En toch is het een strategie die niet gaat werken, blijf je nu nog zitten in je aandelen maakt je uiteindelijk alsnog verlies op aandelen die je in maart kocht..quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Als je in maart was ingestapt wil ik het best wel betwijfelen. (denk persoonlijk zelf dat de 240 voorlopig niet meer aangetikt zal worden)
Maar wat je zegt, buy&hold is alleen maar interessant als je op het juiste moment uitstapt.
Het ligt er idd maar net aan welke hefboom je gebruikt.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wij hebben hier een heleboel studenten die tijdens de hoorcolleges op hun iphone aan het traden zijn op de erg speculatieve cfd's. Met bedragen van 50 tot 150 pond per keer, met leverages varierende van 1:100 tot 1:200 En per keer verdienen ze natuurlijk nietzoveel, maar je hebt met cfd's immers geen transactie kosten! (en geen belasting) En op deze manier kun je langzaam de controle van je emoties leren. Want lang niet iedereen slaapt even goed knowing dat ze duizenden euro's in de portefeuille hebben staan.
dat is toch met alle derivaten ook zo?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Als je in maart was ingestapt wil ik het best wel betwijfelen. (denk persoonlijk zelf dat de 240 voorlopig niet meer aangetikt zal worden)
Maar wat je zegt, buy&hold is alleen maar interessant als je op het juiste moment uitstapt.
Herkenbaar. Super ervaring is dat. Op een gegeven moment is dit dan ook het enigste gespreksonderwerp onderling.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wij hebben hier een heleboel studenten die tijdens de hoorcolleges op hun iphone aan het traden zijn op de erg speculatieve cfd's. Met bedragen van 50 tot 150 pond per keer, met leverages varierende van 1:100 tot 1:200 En per keer verdienen ze natuurlijk nietzoveel, maar je hebt met cfd's immers geen transactie kosten! (en geen belasting) En op deze manier kun je langzaam de controle van je emoties leren. Want lang niet iedereen slaapt even goed knowing dat ze duizenden euro's in de portefeuille hebben staan.
Ik zie ING niet zo snel naar de 4 gaan tijdens deze aankomende val naar de beneden.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
En toch is het een strategie die niet gaat werken, blijf je nu nog zitten in je aandelen maakt je uiteindelijk alsnog verlies op aandelen die je in maart kocht..
Dit jaar nog naar de 6euroquote:Op woensdag 4 november 2009 18:24 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Ik zie ING niet zo snel naar de 4 gaan tijdens deze aankomende val naar de beneden.
Mja, maar heb idee dat de leverages bij de britse CFD's brokers een stuk hoger kunnen zijn dan via Marketindex. Maarja, met cfd's kun je je eigen hefboom kiezen, hogere hefboom is hogere margin.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het ligt er idd maar net aan welke hefboom je gebruikt.
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:20 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Maar wat je zegt, buy&hold is alleen maar interessant als je op het juiste moment uitstapt. instapt.
Niet realistisch genoeg. Komt met de jaren wel als ze een paar rake klappen hebben gehad.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En inderdaad m0m0, dat is best tof. Uiteraard hoor je een boel ''Fuck yeah, Oh no, you asshole you told me it was supposed to go up!'' en zo. Maar het is beter dan niksEn ja de gespreksonderwerpen zijn soms wel interessant maar een boel jonge traders houden er toch echt wel aparte redenaties opna.. erg aparte..
Is dat een bewering puur op EW? Of ook nog andere indicatoren? Ben namelijk niet heel erg kundig in EW maar de andere TA slaan toch niet alle rode alarmbellen uit dat het weer 'all aboard the failltrain' wordt komend jaar.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dit jaar nog naar de 6euro
Volgend jaar onder bodem van 2,30 denk ik.
Instap en uitstap moment voor de B&H maakt juist niet zoveel uit, uitgaande van B&H ga je namelijk uit van een jaren proces en dan maakt het gemiddeld niet zoveel uit of je nu in Januari instapt of in Maart.quote:
Daar ben ik het niet mee eens, als je bijv. randstad op 10 of 30 koopt zal een wereld van verschil uitmaken voor het uiteindelijke rendement.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Instap en uitstap moment voor de B&H maakt juist niet zoveel uit, uitgaande van B&H ga je namelijk uit van een jaren proces en dan maakt het gemiddeld niet zoveel uit of je nu in Januari instapt of in Maart.
De winst zit hem ook niet in het eventueel verdiende (of meer waarschijnlijk: verloren) geld, maar meer in de ervaring die je opdoet. Het is niet slecht om op relatief jonge leeftijd af en toe een paar tientjes door de plee spoelen zodat je later uit eigen ervaring weet wat niet werkt. Vervolgens kun je dan profiteren als het later om echt geld draait.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met zulke kleine bedragen moet je eigenlijk helemaal niet willen traden, want de enige die daar rijk van wordt is je broker. Beter koop je een aandeel in een beleggingsfonds en ga je buy&holden. Je percentage handelskosten is bizar hoor zo.
Ze maken soms al behoorlijke klappen hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 18:34 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Niet realistisch genoeg. Komt met de jaren wel als ze een paar rake klappen hebben gehad.
Dat lijkt mij eerder een strategie die ze de computers van Goldman Sachs zouden kunnen programmeren... Om maar luidop af te vragen dat dit nog beleggen is...quote:Op woensdag 4 november 2009 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze maken soms al behoorlijke klappen hoorMaarja, we hebben 1 iemand die trade puur op de grafieken van de FTSE. Uitgaande van het feit dat de dag grafiek hobbelt van een hoog punt naar een laag punt stapt hij altijd net in nadat het keerpunt is geweest. Dus bijvoorbeeld de aex gaat van 300 naar 301, en dan naar 300,75 neemt hij short posities tot hij van 300.6 of 300.5 weer naar boven gaat. En dan koopt hij direct longs in.
Verwacht je niet dat de aex binnen de komende 10 jaar de 500 weer aantikt? En waarom niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
En toch is het een strategie die niet gaat werken, blijf je nu nog zitten in je aandelen maakt je uiteindelijk alsnog verlies op aandelen die je in maart kocht..
Ligt er aan welke bedrijven, ik weet er meer dan genoeg die nooit meer onder die maart lows zullen komen.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Prima, zit op dit moment wat te ouwehoeren in de hal met 2 anderen. "werk" is al afgelopen dus.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:42 schreef tony_clifton- het volgende:
SE, kan je (als 't niet teveel gevraagd is), wat relevante data rond Umicore opzoeken?
Ik denk niet direct aan iets speciaals, maar krijg zelf het gevoel dat het aandeel op zijn huidige niveau staat wegens overbought/overnamespeculatie (waar ik niet echt aan wil meedoen).
Bij welke bank/hedgefund or whatsoever werk je ookal weer?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Prima, zit op dit moment wat te ouwehoeren in de hal met 2 anderen. "werk" is al afgelopen dus.
Aight, ik zal eem wat leuke stats opzoeken!
Mijn lijst komt tot 0 bedrijven, ben benieuwd welke je bedoeldquote:Op woensdag 4 november 2009 18:59 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ligt er aan welke bedrijven, ik weet er meer dan genoeg die nooit meer onder die maart lows zullen komen.
Omdat de aex zich in een enorme bear market bevind die ons gaat brengen naar koersen veel lager dan 100, ik geloof niet dat we ons daarna weer zo snel rond dat soort niveaus bewegen.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:57 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Verwacht je niet dat de aex binnen de komende 10 jaar de 500 weer aantikt? En waarom niet?
Ja daar was ik al bang voor LOLquote:Op woensdag 4 november 2009 19:12 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Mijn lijst komt tot 0 bedrijven, ben benieuwd welke je bedoeld
De toekomst zal het uitwijzenquote:Op woensdag 4 november 2009 19:45 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja daar was ik al bang voor LOLIk kan er heel veel opnoemen! Voorbeelden genoeg, eerste wat me te binnen schiet: Anheuser Busch, Renault, American Express, Dow Chemical, Textron etc etc etc etc.
Maar als je 30% van je winst verliest aan tradingkosten en je verlies ook nog eens met 30% vergroot, dan valt er toch niks meer te handelen? Reken eens uit wat je met pakweg 40 transacties over houdt! En hoeveel winst je dan wel niet moet maken om überhaubt nog een netto-winst te hebben.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:15 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Buy&Hold is dood komende jaren
Dat weet ik ook, met zulke bedragen is eigenlijk niet te handelen. Als je het doet om te leren, kan je beter een schaduw portefeuille nemen m.i.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als je 30% van je winst verliest aan tradingkosten en je verlies ook nog eens met 30% vergroot, dan valt er toch niks meer te handelen? Reken eens uit wat je met pakweg 40 transacties over houdt! En hoeveel winst je dan wel niet moet maken om überhaubt nog een netto-winst te hebben.
quote:Op woensdag 4 november 2009 13:03 schreef SeLang het volgende:
Het nuttige effect van rondstrooien van gratis geld voor de economie is dus ook erg beperkt, want er is maar een beperkt aantal rendabele beleggingsmogelijkheden en de rest van het geld vloeit dus naar slecht productieve of niet productieve zaken zoals onroerend goed speculatie, commodities, te dure aandelen, etc.
quote:Op woensdag 4 november 2009 20:29 schreef Vandergeld het volgende:
Sell the non-news van de FED lijkt het te worden vandaag.
Je ziet de nieuwe bubbles en excessen zich gewoon weer voor je ogen voltrekken en het is volkomen duidelijk dat dit weer heel slecht gaat aflopen. Maar als het zover is dan is het weer "niemand kon dit zien aankomen" en roepen de mensen die de ramp hebben veroorzaakt (centrale banken, regeringen) om meer macht en reguleringquote:Op woensdag 4 november 2009 20:28 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
![]()
Ik moet altijd grinniken als ik weer eens berichten lees dat Chineze varkensboeren massaal aan de kopercommodities zitten en rederijen hun stilstaande schepen inzetten als opslagplaats voor olievaten
Ik zie dat de 1e drie niet helemaal de juiste grote hebben. Ik zal dat morgen even rechtzetten (ben net thuis). Juist de 1e drie geven aan hoe Umicore t.o.v concurrentie staat en dat is minstens zo interessant als fundamentele waarden van zo'n bedrijf.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Thanks SE!![]()
Ik interpreteer het voor zover ik het allemaal snap dat 't toch tijd wordt om voorzichtiger te gaan zijn. Profitability zit precies nog wel oké (in 2008), maar gezien de huidige EPS...
Vooral omdat ik reeds wist dat ze meer dan gemiddeld investeerden in R&D het afgelopen jaar kan 't misschien een tijdelijke top zijn. R&D is leuk natuurlijk, maar niet helemaal correct getimed op dit moment.
Save en eens in de diepte uitvogelen wat alles betekent
wat een sellof dat laatste half uur, dat wordt morgen weer rood openenquote:Op woensdag 4 november 2009 22:15 schreef Vandergeld het volgende:
Futs vliegen weer omhoog na bekendmaking cijfers Cisco.
eur/usd bleef wel sterk liggen..... Verder ziet het er goed uit voor shortsquote:Op woensdag 4 november 2009 22:17 schreef edwinh het volgende:
[..]
wat een sellof dat laatste half uur, dat wordt morgen weer rood openen
Ik denk dat de indices volgend jaar weer flink kunnen zakken op basis van EW, ik verwacht zelfs dat we volgend jaar alweer onder de 195 gaan. Banken zullen dan weer hard onderuit gaan, en ik vind ING sowieso een van de zwakkere banken.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dat een bewering puur op EW? Of ook nog andere indicatoren? Ben namelijk niet heel erg kundig in EW maar de andere TA slaan toch niet alle rode alarmbellen uit dat het weer 'all aboard the failltrain' wordt komend jaar.
Niet als de futs omhoog vliegen, toch?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:17 schreef edwinh het volgende:
wat een sellof dat laatste half uur, dat wordt morgen weer rood openen
Ook belangrijk bradley turning date maandag:quote:Op donderdag 5 november 2009 08:35 schreef Vandergeld het volgende:
Ik ga straks mijn puts nov eruit gooien, dec blijven erin. Toch teveel het gevoel dat we na deze daling vanmorgen nog een hogere top gaan zetten. Daarnaast een phi mate turning date voor 9 nov, zou mooi samenvallen met het begin van een flinke daling.
Wat houdt dat in en waar is dat op gebaseerd?quote:Op donderdag 5 november 2009 08:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ook belangrijk bradley turning date maandag:
[ afbeelding ]
Zo moeilijk is het toch niet om door de 300 punten heen te breken?quote:Op donderdag 5 november 2009 09:06 schreef Vandergeld het volgende:
Mijn puts nov 295 zijn eruit tegen 4.45, inkoop was 3.10 gistermiddag.
Bijna, maar zeker niet helemaal!quote:Op donderdag 5 november 2009 09:13 schreef Gremen het volgende:
Lage opening, je zou bijna long gaan!
Dat zijn dagen waarop er een draai plaats moet vinden, normaal kijk ik niet zo vaak naar bradley points, maar toeval dat het samenvalt met een Phi mate turning date van McHugh.(ook een systeem dat vaak draaidagen goed heeft).quote:Op donderdag 5 november 2009 09:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat houdt dat in en waar is dat op gebaseerd?
Gebaseerd op wat?quote:Op donderdag 5 november 2009 09:14 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat zijn dagen waarop er een draai plaats moet vinden, normaal kijk ik niet zo vaak naar bradley points, maar toeval dat het samenvalt met een Phi mate turning date van McHugh.(ook een systeem dat vaak draaidagen goed heeft).
The Bradley siderograph was developed in the 40ies by Donald Bradley to forecast the stock markets. Bradley assigned numerical values to certain planetary constellations for every day, and the sum is the siderograph.quote:
Denk morgen, ligt eraan waar de aex morgen staatquote:Op donderdag 5 november 2009 09:32 schreef fedsingularity het volgende:
Ga je de volgende actie op maandag doen of pak je ze vrijdag alweer op?
Mooi rendement trouwens met je 1e trade.
Ja dat is jammer idd.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:40 schreef Lemans24 het volgende:
Ik wilde gisteren bij sluiting Turbo's short kopen, maar was mijn pincode kwijt...
gisteren 1,65 nu 2,60...
Altijd BoE om 1 uur en ECB om 13:45. (behalve bij ultieme ingrepen, zoals vorig jaar)quote:Op donderdag 5 november 2009 10:00 schreef Fenech het volgende:
De winst van gisteren is er in ieder geval weer vanaf. Hoe laat wordt het rentebesluit bekend?
Denk jij ook dat dit de B is van golf 2?quote:Op donderdag 5 november 2009 10:08 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Altijd BoE om 1 uur en ECB om 13:45. (behalve bij ultieme ingrepen, zoals vorig jaar)
Dat denk ik inderdaad.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Denk jij ook dat dit de B is van golf 2?
Shoirts er even uit...hoger punt weer instappen
Hier de overige 3quote:Op woensdag 4 november 2009 20:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Thanks SE!![]()
Ik interpreteer het voor zover ik het allemaal snap dat 't toch tijd wordt om voorzichtiger te gaan zijn. Profitability zit precies nog wel oké (in 2008), maar gezien de huidige EPS...
Vooral omdat ik reeds wist dat ze meer dan gemiddeld investeerden in R&D het afgelopen jaar kan 't misschien een tijdelijke top zijn. R&D is leuk natuurlijk, maar niet helemaal correct getimed op dit moment.
Save en eens in de diepte uitvogelen wat alles betekent
En hoe calculeer jij dit volgens jouw eigen methodes?quote:Op donderdag 5 november 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:
Ach, wat boeit tegenwoordig nog de boekwaarde? Voor een bedrijf dat niet voor het grootste gedeelte bestaat uit tangibles (zoals ca 50-100 jaar geleden bij de meeste bedrijven het geval was) zegt dat niet zoveel meer. Ik zou me vooral richten kasstromen e.d. en de voorspelbaarheid/ consistentie daarvan.
Zoals bekend doe ik geen stockpicking (meer) omdat je de markt toch niet kunt verslaan. Maar als ik het zou proberen dan zou ik kijken naar vrije kasstromen en de consistentie daarvan in goede en slechte tijden. De cyclus van de laatste paar jaar is een aardige testcase. Verder zou ik kijken naar de schulden en in hoeverre dat een probleem zou kunnen gaan vormen onder slechte omstandigheden. Tenslotte zou ik kijken naar de mate waarin het bedrijf de belangen van aandeelhouders behartigt. Dus: in hoeverre wordt het aandelenkapitaal verwaterd door management- en personeelsbonus/aandelen/opties en heeft het bedrijf een geschiedenis van waardevernietigende dure overnames (de management-ego factor).quote:Op donderdag 5 november 2009 11:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En hoe calculeer jij dit volgens jouw eigen methodes?
Hmm, het zijn wel zo'n beetje de dingen waar ik zelf ook wel vluchtig naar kijk, in combinatie met TA factoren. Al zit met je het proces schulden altijd wel op gevaarlijk water, ik vind het zelf vrij lastig te voorspellen in welke mate het kan groeien.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zoals bekend doe ik geen stockpicking (meer) omdat je de markt toch niet kunt verslaan. Maar als ik het zou proberen dan zou ik kijken naar vrije kasstromen en de consistentie daarvan in goede en slechte tijden. De cyclus van de laatste paar jaar is een aardige testcase. Verder zou ik kijken naar de schulden en in hoeverre dat een probleem zou kunnen gaan vormen onder slechte omstandigheden. Tenslotte zou ik kijken naar de mate waarin het bedrijf de belangen van aandeelhouders behartigt. Dus: in hoeverre wordt het aandelenkapitaal verwaterd door management- en personeelsbonus/aandelen/opties en heeft het bedrijf een geschiedenis van waardevernietigende dure overnames (de management-ego factor).
Kans zit erin, we gaan toch eerst nog naar de 310zone toe. SnP naar 1065-1075 dan zijn er weer shortkansenquote:Op donderdag 5 november 2009 12:06 schreef m0m0 het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat we groen gaan sluiten vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |