Waarom niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 09:35 schreef RedFever007 het volgende:
Of dit is ingevoerd? ik mag toch hopen van niet
quote:Op woensdag 4 november 2009 09:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Het was inderdaad in het nieuws dat je ingang van volgend jaar op je 17e mag rijden - tenzij er iemand naast je zit met een rijbewijs van 10(+) jaar, als ik het goed heb.
Je rijbewijs mag je wel pas op je 18e halen.
Ik vind het best een goed idee.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:35 schreef RedFever007 het volgende:
Of dit is ingevoerd? ik mag toch hopen van niet
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)bewijs-vanaf-17-jaarquote:Goed nieuws voor de jeugdige autoliefhebbers: vanaf 2010 kunnen zij eerder met hun rijlessen beginnen. Bovendien kunnen de beginnende automobilisten al voor hun achttiende –onder begeleiding- de weg op.
Dat heeft minister Eurlings bekendgemaakt, aldus nu.nl. Jongeren kunnen vanaf 2010 al op 16,5-jarige leeftijd starten met rijlessen. Als hun ouders toestemming geven, mogen ze als ze zeventien jaar oud zijn de weg op. Wel moet er een ervaren automobilist naast de zeventienjarige bestuurder zitten. Deze heeft minimaal tien jaar rijervaring en mag in het verleden geen grote verkeersmisdrijven hebben gepleegd. Deze begeleiders krijgen een speciale pas.
Door deze regel wil de minister de jongeren onder beschermende omstandigheden extra ervaring op laten doen. Eurlings wijst erop dat de constructie ‘jong en begeleid rijden’ in Duitsland het aantal ongevallen onder beginnende bestuurders met 30 procent heeft laten dalen. De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid heeft becijferd dat de maatregel ook in ons land jaarlijks ongeveer zestien verkeersdoden kan schelen.
quote:Op woensdag 4 november 2009 09:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
tenzij er iemand naast je zit met een rijbewijs van 10(+) jaar,
Zijn er kosten aan verbonden aan zo'n begeleiderspas?quote:Op woensdag 4 november 2009 09:38 schreef gateway het volgende:
ff googlen was te moeilijk? 1ste niet gesponsorde link op google zegt:
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)bewijs-vanaf-17-jaar
hierom:quote:
quote:Op woensdag 4 november 2009 09:38 schreef svk1985 het volgende:
nog onverantwoordelijkere pubers die gaan rijden met iemand zonder opleiding voor rijinstructeur en die neit kan ingrijpen....?
dat mag toch niemand hopen
Ongetwijfeld,.. nothing is for free. Daarbij heb je de eisen ook nog dat je geen verkeersdelicten gepleegd mag hebben, wat volgens mij ook inhoudt dat diegene niet meer als 30km/u te hard mag hebben geredenquote:Op woensdag 4 november 2009 09:40 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Zijn er kosten aan verbonden aan zo'n begeleiderspas?
Mijn vader heeft alleen 10 km/h uur te hard gereden. Hij heeft 3 boetes gehad op 20 jaar rijervaringquote:Op woensdag 4 november 2009 09:43 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ongetwijfeld,.. nothing is for free. Daarbij heb je de eisen ook nog dat je geen verkeersdelicten gepleegd mag hebben, wat volgens mij ook inhoudt dat diegene niet meer als 30km/u te hard mag hebben gereden
http://www.postbus51.nl/n(...)voor-17-jarigen.htmlquote:De inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en de Eerste Kamer en publicatie in het Staatsblad. Het begeleid rijden zal waarschijnlijk eind 2010 als proef ingevoerd worden. Als begeleid rijden een positief effect heeft op de verkeersveiligheid kan het systeem een definitieve wettelijke status krijgen.
Eind 2010, godver in Juni ben ik al 18 dus dat gaat hem niet worden. Dan ga ik maar een leeg plekje opzoekenquote:Op woensdag 4 november 2009 09:46 schreef Dennis101 het volgende:
Juich nog maar niet jongens, het feest gaat pas eind 2010 in als proef, daarna word bekeken of het ook daadwerkelijk landelijk ingevoerd gaat worden:
[..]
http://www.postbus51.nl/n(...)voor-17-jarigen.html
Inderdaad, wel willen autorijden, maar simpel googlen is nog te moeilijk voor zequote:Op woensdag 4 november 2009 09:38 schreef gateway het volgende:
ff googlen was te moeilijk? 1ste niet gesponsorde link op google zegt:
[..]
Bron: http://www.autoweek.nl/au(...)bewijs-vanaf-17-jaar
Ik heb bewust niet gereden voordat ik rijlessen mocht nemen. Zodat ik mezelf geen verkeerde dingen aan zou leren. Vrienden en vriendinnen van me die dat wel hadden gedaan zakten om die reden allemaal meerdere keren. Die hadden allemaal al les gehad van vader of vrienden en gingen met een houding van 'ik doe het wel ff' het examen in. Maar het was niet goed.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:01 schreef Drassss het volgende:
Het lijkt mij prima als vader + zoon op een parkeerplaats op een mooie zondagmorgen even wat rondjes rijden en het sturen en schakelen onder de knie gaan krijgen. Het scheelt je gewoon een aantal lessen van 40 euro per uur..
Wat me wel zorgen maakt is als sjonnie zoon en sjonnie vader de weg op gaan met hun kapot gereden golf. Dat lijkt me dan weer helemaal niet de bedoeling van deze prachtige wet....
En dat is meteen het struikelblok in deze wet. Het is veels te makkelijk om dan maar even 'alleen' te rijden.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:52 schreef Viezze het volgende:
Volgens mij was het voorstel juist dat je wel voor je 18e je rijbewijs kon halen, maar dat je het eerste jaar dat je je rijbewijs hebt wel iemand naast je moet hebben met ervaring (zo doen ze het volgens mij in duitsland).
Volgens mij zou het wel een stuk veiliger zijn voor sommige jongeren, maar ik ben blij dat ik nu nog mijn rijbewijs op de normale manier kan halen, anders moet er altijd iemand naast je zitten met genoeg ervaring
En dan ook meteen geslachtsdiscriminatie erbij doenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:34 schreef RacerDKB het volgende:
Wanneer wordt er nou eindelijk eens een maximumleeftijd ingevoerd?
Mwa, het beste zou zijn als je de minimumleeftijd linkt aan het opleidingsniveau. Zat 17-jarigen die al kunnen rijden, dat er nou ook 17-jarige onverantwoordelijke paupers zijn die het verpesten, kunnen de wel verantwoordenlijken niets aan doen.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:46 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
En dan ook meteen geslachtsdiscriminatie erbij doen
Dus je mag niet rijden als er iemand naast je zit die zijn rijbewijs meer dan 10 jaar heeft? Lijkt me niet logisch.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Het was inderdaad in het nieuws dat je ingang van volgend jaar op je 17e mag rijden - tenzij er iemand naast je zit met een rijbewijs van 10(+) jaar, als ik het goed heb.
Och ik denk als je alvast een gevoel hebt wat nu een auto precies doet. Zoals het schakelen, remmen en de stuurbeweging dat je daar heus wel iets aan hebt. Je Pa/Ma heeft ook een cursus gehad en weet echt wel wat er precies wel/niet goed is. Ik zeg ook niet dat je meteen 100x gaat rijden :p maar acht een aantal keer voor je rijles lijkt me wel prima.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb bewust niet gereden voordat ik rijlessen mocht nemen. Zodat ik mezelf geen verkeerde dingen aan zou leren. Vrienden en vriendinnen van me die dat wel hadden gedaan zakten om die reden allemaal meerdere keren. Die hadden allemaal al les gehad van vader of vrienden en gingen met een houding van 'ik doe het wel ff' het examen in. Maar het was niet goed.
Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, want je bent veel meer tijd kwijt met het afleren van foute dingen, en met het aanleren van goede dingen.
Overigens is het natuurlijk voor iedereen anders.
Als je dan toch eerder zou willen rijden, zou ik wachten tot die wet is aangenomen en op die manier gaan rijden. Hoewel ik er geen voorstander van ben...
Tussen je 17e en 18e klopt dat inderdaad.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:58 schreef Light het volgende:
[..]
Dus je mag niet rijden als er iemand naast je zit die zijn rijbewijs meer dan 10 jaar heeft? Lijkt me niet logisch.
Wat klopt? Dat je niet mag rijden als er iemand naast je zit die meer dan 10 jaar het rijbewijs heeft? En dus wel als er niemand naast je zit, of iemand die het rijbewijs korter dan 10 jaar heeft?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tussen je 17e en 18e klopt dat inderdaad.
Of klopt zijn hart en probeert hij dat duidelijk te makenquote:Op woensdag 4 november 2009 12:02 schreef Light het volgende:
[..]
Wat klopt? Dat je niet mag rijden als er iemand naast je zit die meer dan 10 jaar het rijbewijs heeft? En dus wel als er niemand naast je zit, of iemand die het rijbewijs korter dan 10 jaar heeft?
Ah ik zie mquote:Op woensdag 4 november 2009 12:02 schreef Light het volgende:
[..]
Wat klopt? Dat je niet mag rijden als er iemand naast je zit die meer dan 10 jaar het rijbewijs heeft? En dus wel als er niemand naast je zit, of iemand die het rijbewijs korter dan 10 jaar heeft?
Haha lachwekkendquote:Op woensdag 4 november 2009 12:01 schreef longinus het volgende:
gasten van 17 hebben helemaal niet de inzicht goed te rijden, ik kan het weten, ben ook 17 geweest.
nou ja, ze zijn wel goed in te denken dat ze het wel goed kunnen, van mij mag rijbewijs naar 24.
Als je een auto kan betalen kan je ook de bus betalen hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 12:04 schreef Drassss het volgende:
[..]
Haha lachwekkendDan mag het OV gratis, meer spoor, meer bussen... Nee gaat niet werken kerel.
Je hebt door dat zonder auto sommige mensen onmogelijk naar hun werk kunnen? Dit is ook eén van de redenen waarom een rijbewijs in Amerika op je 16de te halen is. Zonder rijbewijs kan je daar helemaal niks ( oke daar hebben ze niet eens OVquote:Op woensdag 4 november 2009 12:07 schreef longinus het volgende:
[..]
Als je een auto kan betalen kan je ook de bus betalen hoor![]()
Minder patsertjes op de weg = minder files
Nee, de proef gaat waarschijnlijk eind 2010 in.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:51 schreef Drumpie het volgende:
Hoe gaat het in z´n werk dan, moet je op je 17de een rijbewijs halen en op je 18de nog een keer je rijbewijs halen.
En dit gaat dus in vanaf eind 2010 en niet begin..
Dus nog steeds niet concreets over de invoering ervan, wat hier staat was eigenlijk al bekend.quote:
Oh ja, waarom maken we er dan niet meteen 30 vanquote:Op woensdag 4 november 2009 12:01 schreef longinus het volgende:
gasten van 17 hebben helemaal niet de inzicht goed te rijden, ik kan het weten, ben ook 17 geweest.
nou ja, ze zijn wel goed in te denken dat ze het wel goed kunnen, van mij mag rijbewijs naar 24.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |