Yep.. helemaal gelijk! Sim kaart staat op jou naam en ik denk dat ze niet akkoord gaan met de smoes "Mijn vriendin heeft deze kosten gemaakt, niet ik!"quote:wat kan ik nu het beste doen? Ik heb zelf het vermoeden dat ik vierkant de lul ben door me eigen goedheid...
Heb jij altijd een hamer in je buurt liggen?quote:
Was snel naar onder gerend om er één te pakken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Heb jij altijd een hamer in je buurt liggen?
Nee, ik kreeg zelfs een bedreiging om me oren.quote:das mooi een kutstreek van je ex
ze is dus niet van plan ook maar iets te betalen?
Gedaan, maar ze heeft haar ouders wijsgemaakt dat ik alle kosten zou betalen...like..ik ben stom maar zo stom ook weer nietquote:Bel haar ouders eens op met dit verhaal.
Voor de rest kun je alleen maar heel erg blij zijn dat het je ex is.
Storneren mag natuurlijk alleen bij een onterechte incasso. Deze was niet onterecht.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:18 schreef RaWr-MaD het volgende:
Het bedrag was al via automatische incasso ge-int en heb dus tot ik een oplossing heb maar het bedrag gestorneerd (simpel weg omdat ik het niet kan missen). Ik ben dus momenteel hi nog ¤260,- schuldig..
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Echter beschouwt HI nu gewoon de betaling als niet gedaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Storneren mag natuurlijk alleen bij een onterechte incasso. Deze was niet onterecht.
Je bent nu een wanbetaler bij HI en ik hoop voor je dat ze dit niet gaan registreren bij het BKR want in de toekomst zal je dat nog gaan opbreken bij een eventueel hypotheek-traject bijvoorbeeld.
Dom!
Ze is minderjardig, dus nee.quote:naakt foto's blahblahblah
Ik snap dat het vervelend is, maar je "zielige" reactie heeft kennelijk niemand iets aan. Je ex vind het niet erg dat jij het bedrag betaald en je mobieleprovider heeft gewoon zwart op wit dat er met jou simkaart kosten gemaakt zijn. Daarnaast heeft je vriendin het ook niet ontkent, wat er op moet duiden dat de kosten ook echt gemaakt zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:22 schreef RaWr-MaD het volgende:
Ik vraag me af of ik eventueel juridisch iets kan doen, want ik kan nu gewoon niet rond komen en zal hoe dan ook geld moeten bijlenen...iets waar ik een hekel aan heb.
[..]
Opzich kan ik dat wel aantonen. Want ze woont in een hele andere provincie van mij, en ze zouden dat toch zo moeten kunnen zien lijkt me.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:30 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Ik snap dat het vervelend is, maar je "zielige" reactie heeft kennelijk niemand iets aan. Je ex vind het niet erg dat jij het bedrag betaald en je mobieleprovider heeft gewoon zwart op wit dat er met jou simkaart kosten gemaakt zijn. Daarnaast heeft je vriendin het ook niet ontkent, wat er op moet duiden dat de kosten ook echt gemaakt zijn.
Of jij moet het betalen of je vriendin. Omdat de sim op jou naam staat ben jij degene die aan het korte eind trekt. Het op een akkoordje gooien doen mobieleproviders niet. Tenzij zij het betaald, moet jij het betalen.. Daar kun je juridisch niks mee doen (zenzij je natuurlijk aan kan geven dat jij de kosten niet gemaakt hebt.. maar dat kan je niet).
Over nagedacht maar heeft weinig nut, ze en haar ouders zitten financieel ook erg moeilijk. Ik kan haar wel lam slaan maar wat los ik daarmee op? Helemaal niks...nada. Is me de trip naar friesland het niet eens voor waardquote:Wat een belachelijk stom wijf en dat jij dit zomaar accepteert zeg, RaWr-MaD!
Ik zou allang even lang gegaan zijn bij d'r.
Niet goedschiks, dan wel kwaadschiks. Kennelijk wil ze niet horen.
Let hier inderdaad mee opquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef ktnxbye het volgende:
Je bent nu een wanbetaler bij HI en ik hoop voor je dat ze dit niet gaan registreren bij het BKR want in de toekomst zal je dat nog gaan opbreken bij een eventueel hypotheek-traject bijvoorbeeld.
Wie de kosten heeft gemaakt is voor Hi niet van belang, er moet gewoon betaald worden en aangezien het abonnement op jouw naam staat, mag jij betalen. Jij mag het daarna onderling uitvechten met je vriendin.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:32 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
Opzich kan ik dat wel aantonen. Want ze woont in een hele andere provincie van mij, en ze zouden dat toch zo moeten kunnen zien lijkt me.
Ik ben de afgelopen dikke maand netjes in Limburg gebleven en dat kunnen mensen ook zeggen...
Maar het lijkt me dat dat niet afdoende is eh? Ik ben inderdaad bang dat ik aan het korte eind trek...ik ga maar eens geld bij lenen *zucht*
me huidige financiële situatie was er zo op ingericht dat ik elke maand ongeveer 100euro "overhield".quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wie de kosten heeft gemaakt is voor Hi niet van belang, er moet gewoon betaald worden en aangezien het abonnement op jouw naam staat, mag jij betalen. Jij mag het daarna onderling uitvechten met je vriendin.
Wat ik dan verder nog niet snap is dat je niet eens met 260 euro over de brug kan komen maar wel een abonnement van 50 euro per maand hebt...
Jamba? RingtoneKing?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:35 schreef Dennis101 het volgende:
Wat ik dan verder nog niet snap is dat je niet eens met 260 euro over de brug kan komen maar wel een abonnement van 50 euro per maand hebt...
Een betalingsregeling met haar afspreken, of met haar ouders. Dat moet je doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:32 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
Over nagedacht maar heeft weinig nut, ze en haar ouders zitten financieel ook erg moeilijk. Ik kan haar wel lam slaan maar wat los ik daarmee op? Helemaal niks...nada. Is me de trip naar friesland het niet eens voor waard
Doe dit nou alsjeblieft niet? Op die manier kom je in de ellende en je leeft zo te horen al vrij kort op je inkomen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:32 schreef RaWr-MaD het volgende:
ik ga maar eens geld bij lenen *zucht*
ik ga eens aan het bellen, kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:38 schreef Stali het volgende:
[..]
Doe dit nou alsjeblieft niet? Op die manier kom je in de ellende en je leeft zo te horen al vrij kort op je inkomen.
Tref een betalingsregeling met HI.
Zou ik ook niet zijn als bedrijf als jij een terechte incasso storneert.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:41 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
ik ga eens aan het bellen, kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.
Vorige keer waren ze niet echt...behulpzaam
Kun je geen afbetalingsregeling treffen met je ex / haar ouders dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:41 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
Die ex was niet van plan om betalen, sterker nog, vriendlief wordt binnenkort langs gestuurd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je geen afbetalingsregeling treffen met je ex / haar ouders dan?
Dat zij iedere maand 80 euro of zo aan je betalen?
Leg de situatie uit en geef ook aan dat je heel graag wil betalen (quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:41 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
Ja, dat las ik, maar ik las ook dat hij zijn geld niet ging halen omdat die mensen krap zitten...en dat snap ik dan weer niet:quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die ex was niet van plan om betalen, sterker nog, vriendlief wordt binnenkort langs gestuurd.
Helemaal eens.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef Stratotanker het volgende:
Met die vriendin heb je niets meer te maken. Aan haar gedrag kan je merken dat daar kennelijk niet veel uit te halen valt. Ik zou even contact opnemen met je ex-schoonouder. Geef dat ook even aan aan die ex van je.
Leg even uit hoe het verhaal in elkaar steekt en dat jij verwacht dat de rekening wordt voldaan door hen of hun dochter. Aangezien zij minderjarig is zijn de ouders aansprakelijk. Mocht er niets uit komen geef dan tijdens het gesprek aan dat jij voldoende bewijs hebt om hen aansprakelijk te stellen. Geven ze nog niet mee, kan je een aangetekende brief sturen waarin je hen aansprakelijk stelt en een betalingstermijn oplegt. Voldoen ze hier niet aan ben ik bang dat het uit eigen zak betaald moet worden. Hou in de gaten dat jij geld verontschuldigd bent bij HI, betaal dus sowieso die rekening.
Dit kan hij inderdaad proberen. Niet geschoten altijd mis.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef Stratotanker het volgende:
Met die vriendin heb je niets meer te maken. Aan haar gedrag kan je merken dat daar kennelijk niet veel uit te halen valt. Ik zou even contact opnemen met je ex-schoonouder. Geef dat ook even aan aan die ex van je.
Leg even uit hoe het verhaal in elkaar steekt en dat jij verwacht dat de rekening wordt voldaan door hen of hun dochter. Aangezien zij minderjarig is zijn de ouders aansprakelijk. Mocht er niets uit komen geef dan tijdens het gesprek aan dat jij voldoende bewijs hebt om hen aansprakelijk te stellen. Geven ze nog niet mee, kan je een aangetekende brief sturen waarin je hen aansprakelijk stelt en een betalingstermijn oplegt. Voldoen ze hier niet aan ben ik bang dat het uit eigen zak betaald moet worden. Hou in de gaten dat jij geld verontschuldigd bent bij HI, betaal dus sowieso die rekening.
maar wat wil je er dan mee? Naar dr ouders gaan? Alleen als die een beetje redelijk ipv het "mijn -kind-doet-zoiets-niet" syndroom zal dat effect hebben? Hi zal/kan er ook niets mee doen...quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:51 schreef capricia het volgende:En TS, vraag een specificatie op van die belkosten.
Kijk naar welke nummers er gebeld is voor dat geld. Dan sta je ook sterker om aan te tonen dat zij dat gebeld heeft en niet jij!
Oké dan heb je dat aangetoond en dan? Zij zegt dat TS zou betalen, TS zegt dat zij zou betalen. Blijft woord tegen woord.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal eens.
En TS, vraag een specificatie op van die belkosten.
Kijk naar welke nummers er gebeld is voor dat geld. Dan sta je ook sterker om aan te tonen dat zij dat gebeld heeft en niet jij!
Zou het in ieder geval proberen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Oké dan heb je dat aangetoond en dan? Zij zegt dat TS zou betalen, TS zegt dat zij zou betalen. Blijft woord tegen woord.
Maar wat ga je er mee proberen dan? Dat zij ermee heeft gebeld staat buiten kijf. Hi boeit het geen reet dat die vriendin heeft gebeld, dus daar hoef je het niet voor te doen. Die ex zal ook toegeven dat zij er mee heeft gebeld, maar wil alleen niet betalen omdat volgens haar TS dat zou doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou het in ieder geval proberen.
Nee heb je...
Verders is het gewoon een stom wijf. Ik zou ZOOOO boos zijn als mij dat zou overkomen.
Goed verhaal TS, goed gedaan!quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:00 schreef RaWr-MaD het volgende:
Ik heb daarna haar ouders gebeld (heb even creatief moeten zoeken op de achternaam) en zoals ik al vermoedde hebben die zoiets van "geloof er niks van, blahblah".
Dat valt dan weer niet tegen van Hi en voor jou.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:00 schreef RaWr-MaD het volgende:
Goed mensen!
Ik heb HI zojuist gesproken, voorgesteld wat iemand hier aanbood (betalings regeling).
Ik heb zojuist alvast 80euro overgemaakt en de rest kan ik volgende maand betalen dus dat is geen probleem. Ook nog verhaal uitgelegd, de callcenter medewerker leefde wel met me mee maarja...![]()
Uhm, ook nog even gevraagd over de stornering. Dat was verder geen probleem, deden meer mensen zovaak. Ze waren blijkbaar van plan om een acceptgiro te sturen samen met me nieuwe telefoonrekening (nieuwe telefoonrekening van me nieuwe abbo ter info).
Ik heb daarna haar ouders gebeld (heb even creatief moeten zoeken op de achternaam) en zoals ik al vermoedde hebben die zoiets van "geloof er niks van, blahblah".
Goed, met haar valt sowieso niks meer te regelen dus...ik accepteer me verlies en leg me erbij neer.
harde les geleerd, wees nooit goedwillig tegenover mensen...:P
blijkbaar een hoertje...quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Goed verhaal TS, goed gedaan!
Maar wat bedoel je met creatief zoeken op de achternaam?
Bij mij (als ouder) zou je ook niet zomaar klaar zijn. Het is en blijft een zakelijk spelletje waar geld in het belang is. Ook al zou ik je gelijk geven.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:00 schreef RaWr-MaD het volgende:
Wel lekker makkelijk. Je ex zal iets soortgelijks bij de volgende ook weer flikken.quote:Goed, met haar valt sowieso niks meer te regelen dus...ik accepteer me verlies en leg me erbij neer.
Sommige mensen zouden het wellicht anders oplossen maar ik ga me er verder niet druk over maken.
Ik hoop dat ze iig goed in bed was. Dan is die ¤260 een schijntje natuurlijk.quote:Ben sowieso blij dat het me EX is (en anders was ze dat wel zodra ik de telefoonrekening zag).
harde les geleerd, wees nooit goedwillig tegenover mensen...:P
Oh en voor als mensen het afvragen, een week nadat ik de simkaart had gegeven kregen we ruzie en zijn we uit elkaar gegaan als vrienden. Die ruzie ging over dat ze nogal veel omging met een goede maat van me waar ze nu ook mee samen is.![]()
Die specificatie heb ik hier in me handen, en dat was dus die goede maat van me waar ik het ook over heb hier: Hoge telefoonrekening door exquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:04 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
blijkbaar een hoertje...
Mar ik zou nog wel even een specificatie opvragen om te zien wie nu zoveel gebeld moest worden.
http://www.detelefoongids.nl/ -> Heerenveen -> Hoogeveenquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Goed verhaal TS, goed gedaan!
Maar wat bedoel je met creatief zoeken op de achternaam?
Ja, ik zou ook wel nieuwsgierig zijn..quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:04 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
blijkbaar een hoertje...
Mar ik zou nog wel even een specificatie opvragen om te zien wie nu zoveel gebeld moest worden.
Knap dat je dat kan....quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:00 schreef RaWr-MaD het volgende:
Goed, met haar valt sowieso niks meer te regelen dus...ik accepteer me verlies en leg me erbij neer.
Sommige mensen zouden het wellicht anders oplossen maar ik ga me er verder niet druk over maken.
Weet niet of volledige naam hier melden is toegestaan, daarom heb ik het tot dusver niet gedaan.quote:Wel lekker makkelijk. Je ex zal iets soortgelijks bij de volgende ook weer flikken.
Zou daar zelf wel moeite mee hebben, met zoiets. Tblijft toch je eigen zuurverdiende geld, en zeker als je er ook nog voor zou moeten gaan lenen...(wan nu gelukkig niet hoeft).quote:
En blokkeer dan gelijk even haar huidige nummer...geef het toestel gewoon als gestolen op of zo...quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:16 schreef insanergy het volgende:
Geen idee of dit kan, maar stuur d'r een rekening en herinneringen.
Geeft het daarna uithanden aan een incassobureau
Heb je nu wel je simkaart laten blokkeren? -okee....te laat-quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:09 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
Die specificatie heb ik hier in me handen, en dat was dus die goede maat van me waar ik het ook over heb hier: Hoge telefoonrekening door ex
Ik zei niet voor niks dat haar vriend gerust mag langskomen, omdat ik dan meteen me agressie kwijt ben![]()
[..]
http://www.detelefoongids.nl/ -> Heerenveen -> Hoogeveen
gaf geen meldingen. (Geheim nummer) gelukkig had google contacts al haar gegevens "gecached" terwijl ik uit woede destijds alles van haar heb verwijderd.
Dus ze kon er tot eind oktober nog gewoon mee bellen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:22 schreef RaWr-MaD het volgende:
Het abbonnement is sowieso per eind oktober afgelopen, dit heeft de hi medewerker die ik zojuist sprak ook bevestigd. Het is automatisch omgeswitcht naar prepaid. Dus dat hoeft niet.
Van mij mag ze de simkaart houden.
1: Ze kan toch niet meer op mijn kosten bellen.
2: Iedereen gebruikt al 5 maanden lang me nieuwe nummer.
3: Geen zin in nog meer gezeik over "mag ik me simkaart terug"
Oh en is het toegestaan haar volledige "personalia" te vermelden voor google? Of leverd dat me een ban op
Reactie hierboven heeft gelijk.![]()
quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:21 schreef swarmahoer het volgende:
hou de eer aan jezelf en ga niet dr naam posten, schiet je niks mee op op de lange termijn
wel zou ik alsnog eens met die ouders praten, dit is wel erg kort door de bocht namelijk
oh....SON OF A......quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus ze kon er tot eind oktober nog gewoon mee bellen?
Tot dusver heb ik haar ouders gesproken maar die weigeren mijn kant van het verhaal te geloven (redelijk logisch) want het is mijn woord tegen die van haar.quote:Denk dat als je volhoudt die ouders misschien ook wel gaan denken van "misschien ist wel waar". Gewoon heel serieus en netjes opbellen, en dat je het heel vervelend vind...
Kan je eventueel niet jouw ouders vragen ook te bellen?
Dus je krijgt dadelijk ook nog een rekening over oktober?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:22 schreef RaWr-MaD het volgende:
Het abbonnement is sowieso per eind oktober afgelopen, dit heeft de hi medewerker die ik zojuist sprak ook bevestigd.
Je bent wel beetje naief he?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:27 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
oh....SON OF A......![]()
Als dat zo is hé....en ik dalijk weer dit feestje krijg dan ga ik wat groffere maatregelen nemen
neen, zover ik begreep kan ik alleen nog een narekening krijgen en was dit mijn laatste "telefoonrekening".quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus je krijgt dadelijk ook nog een rekening over oktober?
Neen, ik geef mensen altijd té veel kansen (character flaw..)quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Je bent wel beetje naief he?![]()
Hoop dat je hier nu wat van geleerd hebt...
Lijkt mij persoonlijk stug, want ik neem aan dat de rekening die je nu moet gaan betalen de belkosten over september zijn? Maar ik hoop dan voor je dat meneer van de Hi gelijk heeft.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:29 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
neen, zover ik begreep kan ik alleen nog een narekening krijgen en was dit mijn laatste "telefoonrekening".
is je contact met haar via de mail gegaan? dan heb je bewijs voor de oudersquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:27 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
oh....SON OF A......![]()
Als dat zo is hé....en ik dalijk weer dit feestje krijg dan ga ik wat groffere maatregelen nemen
But then again kpn / hi heeft telefonisch gezegd dat ik maximaal alleen nog een narekening kan krijgen van ¤50,- (normale kosten abbo) want het abbo is geindigd op de zelfde datum dat ik me laatste foonrekening kreeg ofzoiets...(zo legde hij het uit).
Dus...ik hoop maar dat die ¤50,- het laatste is en ik dit hoofdstuk van me leven kan afsluiten.
[..]
Tot dusver heb ik haar ouders gesproken maar die weigeren mijn kant van het verhaal te geloven (redelijk logisch) want het is mijn woord tegen die van haar.
Echter, mocht ik nu weer een flinke narekening krijgen dan is dat probleem direct opgelost...omdat ik die ouders nu al heb gebeld met dit verhaal en bij een narekening van een paar honderd euro ze wel moeten realiseren dat er iets niet klopt.
Will do. Eind deze maand plaats ik hier een update over.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:34 schreef Robbiej het volgende:
Laat je het sowieso even weten wat oktober betreft?
Ik waardeer je reactie, echter zoals je het zo mooi zegt. "ik zou het hier niet bij laten zitten".quote:is je contact met haar via de mail gegaan? dan heb je bewijs voor de ouders
ik zou het hier niet bij laten zitten iig, gewoon die ouders nog een keer aanspreken, desnoods een kopietje van die rekening erbij
weten die ouders dat ze de simkaart had? dan is t makkelijk...
Eigenlijk geen character flaw van JOU, maar van degene die er misbruik van maakt he... Alleen wel belangrijk dat je je van die eigenschap bewust blijft...quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:29 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
neen, zover ik begreep kan ik alleen nog een narekening krijgen en was dit mijn laatste "telefoonrekening".
[..]
Neen, ik geef mensen altijd té veel kansen (character flaw..)
Hoezo je moet er gewoon een principe kwestie van maken en je erin vastbijten. Heb je ook weer wat te doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:38 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
Will do. Eind deze maand plaats ik hier een update over.
Ik heb verder niks meer te melden hier over.
Ik wil even iedereen bedanken voor de suggesties![]()
Eind deze maand (of beter gezegd, zodra ik me telefoon rekening heb) plaats ik hier de afwikkeling.
[..]
Ik waardeer je reactie, echter zoals je het zo mooi zegt. "ik zou het hier niet bij laten zitten".
Niet iedereen is het zelfde. En sommige vinden me een slappe lul om me vergevingsgezindheid (goh..is dat een woord?!?) maar ik heb zoiets van...ik ga er niet te veel energie en geld aan uit geven om op te lossen.
Nu moet ik nadrukkelijk nog een keer zeggen dat dat nu zo het geval is. Maar bij een flinke narekening zal ik je suggesties zeker gaan gebruiken![]()
Ik moet niks, vooral niet als ik die principes zelf niet ondersteun.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:48 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Hoezo je moet er gewoon een principe kwestie van maken en je erin vastbijten. Heb je ook weer wat te doen.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:18 schreef RaWr-MaD het volgende:
Ik zit met een vervelend probleem,
Recentelijk ben ik erachter gekomen dat mijn ex voor ongeveer 260euro op mijn kosten heeft zitten bellen.
Het verhaal is simpel, een paar maanden terug toen we nog samen waren had ik haar mijn oude simkaart geleend omdat zij geld problemen had en ik nog een simkaart overhad tot eind oktober waarvoor ik elke maand ¤50,- nog betaalde. (Ik had ondertussen al een nieuwe telefoon met een nieuwe simkaart).
Omdat ze op een nogal afgelegen plek woont had ik besloten deze simkaart dus aan haar uit te lenen, natuurlijk in goed vertrouwen maar mondeling hadden we duidelijk afgesproken dat mocht de telefoonrekening boven de ¤50,- komen (aftewel, de originele kosten) dan zou ze die terug betalen.
Natuurlijk beloofde ze dit niet te doen en blahblah.
Nu kreeg ik dus recentelijk mijn telefoonrekening inclusief een hartverlamming![]()
mevrouw heeft voor totaal ¤260,- (nabij) zitten bellen.
Natuurlijk haar direct opgebeld en kreeg dit antwoord:
"Hoezo jij zou toch alles betalen?"
Waarna ik (letterlijk) zo keek:![]()
Het bedrag was al via automatische incasso ge-int en heb dus tot ik een oplossing heb maar het bedrag gestorneerd (simpel weg omdat ik het niet kan missen). Ik ben dus momenteel hi nog ¤260,- schuldig..
wat kan ik nu het beste doen? Ik heb zelf het vermoeden dat ik vierkant de lul ben door me eigen goedheid...
quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:37 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
is je contact met haar via de mail gegaan? dan heb je bewijs voor de ouders
ik zou het hier niet bij laten zitten iig, gewoon die ouders nog een keer aanspreken, desnoods een kopietje van die rekening erbij
weten die ouders dat ze de simkaart had? dan is t makkelijk...
1: Ja dat wisten ze maar ze beweert dat ik had beloofd de rekeningen te betalen (logisch..nee maar goed).quote:
en als je de ouders aangeeft dat als ze logisch nadenken dit gewoon nooit afgesproken kan zijn, zeker niet omdat de relatie al niet echt goed liep, en dit logischerwijs ook nooit aangeboden zal wordenquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:15 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
1: Ja dat wisten ze maar ze beweert dat ik had beloofd de rekeningen te betalen (logisch..nee maar goed).
2: Al het contact met ouders + ex is via de telefoon verlopen dus heb niks op papier / digitaal.
Om het kort te houden. Nee, blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:19 schreef swarmahoer het volgende:
en sterker nog: al was het zo geweest dat je zei ik betaal het wel als het er overheen zit, als het nu 60 euro was of van mijn part 80 euro ja ok, dat kan
MAAR FUCKING TWEEHONDERDVIJFTIG EURO!!!! dat is toch niet goed te praten, snappen die ouders dat niet ?
Ja, dat vind ik dus ook zo raar. Ik zou als ouders minstens denken: "OF hij heeft gezegd dat hij het onbeperkt zou betalen, maar dan is het wel heel sneu dat het zo buiten alle perken is gegaan, dus laten we dan de kosten delen OF zij heeft gelogen en ze zou het boven de 50 euro betalen".quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:18 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
en als je de ouders aangeeft dat als ze logisch nadenken dit gewoon nooit afgesproken kan zijn, zeker niet omdat de relatie al niet echt goed liep, en dit logischerwijs ook nooit aangeboden zal worden
Nee hoor. Want de hulp die ik heb gekregen daar heb ik ook wel degelijk wat mee gedaan. Dat vind ik dus een zeer rare uitspraak.quote:edit... TS vraagt hulp maar wil alleen maar aandacht
Het punt is dat zij en haar ouders beide geen / amper geld hebben. En daarom heb ik zoals je al eigenlijk zelf redeneert geen benefiet van als ik hun dreigbrieven ga sturen....een kale kip kan je niet plukken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:55 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook zo raar. Ik zou als ouders minstens denken: "OF hij heeft gezegd dat hij het onbeperkt zou betalen, maar dan is het wel heel sneu dat het zo buiten alle perken is gegaan, dus laten we dan de kosten delen OF zij heeft gelogen en ze zou het boven de 50 euro betalen".
Ik denk dat deze ouders, omdat ze zelf krap zitten het gewoon niet redelijk en netjes willen oplossen. Ik had minstens voorgesteld om de kosten te delen en beiden weer wat geleerd.
TS, harstikke gaaf dat je lief bent, maar zorg ervoor dat je ook lief bent voor jezelf. Iemand op de mooie ogen vertrouwen dat ze je wel gaat betalen, nadat ze je verlaat voor een ander?![]()
TS kan verder heel weinig doen, er staat niets op papier, nada. Als hij nog zou willen zieken zou ik die nieuwe gozer van d'r een sms sturen: "Wat denk je dat ze me de afgelopen tijd nog heeft gegeven dat ik de telefoonrekening van 260 euro voor d'r betaal" Heeft ze gelijk de poppen aan het dansen, want tenzij TS een zeer riant salaris heeft ziet iedereen met een beetje rechtvaardigheidsgevoel wel dat dit niet klopt.
Balen TS.
Ik zie in de wereld ook teveel kabbelende kreekjes en groen gras. Maar mezelf laten naaien om 200 euro (evt zelfs meer) gaat toch wel ver vooral als je het zelf ook al niet al te breed hebt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:55 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
Ik moet niks, vooral niet als ik die principes zelf niet ondersteun.
Ik denk er blijkbaar anders over als jouw
En dat is het laatste wat ik er nog over zeg tot ik me nieuwe telefoon rekening krijg. Tot die tijd ga ik me er niet langer druk om maken.
Dat is wel handig ja als het om grote bedragen gaat. Vragen of iemand een aansprakelijkheidsverzekering heeft, voordat je iets van 500+ euro even uitleent en het 'ging toch echt per ongeluk kapot' en ze hebben geen cent dus je kunt naar de centen fluiten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:34 schreef RaWr-MaD het volgende:
Conclusie en waarschuwing.
Leen nooit wat uit, vooral niet dingen die met kosten te maken hebben zonder iets duidelijk op papier vast gelegd te hebben en met genoeg eventuele getuigen erbij.
Het punt is nogmaals dat haar ouders zijn geinformeerd en ze zelf donders goed ook weet ze fout zit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Ik zie in de wereld ook teveel kabbelende kreekjes en groen gras. Maar mezelf laten naaien om 200 euro (evt zelfs meer) gaat toch wel ver vooral als je het zelf ook al niet al te breed hebt.
Het geld zie je waarschijnlijk niet terug maar ze mag de waarheid wel even weten en ook haar ouders.
Dus jij had nog ergens een abo-tje van 50 euro per maand lopen welk je niet gebruikte?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:18 schreef RaWr-MaD het volgende:
Het verhaal is simpel, een paar maanden terug toen we nog samen waren had ik haar mijn oude simkaart geleend omdat zij geld problemen had en ik nog een simkaart overhad tot eind oktober waarvoor ik elke maand ¤50,- nog betaalde. (Ik had ondertussen al een nieuwe telefoon met een nieuwe simkaart).
Dat abbo liep nog letterlijk één maand.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:53 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dus jij had nog ergens een abo-tje van 50 euro per maand lopen welk je niet gebruikte?
Als je zo met je centjes omgaat vind ik het niet zo gek dat 260 euro ophoesten dan plots een echt probleem wordt.
Waarom? Gewoon blokkeren, ook al is het prepaid. Laat je die hoer nog gewoon dat nummer houden?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:22 schreef RaWr-MaD het volgende:
Het abbonnement is sowieso per eind oktober afgelopen, dit heeft de hi medewerker die ik zojuist sprak ook bevestigd. Het is automatisch omgeswitcht naar prepaid. Dus dat hoeft niet.
Van mij mag ze de simkaart houden.
1: Ze kan toch niet meer op mijn kosten bellen.
2: Iedereen gebruikt al 5 maanden lang me nieuwe nummer.
3: Geen zin in nog meer gezeik over "mag ik me simkaart terug"
Oh en is het toegestaan haar volledige "personalia" te vermelden voor google? Of leverd dat me een ban op
Reactie hierboven heeft gelijk.![]()
Tuurlijk, ze moet wel bereikbaar zijn voor alle fokkers die haar nummer in hun pm box willen ontvangen he.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:05 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon blokkeren, ook al is het prepaid. Laat je die hoer nog gewoon dat nummer houden?
Gelul, je hebt een afrekening gehad en verwacht nog een afrekening voor oktober.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:58 schreef RaWr-MaD het volgende:
[..]
Dat abbo liep nog letterlijk één maand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |