En toch is het een strategie die niet gaat werken, blijf je nu nog zitten in je aandelen maakt je uiteindelijk alsnog verlies op aandelen die je in maart kocht..quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Als je in maart was ingestapt wil ik het best wel betwijfelen. (denk persoonlijk zelf dat de 240 voorlopig niet meer aangetikt zal worden)
Maar wat je zegt, buy&hold is alleen maar interessant als je op het juiste moment uitstapt.
Het ligt er idd maar net aan welke hefboom je gebruikt.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wij hebben hier een heleboel studenten die tijdens de hoorcolleges op hun iphone aan het traden zijn op de erg speculatieve cfd's. Met bedragen van 50 tot 150 pond per keer, met leverages varierende van 1:100 tot 1:200 En per keer verdienen ze natuurlijk nietzoveel, maar je hebt met cfd's immers geen transactie kosten! (en geen belasting) En op deze manier kun je langzaam de controle van je emoties leren. Want lang niet iedereen slaapt even goed knowing dat ze duizenden euro's in de portefeuille hebben staan.
dat is toch met alle derivaten ook zo?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Als je in maart was ingestapt wil ik het best wel betwijfelen. (denk persoonlijk zelf dat de 240 voorlopig niet meer aangetikt zal worden)
Maar wat je zegt, buy&hold is alleen maar interessant als je op het juiste moment uitstapt.
Herkenbaar. Super ervaring is dat. Op een gegeven moment is dit dan ook het enigste gespreksonderwerp onderling.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wij hebben hier een heleboel studenten die tijdens de hoorcolleges op hun iphone aan het traden zijn op de erg speculatieve cfd's. Met bedragen van 50 tot 150 pond per keer, met leverages varierende van 1:100 tot 1:200 En per keer verdienen ze natuurlijk nietzoveel, maar je hebt met cfd's immers geen transactie kosten! (en geen belasting) En op deze manier kun je langzaam de controle van je emoties leren. Want lang niet iedereen slaapt even goed knowing dat ze duizenden euro's in de portefeuille hebben staan.
Ik zie ING niet zo snel naar de 4 gaan tijdens deze aankomende val naar de beneden.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
En toch is het een strategie die niet gaat werken, blijf je nu nog zitten in je aandelen maakt je uiteindelijk alsnog verlies op aandelen die je in maart kocht..
Dit jaar nog naar de 6euroquote:Op woensdag 4 november 2009 18:24 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Ik zie ING niet zo snel naar de 4 gaan tijdens deze aankomende val naar de beneden.
Mja, maar heb idee dat de leverages bij de britse CFD's brokers een stuk hoger kunnen zijn dan via Marketindex. Maarja, met cfd's kun je je eigen hefboom kiezen, hogere hefboom is hogere margin.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het ligt er idd maar net aan welke hefboom je gebruikt.
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Maar wat je zegt, buy&hold is alleen maar interessant als je op het juiste moment uitstapt. instapt.
Niet realistisch genoeg. Komt met de jaren wel als ze een paar rake klappen hebben gehad.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En inderdaad m0m0, dat is best tof. Uiteraard hoor je een boel ''Fuck yeah, Oh no, you asshole you told me it was supposed to go up!'' en zo. Maar het is beter dan niksEn ja de gespreksonderwerpen zijn soms wel interessant maar een boel jonge traders houden er toch echt wel aparte redenaties opna.. erg aparte..
Is dat een bewering puur op EW? Of ook nog andere indicatoren? Ben namelijk niet heel erg kundig in EW maar de andere TA slaan toch niet alle rode alarmbellen uit dat het weer 'all aboard the failltrain' wordt komend jaar.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dit jaar nog naar de 6euro
Volgend jaar onder bodem van 2,30 denk ik.
Instap en uitstap moment voor de B&H maakt juist niet zoveel uit, uitgaande van B&H ga je namelijk uit van een jaren proces en dan maakt het gemiddeld niet zoveel uit of je nu in Januari instapt of in Maart.quote:
Daar ben ik het niet mee eens, als je bijv. randstad op 10 of 30 koopt zal een wereld van verschil uitmaken voor het uiteindelijke rendement.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Instap en uitstap moment voor de B&H maakt juist niet zoveel uit, uitgaande van B&H ga je namelijk uit van een jaren proces en dan maakt het gemiddeld niet zoveel uit of je nu in Januari instapt of in Maart.
De winst zit hem ook niet in het eventueel verdiende (of meer waarschijnlijk: verloren) geld, maar meer in de ervaring die je opdoet. Het is niet slecht om op relatief jonge leeftijd af en toe een paar tientjes door de plee spoelen zodat je later uit eigen ervaring weet wat niet werkt. Vervolgens kun je dan profiteren als het later om echt geld draait.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met zulke kleine bedragen moet je eigenlijk helemaal niet willen traden, want de enige die daar rijk van wordt is je broker. Beter koop je een aandeel in een beleggingsfonds en ga je buy&holden. Je percentage handelskosten is bizar hoor zo.
Ze maken soms al behoorlijke klappen hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 18:34 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Niet realistisch genoeg. Komt met de jaren wel als ze een paar rake klappen hebben gehad.
Dat lijkt mij eerder een strategie die ze de computers van Goldman Sachs zouden kunnen programmeren... Om maar luidop af te vragen dat dit nog beleggen is...quote:Op woensdag 4 november 2009 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze maken soms al behoorlijke klappen hoorMaarja, we hebben 1 iemand die trade puur op de grafieken van de FTSE. Uitgaande van het feit dat de dag grafiek hobbelt van een hoog punt naar een laag punt stapt hij altijd net in nadat het keerpunt is geweest. Dus bijvoorbeeld de aex gaat van 300 naar 301, en dan naar 300,75 neemt hij short posities tot hij van 300.6 of 300.5 weer naar boven gaat. En dan koopt hij direct longs in.
Verwacht je niet dat de aex binnen de komende 10 jaar de 500 weer aantikt? En waarom niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
En toch is het een strategie die niet gaat werken, blijf je nu nog zitten in je aandelen maakt je uiteindelijk alsnog verlies op aandelen die je in maart kocht..
Ligt er aan welke bedrijven, ik weet er meer dan genoeg die nooit meer onder die maart lows zullen komen.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Prima, zit op dit moment wat te ouwehoeren in de hal met 2 anderen. "werk" is al afgelopen dus.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:42 schreef tony_clifton- het volgende:
SE, kan je (als 't niet teveel gevraagd is), wat relevante data rond Umicore opzoeken?
Ik denk niet direct aan iets speciaals, maar krijg zelf het gevoel dat het aandeel op zijn huidige niveau staat wegens overbought/overnamespeculatie (waar ik niet echt aan wil meedoen).
Bij welke bank/hedgefund or whatsoever werk je ookal weer?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Prima, zit op dit moment wat te ouwehoeren in de hal met 2 anderen. "werk" is al afgelopen dus.
Aight, ik zal eem wat leuke stats opzoeken!
Mijn lijst komt tot 0 bedrijven, ben benieuwd welke je bedoeldquote:Op woensdag 4 november 2009 18:59 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ligt er aan welke bedrijven, ik weet er meer dan genoeg die nooit meer onder die maart lows zullen komen.
Omdat de aex zich in een enorme bear market bevind die ons gaat brengen naar koersen veel lager dan 100, ik geloof niet dat we ons daarna weer zo snel rond dat soort niveaus bewegen.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:57 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Verwacht je niet dat de aex binnen de komende 10 jaar de 500 weer aantikt? En waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |