ik vind blinden en mensen zonder been wel een handicap hebben itt mensen met dyslectie.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Maar vertel eens Tegan, wat is nu werkelijk het probeer dat bewezen dyslecten meer tijd krijgen bij het maken van proefwerken/toetsen/tentamens e.d.
Moeten we tegen gehandicapten dan ook maar zeggen, jammer joh, leer er maar mee leven dat je maar een been hebt. Die prothese krijg je mooi niet.
Dat mag je vinden maar wat jij vindt is feitelijk onjuist.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:08 schreef Tegan het volgende:
[..]
Let eens op. Ik vind blinden en mensen zonder been wel een handicap hebben itt mensen met dyslectie.
Iemand met een been moet idd maar accepteren dat hij geen professionele hardloper kan worden en iets anders gaan doen. Net als de dyslect, zonder dat er tijd bijkomt (bij beide).quote:Op donderdag 5 november 2009 12:59 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
Nee...maar dat is ook een rare vergelijking....
Het zou hetzelfde zeggen als diegene met 1 been WEL mee laten doen aan een hardloop wedstrijd maar vervolgens te zeggen...jaa...hij kwam als laatste binnen maar hij heeft maar 1 been dus trekken we maar een gedeelte van z'n tijd af zodat hij compensatie heeft voor z'n handicap!
In sommige gevallen niet helemaal eerlijk, en zo zit het bedrijfsleven (en leven) ook niet in elkaar
Idd, en daarom wil ik dat er beter onderscheid komt.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar wat jij vindt is feitelijk onjuist.
dyslexie IS een handicap....dan kun jij wel vinden van niet! (living in a bubble)quote:Op donderdag 5 november 2009 13:08 schreef Tegan het volgende:
[..]
Let eens op. Ik vind blinden en mensen zonder been wel een handicap hebben itt mensen met dyslectie.
Waarom zou je mensen niet dat kleine beetje compensatie geven waardoor ze wel capabel zijn om dat gene te doen op school wat van ze gevraagd wordt. Omdat het er in het bedrijfsleven niet zo aan toe gaat? Hou toch op zeg, het bedrijfsleven met school vergelijken.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:01 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
ik moet zeggen dat ik ondanks dat ik zelf dyslectisch ben nu ik er over nadenk de klacht terecht vindt.
Het feit is dat je gewoon minder capabel bent bepaalde taken uit te voeren (die wel van je verwacht worden), wat heeft de compensatie in de eerste instantie dan voor zin?
Het is oneerlijk dat ze even veel tijd extra krijgen als iemand die slecht ziet, en dat iemand anders, die evenveel moeite heeft met het tentamen als de dyslect, helemaal geen extra tijd krijgt.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:54 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
oneerlijk![]()
het is ook niet oneerlijk....het zou oneerlijk zijn als mensen die aantoonbaar trager lezen geen extra tijd kregen bij bijvoorbeeld een tentamen Nederlands?
Op sommige gebieden is het wel oneerlijk moet ik zeggen....
quote:Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
dyslexie IS een handicap....dan kun jij wel vinden van niet! (living in a bubble)![]()
quote:Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef Tegan het volgende:
[..]
Idd, en daarom wil ik dat er beter onderscheid komt.
Als het zoiets lichts is nee dus.quote:De vraag is of je iemand die niet in staat is bepaalde taken goed uit te voeren moet gaan compenseren
Wat voor onderscheid doel je op?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef Tegan het volgende:
[..]
Idd, en daarom wil ik dat er beter onderscheid komt.
Dat dyslectie niet als handicap wordt gezien waaraan compensatie moet worden gegeven itt slechtzienden.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat voor onderscheid doel je op?
Waarom wel? Ze kunnen het toch niet? Was is dan nog de waarde van je diploma/opleiding?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen niet dat kleine beetje compensatie geven waardoor ze wel capabel zijn om dat gene te doen op school wat van ze gevraagd wordt. Omdat het er in het bedrijfsleven niet zo aan toe gaat? Hou toch op zeg, het bedrijfsleven met school vergelijken.
Je bent nu appels met peren aan het vergelijken.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:11 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het is oneerlijk dat ze even veel tijd extra krijgen als iemand die slecht ziet, en dat iemand anders, die evenveel moeite heeft met het tentamen als de dyslect, helemaal geen extra tijd krijgt.
DAT is wel weer raar....lekker met 2 maten meten! Slechtzienden wel maar dyslectici niet.....hoezo slechtzienden dan juist wel?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:13 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat dyslectie niet als handicap wordt gezien waaraan compensatie moet worden gegeven itt slechtzienden.
Slechtzienden was een voorbeeld. In mijn ogen heeft de jongen in mijn klas die maar 20% zicht had zeker recht op extra tijd. Itt ik, die niet goed woordjes kan onthouden, en een ander, die dyslectisch is.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:15 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
DAT is wel weer raar....lekker met 2 maten meten! Slechtzienden wel maar dyslectici niet.....hoezo slechtzienden dan juist wel?
RAAR......Wat een vreemde snuiter ben jij zeg!quote:Op donderdag 5 november 2009 13:18 schreef Tegan het volgende:
[..]
Slechtzienden was een voorbeeld. In mijn ogen heeft de jongen in mijn klas die maar 20% zicht had zeker recht op extra tijd. Itt ik, die niet goed woordjes kan onthouden, en een ander, die dyslectisch is.
Je veronderstelling dat ze het niet kunnen is onjuist. Ze kunnen het prima alleen doordat ze het op een andere manier doen (ongewenst, en dat zou nu juist jij moeten begrijpen als dyslect) hebben ze daarvoor meer tijd nodig.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:14 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
Waarom wel? Ze kunnen het toch niet? Was is dan nog de waarde van je diploma/opleiding?
Heb je een opleiding afgerond en je ontvangt een diploma die dus voor je eventuele werkgever aan geeft dat je een bepaald niveau aan kan/beheerst. Maar wat blijkt, meneer/mevrouw is dyslectisch en is helemaal niet capabel te werken op het gevraagde niveau omdat deze persoon zijn of haar hele opleiding gematst is met compensaties en hulpmiddelen.
Dat is toch raar?
quote:Op donderdag 5 november 2009 13:18 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
RAAR......Wat een vreemde snuiter ben jij zeg!
Ik studeer momenteel nog ja!quote:Op donderdag 5 november 2009 13:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je veronderstelling dat ze het niet kunnen is onjuist. Ze kunnen het prima alleen doordat ze het op een andere manier doen (ongewenst, en dat zou nu juist jij moeten begrijpen als dyslect) hebben ze daarvoor meer tijd nodig.
Ik heb 2 vragen voor je:
Studeer je op dit moment nog, en zo ja, wat voor hinder ondervind jij van je dyxlexie?
Werk je momenteel, en zo ja, wat voor hinder ondervind jij van je dyslexie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |