Bij ons:quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:24 schreef Ladylike het volgende:
Kemissies zijn boodschappen
reistartel = veter
zeibaor = vergiet
sjotelsplak = vaatdoekje
moet ik nog ff doorgaan?
Ja, bij ons ook. Het verschilt ook echt per stad/regio.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:28 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Bij ons:
Boodsjappen
Veters
Gaotstein
Vaatdook
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:28 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Bij ons:
Boodsjappen
Veters
Gaotstein
Vaatdook
geef al aan hoe erg Maastrichtenaren van de andere dialecten houdenquote:anti sittard anti zittard
Sjotelsplak kan ik wel maar zeibaor had ik nog nooit van gehoordquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:29 schreef Ladylike het volgende:
[..]
onorigineelgrapje hoor
jullie verbarsteren dus gewoon het nederlands eigenlijk, zonder echte woorden int dialect
dus als ik je gevraagd had om de sjotelsplak neve de zeijboar te pakken had je geen idee gehad wat ik zei?
Het zijn dan ook oud maastrichtse woorden. Heel veel jonge maastrichtenaren spreken geen echt maastrichts meerquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:35 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Sjotelsplak kan ik wel maar zeibaor had ik nog nooit van gehoord![]()
De andere woorden ook eigenlijk niet
jammerquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:37 schreef Skylark. het volgende:
Ja, zo is dat hier ook. De jongere mensen verbasteren gewoon het Nederlands i.p.v. unieke woorden.
Die reclame is juist tofquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:40 schreef Ladylike het volgende:
[..]
jammer
gelukkig corrigeert mijn schoonmoeder me als ik weer eens een woord te "nederlands" zeg
Alleen moet je haar dus geen gesprek in het ABN laten voeren, want dan kan ze zo meedoen aan de Mona reklame
ja die reklame zit me diep![]()
nee man die vent is achterlijk, doet achterlijk, en praaat alsof iedereeee limbugur zoooo praaaatquote:
Ik denk dat het gewoon een Hollander is die Limburgs probeert te pratenquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:46 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
is die man wel echt vraag ik me af? of spreekt hij in werkelijkheid helemaal niet zo?
nou, zo klinken een hoop mensen uit heerlen e.o.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:49 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon een Hollander is die Limburgs probeert te praten
Jij hebt ook een dialect, straattaal en NEE het is geen accent maar een dialect, knuppelquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:52 schreef Cacciatore het volgende:
ik vind zowiezo ieder accent kk lelijk fries twents limboers brabants allemaal kk gaar mattie praat gewoon amsterdams
Laten we dat nou maar allemaal niet gaan doenquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:52 schreef Cacciatore het volgende:
ik vind zowiezo ieder accent kk lelijk fries twents limboers brabants allemaal kk gaar mattie praat gewoon amsterdams
mattie hoezo stalk je mij zo beter ga je leven zoeken hahahahquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:54 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Jij hebt ook een dialect, straattaal en NEE het is geen accent maar een dialect, knuppel
nou, amsterdamse vrienden praten toch heel wat normaler, maar dat zal wel aan de opvoeding liggen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:56 schreef Cacciatore het volgende:
[..]
mattie hoezo stalk je mij zo beter ga je leven zoeken hahahahma amsterdams is wel een accent vriend lekker plat zoals we ervan houwe ouweeeee
Ik stalk je niet, ik heb dit topic immers gemaaktquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:56 schreef Cacciatore het volgende:
[..]
mattie hoezo stalk je mij zo beter ga je leven zoeken hahahahma amsterdams is wel een accent vriend lekker plat zoals we ervan houwe ouweeeee
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:58 schreef Ladylike het volgende:
[..]
nou, amsterdamse vrienden praten toch heel wat normaler, maar dat zal wel aan de opvoeding liggen.
Artis besteedt niet zo veel aandacht aan het opvoeden van hun apen, dat maak jij wel even duidelijk
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:58 schreef Ladylike het volgende:
[..]
nou, amsterdamse vrienden praten toch heel wat normaler, maar dat zal wel aan de opvoeding liggen.
Artis besteedt niet zo veel aandacht aan het opvoeden van hun apen, dat maak jij wel even duidelijk
kk toch op met je racisme hahahaha wat denk je dat ik me nu kut voel mattie? dacht het niet he whahaquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:58 schreef Ladylike het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |