abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74349267
Hoe zit het nu met het kraakverbod? Is kraken nu al verboden of niet?

Tweede kamer heeft het voorstel aangenomen meen ik, maar volgens mij is er nog geen defenitieve wet die het verbiedt momenteel. Betekent dit dat je nu toch nog legaal een pandje kan kraken?

Nachtdier heeft wat leuks gezien waar ie wel interesse in heeft namelijk en wil wel een poging doen een huurcontract af te dwingen met de WBV. Als het tenminste van de wbv is. Kan ook zijn dat de eigenaar vast want het pand is direct te linken aan een dodelijke steekpartij...
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_74349306
Het kraakverbod moet nog door de eerste kamer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:24:19 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74349437
Je weet dat je een pand niet mag kraken alleen maar omdat de eigenaar aan het vasten is, he?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_74349470
Je mag vooralsnog gewoon kraken. Pand moet aantoonbaar wel min. een jaar leegstaan en je moet 'huisvrede' creëren, de buurt inlichten middels een schrijven en de Politie leegstand laten constateren.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_74349608
Ik weet hoe het moet. En hoe het niet moet... Ben beter op de hoogte dan de politie, die zonder geldige reden tot uitzetting overgaat.

Maar ik zat even te twijfelen omdat het via de pers net leek of het nu al verboden was.

Overigens weet ik niet wie de eigenaar is van het betreffende pand, enkel dat het kort nadat de bewoner vermoord is niet meer bewoond is en nu al ruim 1.5 jaar leegstaat. Burenruzie... steekpartij.... dode.... gevangenisstraffen opgelegd.
Mogelijk krijg ik dus fijne buren. mocht ik het kraken.
pi_74349613
Als jij dat huis kraakt mag ik dan langskomen?
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:31:16 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74349684
In Amsterdam mag je altijd kraken
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74349765
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:29 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik weet hoe het moet. En hoe het niet moet... Ben beter op de hoogte dan de politie, die zonder geldige reden tot uitzetting overgaat.

Maar ik zat even te twijfelen omdat het via de pers net leek of het nu al verboden was.

Overigens weet ik niet wie de eigenaar is van het betreffende pand, enkel dat het kort nadat de bewoner vermoord is niet meer bewoond is en nu al ruim 1.5 jaar leegstaat. Burenruzie... steekpartij.... dode.... gevangenisstraffen opgelegd.
Stel nou dat diegene van wie het pand is vast zit en al zijn spullen er nog instaan.
Zou je het dan alsnog kraken?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74349837
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:29 schreef nachtdier3 het volgende:

Bij het kadaster kan je de huidige eigenaar zo opsporen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Donald Duck held dinsdag 3 november 2009 @ 15:00:44 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74350833
Als die wet door de Senaat komt knuppelt de oproerpolitie je er hopelijk weer snel uit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_74350871
Laten we niet weer over die hersenloze mensen gaan discusseren die het nimmer verder zullen schoppen dan papierversnipperaar
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:19:06 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74351454
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Laten we niet weer over die hersenloze mensen gaan discusseren die het nimmer verder zullen schoppen dan papierversnipperaar
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_74352638
Maar, eenmaal gekraakt voor de goedkeuring van de wet, kan je er toch niet zomaar uitgeknikkerd worden? De oude regels gelden dan toch nog?
pi_74352703
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:53 schreef nachtdier3 het volgende:
Maar, eenmaal gekraakt voor de goedkeuring van de wet, kan je er toch niet zomaar uitgeknikkerd worden? De oude regels gelden dan toch nog?
Niet als ze die regels gaan aanpassen he.
pi_74352753
Ik wil mee kraakje zetten!

Lang geleden.

Ik heb een bestelbus!
pi_74352816
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:53 schreef nachtdier3 het volgende:
Als de kraakwet door de eerste kamer komt (wat wel waarschijnlijk is), is het per 1 januari strafbaar. Nu nog niet dus.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_74352872
Dat vraag ik me dus af.

Laten we een gek voorbeeld geven. Een heel gek voorbeeld maar toch gebruikelijk. Youssouf trouwt met zijn nichtje omdat ie op haar geilt en inteelt in zekere kringen heel gebruikelijk is. Nu is dat nu niet verboden, dus ze kunnen trouwen. Dan komt er opeens een verbod op huwelijken tussen neef/nicht. Is het huwelijk dan opeens ongeldig, zijn ze dan niet meer getrouwd? Nee toch?

Volgens mij kun je niet met terugwerkende kracht iets verbieden.
pi_74353181
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:59 schreef nachtdier3 het volgende:
Dat vraag ik me dus af.

Laten we een gek voorbeeld geven. Een heel gek voorbeeld maar toch gebruikelijk. Youssouf trouwt met zijn nichtje omdat ie op haar geilt en inteelt in zekere kringen heel gebruikelijk is. Nu is dat nu niet verboden, dus ze kunnen trouwen. Dan komt er opeens een verbod op huwelijken tussen neef/nicht. Is het huwelijk dan opeens ongeldig, zijn ze dan niet meer getrouwd? Nee toch?

Volgens mij kun je niet met terugwerkende kracht iets verbieden.
Ik geloof niet dat die redenatie opgaat. Krakers zijn vanaf 1 januari strafbaar en kunnen dus uit het pand worden gezet. Wel goed nieuws is dat sommige gemeenten hebben aangegeven kraken alsnog willen te gedogen, hoewel het maar de vraag is in hoeverre dat mogelijk is.

Amsterdam wil kraken ondanks verbod gedogen
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  Donald Duck held dinsdag 3 november 2009 @ 16:10:34 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74353261
Als het bij wet verboden is, is het gewoon verboden.
Het is niet aan een gemeente om een wet te negeren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_74353890
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Exact, anders stellen de huizeneigenaren gewoon de gemeente aansprakelijk voor de geleden schade, dan is het gedogen zo voorbij
pi_74353919
Vanaf 1 januari strafbaar.. maar is het niet zo dat je legaal het pand gekraakt hebt? Juist omdat je voor die datum gekraakt hebt, toen het niet strafbaar was.

Sowieso konden krakers altijd al uit een pand gezet worden. Echter wel via de rechter.
pi_74354108
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:28 schreef nachtdier3 het volgende:
Vanaf 1 januari strafbaar.. maar is het niet zo dat je legaal het pand gekraakt hebt? Juist omdat je voor die datum gekraakt hebt, toen het niet strafbaar was.

Sowieso konden krakers altijd al uit een pand gezet worden. Echter wel via de rechter.
Nee, vroeger hoefde je ook geen richting aan te geven wanneer je naar rechts ging na het inhalen. Inmiddels is dit gewijzigd en moet het wel, ook al heb je het zo geleerd met rijden.
Eenzelfde geldt voor kraken. Tot en met januari mag het daarna niet meer. Dus na 1 januari is het strafbaar ook al heb je het pand voor de 31 gekraakt.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:16:10 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74378692
Het blijft jammer dat het zo lang moet duren, dit verbod hadden we al jaren eerder moeten hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 4 november 2009 @ 11:20:42 #24
pi_74378867
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Wel al het een slechte corporatistische wet is die ze niet kunnen handhaven.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_74378957
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het je maar uitkomt het is heel makkelijk te handhaven, gewoon eruit meppen na constatering.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:38:47 #26
255527 PietBel
Hard as Hell
pi_74379526
Idd optyfen met die krakers.
En leuk dat ze altijd zeggen dat ze recht hebben op een woning. Nou bouw er dan zelf fucking 1.

Wel gebruik maken van iemand anders zn investering zonder er voor te willen betalen.
En als je `t nu nog niet snapt...
  woensdag 4 november 2009 @ 13:10:33 #27
152789 karr-1
pi_74382524
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het dat zou zijn wel ja, maar er is niets mis met de wet.
pi_74382764
nachtdier heb je inmiddels je 140 euro die je een paar jaar terug had uitgeleend al terug?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 4 november 2009 @ 17:26:25 #29
pi_74391427
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als het dat zou zijn wel ja, maar er is niets mis met de wet.
Het onderliggende probleem is woningnood. Los dat eerst op.
pi_74392467
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het onderliggende probleem is woningnood. Los dat eerst op.
Ah en we zijn weer terug bij de redenering die allang ontkracht was. Weet je nog, er was al iemand die had toegegeven dat hij niet wou huren als er ook een huis leegstond. Kortom, profiteren. Waarom betalen als het gratis kan, dat is de strekking. Niets meer en niets minder.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:19:55 #31
pi_74393088
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ah en we zijn weer terug bij de redenering die allang ontkracht was. Weet je nog, er was al iemand die had toegegeven dat hij niet wou huren als er ook een huis leegstond. Kortom, profiteren. Waarom betalen als het gratis kan, dat is de strekking. Niets meer en niets minder.
Er zijn ook speculanten die profiteren. Die mensen kunnen ook gewoon gaan werken.
pi_74393805
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn ook speculanten die profiteren. Die mensen kunnen ook gewoon gaan werken.
Dus je kunt er niet tegen dat men niet werkt? Wat is nou eigenlijk je probleem?
Daarnaast werken krakers ook niet (ja ja blabla goede doelen blabla sociale projecten) dus nogmaals, wat is je punt? Feit is, dat het argument wonen allang ontkracht is, het argument moet zijn GRATIS wonen.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:54:02 #33
pi_74394313
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat speculanten misbruik maken van de woningnood waardoor burgerlijke mensen met een baan geen huis kunnen krijgen. En jij loopt gewoom te trollen, werkeloze langharige nozem.
  donderdag 5 november 2009 @ 08:27:46 #34
152789 karr-1
pi_74409493
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat speculanten misbruik maken van de woningnood waardoor burgerlijke mensen met een baan geen huis kunnen krijgen. En jij loopt gewoom te trollen, werkeloze langharige nozem.
Ik ben een burgerlijk mens met een baan en ook ik heb een huis, net zoals velen met mij. Dat geklets over speculanten slaat echt nergens op. Krakers willen gewoon gratis en voor niets wonen en profiteren van de belastingbetaler, niets meer en niets minder.
  donderdag 5 november 2009 @ 08:28:03 #35
152789 karr-1
pi_74409498
quote:

[..]

Daarnaast werken krakers ook niet (ja ja blabla goede doelen blabla sociale projecten) dus nogmaals, wat is je punt? Feit is, dat het argument wonen allang ontkracht is, het argument moet zijn GRATIS wonen.
pi_74410307
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

"Ja maar hullie doen het ook"

Kleuterschoolargument.
pi_74410848
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee pikkie, we hadden al aangetoont dat men niet wou huren als je ook gratis kon wonen. dus je eerste zin gaat niet op. Je laatste zin overigens ook niet want ik ben A; niet werkeloos , ik heb een goede baan met dito salaris en B; ik heb een kort geknipt kapsel wat , blijkens de dames hier, goed in model zit.

Overigens, onderstaand bericht toont aan hoe het moet.
Krakers worden verjaagd, gaan naar de politie en de politie zegt; zoek het maar uit.
quote:
Krakers vluchten uit Zuidhorn na vernielingen

De zeven krakers die in september en oktober hun intrek namen in het oude garagebedrijf van Klaas Boerema aan de Jellemaweg in Zuidhorn hebben het pand vergelaten. Kraakster Djolien Reusien vertrok vorige week, samen met haar vriend Marc. De rest volgde later. "Het was gewoon niet meer te vertrouwen. Jongeren uit het dorp gooiden bijna alle ramen in, en ze staken in de showroom een tafel in brand. Er was in het huis ook nog een waterleiding geknapt. De andere krakers wilden dat nog maken, maar van mij hoefde het niet meer. Kraken is leuk, maar ik wil ook veilig wonen."

De huisbezetters namen hun besluit na een gesprek met de politie. "De krakers zeiden dat ze het niet zo plezierig vonden in Zuidhorn", zegt woordvoerder Anthony Hogeveen. "De agenten hebben toen gevraagd wat ze belette te vertrekken. Daarna hebben de jongeren hun biezen gepakt."
  donderdag 5 november 2009 @ 09:57:17 #38
pi_74411026
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Overigens, onderstaand bericht toont aan hoe het moet.
Krakers worden verjaagd, gaan naar de politie en de politie zegt; zoek het maar uit.
[..]
Zie je wel: Krakers zijn keurige mensen, het zijn anderen die er een bende van maken. En de politie helpt de raddraaiers, de wereld op zijn kop
  donderdag 5 november 2009 @ 10:02:58 #39
pi_74411157
quote:

[..]

Krakers werken keihard tegen de woningnood.
  donderdag 5 november 2009 @ 10:22:36 #40
152789 karr-1
pi_74411651
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zie je wel: Krakers zijn keurige mensen, het zijn anderen die er een bende van maken. En de politie helpt de raddraaiers, de wereld op zijn kop
Krakers zijn keurige mensen
  donderdag 5 november 2009 @ 10:27:50 #41
152789 karr-1
pi_74411809
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja want het bezit van een ander inpikken en er dan gratis wonen is echt keihard werken.
pi_74414772
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij weet dus niet eens wat werken is, ... weer een vooroordeel bevestigd .

En inderdaad, heel eerlijke en aardige mensen die krakers, zodra ze niet meer worden gesteund door politie blijken het toch maar lafaards te zijn
  donderdag 5 november 2009 @ 12:18:33 #43
pi_74415167
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja want het bezit van een ander inpikken en er dan gratis wonen is echt keihard werken.
Ok, los jij de woningnood ff op, los ik het krakersprobleem op.
pi_74415462
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Woningnood is er niet, ja bij mensen die niet willen betalen. De paupers van deze samenleving zeg maar, je kent ze wel.
pi_74415968
Mooi plaatje van politie die een kraker heeft geraakt nav het kraken op de Westermarkt.

EDIT:

Hier nog een link waarbij men een pand heeft gekraakt waar nog 7 mensen in woonde van Ad Hoc.
Kortom, aan de eigen regels houdt men zich ook niet eens.

http://www.indymedia.nl/nl/2009/11/63052.shtml
  donderdag 5 november 2009 @ 12:50:52 #46
152789 karr-1
pi_74416105
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is geen woningnood, tenzij je gratis wil wonen. Dan kun je inderdaad, terecht, nergens terecht.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:05:00 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74420747
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Er is geen woningnood
Er staan op dit moment meer dan 100.000 mensen in de rij bij instanties zoals woningnet, met wachtrijen van soms wel 5 jaar. Om studenten te accomoderen worden nu containerwoningen gemaakt waarvan er nu nog steeds een gigantisch tekort is.

Om wikipedia te citeren:
quote:
De almaar stijgende woningprijs in de Randstad begint een bedreiging te vormen voor de economische ontwikkeling van de regio, bedrijven krijgen moeite met het vinden van personeel dat bereid is een baan in de Randstad aan te nemen.
quote:
In grote steden leidt het beperkte aanbod aan woningen tot een verschijnsel dat de Amsterdamse wethouder Duco Stadig als "een nieuwe woningnood" betitelde [4]. Wachttijden voor een huurwoning bedragen vele jaren, zowel door een tekort aan betaalbare huurwoningen als door een tekort aan betaalbare koopwoningen: de doorstroming van huurwoningen naar koopwoningen stagneert omdat de prijzen van koopwoningen almaar blijven toenemen. In feite is het tekort aan betaalbare (huur)woningen in sommige grote steden nu groter dan in de jaren 80.
pi_74420969
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er staan op dit moment meer dan 100.000 mensen in de rij bij instanties zoals woningnet, met wachtrijen van soms wel 5 jaar. Om studenten te accomoderen worden nu containerwoningen gemaakt waarvan er nu nog steeds een gigantisch tekort is.

Om wikipedia te citeren:
[..]

[..]

2 oplossingen: 1: Gaan werken en zo geld verdienen zodat je het wel kunt betalen.2: Ga net buiten de grote stad wonen. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:18:40 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_74421253
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

2 oplossingen: 1: Gaan werken en zo geld verdienen zodat je het wel kunt betalen.
En studenten dan? Die hebben geen baan, verdienen niks tot weinig.

Starters. Ook zoiets. Denk je dat je met een starterssalaris een huur van 750 euro kunt dragen?
quote:
2: Ga net buiten de grote stad wonen. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Hetzelfde verhaal. De gehele randstad (en dan is dus incluis alle randdorpjes) heeft een gigantisch hoge huur en weinig beschikbare woningen. Bovendien zijn de durpkes vrijwel altijd duurder ivbm het feit dat het over alleenstaande/tweeondereenkap huizen gaat.

Plekken waar een kamer betaalbaar is zijn vaak qua reistijd te ver om een realistisch alternatief te bieden voor een student/starter.

Bij mij in de klas zaten mensen die elke dag ong 5 uur (vaak meer met vertragingen) reistijd verspilde om een schooldag mee te maken.

Dit alles zodat woningcorporaties hun rendementen kunnen behalen met hun investeringen. Het verdient blijkbaar nl. nogal lekker om 150+ huizen te bezitten en ze allemaal expres leeg te laten staan.
pi_74421518
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En studenten dan? Die hebben geen baan, verdienen niks tot weinig.

Starters. Ook zoiets. Denk je dat je met een starterssalaris een huur van 750 euro kunt dragen?
[..]

Hetzelfde verhaal. De gehele randstad (en dan is dus incluis alle randdorpjes) heeft een gigantisch hoge huur en weinig beschikbare woningen. Bovendien zijn de durpkes vrijwel altijd duurder ivbm het feit dat het over alleenstaande/tweeondereenkap huizen gaat.
Met een starterssalaris kun je makkelijk 750 euro missen ja. Tuurlijk, je kan dan minder stappen dan dat de gemiddelde student doet maar ja, keuzes he.

Studenten verdienen ook gewoon een minimumloon hoor, daarnaast krijgen ze nog geld van de IB groep en zijn er vast nog wel andere potjes waar ze geld uit kunnen putten.

Over die woningen, dit slaat echt nergens op. Flats zat. Niets 2 onder 1 kap woningen etc. In de regio Den Haag is er zat te huur en studenten komen uit alle uithoeken van Nederland.
Het is maar hoeveel moeite iemand wil nemen natuurlijk.
quote:
Plekken waar een kamer betaalbaar is zijn vaak qua reistijd te ver om een realistisch alternatief te bieden voor een student/starter.

Bij mij in de klas zaten mensen die elke dag ong 5 uur (vaak meer met vertragingen) reistijd verspilde om een schooldag mee te maken.

Dit alles zodat woningcorporaties hun rendementen kunnen behalen met hun investeringen. Het verdiend blijkbaar nl. nogal lekker om 150+ huizen te bezitten en ze allemaal expres leeg te laten staan.
Dit slaat ook nergens op, Nergens staan er hier 150 woningen leeg. Puur gelul wat je neerzet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')