Kijk het is geen lichte handicap alleen zie jij niet wat zij voor problemen hebben omdat het niet visiueel te zien isquote:Op donderdag 5 november 2009 13:12 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als het zoiets lichts is nee dus.
Kijk, en juist daarom verdienen mensen met dyslexie een vorm van compensatie omdat ze later prima in staat zijn om dingen te doen waarbij ze geen last hebben van hun dyslexie (of hun dyslexie zo weten te gebruiken dat het een voordeel voor ze opleverd, zoals iets creatiefs doen bijvoorbeeldquote:Op donderdag 5 november 2009 13:31 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Ja, ik heb het gehad en ik heb er gebruik van gemaakt
jaquote:Op donderdag 5 november 2009 13:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kijk, en juist daarom verdienen mensen met dyslexie een vorm van compensatie omdat ze later prima in staat zijn om dingen te doen waarbij ze geen last hebben van hun dyslexie (of hun dyslexie zo weten te gebruiken dat het een voordeel voor ze opleverd, zoals iets creatiefs doen bijvoorbeeld)
Daarnaast, zou jij die opleiding nu kunnen volgen als je heen compensatie gehad zou hebben?
Ben jij nou trots op je beperking?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:38 schreef Leppie7 het volgende:
hmz *Leppie7* pakt zijn glanzende dyslexie pasje erbij bekijkt zijn goddelijke gestalte in de weerspiegeling van het geplastificeerde papiertje en glimlacht
[ afbeelding ]
Uhu zelfs ik ben niet perfect, ik leef alleen in blijdschap dat mijn beperking slechts lichte dyslexie is i.p.v. dat ik gezegend ben met een klompvoetje, een lui oog en een ziekelijke drang tot het bedrijven van de zoete liefde met onze gras grazende koeien vrienden zoals jij.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:45 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ben jij nou trots op je beperking?
Iemand met dyslexie zal zelf niet zo snel kiezen om de opleiding journalistiek te doen.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:45 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
ja
Wat nou als iemand een opleiding journalistiek doet?
Dan heb jij een gebrek aan inlevingsvermogen. Dus dan heb jij ook een beperking. Dus dan lach je om je zelf en dat is best zieligquote:Op donderdag 5 november 2009 15:57 schreef wise het volgende:
ik lach om die mensen.
mensen met een beperking¡¡
ik kan best lachen om mezelf jahquote:Op donderdag 5 november 2009 16:03 schreef Alucart het volgende:
[..]
Dan heb jij een gebrek aan inlevingsvermogen. Dus dan heb jij ook een beperking. Dus dan lach je om je zelf en dat is best zielig
1 ding zal echt handig voor je zijn. 2 keer denken voor je een opmerking plaatst. Dan heb kun je teminsten eerst denken of het wel zinvol isquote:
quote:Op donderdag 5 november 2009 16:06 schreef Alucart het volgende:
[..]
1 ding zal echt handig voor je zijn. 2 keer denken voor je een opmerking plaatst. Dan heb kun je teminsten eerst denken of het wel zinvol wise is
boeiendquote:Op donderdag 5 november 2009 16:06 schreef Alucart het volgende:
[..]
1 ding zal echt handig voor je zijn. 2 keer denken voor je een opmerking plaatst. Dan heb kun je teminsten eerst denken of het wel zinvol is
Yep want dan leer jij ook iets van forums beantwoorden met ondoordachten antwoordenquote:
Zonder psychologisch rapport waarin je gediagnosticeerd bent met dyslexie krijg je geen extra tijd. Dus de mensen die faken komen hiervoor niet in aanmerking.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:02 schreef LoempiaLiza het volgende:
Het feit dat je dyslectisch bent, wil niet zeggen dat je je best niet hoeft te doen. In dat geval, denk ik dat 20 minuten extra tijd misschien een goeie optie is. Maar de meeste mensen gemisbruiken het om te verhullen dat ze dom EN lui zijn. Zoals ergens op de eerste pagina, gaan ze dat ook roepen op de arbeidsmarkt? Sorry, we nemen u niet aan, wij verwachten correcte communicatie en met uw pasje zegt u dat u dit niet kunt vanwege een woordblindheid. En dan maar de huilie uithangen dat ze een uitkering moeten ontvangen.
Ik vind het ook oneerlijk dat mensen in een rolstoel ook altijd kunnen zitten. Dat mensen met een handicap en dat ze moeilijk kunnen lopen maar wel auto kunnen rijden ook geen aparte parkeerplaats moeten krijgen.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:49 schreef Tegan het volgende:
Ik hoef niet te praten, ik heb geaccepteerd dat ik nou eenmaal een zwakke plek heb. En dyslecten hebben die zwakke plek ergens anders in. Jammer dat je daar wel compensatie voor krijgt, zou de Overheid moeten aanpassen, dat dyslectie en dergelijke problemen geen compensatie krijgen, imo.
Kijk dit vind ik nou een echt goed argumentquote:Op donderdag 5 november 2009 18:27 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik vind het ook oneerlijk dat mensen in een rolstoel ook altijd kunnen zitten. Dat mensen met een handicap en dat ze moeilijk kunnen lopen maar wel auto kunnen rijden ook geen aparte parkeerplaats moeten krijgen.
Overigens, mocht je denken dat ik het meen: dit heet sarcasme. Zoek het eens het eens op.
Jij hebt echt een BELACHELIJKE beredenering. "Ik niet, dus jullie ook niet", vind je dit niet erg egoïstisch van jezelf?
Jij vind dus niet dat dyslexie een handicap is, maar gewoon een smoes om langer over je tentamen te mogen doen. En wat heb jij er aan? Jij hebt moeite met leren, maar mensen met dyslexie hebben moeite met lezen. Weet je waarom ze langer over een tentamen mogen doen?
Dan hebben ze rustig de tijd om de zinnen te LEZEN, iets waar mensen met dyslexie MOEITE mee hebben.
Maar wij krijgen jou niks aan het verstand, jij hebt een te grote haat jegens mensen met dyslexie, of je bent gewoon jaloers. Hoe dan ook, ik begin je met de replies steeds kanslozer te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |