abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74349267
Hoe zit het nu met het kraakverbod? Is kraken nu al verboden of niet?

Tweede kamer heeft het voorstel aangenomen meen ik, maar volgens mij is er nog geen defenitieve wet die het verbiedt momenteel. Betekent dit dat je nu toch nog legaal een pandje kan kraken?

Nachtdier heeft wat leuks gezien waar ie wel interesse in heeft namelijk en wil wel een poging doen een huurcontract af te dwingen met de WBV. Als het tenminste van de wbv is. Kan ook zijn dat de eigenaar vast want het pand is direct te linken aan een dodelijke steekpartij...
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_74349306
Het kraakverbod moet nog door de eerste kamer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:24:19 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74349437
Je weet dat je een pand niet mag kraken alleen maar omdat de eigenaar aan het vasten is, he?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_74349470
Je mag vooralsnog gewoon kraken. Pand moet aantoonbaar wel min. een jaar leegstaan en je moet 'huisvrede' creëren, de buurt inlichten middels een schrijven en de Politie leegstand laten constateren.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_74349608
Ik weet hoe het moet. En hoe het niet moet... Ben beter op de hoogte dan de politie, die zonder geldige reden tot uitzetting overgaat.

Maar ik zat even te twijfelen omdat het via de pers net leek of het nu al verboden was.

Overigens weet ik niet wie de eigenaar is van het betreffende pand, enkel dat het kort nadat de bewoner vermoord is niet meer bewoond is en nu al ruim 1.5 jaar leegstaat. Burenruzie... steekpartij.... dode.... gevangenisstraffen opgelegd.
Mogelijk krijg ik dus fijne buren. mocht ik het kraken.
pi_74349613
Als jij dat huis kraakt mag ik dan langskomen?
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:31:16 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74349684
In Amsterdam mag je altijd kraken
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74349765
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:29 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik weet hoe het moet. En hoe het niet moet... Ben beter op de hoogte dan de politie, die zonder geldige reden tot uitzetting overgaat.

Maar ik zat even te twijfelen omdat het via de pers net leek of het nu al verboden was.

Overigens weet ik niet wie de eigenaar is van het betreffende pand, enkel dat het kort nadat de bewoner vermoord is niet meer bewoond is en nu al ruim 1.5 jaar leegstaat. Burenruzie... steekpartij.... dode.... gevangenisstraffen opgelegd.
Stel nou dat diegene van wie het pand is vast zit en al zijn spullen er nog instaan.
Zou je het dan alsnog kraken?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74349837
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:29 schreef nachtdier3 het volgende:

Bij het kadaster kan je de huidige eigenaar zo opsporen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Donald Duck held dinsdag 3 november 2009 @ 15:00:44 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74350833
Als die wet door de Senaat komt knuppelt de oproerpolitie je er hopelijk weer snel uit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_74350871
Laten we niet weer over die hersenloze mensen gaan discusseren die het nimmer verder zullen schoppen dan papierversnipperaar
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:19:06 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74351454
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Laten we niet weer over die hersenloze mensen gaan discusseren die het nimmer verder zullen schoppen dan papierversnipperaar
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_74352638
Maar, eenmaal gekraakt voor de goedkeuring van de wet, kan je er toch niet zomaar uitgeknikkerd worden? De oude regels gelden dan toch nog?
pi_74352703
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:53 schreef nachtdier3 het volgende:
Maar, eenmaal gekraakt voor de goedkeuring van de wet, kan je er toch niet zomaar uitgeknikkerd worden? De oude regels gelden dan toch nog?
Niet als ze die regels gaan aanpassen he.
pi_74352753
Ik wil mee kraakje zetten!

Lang geleden.

Ik heb een bestelbus!
pi_74352816
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:53 schreef nachtdier3 het volgende:
Als de kraakwet door de eerste kamer komt (wat wel waarschijnlijk is), is het per 1 januari strafbaar. Nu nog niet dus.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_74352872
Dat vraag ik me dus af.

Laten we een gek voorbeeld geven. Een heel gek voorbeeld maar toch gebruikelijk. Youssouf trouwt met zijn nichtje omdat ie op haar geilt en inteelt in zekere kringen heel gebruikelijk is. Nu is dat nu niet verboden, dus ze kunnen trouwen. Dan komt er opeens een verbod op huwelijken tussen neef/nicht. Is het huwelijk dan opeens ongeldig, zijn ze dan niet meer getrouwd? Nee toch?

Volgens mij kun je niet met terugwerkende kracht iets verbieden.
pi_74353181
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:59 schreef nachtdier3 het volgende:
Dat vraag ik me dus af.

Laten we een gek voorbeeld geven. Een heel gek voorbeeld maar toch gebruikelijk. Youssouf trouwt met zijn nichtje omdat ie op haar geilt en inteelt in zekere kringen heel gebruikelijk is. Nu is dat nu niet verboden, dus ze kunnen trouwen. Dan komt er opeens een verbod op huwelijken tussen neef/nicht. Is het huwelijk dan opeens ongeldig, zijn ze dan niet meer getrouwd? Nee toch?

Volgens mij kun je niet met terugwerkende kracht iets verbieden.
Ik geloof niet dat die redenatie opgaat. Krakers zijn vanaf 1 januari strafbaar en kunnen dus uit het pand worden gezet. Wel goed nieuws is dat sommige gemeenten hebben aangegeven kraken alsnog willen te gedogen, hoewel het maar de vraag is in hoeverre dat mogelijk is.

Amsterdam wil kraken ondanks verbod gedogen
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  Donald Duck held dinsdag 3 november 2009 @ 16:10:34 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74353261
Als het bij wet verboden is, is het gewoon verboden.
Het is niet aan een gemeente om een wet te negeren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_74353890
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Exact, anders stellen de huizeneigenaren gewoon de gemeente aansprakelijk voor de geleden schade, dan is het gedogen zo voorbij
pi_74353919
Vanaf 1 januari strafbaar.. maar is het niet zo dat je legaal het pand gekraakt hebt? Juist omdat je voor die datum gekraakt hebt, toen het niet strafbaar was.

Sowieso konden krakers altijd al uit een pand gezet worden. Echter wel via de rechter.
pi_74354108
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:28 schreef nachtdier3 het volgende:
Vanaf 1 januari strafbaar.. maar is het niet zo dat je legaal het pand gekraakt hebt? Juist omdat je voor die datum gekraakt hebt, toen het niet strafbaar was.

Sowieso konden krakers altijd al uit een pand gezet worden. Echter wel via de rechter.
Nee, vroeger hoefde je ook geen richting aan te geven wanneer je naar rechts ging na het inhalen. Inmiddels is dit gewijzigd en moet het wel, ook al heb je het zo geleerd met rijden.
Eenzelfde geldt voor kraken. Tot en met januari mag het daarna niet meer. Dus na 1 januari is het strafbaar ook al heb je het pand voor de 31 gekraakt.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:16:10 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74378692
Het blijft jammer dat het zo lang moet duren, dit verbod hadden we al jaren eerder moeten hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 4 november 2009 @ 11:20:42 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74378867
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Wel al het een slechte corporatistische wet is die ze niet kunnen handhaven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74378957
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wel al het een slechte corporatistische wet is die ze niet kunnen handhaven.
Als het je maar uitkomt het is heel makkelijk te handhaven, gewoon eruit meppen na constatering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')