quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:51 schreef Buschetta het volgende:
Geen jurist maar...
Ik denk dat een rechter zonder contract een maand opzegtermijn hanteert
Als je aparte verzekering voor je bedrijf hebt jaquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:04 schreef phpmystyle het volgende:
TVP, ben benieuwd hoe dat soort zaken worden afgehandeld.
Kan rechtsbijstand inschakelen niets helpen?
Dus zou je alvast kunnen stellen dat je nu iede rgeval gaat op zeggen. Per brief en per aangetekende brief opzeggen met in achtneming van 1 maand opzegtermijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:09 schreef dr.dunno het volgende:
TS: 'wie stelt moet bewijzen' geldt nog altijd; jij kunt dus rustig achterover leunen als je inderdaad nergens je handtekening hebt gezet (en mondeling is dus ook niet te bewijzen).
je kunt dus gewoon o.d.n. goed huurder met een redelijke opzegtermijn opzeggen.
Dan vraag je hem even het contract te overhandigen en vervolgens de incasso's te negeren.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:38 schreef Highway61 het volgende:
Ik heb 2 weken geleden opgezegd per 1 december, op tijd dus... Elke maand dat we nog hier blijven zitten kost gewoon 1000 euro meer dan de nieuwe locatie en daar kunnen we direct in.
Ik zie wel op tegen die incasso's want die gaan gewoon komen, zo'n mannetje is het wel.
Vraag is natuurlijk op welke manier je je partner hebt uitgekocht. Wrokkige mensen kunnen goede getuigen zijn in rechtzaken bij mondelinge afspraken.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:38 schreef Highway61 het volgende:
Ik heb 2 weken geleden opgezegd per 1 december, op tijd dus... Elke maand dat we nog hier blijven zitten kost gewoon 1000 euro meer dan de nieuwe locatie en daar kunnen we direct in. En die nieuwe locatie wilde niet meewerken om het pas over 3-4 maanden in te laten gaan, dus dan maar ruzie.
Ik zie wel op tegen die incasso's want die gaan gewoon komen, zo'n mannetje is het wel.
Laat je oud-partner even op papier verklaren dat hij geen overeenkomst voor 3 jaar gemaakt heeftquote:Op woensdag 4 november 2009 19:30 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk op welke manier je je partner hebt uitgekocht. Wrokkige mensen kunnen goede getuigen zijn in rechtzaken bij mondelinge afspraken.
Daarnaast kan die persoon zonder contract denk ik moeilijk een incasso bureau sturen
Bedrijfsruimtes gaan over het algemeen (heeft te maken met de wet) voor periodes 5 (of 10) jaar. Een kantoorruimte valt niet onder de definitie van bedrijfsruimte van de huurwet.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:51 schreef Ralphmeister het volgende:
Het enige dat je tegenspreekt is dat kantoor ruimtes vaak wel gaan per 3 / 5 jaar.
Maarja als hij daar niks van op papier heeft..
Vraag dan maar een kopie, met jouw handtekening eronderquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:47 schreef Highway61 het volgende:
Hallo,
ik heb met mijn bedrijfje een conflict met de verhuurder van mijn kantoorruimte (geen winkelruimte). Hij is een bekende van me en o.a. daardoor is er door mij nooit een huurcontract getekend, maar hij beweert dat die er van zijn kant wel is geweest en nu houdt hij mij vast aan een huurperiode van 3 jaar. We zitten er nu iets meer dan 2 jaar, dus nu zou ik niet kunnen verhuizen naar een ander kantoor!
Bij deze wás het dus een bekende van jequote:Op dinsdag 3 november 2009 21:47 schreef Highway61 het volgende:
Hij is een bekende van me en o.a. daardoor is er door mij nooit een huurcontract getekend, maar hij beweert dat die er van zijn kant wel is geweest
Ook kantoorruimtes worden oer het algemeen verhuurd voor periodes van 5 of 10 jaar.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bedrijfsruimtes gaan over het algemeen (heeft te maken met de wet) voor periodes 5 (of 10) jaar. Een kantoorruimte valt niet onder de definitie van bedrijfsruimte van de huurwet.
Als er geen huurcontract is voor kantoorruimte (nogmaals, kantoorruimte is geen bedrijfsruimte in de zin van de huurwet), gelden normale regels m.b.t. het opzeggen van de huur (als de wederpartij kan aantonen dat er een mondelinge huurcontract was in dit geval). Dit betekent dat de minimale opzegtermijn gelijk moet zijn aan de termijn die ligt tussen twee huurbetalingsperiodes.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Ook kantoorruimtes worden oer het algemeen verhuurd voor periodes van 5 of 10 jaar.
Probleem van de verhuurder is dat er geen huurcontract is, waarin is afgesproken hoelang er gehuurd wordt. Probleem van de TS is mogelijk dat hij niet kan bewijzen dat er een opzegtermijn van een maand is afgesproken. Bij kantoorpanden kan de opzegtermijn veel langer zijn, soms zelfs wel een jaar.
Een zeer veel gebruikt standaard huurcontract voor kantoorruimte is het ROZ-model. Dit is een standaard contract, waarbij de huurder en verhuurder eigenlijk alleen nog een paar gegevens hoeven in te vullen. In dit model is een opzegtermijn opgenomen van één jaar.
Als TS en de verhuurder elkaar voor de rechter treffen en geen van beiden kunnen bewijzen wat er is afgesproken, kijkt de rechter misschien naar wat in de markt gebruikelijk is. Dat kan dus goed een jaar opzegtermijn zijn.
Aanvulling op bovenstaande:quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:09 schreef dr.dunno het volgende:
TS: 'wie stelt moet bewijzen' geldt nog altijd; jij kunt dus rustig achterover leunen als je inderdaad nergens je handtekening hebt gezet (en mondeling is dus ook niet te bewijzen).
je kunt dus gewoon o.d.n. goed huurder met een redelijke opzegtermijn opzeggen.
[vastgoedbeheerder modus aan]quote:Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef Highway61 het volgende:
Vervolg :
De verhuurder wilde het niet-bestaande huurcontract 'afkopen' door nog 2 maanden huur extra te berekenen. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord.
Even later kreeg ik een bericht van hem dat ie al die tijd (30 maanden) was 'vergeten' om de energie door te berekenen. Of ik nog even 12.000 euro wilde betalen. 400 euro per maand aan energie lijkt me een beetje erg veel, geen idee hoe ie eraan komt, aangezien het pand helemaal geen aparte meters heeft.
Werkelijk te bizar voor woorden, aangezien op de facturen ook al 'Voorschot servicekosten' a ruim 200 euro wordt berekend (het is iets van 100 m2). Maar uiteraard is nergens gespecificeerd wat er dan in die servicekosten zou zitten, want ik heb immers geen huurcontract. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit de kosten voor energie waren, aangezien er verder totaal niets door de verhuurder geregeld is (geen schoonmaak, lift heeft het nooit gedaan en alarminstallatie moesten we zelf voor opdraaien).
Hij heeft dus weer wat verzonnen om me mee onder druk te zetten. Gewoon mafia-praktijken bijna. Ik laat het nu dus voor de rechter komen, maar god wat een gezeik allemaal...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |