Neet zoea bäöke jong.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:32 schreef Cacciatore het volgende:
[..]
kk toch op met je racisme hahahaha wat denk je dat ik me nu kut voel mattie? dacht het niet he whaha
Jullie zeggen gaotstein tegen vergiet?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:28 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Bij ons:
Boodsjappen
Veters
Gaotstein
Vaatdook
Ik hoop dat je kanker krijgt, volgens mij heb je het ook al in je want je hersencellen willen de informatie niet goed doorgevenquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:32 schreef Cacciatore het volgende:
[..]
kk toch op met je racisme hahahaha wat denk je dat ik me nu kut voel mattie? dacht het niet he whaha
Naeh heur, gaotstein om dat det zo liek op de wasbak van de aanrecht allein mit gaatjes daorom gaot 't water deroetquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Neet zoea bäöke jong.
[..]
Jullie zeggen gaotstein tegen vergiet?Dat leidt vast tot verwarringen.
jaaaquote:Op woensdag 4 november 2009 11:28 schreef BlaZ het volgende:
Limburgs is juist schattig bij vrouwen !
Waarom zou je fatsoenlijk nederlands moeten spreken als iedereen om je heen hetzelfde dialect gebruikt?quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:05 schreef controlaltdelete het volgende:
gros van de limbo's kunnen niet eens meer fatsoenlijk nederlands praten. Ze zitten zo vastgeroest in hun dialect en hun eigen bekrompen wereldje, als ze al een poging doen het evengoed niet te verstaan is. En maar vlaai eten, carnaval vieren, op naar de kermis en de schuttersfeesten dan moet je bejaard zijn.. of verstandelijk gehandicapt als je daar van uit je pan gaat.
Deze post was wel erg grappig, ons voor belg uitmaken en dan zelf niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:46 schreef 3keernix het volgende:
Dat Limburgs...dat is toch practisch belgisch?
pauper..quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:56 schreef Cacciatore het volgende:
[..]
mattie hoezo stalk je mij zo beter ga je leven zoeken hahahahma amsterdams is wel een accent vriend lekker plat zoals we ervan houwe ouweeeee
Het zgn. Algemeen Geschreven Limburgs, waarvan dat een woordenboek is, wordt in de praktijk niet of nauwelijks gebruikt. Het is een poging een standaardschrijftaal te creëren uit de ~550 dialecten die het Limburgs kent (er is niet een 'het' Limburgs, elk dorp heeft zijn eigen dialect). Er is weinig animo voor, aangezien de dialecten van de Limburgse taal onderling verstaanbaar zijn - een Maastrichtenaar kan prima in zijn eigen dialect schrijven en begrepen worden door een Venlonaar.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:48 schreef trabant het volgende:
Deze al genoemd? Het Algemeen Limburgs Woordenboek
http://www.limburghuis.nl/Interact/menu_wdb.html
Niet 100% hoor, er zijn soms grote verschillen in idioom.quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:03 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het zgn. Algemeen Geschreven Limburgs, waarvan dat een woordenboek is, wordt in de praktijk niet of nauwelijks gebruikt. Het is een poging een standaardschrijftaal te creëren uit de ~550 dialecten die het Limburgs kent (er is niet een 'het' Limburgs, elk dorp heeft zijn eigen dialect). Er is weinig animo voor, aangezien de dialecten van de Limburgse taal onderling verstaanbaar zijn - een Maastrichtenaar kan prima in zijn eigen dialect schrijven en begrepen worden door een Venlonaar.
België wilde ons in 1830 wel hebben en wij wilden ook bij België, maar toen mocht het niet omdat we steenkool hadden.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:49 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Het zijn halve moffen met dat kut dialect, zelfs Belgie wilde het niet hebben.
Limburg
En achteraf mag je blij zijn dat het niet gelukt is, want van dat land met zijn vieze dorpjes, vooroorlogse wegen en communautaire problemen wil je toch geen deel uitmaken.quote:Op zondag 8 november 2009 18:46 schreef L-uuc het volgende:
[..]
België wilde ons in 1830 wel hebben en wij wilden ook bij België, maar toen mocht het niet omdat we steenkool hadden.
GODZIJDANK!quote:Op zondag 8 november 2009 18:46 schreef L-uuc het volgende:
[..]
België wilde ons in 1830 wel hebben en wij wilden ook bij België, maar toen mocht het niet omdat we steenkool hadden.![]()
Leer eerst eens je eigen geschiedenis voordat je hier komt blaten, stom stuk kernafval![]()
Off topic..quote:Op zondag 8 november 2009 21:01 schreef leolinedance het volgende:
Sowieso Limburgers....kansloos volk.
goede argumenten ook!quote:Op zondag 8 november 2009 21:01 schreef leolinedance het volgende:
Linedancen is idd niet kansloosquote:Op zondag 8 november 2009 21:01 schreef leolinedance het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |