abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74353525
Ik zit met een vervelend probleem,

Recentelijk ben ik erachter gekomen dat mijn ex voor ongeveer 260euro op mijn kosten heeft zitten bellen.

Het verhaal is simpel, een paar maanden terug toen we nog samen waren had ik haar mijn oude simkaart geleend omdat zij geld problemen had en ik nog een simkaart overhad tot eind oktober waarvoor ik elke maand ¤50,- nog betaalde. (Ik had ondertussen al een nieuwe telefoon met een nieuwe simkaart).

Omdat ze op een nogal afgelegen plek woont had ik besloten deze simkaart dus aan haar uit te lenen, natuurlijk in goed vertrouwen maar mondeling hadden we duidelijk afgesproken dat mocht de telefoonrekening boven de ¤50,- komen (aftewel, de originele kosten) dan zou ze die terug betalen.

Natuurlijk beloofde ze dit niet te doen en blahblah.

Nu kreeg ik dus recentelijk mijn telefoonrekening inclusief een hartverlamming
mevrouw heeft voor totaal ¤260,- (nabij) zitten bellen.

Natuurlijk haar direct opgebeld en kreeg dit antwoord:
"Hoezo jij zou toch alles betalen?"
Waarna ik (letterlijk) zo keek:

Het bedrag was al via automatische incasso ge-int en heb dus tot ik een oplossing heb maar het bedrag gestorneerd (simpel weg omdat ik het niet kan missen). Ik ben dus momenteel hi nog ¤260,- schuldig..

wat kan ik nu het beste doen? Ik heb zelf het vermoeden dat ik vierkant de lul ben door me eigen goedheid...
"When you sit with a nice girl for two hours, it seems like two minutes. When you sit on a hot stove for two minutes, it seems like two hours that's relativity." -- Albert Einstein
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:18:51 #2
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_74353547
Eigen schuld dikke bult om het heel cru te zeggen.
pi_74353599
quote:
wat kan ik nu het beste doen? Ik heb zelf het vermoeden dat ik vierkant de lul ben door me eigen goedheid...
Yep.. helemaal gelijk! Sim kaart staat op jou naam en ik denk dat ze niet akkoord gaan met de smoes "Mijn vriendin heeft deze kosten gemaakt, niet ik!"

Enige wat je kan is betalen en nooit meer met haar afspreken, want geld krijg je denk ik toch niet van haar.
Dit keer zonder signature
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:20:10 #4
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_74353612
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:18 schreef RaWr-MaD het volgende:

Waarna ik (letterlijk) zo keek:
Heb jij altijd een hamer in je buurt liggen?
pi_74353621
das mooi een kutstreek van je ex
ze is dus niet van plan ook maar iets te betalen?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:21:05 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_74353651
Je zal het toch op moeten lossen met je ex. Kun je haar niet chanteren op een of andere manier ofzo.
Je moeder is een hamster
pi_74353660
Bel haar ouders eens op met dit verhaal.
Voor de rest kun je alleen maar heel erg blij zijn dat het je ex is.
pi_74353682
Fijn denk je haar te kunnen vertrouwen, gaat ze lekker veel bellen, en de relatie is vebroken.
-
pi_74353685
Je kunt gewoon fluiten naar die centen. Vrij simpel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:21:56 #10
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74353686
Ik ben inderdaad bang dat er geen enkele mogelijkheid is waarop je dit geld nog terug kan krijgen. Die mondelinge overeenkomst die jij met haar had heeft juridisch natuurlijk geen enkele waarde, en voor noodgrepen als aangifte van diefstal is het nu sowieso al te laat.

Ik zou wel de simkaart zo snel mogelijk laten blokkeren, als je dat niet al gedaan had
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74353697
Tja dat is niet zo heel slim van jou en ook absoluut niet netjes van je ex. Nu vraag ik me sowieso af hoe ze in godsnaam aan 260 euro komt als je al een basisabonnement van 50 per maand heb, maar dat terzijde
pi_74353711
Wat een chick
pi_74353728
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:20 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Heb jij altijd een hamer in je buurt liggen?
Was snel naar onder gerend om er één te pakken.
Even alle grappen en grollen opzij, ik voel me flink genaaid
quote:
das mooi een kutstreek van je ex
ze is dus niet van plan ook maar iets te betalen?
Nee, ik kreeg zelfs een bedreiging om me oren.

"het is maar goed dat ik dit niet aan me nieuwe vriend vertel want dan komt die wel even langs"
waarna ik maar vroeg
"dus wacht even, jij belt voor ¤260,- op mijn kosten en dan stuur je je vriendje ook nog even langs? Hij komt maar "

Het werd nogal een woordwisseling om het kort te houden...
Ik vraag me af of ik eventueel juridisch iets kan doen, want ik kan nu gewoon niet rond komen en zal hoe dan ook geld moeten bijlenen...iets waar ik een hekel aan heb.
quote:
Bel haar ouders eens op met dit verhaal.
Voor de rest kun je alleen maar heel erg blij zijn dat het je ex is.
Gedaan, maar ze heeft haar ouders wijsgemaakt dat ik alle kosten zou betalen...like..ik ben stom maar zo stom ook weer niet

Bedoel, ik ga niet andermans telefoonkosten sponseren. Ik heb me hart op de juiste plek zitten voor vrienden in nood maar dit is ook de laatste keer dat ik iemand op een soort-van financiële manier help...
"When you sit with a nice girl for two hours, it seems like two minutes. When you sit on a hot stove for two minutes, it seems like two hours that's relativity." -- Albert Einstein
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:23:08 #14
167923 appelsjap
All the above
pi_74353732
weg

[ Bericht 94% gewijzigd door Five_Horizons op 03-11-2009 19:49:24 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_74353913
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:18 schreef RaWr-MaD het volgende:
Het bedrag was al via automatische incasso ge-int en heb dus tot ik een oplossing heb maar het bedrag gestorneerd (simpel weg omdat ik het niet kan missen). Ik ben dus momenteel hi nog ¤260,- schuldig..
Storneren mag natuurlijk alleen bij een onterechte incasso. Deze was niet onterecht.

Je bent nu een wanbetaler bij HI en ik hoop voor je dat ze dit niet gaan registreren bij het BKR want in de toekomst zal je dat nog gaan opbreken bij een eventueel hypotheek-traject bijvoorbeeld.

Dom!
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:28:28 #16
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_74353928
Je kan iig aangeven dat je bereid bent het juridisch op te lossen.
Je moeder is een hamster
pi_74353988
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Storneren mag natuurlijk alleen bij een onterechte incasso. Deze was niet onterecht.

Je bent nu een wanbetaler bij HI en ik hoop voor je dat ze dit niet gaan registreren bij het BKR want in de toekomst zal je dat nog gaan opbreken bij een eventueel hypotheek-traject bijvoorbeeld.

Dom!
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Echter beschouwt HI nu gewoon de betaling als niet gedaan.
Ik krijg gewoon binnen een korte tijd een accept giro met nogmaals het verzoek om te betalen.

Ik heb gestorneerd om tijdelijk even extra tijd te krijgen om iets te regelen. Eventueel financiëel voor mijzelf of iets juridisch zodat ik alsnog het geld krijg o.d.

Hi weet dit ook, en hier maak ik me ook niet zozeer zorgen om.
quote:
naakt foto's blahblahblah
Ze is minderjardig, dus nee.
pi_74353993
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:22 schreef RaWr-MaD het volgende:

Ik vraag me af of ik eventueel juridisch iets kan doen, want ik kan nu gewoon niet rond komen en zal hoe dan ook geld moeten bijlenen...iets waar ik een hekel aan heb.
[..]

Ik snap dat het vervelend is, maar je "zielige" reactie heeft kennelijk niemand iets aan. Je ex vind het niet erg dat jij het bedrag betaald en je mobieleprovider heeft gewoon zwart op wit dat er met jou simkaart kosten gemaakt zijn. Daarnaast heeft je vriendin het ook niet ontkent, wat er op moet duiden dat de kosten ook echt gemaakt zijn.

Of jij moet het betalen of je vriendin. Omdat de sim op jou naam staat ben jij degene die aan het korte eind trekt. Het op een akkoordje gooien doen mobieleproviders niet. Tenzij zij het betaald, moet jij het betalen.. Daar kun je juridisch niks mee doen (zenzij je natuurlijk aan kan geven dat jij de kosten niet gemaakt hebt.. maar dat kan je niet).
Dit keer zonder signature
pi_74353994
Slimme vrouw!
All good things are wild and free.
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:30:37 #20
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_74354005
isharemybitch.com

Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 16:31:10 #21
236264 crew  capricia
pi_74354021
Wat een belachelijk stom wijf en dat jij dit zomaar accepteert zeg, RaWr-MaD!
Ik zou allang even langs gegaan zijn bij d'r.
Niet goedschiks, dan wel kwaadschiks. Kennelijk wil ze niet horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 03-11-2009 16:36:24 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74354093
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:30 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Ik snap dat het vervelend is, maar je "zielige" reactie heeft kennelijk niemand iets aan. Je ex vind het niet erg dat jij het bedrag betaald en je mobieleprovider heeft gewoon zwart op wit dat er met jou simkaart kosten gemaakt zijn. Daarnaast heeft je vriendin het ook niet ontkent, wat er op moet duiden dat de kosten ook echt gemaakt zijn.

Of jij moet het betalen of je vriendin. Omdat de sim op jou naam staat ben jij degene die aan het korte eind trekt. Het op een akkoordje gooien doen mobieleproviders niet. Tenzij zij het betaald, moet jij het betalen.. Daar kun je juridisch niks mee doen (zenzij je natuurlijk aan kan geven dat jij de kosten niet gemaakt hebt.. maar dat kan je niet).
Opzich kan ik dat wel aantonen. Want ze woont in een hele andere provincie van mij, en ze zouden dat toch zo moeten kunnen zien lijkt me.

Ik ben de afgelopen dikke maand netjes in Limburg gebleven en dat kunnen mensen ook zeggen...

Maar het lijkt me dat dat niet afdoende is eh? Ik ben inderdaad bang dat ik aan het korte eind trek...ik ga maar eens geld bij lenen *zucht*
quote:
Wat een belachelijk stom wijf en dat jij dit zomaar accepteert zeg, RaWr-MaD!
Ik zou allang even lang gegaan zijn bij d'r.
Niet goedschiks, dan wel kwaadschiks. Kennelijk wil ze niet horen.
Over nagedacht maar heeft weinig nut, ze en haar ouders zitten financieel ook erg moeilijk. Ik kan haar wel lam slaan maar wat los ik daarmee op? Helemaal niks...nada. Is me de trip naar friesland het niet eens voor waard
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:33:24 #23
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_74354112
Minderjarig?
Ouders aansprakelijk stellen.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_74354118
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef ktnxbye het volgende:
Let hier inderdaad mee op
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_74354180
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:32 schreef RaWr-MaD het volgende:

[..]

Opzich kan ik dat wel aantonen. Want ze woont in een hele andere provincie van mij, en ze zouden dat toch zo moeten kunnen zien lijkt me.

Ik ben de afgelopen dikke maand netjes in Limburg gebleven en dat kunnen mensen ook zeggen...

Maar het lijkt me dat dat niet afdoende is eh? Ik ben inderdaad bang dat ik aan het korte eind trek...ik ga maar eens geld bij lenen *zucht*
Wie de kosten heeft gemaakt is voor Hi niet van belang, er moet gewoon betaald worden en aangezien het abonnement op jouw naam staat, mag jij betalen. Jij mag het daarna onderling uitvechten met je vriendin.

Wat ik dan verder nog niet snap is dat je niet eens met 260 euro over de brug kan komen maar wel een abonnement van 50 euro per maand hebt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')