Ja daar heb ik ervaring mee. Het is een beetje een vreemd gevoel, want je voelt dat slangetje wel zitten. Een beetje een gevoelige strot had ik daarna wel. Het ziet er inderdaad vreemd uit ja, want dat slangetje kan je moeilijk verbergen.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja.Heb je daar ervaring mee? Wat ik her en der lees, is dat dat een stuk makkelijker is met inbrengen. Het zal er wel vreemd uitzien.
Hmm, dat klinkt veelbelovend. Hebben ze bij jou een antirefluxoperatie gedaan?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja daar heb ik ervaring mee. Het is een beetje een vreemd gevoel, want je voelt dat slangetje wel zitten. Een beetje een gevoelige strot had ik daarna wel. Het ziet er inderdaad vreemd uit ja, want dat slangetje kan je moeilijk verbergen.
Nee, want ik had geen reflux-klachten en de pH-meting gaf geen afwijkingen aan. Is het al zeker dat je die operatie moet?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt veelbelovend. Hebben ze bij jou een antirefluxoperatie gedaan?
Nee, nog niet besproken. Ik kamp alleen al 4 jaar met refluxklachten. Op zich is dat prima te onderdrukken met medicijnen, maar ik lees dat een pH-meting vaak voorafgaat aan een operatie.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, want ik had geen reflux-klachten en de pH-meting gaf geen afwijkingen aan. Is het al zeker dat je die operatie moet?
Ja, als je een middenrifbreuk hebt dan zit de kans er wel in ja, Ik had juist die pH meting gehad, om uit te sluiten dat het daaraan lag. Jij hebt dat onderzoek waarschijnlijk om alles te bevestigen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Nee, nog niet besproken. Ik kamp alleen al 4 jaar met refluxklachten. Op zich is dat prima te onderdrukken met medicijnen, maar ik lees dat een pH-meting vaak voorafgaat aan een operatie.
Paar dagen - weekje! Ligt eraan of je op die slang hebt proberen door te slikken of niet!quote:Op zondag 27 december 2009 12:34 schreef woopehh het volgende:
Iemand hier die weet hoe lang je ongeveer keelpijn houdt? Het is niet echt erg ofzo maar wel irritant
Dan zal het wel niet zo lang meer duren, dankjequote:Op zondag 27 december 2009 12:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Paar dagen - weekje! Ligt eraan of je op die slang hebt proberen door te slikken of niet!
Ik had niet zo zeer last van die gastro zelf.quote:Op zondag 27 december 2009 12:34 schreef woopehh het volgende:
Iemand hier die weet hoe lang je ongeveer keelpijn houdt? Het is niet echt erg ofzo maar wel irritant
Ik ookquote:Op woensdag 30 december 2009 23:25 schreef Westparkietje het volgende:
p.s. Ik werd blijkbaar helemaal wazig en high van dat roesje
Haha ja, ik had mijn moeder nog aan de lijn gehad maar dat gesprek ben ik ook weer helemaal vergetenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:25 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik ookvoelde me zo raar. 's Avonds bij het boodschappen doen vergat ik alles.
Zo belastend is het niet. Het is wel uitermate vervelend (stuk minder met roesje). Het onderzoek wordt gedaan, omdat het de oorzaak van maagklachten kan achterhalen. Als er niets uitkomt is dat ook een resultaat en dan kan er gekeken worden naar andere mogelijke oorzaken. Doe nou maar gewoon dat onderzoek dat homeopathisch gebeuren werkt voor geen meter en dat kan je altijd nog doen. Laat één onderzoek je niet weerhouden om naar het ziekenhuis te gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:23 schreef mieke_b het volgende:
Het verbaast mij hoeveel mensen hier ervaring mee hebben!
Ik heb al een tijdje maagklachten (oprispingen, weinig voedsel kunnen verdragen, erg misselijk etc) en nu sinds twee dagen aan de Omeprazol. Omdat ik er al eerder last van had , hangt een gastroscopie misschien wel boven mijn hoofd. Wat ik mij afvraag is waarom het onderzoek wordt gedaan terwijl er zo vaak niks uitkomt? Het is een overduidelijk erg belastend onderzoek..
Ten tweede vraag ik mij af, wat doe je met de klachten en behandeling als er niks uit het onderzoek komt?En wanneer besluit men tot zo'n onderzoek, wat waren de klachten vd ervaringsdeskundigen?
Er is op dit moment nog geen sprake van maar weiger voorlopig ook het onderzoek te ondergaan.
Heb nu zelfs een afspraak bij een homeopaat, alles om maar niet naar het ziekenhuis te moeten gaan..Heeft iemand ervaring met een homeopathische behandeling bij maagklachten?
En voor iedereen die wel gaat...heel veel succes!
Het gaat natuurlijk ook niet om een operatie hè; ze doen gewoon een slangetje in je slokdarm, en dat is het. Geen bloed, geen snijden, geen risico, niks. Vandaar dat het onderzoek ook zo regelmatig toegepast wordt, denk ik.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:23 schreef mieke_b het volgende:
Het verbaast mij hoeveel mensen hier ervaring mee hebben!
Ik heb al een tijdje maagklachten (oprispingen, weinig voedsel kunnen verdragen, erg misselijk etc) en nu sinds twee dagen aan de Omeprazol. Omdat ik er al eerder last van had , hangt een gastroscopie misschien wel boven mijn hoofd. Wat ik mij afvraag is waarom het onderzoek wordt gedaan terwijl er zo vaak niks uitkomt? Het is een overduidelijk erg belastend onderzoek..
Ten tweede vraag ik mij af, wat doe je met de klachten en behandeling als er niks uit het onderzoek komt?En wanneer besluit men tot zo'n onderzoek, wat waren de klachten vd ervaringsdeskundigen?
Er is op dit moment nog geen sprake van maar weiger voorlopig ook het onderzoek te ondergaan.
Heb nu zelfs een afspraak bij een homeopaat, alles om maar niet naar het ziekenhuis te moeten gaan..Heeft iemand ervaring met een homeopathische behandeling bij maagklachten?
En voor iedereen die wel gaat...heel veel succes!
Fijn dat het toch zo meegevallen is!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:59 schreef mieke_b het volgende:
Bora-Bora, nog even een terugkoppeling n.a.v. jouw berichtje. Toen ik dat las, dacht ik ook tja wat doe ik eigenlijk moeilijk. Uiteindelijk ben ik van de week met spoed naar de internist gestuurd omdat ik behoorlijk verzwakt ben en afgelopen vrijdag heb ik een gastroscopie gehad met een roesje. Viel 100% mee. Heb echt niets gemerkt, lekker geslapen en vrij snel erna kwam ik al weer bij. Beetje zere keel en dat was het.
Ze hebben niets kunnen vinden wat aan de ene kant erg fijn is, aan de andere kant kan ik nog steeds niet goed eten verdragen, ben nog steeds misselijk met oprispingen en veel gerommel. Wel zijn er biopten op kweek gezet, misschien is het een bacterie. Verder krijg ik over 1,5 week een echo van de bovenbuik, daarna moet ik terug naar de internist. Mag hopen dat het tegen die tijd wel beter gaat.
Zijn er mensen die ervaring hebben met langdurige klachten zoals beschreven en bij wie er verder niets gevonden is?
Hoe dan ook, voor mensen die de gastroscopie nog moeten ondergaan, zoals je in eerder bericht kunt lezen was ik er als de dood voor maar mij is het, weliswaar met een roesje, 100% meegevallen!
Adelante heeft gelijk!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:15 schreef Adelante het volgende:
Sterkte morgen, zorg ervoor dat je neus goed open is en je daar door diep blijft ademhalen
misschien toch maar zonder roesjequote:Op woensdag 29 september 2010 13:33 schreef sandrag het volgende:
Nou Ik ben net ook geweest voor een gastroscopie. Ik was al dagen van te voren erg nerveus met nachtmerries aan toe!
Me vandaag netjes gemeld en op zich was ik wel zenuwachtig maar was welwillend om mee te werken. Zou een roesje krijgen dus ik dacht wat kan me gebeuren.
Wat blijkt, ik heb de hele boel op stelten gezet met roesje. Ik weet er niets meer van want ik was echt onder zeil. Blijkbaar vloog de apperatuur door de ruimte heen en hebben ze me met 2 man geprobeerd in bedwang te houden. Ik ben dus blijkbaar sterk als vrouw zijnde want na 2 pogingen zijn ze gestopt omdat het echt niet lukte. bovendien bleef ik maar kokhalzen is me verteld. Dat voel ik nu wel aan mijn keel
Nu afwachten wat de arts nu wil.... ik ga in elk geval niet meer terug voor een 2e poging... ze zien me aankomen. Die arts had al aangegeven het niet nog eens te willen proberen!
Bizar bizar!Hoezo aan mijn lijf geen polonaise??
Heeft iemand dit ook meegemaakt??
Toch maar niet....quote:Op woensdag 29 september 2010 16:37 schreef DeBassist het volgende:
[..]
misschien toch maar zonder roesje
ook van je ziekte afgekomenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:02 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Heb een paar jaar geleden een gastroscopie gehad. Was het prettig? Nee, absoluut niet. Maar ik stond zo weer buiten en wist toen wel waar mijn (chronische) ziekte vandaan kwam/komt, dus het was me wel wat waard.
Ook niet voor een roesje gekozen toen. Kreeg (standaard procedure) een soort verdovingsspray achterin mijn keel, maar had niet het idee dat dat veel hielp.![]()
Conclusie: think happy thoughts en het is zo voorbij.
Nee, helaas niet, is chronisch, dus zal ermee "moeten leven". Maar is wel goed te behandelen nu zonder al teveel klachten. Mijn maag ziet de (broodnodige) vitamine B12 als een potentieel gevaarlijke antistof en breekt deze daarom af voordat het in mijn bloedbaan kan komen. Daarom krijg ik nu injecties direct in mijn bloedbaan in de zoveel weken.quote:
als de injecties maar goed aanslaanquote:Op zondag 10 oktober 2010 09:51 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Nee, helaas niet, is chronisch, dus zal ermee "moeten leven". Maar is wel goed te behandelen nu zonder al teveel klachten. Mijn maag ziet de (broodnodige) vitamine B12 als een potentieel gevaarlijke antistof en breekt deze daarom af voordat het in mijn bloedbaan kan komen. Daarom krijg ik nu injecties direct in mijn bloedbaan in de zoveel weken.
Dat klopt niet helemaal, ook mét roesje heb je net zoveel pijn/ongemak dan zonder roesje, alleen je bent het daarna gewoon weer vergeten als je een roesje hebt gehadquote:Op woensdag 30 december 2009 23:25 schreef Westparkietje het volgende:
Weet je een roesje doet wonderen bij zoiets, toen ze bij mij dat spul erin spoten werd alles rozig. je doet wel wat ze zeggen maar ik kan me helemaal NIKS meer herinneren. Heel fijn dus zo'n roesje, helpt echt, dus als je het kan aanvragen gewoon doen, daarna nog 2 uurtjes lekker slapen en bijkomen en dan kun je terug. Pijn doet het niet, je hebt alleen misschien een beetje last van je keel, maar dat is normaal![]()
p.s. Ik werd blijkbaar helemaal wazig en high van dat roesje
Thanks!quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:09 schreef DeBassist het volgende:
[..]
als de injecties maar goed aanslaan![]()
sterkte ermee !
ik hoop dat ik ooit nog er vanaf kom. Eerst maar s weten wat het is.
word tijd na meer dan één jaar onderzoek
bedankt, ik laat nog van me horen !quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:38 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Thanks!Het is nu goed leefbaar inderdaad, heb er een hoop baat bij.
Jij ook heel veel succes gewenst, laat je het nog weten als je definitief uitsluitsel hebt? Verschrikkelijk om zo lang in die onzekerheid te verkeren (helaas kan ik er grotendeels over meepraten). Ik duim voor je!
Ik kreeg de 2e keer een dubbel roesje en ik was de rest van de dag meervoudig gehandicapt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:26 schreef June. het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, ook mét roesje heb je net zoveel pijn/ongemak dan zonder roesje, alleen je bent het daarna gewoon weer vergeten als je een roesje hebt gehad.
Nope, toen was het super en kon ik alles eten/drinkenquote:Op maandag 22 november 2010 18:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Had je tijdens de kuur van pantozol ook brandend maagzuur?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |