Originele OPquote:
quote:Volgende week moet ik naar het ziekenhuis voor een zogenaamde gastroscopie, omdat ik al geruime tijd last heb van zuurbranden en een "brok" in mijn keel en pijn op de borst. Bij een gastroscopie kijken ze via een buis door je keel naar je maag en slokdarm.![]()
Nu heb ik even op internet gezocht en het klinkt allemaal niet zo plezant, zo'n gastroscopie. Ik zie erg tegen die ingreep op en ben benieuwd of er hier mensen zijn die ook een gastroscopie hebben gehad.
En hoe is dat bevallen, hoe gaat het in zn werk; ik haal me al de meest angstaanjagende scenario's in mijn hoofd van kokhalzend die buis eruit werken tot in paniek raken en half stikken omdat je niet kan slikken enzo.![]()
Ik hoop dat er gelijkgestemden zijn die me een beetje gerust kunnen stellen (of de angst nog erger maken...)
En trauma van de tweede keer?quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:18 schreef trainfreak het volgende:
Ik heb het al twee keer gehad.
1 keer onder totale verdoving. Ik was nog jong toen en het blijkt dat je daar trauma's aan kan overhouden (verbaast me niets).
Tweede keer was enkele jaren geleden, zonder verdoving. Wel plaatselijk in de keel.
Nee.quote:
Ik wil je niet bangmaken, maar een gastroscopie is niks vergeleken bij een colo(no)scopie....quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:19 schreef Ek-Mei het volgende:
Ik mag binnenkort dus ook, en daarna nog een coloscopie, op 1 dag dus. Maar ik ga het ziekenhuis even bellen of de gastroscopie echt nodig is, ze zeiden er aan de telefoon namelijk niks over, ze had het alleen over "een darmonderzoek", maar kreeg ineens wel een afspraak voor 2 onderzoeken thuisVan iedereen die ik ken die last van z'n darmen had hoor ik dat ze alleen een coloscopie kregen, en ik heb eigelijk vooral last van mn dikke darm... Dus als het even niet nodig is liever niet als ik dit allemaal lees!
quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:18 schreef trainfreak het volgende:
Ik heb het al twee keer gehad.
1 keer onder totale verdoving. Ik was nog jong toen en het blijkt dat je daar trauma's aan kan overhouden (verbaast me niets).
Tweede keer was enkele jaren geleden, zonder verdoving. Wel plaatselijk in de keel.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:28 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik wil je niet bangmaken, maar een gastroscopie is niks vergeleken bij een colo(no)scopie....
Hoe kan je daar nu een trauma van hebben?quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:32 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Heb je een trauma van de gastro onder totale verdoving?? Of ging het om een roesje?
Ik weet niet hou oud je bent maar normaal kun je dat op voorhand vragen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:34 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
het lijkt me beide vreselijk volgens mij moeten ze me maar een flinke roes geven
Nee maar dat leek zo door jouw post.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:35 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hoe kan je daar nu een trauma van hebben?
Ik heb lekker geslapen alsof er niets was gebeurd.
Ik had straks t ziekenhuis aan de telefoon en ik krijg voor beide (krijg dus wel beide onderzoeken omdat de arts dit blijkbaar wil) onderzoeken een roesje, t gaat ook zo achter elkaar aan 1 stuk door.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:37 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik weet niet hou oud je bent maar normaal kun je dat op voorhand vragen.
Ik vroeg ook of ze dat niet onder verdoving deden omdat dat de eerste keer zo was.
Ze doen dat enkel bij kinderen omdat die ervaring anders traumatisch kan zijn.
Da's het mooie van Dormicum, het geeft geheugenverlies praktisch vanaf het moment dat je het ingespoten krijgt/inslikt.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:14 schreef Casos het volgende:
Ik heb een darmonderzoek gehad (coloscopie ?) iig, met zo'n camera mijn reet in.
Het enige vervelende was de voorbereiding, van die kleenprep zooi drinken en jezelf binnenste buiten schijten. Op het laatst gewoon helder water. En smerig dat ik die zooi vind. Geven ze er een vanille smaakje aan.... heel fijn.... sinds die tijd geen vanille meer gegeten.
Het onderzoek zelf kan ik mij niks van herinneren. Lag keurig op zo'n bed. Klein prikje gehad voor infuus, maar dat voel je amper. Laatste dat ik weet is dat het roesmiddel dormicum werd ingebracht. Volgende moment lig op een bijkom kamertje en mag ik na 3 dagen eindelijk weer een bruine boterham met roomboter en hagelslag eten. D
e rest van de dag was ik hartstikke vrolijk door het roesmiddel en heb met te barsten gevreten aan alles waar ik maar trek in had. Geen last van de darmen of anus gehad, helemaal niks.
Ze hebben natuurlijk behoorlijk lopen peuren in je mond, dus dat het wat pijn doet is niet gek. Als het uit de klauwen loopt zou ik een pijnstiller doen en als het te lang aanhoudt de arts toch maar 's bellen. Heb je ook een wond zitten in je mond, of dat niet?quote:Op zondag 13 december 2009 16:26 schreef Ek-Mei het volgende:
Even een schopje, afgelopen donderdag een gastroscopie ondergaan, nu nog mn hele gehemelte/begin van keel aan gort, doet behoorlijk pijn met eten, en lijkt niet minder te worden, vannacht zelfs een paar keer wakker van de pijn die ook door lijkt te trekken naar mn ogen en hoofd. Bah, iemand hier ook last van gehad? Is dit normaal? Toen ik na de gastro in het ziekenhuis een boterham at voelde ik ineens die pijn, verpleegkundige zei; goed drinken, is het zo over, maar dit duurt wel erg lang toch?
Klinkt toch niet helemaal goed eerlijk gezegt.quote:Op zondag 13 december 2009 16:26 schreef Ek-Mei het volgende:
Even een schopje, afgelopen donderdag een gastroscopie ondergaan, nu nog mn hele gehemelte/begin van keel aan gort, doet behoorlijk pijn met eten, en lijkt niet minder te worden, vannacht zelfs een paar keer wakker van de pijn die ook door lijkt te trekken naar mn ogen en hoofd. Bah, iemand hier ook last van gehad? Is dit normaal? Toen ik na de gastro in het ziekenhuis een boterham at voelde ik ineens die pijn, verpleegkundige zei; goed drinken, is het zo over, maar dit duurt wel erg lang toch?
Ach, naderhand kan je je daarvan toch niets meer herinnerenquote:Op woensdag 16 december 2009 09:07 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Dormicum is een ouderwets slaapmiddel...waarbij je op het moment dat ze je pijn doen echt alles voelt! Alleen je bent het direct weer vergeten.
Pfff
Hoe oud ben je?quote:Op woensdag 16 december 2009 11:37 schreef Ek-Mei het volgende:
Nu bijna een week na het onderzoek nog een pijnlijk gehemelte en keel, tis wel wat minder, heb wat gekregen om mee te spoelen en eten gaat gelukkig ook weer redelijk goed. Ik heb nog vaag een beeld dat ik me nogal aan het verzetten was dus daar zal t misschien enigzins mee te maken hebben
Ik ben 25, er waren 3 of 4 mensen bij, weet het allemaal nog maar vaag, had een roesje. Weet nog dat ik ineens die slang in mn keel had, daarvoor was ik denk ik weg, toen schrok ik dus ineens wakker ofzo en begon ik hevig te kokhalsen, en misschien ook wat tegen te stribbelen, ze hielden me toen vast, daarna heb ik volgens mij ook nog wat gal overgegeven want ik moest wat uitspugen in een doekje.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:42 schreef mascarpone het volgende:
[..]
Hoe oud ben je?
De dokter die ik had zei dat hoe jonger je bent, hoe lastiger een gastrocopie is. Komt omdat je slokdarm enzo zich als je jonger bent veel meer verzetten.
Het is volgens mij ook veel lastiger als je geen dokter hebt die je op je gemak stelt en de tijd neemt. Belangrijk is om je te ontspannen, dan gaat het veel makkelijker. Ik had 4 mensen om me heen. De dokter, twee mensen die me bemoedigend toespraken, en 1 assistente.
Ik heb zelf totaal geen last gehad (geen verdoving). Beetje zere keel erna (zoals beginnende keelpijn) maar verder niets. Ik ben 36 jaar.
Wat raar, ben vandaag voor het eerst geweest en werd gewoon aangeboden vlak voor het begon (niet gedaan omdat ik nog een tentamen moest makenquote:Op maandag 21 december 2009 23:56 schreef tho_Omas het volgende:
Ik moet woensdag voor de 2e keer. Ik had het ziekenhuis gebeld met de vraag of ik een roesje kon krijgen, maar volgens de medewerkster deden ze dat nooit. Toen ik doorvroeg bleek het wel te kunnen, maar dan moesten ze een bed reserveren en de afspraak verzetten.
De eerste keer wist ik niet wat ik moest verwachten, dus kon ik er niet tegenop zien. Nu zit ik echt in de stress om wat me te wachten staat. Ik ben ook bang dat ik moet overgeven door de spanning, en helemaal verkramp.
Maar een roesje werkt toch niet tegen het kokhalzen? Aangezien je nog volledig bij bewustzijn bent. Ik wil ook heel graag een roesje, maar ik wil mijn afspraak niet verzetten. Als ik het uitstel blijf ik er tegenaan hikken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:40 schreef woopehh het volgende:
[..]
Wat raar, ben vandaag voor het eerst geweest en werd gewoon aangeboden vlak voor het begon (niet gedaan omdat ik nog een tentamen moest maken)
En dat het bij jongere mensen wat moeilijker ging hoorde ik jammer genoeg pas achteraf, werd toch aangeraden volgende keer een roesje te nemen als je zo vaak moet kokhalzen
Zou het niet wetenquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:44 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Maar een roesje werkt toch niet tegen het kokhalzen? Aangezien je nog volledig bij bewustzijn bent. Ik wil ook heel graag een roesje, maar ik wil mijn afspraak niet verzetten. Als ik het uitstel blijf ik er tegenaan hikken.
Volgens mij niet, ik had een roesje maar was ineens klaarwakker toen die slang er in ging, en ook flink kokhalzen, dus ik zou het niet uitstellen, het roesje helpt je wat relaxer te zijn maar verder....quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:44 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Maar een roesje werkt toch niet tegen het kokhalzen? Aangezien je nog volledig bij bewustzijn bent. Ik wil ook heel graag een roesje, maar ik wil mijn afspraak niet verzetten. Als ik het uitstel blijf ik er tegenaan hikken.
Colonoscopie lijkt me toch wel een fractie erger.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:43 schreef Anne-Martine het volgende:
Ik heb het ook gehad, voor me maag en darmen, beide erg vervelend, vooral de maag want ik was er volledig bij. maar het was gewoon een kwestie van *figuurlijk* tanden op elkaar en goed mee werken, stond met 5 minuten weer buiten.
Kreeg trouwens alleen een spray in me keel voor verdoving.
Dat van ondere was minder. ze zeiden dat ik er niks van kon voelen en alles weer snel zou vergeten wegens de verdoving, jammer genoeg voel ik me nog een klein beetje getraumatiseerd erdoor..
Dat had ik in het begin ook.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:43 schreef Anne-Martine het volgende:
Ik heb het ook gehad, voor me maag en darmen, beide erg vervelend, vooral de maag want ik was er volledig bij. maar het was gewoon een kwestie van *figuurlijk* tanden op elkaar en goed mee werken, stond met 5 minuten weer buiten.
Kreeg trouwens alleen een spray in me keel voor verdoving.
Dat van ondere was minder. ze zeiden dat ik er niks van kon voelen en alles weer snel zou vergeten wegens de verdoving, jammer genoeg voel ik me nog een klein beetje getraumatiseerd erdoor..
Haha, ja dat laatste had ik dus ook! Helemaal vergeten wat ze gezegd hadden!quote:Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef tho_Omas het volgende:
Het is gedaan. Vannacht 1 uur geslapen, en veel overgegeven van de zenuwen. Ik heb het ziekenhuis gebeld en zij hadden nog wel een bed vrij, ivm roesje. Toen ik met bed en al de onderzoeksruimte in werd gecruised sloeg bij mij de paniek toe. Ovegeven, kokhalzen, alleen al bij het zien van de bijtring en de slang. De bijtring moest in voor het roesje kwam, maar dat lukte niet. Toen hebben ze mij ingespoten, en de MDL-arts zei dat het middel al werkte. Toen heb ik nee geroepen. Toen kreeg ik een knipoog van de man, en was ik weg. Een uur later werd ik wakker, en wist niets meer. Blijkbaar was het achter de rug, maar heb er niets van meegekregen. Ze hadden me een dubbele dosis gegeven, dus was wel goed gaar.
Probleem is dat ik 3 keer gevraagd heb wat ze gevonden hebben, en ik 3 keer antwoord heb gekregen. Door het roesje ben ik dit alweer 3 keer vergeten, dus moet morgen maar even bellen.
Ik was ook echt helemaal de weg kwijt. Ze zullen toch wel begrijpen dat het geen zin heeft om dat te vertellen aan iemand die in een roes zit.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Haha, ja dat laatste had ik dus ook! Helemaal vergeten wat ze gezegd hadden!
Normaal gaat er ook iemand mee als je een roesje hebt gehad, die hoort dan mede het gesprek aan en kan je naar huis brengen als je half gaar bentquote:Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik was ook echt helemaal de weg kwijt. Ze zullen toch wel begrijpen dat het geen zin heeft om dat te vertellen aan iemand die in een roes zit.
Er moet iemand bij zijn die je naar huis brengt, maar die is niet aanwezig tijdens het onderzoek zelf. De uitslag hoor je weer te krijgen van de arts die het onderzoek heeft aangevraagd.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Normaal gaat er ook iemand mee als je een roesje hebt gehad, die hoort dan mede het gesprek aan en kan je naar huis brengen als je half gaar bent
De bioptenuitslag komt 7 januari pas. Er staat me vaag iets bij over ontstekingen en een middenrifbreuk. Ik heb ook een kop koffie gekregen, en ik weet zeker dat ik een deel over mezelf heen heb gegooid, maar daarstraks was ik helemaal schoon. Ik weet dus niet meer wat ik gedroomd heb.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Er moet iemand bij zijn die je naar huis brengt, maar die is niet aanwezig tijdens het onderzoek zelf. De uitslag hoor je weer te krijgen van de arts die het onderzoek heeft aangevraagd.
De eerste keer was mijn vriendin er na het onderzoek bij, toen de arts kwam vertellen wat hij had geconstateerd. Ik kreeg ook een uitdraai met foto's en termen mee, die ook naar de huisarts ging die het onderzoek had aangevraagdquote:Op woensdag 23 december 2009 20:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Er moet iemand bij zijn die je naar huis brengt, maar die is niet aanwezig tijdens het onderzoek zelf. De uitslag hoor je weer te krijgen van de arts die het onderzoek heeft aangevraagd.
Lekker 24h met zo'n slangetje in je neus rondlopen?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:09 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De bioptenuitslag komt 7 januari pas. Er staat me vaag iets bij over ontstekingen en een middenrifbreuk. Ik heb ook een kop koffie gekregen, en ik weet zeker dat ik een deel over mezelf heen heb gegooid, maar daarstraks was ik helemaal schoon. Ik weet dus niet meer wat ik gedroomd heb.
De volgende stap is de pH-meting.
Ja.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Lekker 24h met zo'n slangetje in je neus rondlopen?
Ja daar heb ik ervaring mee. Het is een beetje een vreemd gevoel, want je voelt dat slangetje wel zitten. Een beetje een gevoelige strot had ik daarna wel. Het ziet er inderdaad vreemd uit ja, want dat slangetje kan je moeilijk verbergen.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja.Heb je daar ervaring mee? Wat ik her en der lees, is dat dat een stuk makkelijker is met inbrengen. Het zal er wel vreemd uitzien.
Hmm, dat klinkt veelbelovend. Hebben ze bij jou een antirefluxoperatie gedaan?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja daar heb ik ervaring mee. Het is een beetje een vreemd gevoel, want je voelt dat slangetje wel zitten. Een beetje een gevoelige strot had ik daarna wel. Het ziet er inderdaad vreemd uit ja, want dat slangetje kan je moeilijk verbergen.
Nee, want ik had geen reflux-klachten en de pH-meting gaf geen afwijkingen aan. Is het al zeker dat je die operatie moet?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt veelbelovend. Hebben ze bij jou een antirefluxoperatie gedaan?
Nee, nog niet besproken. Ik kamp alleen al 4 jaar met refluxklachten. Op zich is dat prima te onderdrukken met medicijnen, maar ik lees dat een pH-meting vaak voorafgaat aan een operatie.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, want ik had geen reflux-klachten en de pH-meting gaf geen afwijkingen aan. Is het al zeker dat je die operatie moet?
Ja, als je een middenrifbreuk hebt dan zit de kans er wel in ja, Ik had juist die pH meting gehad, om uit te sluiten dat het daaraan lag. Jij hebt dat onderzoek waarschijnlijk om alles te bevestigen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Nee, nog niet besproken. Ik kamp alleen al 4 jaar met refluxklachten. Op zich is dat prima te onderdrukken met medicijnen, maar ik lees dat een pH-meting vaak voorafgaat aan een operatie.
Paar dagen - weekje! Ligt eraan of je op die slang hebt proberen door te slikken of niet!quote:Op zondag 27 december 2009 12:34 schreef woopehh het volgende:
Iemand hier die weet hoe lang je ongeveer keelpijn houdt? Het is niet echt erg ofzo maar wel irritant
Dan zal het wel niet zo lang meer duren, dankjequote:Op zondag 27 december 2009 12:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Paar dagen - weekje! Ligt eraan of je op die slang hebt proberen door te slikken of niet!
Ik had niet zo zeer last van die gastro zelf.quote:Op zondag 27 december 2009 12:34 schreef woopehh het volgende:
Iemand hier die weet hoe lang je ongeveer keelpijn houdt? Het is niet echt erg ofzo maar wel irritant
Ik ookquote:Op woensdag 30 december 2009 23:25 schreef Westparkietje het volgende:
p.s. Ik werd blijkbaar helemaal wazig en high van dat roesje
Haha ja, ik had mijn moeder nog aan de lijn gehad maar dat gesprek ben ik ook weer helemaal vergetenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:25 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik ookvoelde me zo raar. 's Avonds bij het boodschappen doen vergat ik alles.
Zo belastend is het niet. Het is wel uitermate vervelend (stuk minder met roesje). Het onderzoek wordt gedaan, omdat het de oorzaak van maagklachten kan achterhalen. Als er niets uitkomt is dat ook een resultaat en dan kan er gekeken worden naar andere mogelijke oorzaken. Doe nou maar gewoon dat onderzoek dat homeopathisch gebeuren werkt voor geen meter en dat kan je altijd nog doen. Laat één onderzoek je niet weerhouden om naar het ziekenhuis te gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:23 schreef mieke_b het volgende:
Het verbaast mij hoeveel mensen hier ervaring mee hebben!
Ik heb al een tijdje maagklachten (oprispingen, weinig voedsel kunnen verdragen, erg misselijk etc) en nu sinds twee dagen aan de Omeprazol. Omdat ik er al eerder last van had , hangt een gastroscopie misschien wel boven mijn hoofd. Wat ik mij afvraag is waarom het onderzoek wordt gedaan terwijl er zo vaak niks uitkomt? Het is een overduidelijk erg belastend onderzoek..
Ten tweede vraag ik mij af, wat doe je met de klachten en behandeling als er niks uit het onderzoek komt?En wanneer besluit men tot zo'n onderzoek, wat waren de klachten vd ervaringsdeskundigen?
Er is op dit moment nog geen sprake van maar weiger voorlopig ook het onderzoek te ondergaan.
Heb nu zelfs een afspraak bij een homeopaat, alles om maar niet naar het ziekenhuis te moeten gaan..Heeft iemand ervaring met een homeopathische behandeling bij maagklachten?
En voor iedereen die wel gaat...heel veel succes!
Het gaat natuurlijk ook niet om een operatie hè; ze doen gewoon een slangetje in je slokdarm, en dat is het. Geen bloed, geen snijden, geen risico, niks. Vandaar dat het onderzoek ook zo regelmatig toegepast wordt, denk ik.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:23 schreef mieke_b het volgende:
Het verbaast mij hoeveel mensen hier ervaring mee hebben!
Ik heb al een tijdje maagklachten (oprispingen, weinig voedsel kunnen verdragen, erg misselijk etc) en nu sinds twee dagen aan de Omeprazol. Omdat ik er al eerder last van had , hangt een gastroscopie misschien wel boven mijn hoofd. Wat ik mij afvraag is waarom het onderzoek wordt gedaan terwijl er zo vaak niks uitkomt? Het is een overduidelijk erg belastend onderzoek..
Ten tweede vraag ik mij af, wat doe je met de klachten en behandeling als er niks uit het onderzoek komt?En wanneer besluit men tot zo'n onderzoek, wat waren de klachten vd ervaringsdeskundigen?
Er is op dit moment nog geen sprake van maar weiger voorlopig ook het onderzoek te ondergaan.
Heb nu zelfs een afspraak bij een homeopaat, alles om maar niet naar het ziekenhuis te moeten gaan..Heeft iemand ervaring met een homeopathische behandeling bij maagklachten?
En voor iedereen die wel gaat...heel veel succes!
Fijn dat het toch zo meegevallen is!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:59 schreef mieke_b het volgende:
Bora-Bora, nog even een terugkoppeling n.a.v. jouw berichtje. Toen ik dat las, dacht ik ook tja wat doe ik eigenlijk moeilijk. Uiteindelijk ben ik van de week met spoed naar de internist gestuurd omdat ik behoorlijk verzwakt ben en afgelopen vrijdag heb ik een gastroscopie gehad met een roesje. Viel 100% mee. Heb echt niets gemerkt, lekker geslapen en vrij snel erna kwam ik al weer bij. Beetje zere keel en dat was het.
Ze hebben niets kunnen vinden wat aan de ene kant erg fijn is, aan de andere kant kan ik nog steeds niet goed eten verdragen, ben nog steeds misselijk met oprispingen en veel gerommel. Wel zijn er biopten op kweek gezet, misschien is het een bacterie. Verder krijg ik over 1,5 week een echo van de bovenbuik, daarna moet ik terug naar de internist. Mag hopen dat het tegen die tijd wel beter gaat.
Zijn er mensen die ervaring hebben met langdurige klachten zoals beschreven en bij wie er verder niets gevonden is?
Hoe dan ook, voor mensen die de gastroscopie nog moeten ondergaan, zoals je in eerder bericht kunt lezen was ik er als de dood voor maar mij is het, weliswaar met een roesje, 100% meegevallen!
Adelante heeft gelijk!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:15 schreef Adelante het volgende:
Sterkte morgen, zorg ervoor dat je neus goed open is en je daar door diep blijft ademhalen
misschien toch maar zonder roesjequote:Op woensdag 29 september 2010 13:33 schreef sandrag het volgende:
Nou Ik ben net ook geweest voor een gastroscopie. Ik was al dagen van te voren erg nerveus met nachtmerries aan toe!
Me vandaag netjes gemeld en op zich was ik wel zenuwachtig maar was welwillend om mee te werken. Zou een roesje krijgen dus ik dacht wat kan me gebeuren.
Wat blijkt, ik heb de hele boel op stelten gezet met roesje. Ik weet er niets meer van want ik was echt onder zeil. Blijkbaar vloog de apperatuur door de ruimte heen en hebben ze me met 2 man geprobeerd in bedwang te houden. Ik ben dus blijkbaar sterk als vrouw zijnde want na 2 pogingen zijn ze gestopt omdat het echt niet lukte. bovendien bleef ik maar kokhalzen is me verteld. Dat voel ik nu wel aan mijn keel
Nu afwachten wat de arts nu wil.... ik ga in elk geval niet meer terug voor een 2e poging... ze zien me aankomen. Die arts had al aangegeven het niet nog eens te willen proberen!
Bizar bizar!Hoezo aan mijn lijf geen polonaise??
Heeft iemand dit ook meegemaakt??
Toch maar niet....quote:Op woensdag 29 september 2010 16:37 schreef DeBassist het volgende:
[..]
misschien toch maar zonder roesje
ook van je ziekte afgekomenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:02 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Heb een paar jaar geleden een gastroscopie gehad. Was het prettig? Nee, absoluut niet. Maar ik stond zo weer buiten en wist toen wel waar mijn (chronische) ziekte vandaan kwam/komt, dus het was me wel wat waard.
Ook niet voor een roesje gekozen toen. Kreeg (standaard procedure) een soort verdovingsspray achterin mijn keel, maar had niet het idee dat dat veel hielp.![]()
Conclusie: think happy thoughts en het is zo voorbij.
Nee, helaas niet, is chronisch, dus zal ermee "moeten leven". Maar is wel goed te behandelen nu zonder al teveel klachten. Mijn maag ziet de (broodnodige) vitamine B12 als een potentieel gevaarlijke antistof en breekt deze daarom af voordat het in mijn bloedbaan kan komen. Daarom krijg ik nu injecties direct in mijn bloedbaan in de zoveel weken.quote:
als de injecties maar goed aanslaanquote:Op zondag 10 oktober 2010 09:51 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Nee, helaas niet, is chronisch, dus zal ermee "moeten leven". Maar is wel goed te behandelen nu zonder al teveel klachten. Mijn maag ziet de (broodnodige) vitamine B12 als een potentieel gevaarlijke antistof en breekt deze daarom af voordat het in mijn bloedbaan kan komen. Daarom krijg ik nu injecties direct in mijn bloedbaan in de zoveel weken.
Dat klopt niet helemaal, ook mét roesje heb je net zoveel pijn/ongemak dan zonder roesje, alleen je bent het daarna gewoon weer vergeten als je een roesje hebt gehadquote:Op woensdag 30 december 2009 23:25 schreef Westparkietje het volgende:
Weet je een roesje doet wonderen bij zoiets, toen ze bij mij dat spul erin spoten werd alles rozig. je doet wel wat ze zeggen maar ik kan me helemaal NIKS meer herinneren. Heel fijn dus zo'n roesje, helpt echt, dus als je het kan aanvragen gewoon doen, daarna nog 2 uurtjes lekker slapen en bijkomen en dan kun je terug. Pijn doet het niet, je hebt alleen misschien een beetje last van je keel, maar dat is normaal![]()
p.s. Ik werd blijkbaar helemaal wazig en high van dat roesje
Thanks!quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:09 schreef DeBassist het volgende:
[..]
als de injecties maar goed aanslaan![]()
sterkte ermee !
ik hoop dat ik ooit nog er vanaf kom. Eerst maar s weten wat het is.
word tijd na meer dan één jaar onderzoek
bedankt, ik laat nog van me horen !quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:38 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Thanks!Het is nu goed leefbaar inderdaad, heb er een hoop baat bij.
Jij ook heel veel succes gewenst, laat je het nog weten als je definitief uitsluitsel hebt? Verschrikkelijk om zo lang in die onzekerheid te verkeren (helaas kan ik er grotendeels over meepraten). Ik duim voor je!
Ik kreeg de 2e keer een dubbel roesje en ik was de rest van de dag meervoudig gehandicapt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:26 schreef June. het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, ook mét roesje heb je net zoveel pijn/ongemak dan zonder roesje, alleen je bent het daarna gewoon weer vergeten als je een roesje hebt gehad.
Nope, toen was het super en kon ik alles eten/drinkenquote:Op maandag 22 november 2010 18:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Had je tijdens de kuur van pantozol ook brandend maagzuur?
Mijn arts wil liever de oorzaak vinden dan het te bestrijden met medicijnen.quote:Op maandag 22 november 2010 18:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Waarom krijg je dan niet gewoon voorlopig permanent maagzuurremmers
Ik koop tot het verholpen is gewoon die Pantozol in de drogist, die werkt prima.quote:Op maandag 22 november 2010 21:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wel fijn dat je arts verder wil kijken, maar zo heb je tot de uitslag nog last van maagzuur :-/
Ik loop er al bijna 2 jaar mee nu en niets lijkt aan te slaan. Bweugh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |