Maar dan staat er toch nog een muurtje voor?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Hang aan zijn kant tubgirl enzo foto's op
hij mag er niks aan doen, het staat op jouw grond
Gastquote:Op woensdag 4 november 2009 18:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Hang aan zijn kant tubgirl enzo foto's op
Via een brief? Gezellig hoor. Welke gek maakt op die kennis zijn nieuwe buren?quote:Nu hebben wij een brief van één van de buren gehad waarin hij ons schreef dat wij aan onze kant niets met de schutting mogen doen zonder zijn toestemming omdat die van hem is.
lijkt me niet, aangezien jij het huis gekocht hebt met de erfgrens zoals hij op papier staat. Dus incl. dat stuk waar zijn schutting op staat.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:17 schreef catreedan het volgende:
mijn vraag is dan het volgende ,de buurman heeft al die jaren grond in gepikt waar niemand op gereageert heeft is dit nu verjaard en behoort de grond nu aan de buurman.
Volgens mij kan zoiets toch niet verjaren? Je hebt wel zoiets als overpadrecht. Dus als andere mensen x-aantal jaren gebruik maken van jouw grond om van A naar B te komen en je staat dat jarenlang toe dan kun je hun dat 'recht' na een aantal jaar niet meer afnemen. Lijkt mij dat dit niet opgaat in het geval van een schutting.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:17 schreef catreedan het volgende:
mijn vraag is dan het volgende ,de buurman heeft al die jaren grond in gepikt waar niemand op gereageert heeft is dit nu verjaard en behoort de grond nu aan de buurman.
Dit. En wil de buurman er helemaal niks van weten,... ga dan je rechten uitzoeken.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:24 schreef Fliepke het volgende:
Ga eens koffie drinken met de man.
Om nu maar meteen dit soort schriftelijk geweld te starten lijkt me misschien wat overtrokken....
Hij huurt toch? Er is dus niets van hem bij.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:17 schreef catreedan het volgende:
Begin eens met antwoord geven op mijn vraag meneer serieus.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:23 schreef catreedan het volgende:
ja de plant begint bij hem en groeit nu heel groot over de schutting naar onze zijden.
Ik wil graag serieuse antwoorden waar ik wat mee kan doen,bv wat zijn mijn rechten in de zaak ondanks dat deze schutting er misschien al 20 jaar staat.
Aanvulling: lees ook het Arrest Grensoverschrijdende garage.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:53 schreef aaipod het volgende:
Dan lijkt mij dat art 5:54 BW van toepassing is. Wat daar in staat moet je zelf maar even lezen maar het is nogal aan interpretatie onderhevig en ik weet er het fijne niet van en heb niet veel zin om me erin te verdiepen dus zal me wijselijk onthouden van een oordeel. Beschouw dit maar als een zetje in de juiste richting
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |