abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74392731
wij hebben een woning gekocht in een rijtje huurwoningen,dus onze buren zijn huurders
Onze tuinen zijn door een bestaand muurtje aan beide zijde van het huis gescheiden. Dus met andere woorden is het hart van dit muurtje de erfgrens.
Nu hebben wij een brief van één van de buren gehad waarin hij ons schreef dat wij aan onze kant niets met de schutting mogen doen zonder zijn toestemming omdat die van hem is.
Maar ik heb ontdekt dat hij de schutting voorbij het hart van het muurtje heeft geplaats,met andere woorden de schutting staat op onze grond.
Tevens groeit er over deze schutting weelderig een climatis waar wij naar zijn zeggen niet aan mogen snoeien.
Deze schutting staat er misschien al 20 jaar, dat weten wij niet omdat wij de woning pas gekocht hebben,maar ik kan mij toch in ieder geval beroepen op mandeligheid.
Wie geeft ons raad wat het beste is om te doen.
pi_74392833
Vragen of hij zijn spullen (schutting) van jouw grond wil halen.
Daar hebben de buren vast geen zin in, en kan er vast wel een oplossing gevonden worden
  woensdag 4 november 2009 @ 18:12:43 #3
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74392855
Hoe ver staat die schutting op jouw grond? Deels of helemaal? Heel bot gezegd is het niet eens zijn schutting meer in het laatste geval omdat hij doormiddel van natrekking jouw eigendom is geworden.

DUS DAN KEN JE EM ZO OP DE GROND GOOIEN EN EROP STAMPEN EN DAT ZEGT HIJ WAT DOE JE EN DAN ZEG JIJ TIS TOCH MIJN SCHUITTING IK HEB EM NET NAGETROKKEN :d :d !!!11EINDEINS
  Donald Duck held woensdag 4 november 2009 @ 18:13:36 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74392871
Hang aan zijn kant tubgirl enzo foto's op
hij mag er niks aan doen, het staat op jouw grond
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 4 november 2009 @ 18:14:34 #5
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_74392895
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:13 schreef __Saviour__ het volgende:
hij mag er niks aan doen, het staat op jouw grond
Maar dan staat er toch nog een muurtje voor?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_74392955
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Gast
pi_74392973
Klinkt als een zaak voor de rijdende rechter.

En er dan wel lekker een drama van maken hè, anders hebben wij d'r niets aan!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_74393009
mijn vraag is dan het volgende ,de buurman heeft al die jaren grond in gepikt waar niemand op gereageert heeft is dit nu verjaard en behoort de grond nu aan de buurman.
pi_74393017
dus de schutting staat op jullie helft, en de plant van de buurman begint op zijn helft, maar gaat over de schutting heen naar jullie waar je dan last van hebt ?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:20:25 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_74393108
quote:
Nu hebben wij een brief van één van de buren gehad waarin hij ons schreef dat wij aan onze kant niets met de schutting mogen doen zonder zijn toestemming omdat die van hem is.
Via een brief? Gezellig hoor. Welke gek maakt op die kennis zijn nieuwe buren?
  Boks-Chick woensdag 4 november 2009 @ 18:20:59 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74393120
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:17 schreef catreedan het volgende:
mijn vraag is dan het volgende ,de buurman heeft al die jaren grond in gepikt waar niemand op gereageert heeft is dit nu verjaard en behoort de grond nu aan de buurman.
lijkt me niet, aangezien jij het huis gekocht hebt met de erfgrens zoals hij op papier staat. Dus incl. dat stuk waar zijn schutting op staat.

Lijkt er haast op dat hij je nu al probeert af te schrikken met allerlei vage halve dreigementen omdat hij donders goed weet dat het zijn grond niet is
lolwut
  woensdag 4 november 2009 @ 18:22:51 #12
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_74393190
quote:
Volgens mij kan zoiets toch niet verjaren? Je hebt wel zoiets als overpadrecht. Dus als andere mensen x-aantal jaren gebruik maken van jouw grond om van A naar B te komen en je staat dat jarenlang toe dan kun je hun dat 'recht' na een aantal jaar niet meer afnemen. Lijkt mij dat dit niet opgaat in het geval van een schutting.
pi_74393203
Is de schutting lelijk? Wil je een andere? Zo niet, dan niet klagen.
Zo wel... dan zou ik dat in overleg met de buurman doen. Kunnen jullie lekker allebei voor de nieuwe schutting betalen (mocht hij mee willen doen) en dan kun je het ook over jou en zijn grond hebben, en de nieuwe schutting dus verplaatsen.

Mocht jij nou een nieuwe schutting willen, en hij niet... en wil jij niet een deel van je tuin opgeven... dan eerst even uitzoeken of zoiets kan verjaren... zo niet, dan het er met de buurman over hebben... dat hij zijn schutting dus verplaatst naar zijn grond, en dat jullie een nieuwe schutting op jullie grond kunnen zetten.

Vind je de plant lelijk, en wil je die snoeien? Niet doen! Eerst weer met de buurman overleggen (buurman van mn ouders heeft ooit zijn helft van de schutting vernieuwd, en daarbij alle takken van de struik van mn ouders kapot gemaakt... gevolg... geen happy buren... dat wil je vast niet, nu je net dat huis gekocht hebt).
Volgens mij bestaat er ook zoiets als dat jou planten niet bij de buren in de tuin mogen hangen of iets dergelijks.... weet ik niet zeker trouwens.
pi_74393213
ja de plant begint bij hem en groeit nu heel groot over de schutting naar onze zijden.
Ik wil graag serieuse antwoorden waar ik wat mee kan doen,bv wat zijn mijn rechten in de zaak ondanks dat deze schutting er misschien al 20 jaar staat.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:24:44 #15
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_74393246
Ga eens koffie drinken met de man.

Om nu maar meteen dit soort schriftelijk geweld te starten lijkt me misschien wat overtrokken....
pi_74393715
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:24 schreef Fliepke het volgende:
Ga eens koffie drinken met de man.

Om nu maar meteen dit soort schriftelijk geweld te starten lijkt me misschien wat overtrokken....
Dit. En wil de buurman er helemaal niks van weten,... ga dan je rechten uitzoeken.
pi_74394116
quote:
Hij huurt toch? Er is dus niets van hem bij.
pi_74394348
Als dat ding op jouw stukje grond staat moet hij hem gewoon verwijderen, of jij moet hem verwijderen dat kan natuurlijk ook, klaar. Maar praat er eerst eens over met je buurman.

Onze buren hebben hier laatst ook hun tuin opgeknapt zonder met ons te overleggen (hun goed recht natuurlijk) alleen nu staat staan de balen van schutting ook in onze tuin. Dat gaat ook nog leuk worden wanneer wij onze tuin gaan opknappen en reken maar dat wij gewoon in ons recht staan. Jij ook in dit geval.
  woensdag 4 november 2009 @ 19:35:54 #19
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74395906
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:23 schreef catreedan het volgende:
ja de plant begint bij hem en groeit nu heel groot over de schutting naar onze zijden.
Ik wil graag serieuse antwoorden waar ik wat mee kan doen,bv wat zijn mijn rechten in de zaak ondanks dat deze schutting er misschien al 20 jaar staat.
Begin eens met antwoord geven op mijn vraag meneer serieus.

Over die struik kan ik trouwens kort zijn. Het deel wat over jouw erf heenhangt mag je gewoon wegsnoeien nadat je hem gemaand hebt het te doen hij hier binnen redelijke termijn nog geen gehoor aan gegeven heeft. De bende die je wegsnoeit mag je zelfs houden. Dit krachtens art. 5:44 lid 1 BW

[ Bericht 11% gewijzigd door aaipod op 04-11-2009 19:45:34 ]
pi_74396395
de schutting staat voor bij het hart van het stenen muurtje en dan op onze grond.en achter in de tuin loopt hij nog meer in onze tuin.
Met andere woorden loopt deze schutting niet recht.
  woensdag 4 november 2009 @ 19:53:42 #21
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74396752
Dan lijkt mij dat art 5:54 BW van toepassing is. Wat daar in staat moet je zelf maar even lezen maar het is nogal aan interpretatie onderhevig en ik weet er het fijne niet van en heb niet veel zin om me erin te verdiepen dus zal me wijselijk onthouden van een oordeel. Beschouw dit maar als een zetje in de juiste richting
pi_74396793
hij moet niet zeiken als jij iets op wil hangen, daar heeft hij toch geen last van... in het ergste geval moet je een landmeter laten komen en dan weet je het zeker, dan is je buurman meteen stil...
  woensdag 4 november 2009 @ 20:18:34 #23
129071 Thaan
Nee mijn kind, ik ben je opa
pi_74397714
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:53 schreef aaipod het volgende:
Dan lijkt mij dat art 5:54 BW van toepassing is. Wat daar in staat moet je zelf maar even lezen maar het is nogal aan interpretatie onderhevig en ik weet er het fijne niet van en heb niet veel zin om me erin te verdiepen dus zal me wijselijk onthouden van een oordeel. Beschouw dit maar als een zetje in de juiste richting
Aanvulling: lees ook het Arrest Grensoverschrijdende garage.
pi_74397909
Dit ziet er gewoon uit als de wettelijke mandeligheid ex art. 5:62 BW. De eigendom en het beheer van het hek muurtje zijn dus gedeeld.

Als er nog een schutting voorbij het muurtje staat - en derhalve op jouw grond - is het in beginsel jouw eigendom geworden. Je hebt ook nog verkrijgende verjaring (voor hem), maar ik denk niet dat dat in deze aannemelijk is.

Dus: je buurman moet minder zeuren en/of zijn hek weghalen.

edit: Overigens denk ik niet dat 5:54 opgaat. Het weghalen van een hek benadeelt over het algemeen de buurman in deze situatie (en aan de hand van de door de TS geschetste feiten) niet echt. Het weghalen/verplaatsen van een hek hoeft ook niet zo verschrikkelijk veel te kosten etc.

[ Bericht 12% gewijzigd door Maharbal op 04-11-2009 20:29:32 ]
pi_74399260
De plant is een simpel verhaal, alles wat overhangt mag je snoeien. Hangt boven jouw grond, en als je er last van hebt haal je het weg. Zelfde geldt voor bomen, en die mogen niet eens zo dicht op de erfgrens staan hoorde ik laatst.

Over de schutting zou ik eens gaan babbelen, maar die plant zou zo weg zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')