Stel nou dat diegene van wie het pand is vast zit en al zijn spullen er nog instaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:29 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik weet hoe het moet. En hoe het niet moet... Ben beter op de hoogte dan de politie, die zonder geldige reden tot uitzetting overgaat.
Maar ik zat even te twijfelen omdat het via de pers net leek of het nu al verboden was.
Overigens weet ik niet wie de eigenaar is van het betreffende pand, enkel dat het kort nadat de bewoner vermoord is niet meer bewoond is en nu al ruim 1.5 jaar leegstaat. Burenruzie... steekpartij.... dode.... gevangenisstraffen opgelegd.
Mogelijk krijg ik dus fijne buren. mocht ik het kraken.
Bij het kadaster kan je de huidige eigenaar zo opsporen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:29 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik weet hoe het moet. En hoe het niet moet... Ben beter op de hoogte dan de politie, die zonder geldige reden tot uitzetting overgaat.
Maar ik zat even te twijfelen omdat het via de pers net leek of het nu al verboden was.
Overigens weet ik niet wie de eigenaar is van het betreffende pand, enkel dat het kort nadat de bewoner vermoord is niet meer bewoond is en nu al ruim 1.5 jaar leegstaat. Burenruzie... steekpartij.... dode.... gevangenisstraffen opgelegd.
Mogelijk krijg ik dus fijne buren. mocht ik het kraken.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Laten we niet weer over die hersenloze mensen gaan discusseren die het nimmer verder zullen schoppen dan papierversnipperaar
Niet als ze die regels gaan aanpassen he.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:53 schreef nachtdier3 het volgende:
Maar, eenmaal gekraakt voor de goedkeuring van de wet, kan je er toch niet zomaar uitgeknikkerd worden? De oude regels gelden dan toch nog?
Als de kraakwet door de eerste kamer komt (wat wel waarschijnlijk is), is het per 1 januari strafbaar. Nu nog niet dus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:53 schreef nachtdier3 het volgende:
Maar, eenmaal gekraakt voor de goedkeuring van de wet, kan je er toch niet zomaar uitgeknikkerd worden? De oude regels gelden dan toch nog?
Ik geloof niet dat die redenatie opgaat. Krakers zijn vanaf 1 januari strafbaar en kunnen dus uit het pand worden gezet. Wel goed nieuws is dat sommige gemeenten hebben aangegeven kraken alsnog willen te gedogen, hoewel het maar de vraag is in hoeverre dat mogelijk is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:59 schreef nachtdier3 het volgende:
Dat vraag ik me dus af.
Laten we een gek voorbeeld geven. Een heel gek voorbeeld maar toch gebruikelijk. Youssouf trouwt met zijn nichtje omdat ie op haar geilt en inteelt in zekere kringen heel gebruikelijk is. Nu is dat nu niet verboden, dus ze kunnen trouwen. Dan komt er opeens een verbod op huwelijken tussen neef/nicht. Is het huwelijk dan opeens ongeldig, zijn ze dan niet meer getrouwd? Nee toch?
Volgens mij kun je niet met terugwerkende kracht iets verbieden.
Exact, anders stellen de huizeneigenaren gewoon de gemeente aansprakelijk voor de geleden schade, dan is het gedogen zo voorbijquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Als het bij wet verboden is, is het gewoon verboden.
Het is niet aan een gemeente om een wet te negeren
Nee, vroeger hoefde je ook geen richting aan te geven wanneer je naar rechts ging na het inhalen. Inmiddels is dit gewijzigd en moet het wel, ook al heb je het zo geleerd met rijden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:28 schreef nachtdier3 het volgende:
Vanaf 1 januari strafbaar.. maar is het niet zo dat je legaal het pand gekraakt hebt? Juist omdat je voor die datum gekraakt hebt, toen het niet strafbaar was.
Sowieso konden krakers altijd al uit een pand gezet worden. Echter wel via de rechter.
Wel al het een slechte corporatistische wet is die ze niet kunnen handhaven.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Als het bij wet verboden is, is het gewoon verboden.
Het is niet aan een gemeente om een wet te negeren
Als het je maar uitkomtquote:Op woensdag 4 november 2009 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel al het een slechte corporatistische wet is die ze niet kunnen handhaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |